Miten osatyökyvyttömyyseläkkeeltä työkyvyttömyyseläkkeelle?

Anonyymi

Olen tällä hetkellä noin 61,5 vuotias mieshenkilö. Minulle myönnettiin kesällä 2018 osatyökyvyttömyyseläke. Siitä lähtien olen ollut tuolla puolikkaalla ja sen lisäksi olen saanut ansiosidonnaista päivärahaa. Nyt terveydentilaani on tullut muutos ja olen menossa toiseen sepelvaltimoiden pallolaajennukseen.

Nyt kysynkin, onko minun mahdollista hakea kokoeläkettä tuon operaation jälkeen ilman sairaslomia, ja jopa saada se? Tosiaan ns. oikea eläikä jo 2,5 vuoden päässä, eikä työkykyä saati -mahdollisuuksia ole.

3

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikäs estää hakemasta?Onhan terveydentilassa tapahtunut kuitenkin muutos.Ota B-todistus sairauksistasi ja lähetä toinen niistä te-toimistoon ja toisella haet työkyvyttömyyseläkettä.Eivät ne tuossa kunnossa ketään töihin laita,eikä takuulla kukaan otakkaan.Olet todennäköisesti syntynyt 1958 ja putkessa,eihän sulla mitään hätää ole.Itse pääsin tk-eläkkeelle nyt menneenä kesänä,mutta minun kohdallani ne sairauslomat oli pidetty täyteen ja niistä kyseltiinkin ,vaikka edeltävissä hakemuksissa se asia oli mainittuna selvästi.Kuulin yhdeltä tuttavalta jolla oli paha reuma,niin hänelle tekivät tk-eläkepaperit valmiiksi jo sairaalassa,allekirjoitus ja ei mennyt kauan kun se eläke myönnettiin.Tsemppiä pallolaajennukseen,kyllä ne asiat siitä järjestyy.

      • Anonyymi

        Toivon.että saat tukea ja ohjausta tarvittaviin asioihin. Olen ollut pitkäaikaisen sairauden vuoksi työkyvyttömyys eläkkeellä.Olin kuntoutuksesssa ja sain kuntoutustukea.Lääkärit ja työvoimatoimistosta virkailija.ja sosiaalityöntekijä paikalla.Siitä sitten hakemaan. Turussa Kelan kuntoutuksesaa. Olin jonkun verran myös ammattiliiton päivärahalla.Olisi hyvä.jos ilmoittasit liittoon.Siinä vaiheessa. Kun menet pallonlaajennukseen.Sairaalasta lääkärit antavat lausunnon työkyvyn arvioinnista.Käsittääkseni olet saanut kuntoutustukea.Tsemppiä ja voimia
        .


    • Anonyymi

      Toivottavasti ei.

      Kuntoile ja MENE TÖIHIN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe