Mitä valtion rooliin tulee

Sen tulisi olla minimaalinen vapaiden kansalaisten toteuttaessa vapaata tahtoa kansalaisyhteiskunnassa.
Lähinnä valtiota tarvitaan autorisoitujen väkivaltakoneistojen eli poliisin ja armeijan ylläpitoon. Kaikki muu voidaan periaatteessa yksityistää.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeudenmukaisuus toteutuisi siten että kamppailussa resursseista kyvykkäimmät ja ahkerimmat menestyvät.

      • Anonyymi

        Olet ottanut todesta Mein Kampff-jätöksen. Hyväpersut.


    • Anonyymi

      Jaahas, polkupyöräilevä natsi pelmahti paikalle laukomaan "viisauksiaan".

      • Roussolaisessa hengessä palattaisiin luontoon yksilöiden kovan mutta reilun kamppailun myötä.
        Sellaista lajia kuin polkupyöräily ei ole olemassa. On maantiepyöräily, maantiepyöräily etc.
        Ei kantti kestä natsitella rekatulla nikillä?


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Roussolaisessa hengessä palattaisiin luontoon yksilöiden kovan mutta reilun kamppailun myötä.
        Sellaista lajia kuin polkupyöräily ei ole olemassa. On maantiepyöräily, maantiepyöräily etc.
        Ei kantti kestä natsitella rekatulla nikillä?

        Maantiepyöräily on vihersuvakkivasemmistolaista toimintaa. Tosinatsi polkee munamankelilla pitkin korpisaloja vapaa-ajallansa pitäen yllä asekuntoisuuttaan.

        Erektio tuollaisessa toiminnassa menetetään, muttä mitäpä natsi ei uhraisi isänmaan hyväksi.


    • Anonyymi

      Moneskohan kerta tämä oikein on, kun yrität tuputtaa "uskoasi" kuin lahkolaissaarnaaja? Ajatuksesi on keskustapolitiikalle täysin vieras, mutta jostakin kumman syystä halunnet yrittää vaikuttaa keskustalaisiin kuten Sipilä teki pääministerikaudellaan ja heikoin tuloksin sekä katastrofaalisin seurauksin. Keskustasta ei tule koskaan sellaista puoluetta tai jaa kannattamiasi ajatuksia, koska Keskusta on hyvinvointivaltion kannattaja.

      Miksi et saarnaa tätä hömppääsi Liberaalipuolueen stagella, koska sieltä todennäköisimmin löydät kanssa-ajattelijoitasi, toisin kuin pyörimällä alkiolaisen aatteen kannattajien saitilla? Juttusi ovat pelkkää oravanpyörässä pyörimistä.

      • Monettakohan kertaa kirjoitit tämän saman kommentin?
        Ei alkiolaisuudella ole mitään tekoa vuonna 2019 globaalissa markkinataloudessa. Sipilä käsitti tämän.


      • Anonyymi

        Kapi on täällä oikeistosossuna höpöjä haastamassa.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Monettakohan kertaa kirjoitit tämän saman kommentin?
        Ei alkiolaisuudella ole mitään tekoa vuonna 2019 globaalissa markkinataloudessa. Sipilä käsitti tämän.

        No sinä et näytä oppivan yhtään mitään. Kaikista vähiten keskustalaisuudesta ja keskusta-aatteesta. Yrität pakkosyöttää kokoomuslaista ja liberaalien ajamaa aatetta keskustalaisille, mutta sipilistit taitavat olla melkolailla puolueessa oppositiossa nykyään.

        Sipilä käsitti tämän ajamalla puolueen itsenäisyyden ajan suurimpaan vaalitappioon? Persesilmälläsikö ajattelet?

        Ainoa asia, minkä Sipilä todella taisi käsittää oli, että hän jätti puolueen puheenjohtajan tehtävän. Yhdessä kaudessa poliittiseksi ruumiiksi.

        "Kokoomuslaisen Jyrki Kataisen Sari-sairaanhoitaja-kampanja tuli vuoden 2007 eduskuntavaalien jälkeen kalliiksi suomalaiselle yhteiskunnalle. Varsinaisen aikapommin viritti vuonna 2016 keskustalainen pääministeri Juha Sipilä."

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/acfae39f-22fe-4bd0-b243-942e33837fd4

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000006292935.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinä et näytä oppivan yhtään mitään. Kaikista vähiten keskustalaisuudesta ja keskusta-aatteesta. Yrität pakkosyöttää kokoomuslaista ja liberaalien ajamaa aatetta keskustalaisille, mutta sipilistit taitavat olla melkolailla puolueessa oppositiossa nykyään.

        Sipilä käsitti tämän ajamalla puolueen itsenäisyyden ajan suurimpaan vaalitappioon? Persesilmälläsikö ajattelet?

        Ainoa asia, minkä Sipilä todella taisi käsittää oli, että hän jätti puolueen puheenjohtajan tehtävän. Yhdessä kaudessa poliittiseksi ruumiiksi.

        "Kokoomuslaisen Jyrki Kataisen Sari-sairaanhoitaja-kampanja tuli vuoden 2007 eduskuntavaalien jälkeen kalliiksi suomalaiselle yhteiskunnalle. Varsinaisen aikapommin viritti vuonna 2016 keskustalainen pääministeri Juha Sipilä."

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/acfae39f-22fe-4bd0-b243-942e33837fd4

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000006292935.html

        Jos Sipilismi on sitä että menestyy elämässä ja omaa kurinalaisuutta ja terveet perhearvot mitä pahaa siinä on?
        Ei kai Keskusta mikään vasemmistopuolue ole?


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jos Sipilismi on sitä että menestyy elämässä ja omaa kurinalaisuutta ja terveet perhearvot mitä pahaa siinä on?
        Ei kai Keskusta mikään vasemmistopuolue ole?

        Vaan kun ei ole oikeistopuoluekaan. Koeta nyt se vihdoin jo sisäistää.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Jos Sipilismi on sitä että menestyy elämässä ja omaa kurinalaisuutta ja terveet perhearvot mitä pahaa siinä on?
        Ei kai Keskusta mikään vasemmistopuolue ole?

        Kepu on Talvivaara mustan-aukon euroilla täyttöpuolue.
        Sipilän ihmeen tukija!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun ei ole oikeistopuoluekaan. Koeta nyt se vihdoin jo sisäistää.

        On olemassa Porvaripuolueet ja Vihervasemmisto. Jako on hyvin selkeä.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        On olemassa Porvaripuolueet ja Vihervasemmisto. Jako on hyvin selkeä.

        Keskusta on nimensä mukaisesti puolue poliittisesta keskustasta.


    • Anonyymi

      Me viralliset persut emme hyväksy moista ituhippien haittamielipiteitä.

      Meidän virattomien virallisten persujen näkemyksen mukaan valtion roolia tulee kasvattaa ja edistää.

      Tämä valtionroolin kasvattaminen Persulandiassa tarkoittaa jyrkkää ja säntillisen jämäkkää otetta jokaiseen kansalaiseen, voi fidalis... , en kykene jatkamaan persukirjoitustani eteenpäin ilman haittapoistoa palstalta haittakirjoituksena.

    • Anonyymi

      Pitää AU olla AUKTORISOITUJEN !!

      HUIPPUSOTILAS

      • Kyllä se on autorisoitujen. Tulee autoritäärisestä joita mainitsemani väkuvaltakoneistot suhteessa yksilöön ovat.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kyllä se on autorisoitujen. Tulee autoritäärisestä joita mainitsemani väkuvaltakoneistot suhteessa yksilöön ovat.

        Siis väkivaltakoneistot.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Siis väkivaltakoneistot.

        Polkupyöräilevä pallopaituli siis haaveilee "Neljännestä Valtakunnasta"? Luokittelethan jo ihmisiäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöräilevä pallopaituli siis haaveilee "Neljännestä Valtakunnasta"? Luokittelethan jo ihmisiäkin.

        Miten niin? Yksilön vapauden ja -vastuun yhteiskunnassa ihmiset luokittelisivat itse itsensä


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Miten niin? Yksilön vapauden ja -vastuun yhteiskunnassa ihmiset luokittelisivat itse itsensä

        Kapitalismi tekee jo kuolemaa. Kapitalismin rattaat pysähtyvät, koska varallisuus on keskittynyt vain rattaan jälkeiselle puolelle, niin se hyydyttää kysynnän. Ei ole enää millä pyörittää "talousmyllyä".

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/miljardoorilta-vahva-kannanotto-kapitalismi-on-kuollut-maailman-26-rikkaimmalla-ihmisella-on-nyt-yhta-paljon-vaurautta-kuin-koyhimmilla-3-8-miljardilla-ihmisella/9fe8d735-6cd5-4596-be9e-311e077dfc07

        https://www.talouselama.fi/uutiset/uutuuskirja-varoittaa-oikea-kapitalismi-on-kuollut/9c21dde3-bcb0-3b3d-8c1a-e1130798cc5d

        https://www.hs.fi/talous/art-2000006243152.html

        Kannattamasi valumateoria on todettu hömpäksi.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006240728.html

        https://www.hs.fi/talous/art-2000003709887.html

        https://areena.yle.fi/1-50299000


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kapitalismi tekee jo kuolemaa. Kapitalismin rattaat pysähtyvät, koska varallisuus on keskittynyt vain rattaan jälkeiselle puolelle, niin se hyydyttää kysynnän. Ei ole enää millä pyörittää "talousmyllyä".

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/miljardoorilta-vahva-kannanotto-kapitalismi-on-kuollut-maailman-26-rikkaimmalla-ihmisella-on-nyt-yhta-paljon-vaurautta-kuin-koyhimmilla-3-8-miljardilla-ihmisella/9fe8d735-6cd5-4596-be9e-311e077dfc07

        https://www.talouselama.fi/uutiset/uutuuskirja-varoittaa-oikea-kapitalismi-on-kuollut/9c21dde3-bcb0-3b3d-8c1a-e1130798cc5d

        https://www.hs.fi/talous/art-2000006243152.html

        Kannattamasi valumateoria on todettu hömpäksi.

        https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006240728.html

        https://www.hs.fi/talous/art-2000003709887.html

        https://areena.yle.fi/1-50299000

        Rikkaat tarvitsevat ja ovat halukkaita maksamaan palveluista joita sosioekonomisesti alempana olevat voivat myydä kuten esim. lastenhoito ja siivous. Meilläkin työttömät voisivat työllistyä näillä mikäli työllistämisen sivukuluja kevennettäisiin sekä työsuhdeturvaa heikennettäisiin.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Rikkaat tarvitsevat ja ovat halukkaita maksamaan palveluista joita sosioekonomisesti alempana olevat voivat myydä kuten esim. lastenhoito ja siivous. Meilläkin työttömät voisivat työllistyä näillä mikäli työllistämisen sivukuluja kevennettäisiin sekä työsuhdeturvaa heikennettäisiin.

        Kovin on utopistisia ja ontuvia nuo sinun ratkaisuehdotelmasi. Moniko työllistyisi siitä, kourallinen ihmisiä?

        Mielenkiinnolla odotan, miten tämä vauraiden ja yrityselämän uudet näkemykset tulonjaosta tulevat toteutumaan. Vai jakautuvatko vauraatkin näihin älykkäisiin ajattelijoihin ja toisaalta ahneisiin typeryksiin?


    • Anonyymi

      Jos rikkaat rikaistuisivat vielä entisestään ja tuloerot repeäisivät entistä suuremmiksi, niin se saattaisi pakottaa maaailman keskuspankit painamaan uutta valuuttaa ja jakaa sitä valtioille niin, että pieni- ja keskituloisten varallisuus suhteessa rikkaisiin kaventuisi. Tämä johtaisi kuitenkin ajan saatossa vastaavaan tilanteeseen, joten en yhtään ihmettele, miksi maailman rikkaimmat ja osa yrityselämää näkevät omaisuuden uusjaon parempana vaihtoehtona. USA:n rikkaimmat ovat jo ehdottaneet, että heidän ja muiden varakkaampien verotusta nostettaisiin reippaasti.

      https://www.hs.fi/talous/art-2000006153180.html

      Tuloerojen karkaaminen käsistä tarkoittaisi pahimmillaan yhteiskuntarauhan menettämistä ja kansannousuja. Sitä tuskin kukaan haluaa, mutta on melkeinpä väistämätöntä, jollei tuloeroja aleta karsimaan. Sillä ei ole mitään tekemistä ahkeruuden ja yrittämisen kanssa vaan on vallitseva tilanne siitä, kun omaisuus on keskittynyt liian harvojen käsiin.

      • Demokratia voi tarvittaessa toimia epödemokraattisin keinoin yhteiskuntarauhan ylläpitämiseksi kuten meilläkin tehtiin 1918.


      • Anonyymi
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Demokratia voi tarvittaessa toimia epödemokraattisin keinoin yhteiskuntarauhan ylläpitämiseksi kuten meilläkin tehtiin 1918.

        Mitä se ratkaisisi vallitsevan tilanteen suhteen? Vai pidätkö sinä sisällissotia ratkaisun avaimina? Kansojen kahtiajakautumista kylläkin kiihdyttäisi.

        Jo pelkästään ilmastonmuutos tulee muuttamaan maailmaa pakostakin jos tavoitteisiin aiotaan päästä. Se tullee muuttamaan myös osaltaan talousajattelua. kuten myös teollista tuotantoa sekä kuluttamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe