Piispoilla taas muhkeat ansiotulot...

Anonyymi

...löytyykö maksajia?

Vuoden 2018 verotiedot on julkaistu. Kirkon kerma repii taas muhkeat ansiotulot sinunkin maksamista kirkollisveroista. Listassa vuoden 2018 piispojen ansiotulot. Osa piispoista vasta aloittanut piispana rahastuksen, joten heille ei vielä ole kerkinnyt kasaantua maallista mammonaa tilastoitavaksi yli 100 000 euron.

Turun arkkihiippakunnan arkkipiispa
Tapio Luoma (Uusimaa) 125 797€

Turun hiippakunnan piispa
Kaarlo Kalliala (Varsinais-Suomi) 119 667€

Tampereen hiippakunnan piispa
Matti Repo (Pirkanmaa) 114 977€

Oulun hiippakunnan piispa
Jukka Keskitalo (piispana 2018 marraskuusta alkaen)
Samuel Salmi (Pohjois-Pohjanmaa) 159 621€ (entinen piispa)

Mikkelin hiippakunnan piispa
Seppo Häkkinen (Etelä-Savo) 108 110€

Porvoon hiippakunnan piispa
Bo-Göran Åstrand (piispana 2019 lokakuusta alkaen)
Björn Vikström (Uusimaa) 115 469€ (entinen piispa)

Kuopion hiippakunnan piispa
Jari Jolkkonen (Pohjois-Savo) 117 268€

Lapuan hiippakunnan piispa
Simo Peura (Etelä-Pohjanmaa) 112 580€

Helsingin hiippakunnan piispa
Teemu Laajasalo (Uusimaa) 107 718€

Espoon hiippakunnan piispa
Kaisamari Hintikka (piispana 2019 helmikuusta alkaen)
Tapio Luoma (entinen piispa, nykyinen arkkipiispa)

Lähde:
https://www.is.fi/verotiedot/

17

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostaisi tietää, mitä turkulainen saarnaaja Weijo Lindroos tienaa vuodessa?
      Entä Petri Paavola?
      tai Mauno Mattila?

    • Anonyymi

      Sieltä myös selviää millaisia muhkeita palkkoja professoritkin taas rahastavat kansan vähistä verotuloista.

      • Anonyymi

        Äärimmäisen surkea ja ääliömäinen kommentti. Professorit tekevät tiedettä, papit huuhaata ja pelottelevat helvetillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärimmäisen surkea ja ääliömäinen kommentti. Professorit tekevät tiedettä, papit huuhaata ja pelottelevat helvetillä.

        Niin, eikä ole olemassa "yliopistoveroa", mutta on kirkollisvero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eikä ole olemassa "yliopistoveroa", mutta on kirkollisvero.

        Eroa kirkosta,ei tarvi maksaa.


    • Anonyymi

      Tätä tietoa voisi levittää esim. palstan verokeskusteluissa ja muualla. Olen joskus linkittänyt tällaisia tietoja ihmisille tiedoksi siitä, mihin verorahat menevät.

    • Piispa Laajasalo sai vielä velkansa anteeksi.

      Siitä ei lahjaveroa makseta.

    • Anonyymi

      Piispoilla pitäisi olla tulospalkkio: mitä vähemmän kirkosta eroamisia, sitä isompi palkka. Nyt ei ole mitään kannustinta, kunhan vähän piispansauvaa heiluttelee kissanristiäisissä, niin satatonnia putoaa vuodessa tilille.

      • Anonyymi

        Tulospalkkio pitää rakentaa vielä niin, että piispa saisi palkkaa vain niiltä vuosilta, jolloin hän onnistuu kasvattamaan alamaist... anteeksi, siis hiippakuntalaistensa määrää.


      • Anonyymi

        Ei se sitten piispankaan vuosipalkka ole kovin häävi, tuonhan kuittaa vaikka postin johtajakin jo kuukaudessa, tarvitsematta edes heilutella mitään ryhmysauvoja.


    • Anonyymi

      Ovatko piispojen saamat provisiot kolehtihaavien tuotosta heille veronalaista tuloa myöskin??

      • Anonyymi

        Sen verran saa verottomasti ottaa, kun taskuihin mahtuu...


    • Anonyymi

      Kuten piispa Laajasalon tapaus on osoittanut, muhkean palkan päälle tulee kattava kirkon tarjoama elostelupaketti, jotta kirkon kerma ei happamoita mieltään.

      • Anonyymi

        Kyllä, juuri näin.

        Vastenmielinen yhteisö, vastenmieliset papit.


    • Anonyymi

      Piispoilla ei ole mitään tulosvastuuta ne vaan nostaa isoa palkkaa eikä edes
      yritä puolustaa raamatun sanaa.Ulos sellaiset
      JUUDAS piispat .

    • Anonyymi

      Tarina kertoo että
      Hesassa olisi maallistuttu niin
      paljon että ovat ottaneet tavaksi
      ryypätä ehtoollisviiniä ,joka
      on tarkoitettu ,vain
      ehtoolliskäyttöön.
      JUOPPO juo vaikka oman pelihousun.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe