Miksi feministejä ei kiinnosta palomiesten palkka?

Hoitoalalla on kuulemma kauhean huono ansiotaso.
Niin huono, että osa poliitikoista on valmiita tekohengittämään tulotasoa jopa sukupuoleen perustuvalla, eli epätasa-arvoisella, syrjivällä tavalla.

Palkankorostusta perustellaan raskaalla työllä ja kovalla vastuulla.


Väittääkö joku feministi, että palomiehen työ olisi vähemmän stressaavaa, vastuullista tai raskasta, kuin siistiä sisätyötä tekevän hoitsun?

"Alle 2 000 euron peruspalkka ärsyttää palomiehiä Helsingissä – "Terveysasemien lääkäripula lisää tehtävämääriämme"
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/814029-alle-2-000-euron-peruspalkka-arsyttaa-palomiehia-helsingissa-terveysasemien

13

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Feministejä kiinnostaa vain naisten etuoikeuksien ajaminen.

      • Niin se tuntuu olevan.

        Perusteliut ovat vaan liian ontuvia ja liian läpinäkyviä.
        Ja liian ristiriitaisia todellisuuden kanssa.


    • Anonyymi

      Femakot haluavat, että naiset tekisivät kaikki kevyet, arvostetut ja hyväpalkkaiset työt.

      Miehille he jättäisivät raskaat, vähemmän arvostetut ja huonopalkkaiset työt.

      Vai oletteko koskaan kuullut femakon vaativan korjausta sukupuoliseen epätasa-arvoon, kun muurareista 98% on miehiä?!

      • Naiset tekevät jo nytkin helpot sisätyöt, pitkällä vuosilomalla ja kohtuullisella ansiolla.

        Naisten pienemmän vuositulot selittyvät sillä, että toimistotyöaika on niin pieni.
        Ja että miehet tekevät paljon enemmän työtunteja vuodessa ja myös ylityötä.
        Keskimääräinen tuntipalkka on aika lailla sama.

        Tämä ei feministille käy.

        Vielä pitäisi saada sama vuositulo kuin mies joka tekee 20-30% enemmän työtunteja, vaikka nytkin laistetaan vastuusta esim raskaissa ja vaarallisissa töissä.

        Ja erityisesti veronmaksussa.

        Miehet maksavat lähes 70% valtion verotuloista.
        Kiitos progression.


      • Anonyymi

        Feministi tietää, että muuraus ei ole raskasta työtä. Rakennuksilla koneet tekevät kuulemma kaikki raskaat hommat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Feministi tietää, että muuraus ei ole raskasta työtä. Rakennuksilla koneet tekevät kuulemma kaikki raskaat hommat.

        Kieltämättä moni feministi on stereotypioiden uhri.

        Mediassa jo vuosikausia pyörinyt levy hoiva-alan raskaast taakasta ja pienestä tulotasosta on iskostunut kaikkien mieliin.
        Tätä ei tosin tilastot todista.

        Näiden villien visioiden mukaan naisen tekemä sairaanhoitamisen työtaakka katkaisee heikommat, on helppo itselleen uskotella.
        Kun taas suuri osa miesten tekemästä ulkotyöstä ei mieleen tule missään vaiheessa.


      • Anonyymi
        Femen kirjoitti:

        Kieltämättä moni feministi on stereotypioiden uhri.

        Mediassa jo vuosikausia pyörinyt levy hoiva-alan raskaast taakasta ja pienestä tulotasosta on iskostunut kaikkien mieliin.
        Tätä ei tosin tilastot todista.

        Näiden villien visioiden mukaan naisen tekemä sairaanhoitamisen työtaakka katkaisee heikommat, on helppo itselleen uskotella.
        Kun taas suuri osa miesten tekemästä ulkotyöstä ei mieleen tule missään vaiheessa.

        Hoiva-alan suunnattoman raskaat työt johtavat väistämättä siihen, että hoitajat ovat lihaksikkaita hirmuja. Muut eivät mitenkään jaksa nostella satakiloisia liikuntakyvyttömiä mummuja. Hoitajien puheissa ja ammattiliittopropagandassa tämä on hoitajien päätyötä.

        Minun tuntemani hoitajat jaksavat hyvin nostaa lonkerotuopin, mutta jo muutaman sadan metrin matka baariin vaatii taksin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoiva-alan suunnattoman raskaat työt johtavat väistämättä siihen, että hoitajat ovat lihaksikkaita hirmuja. Muut eivät mitenkään jaksa nostella satakiloisia liikuntakyvyttömiä mummuja. Hoitajien puheissa ja ammattiliittopropagandassa tämä on hoitajien päätyötä.

        Minun tuntemani hoitajat jaksavat hyvin nostaa lonkerotuopin, mutta jo muutaman sadan metrin matka baariin vaatii taksin.

        Hyvä.

        Hoiva-alalta sitten vaan palomiehiksi ja portsareiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hoiva-alan suunnattoman raskaat työt johtavat väistämättä siihen, että hoitajat ovat lihaksikkaita hirmuja. Muut eivät mitenkään jaksa nostella satakiloisia liikuntakyvyttömiä mummuja. Hoitajien puheissa ja ammattiliittopropagandassa tämä on hoitajien päätyötä.

        Minun tuntemani hoitajat jaksavat hyvin nostaa lonkerotuopin, mutta jo muutaman sadan metrin matka baariin vaatii taksin.

        " Hoitajien puheissa ja ammattiliittopropagandassa tämä on hoitajien päätyötä"

        Hoitajat tekevät hyvin monipuolisesti kaikkia töitä siivouksesta kanteluun.
        Moni hoitajanimikkeellä työtä tekevä istuu toimistossa koko päivän.

        Geriatrisella osastolla voi olla ns. likaisia töitä tarjolla, mutta se on vain pieni osa hoitajatyön laajaa kirjoa.


      • Anonyymi
        Femen kirjoitti:

        " Hoitajien puheissa ja ammattiliittopropagandassa tämä on hoitajien päätyötä"

        Hoitajat tekevät hyvin monipuolisesti kaikkia töitä siivouksesta kanteluun.
        Moni hoitajanimikkeellä työtä tekevä istuu toimistossa koko päivän.

        Geriatrisella osastolla voi olla ns. likaisia töitä tarjolla, mutta se on vain pieni osa hoitajatyön laajaa kirjoa.

        Ei nyt kuitenkaan siivousta. Eikä ruoanlaittoa. Ne tehtävät on ulkoistettu ja kilpailutettu.


    • Anonyymi

      Miksi ei kirvesmiehen tai kaivosmiehen homma.

    • IS kirjoittaa:
      "Mia teki asuntoonsa keittiön lähes ilmaiseksi"

      Mia teki.
      Hyvä Mia.
      Tästä se selviää, kun nainen "tekee".

      "Tämän pariskunnan työnjako on selvä: Mia Andersson, 45, suunnittelee ja rakennusalalla oleva Kimmo Airala, 50, toteuttaa."

      https://www.is.fi/asuminen/art-2000006309126.html

      • Anonyymi

        Ämmäinlehdissä on silloin tällöin juttuja sankarinaisista, jotka rakensivat talon" omin käsin".
        Kauan ei tarvitse lukea, kun jo kerrotaan:

        "Talopaketti saapui tontille osittain valmiina. Palkattu kirvesmies pystytti rungon ja asensi märkätilan harkot. Myös sähkö- ja lvi-työt teki ammattilainen."

        "mies oli hoitanut ruuvaamiset, sahaamiset ja muut sellaiset"

        "Isä lupautui tyttärensä avuksi"

        "tuttavien kautta löytyivät ammattilaiset niihin töihin, joita ei voi tehdä itse, kuten sähkö- ja putkitöihin"

        ”Yhtenä kauniina päivänä olin taas ajellut tontilleni ja nähnyt, että sille oli noussut valkoinen valmistalo."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe