Kertokaa rakastaako koraani ?

Anonyymi

Mielestäni ei puhuta rakkaudesta.

11

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se tunne käsitettä rakkaus tai armollinen.

    • Puhutaan paljonkin, ei pelkästään näissä kohdissa, mutta muun muassa näissä:

      Uhratkaa omaisuuttanne Jumalan asian hyväksi; älkää syöksykö turmioon, tehkää hyvää. Katso, Jumala rakastaa hyväntekijöitä.
      2:195

      Sano: »Jos te rakastatte Jumalaa, niin seuratkaa minua, ja Jumala on rakastava teitä ja antava anteeksi teille syntinne, sillä Jumala on sääliväinen ja laupias».
      3:30

      ne, jotka uskovat, rakastavat Jumalaa yli kaiken.
      2:165

      ja Jumala antoi heille palkan tässä elämässä ja ihanan palkan tulevassa; katso, Jumala rakastaa hyväätekeviä.
      3:147

      Jumalan laupeuden vuoksi olet menetellyt lempeästi heitä kohtaan, Muhammed, mutta jos olisit ollut ankara ja kovasydäminen, olisivat he eronneet sinusta. Ole siis suvaitsevainen heitä kohtaan, rukoile heille anteeksiantoa ja neuvottele heidän kanssaan asioista. Ja kun olet päätöksesi tehnyt, luota Jumalaan! Katso, Jumala rakastaa niitä, jotka Häneen turvaavat.
      3:158

      • Noiden Koraanin kohtien mukaan Jumala rakastaa vain hyväätekeviä. Koraanin Allahin rakkaus ei ole täydellistä, koska hänellä ei ole rakkautta kaikkia ihmisiä kohtaan.

        Raamattu pistää paremmaksi ja sen mukaan Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä. Raamatun mukaan Jumala on Rakkaus. Todellisen Jumalan rakkaus on täydellistä ja ehdotonta.


    • Ja mitä tulee armollisuuteen, siitä myös puhutaan paljon sekä Koraanissa että Profeetta Muhammadin (rauha hänelle) perimätiedossa:

      Allahin apostoli sanoi: "Kun Allah viimeisteli luomuksensa, Hän kirjoitti kirjaansa, joka on Hänellä Hänen Valtaistuimella: 'Minun Armoni peittää alleen Minun Vihani.'"
      (Bukhari, Vol 4, kirja 54, Hadith 416)

      Mu'awiya ibn Qurra raportoi isänsä sanoneen: ”Mies sanoi: ’Allahin lähettiläs, aioin teurastaa lampaan ja sitten olin pahoillani sen puolesta.’ (Tai ’pahoillani lampaan puolesta, jonka aioin teurastaa’.) Hän sanoi kahdesti: ’Koska osoitit armoa lampaalle, Allah osoittaa armoa sinulle.’
      (Al-Adab Al-Mufrad, kirja 20, Hadith 373, sahih)

      Abu Umama raportoi, että Allahin lähettiläs, Allah häntä siunatkoon ja suokoon hänelle rauhan, sanoi: ”Jokainen, joka osoittaa armoa, jopa teurastettavaksi tarkoitettavalle eläimelle, Allah osoittaa hänelle armoa Ylösnousemuksen päivänä.”
      (Al-Adab Al-Mufrad, kirja 20, Hadith 381, hasan)

      Anas bin Malik kertoi:
      "Me menimme Allahin apostolin (rauha hänelle) kanssa seppä Abu Saifille ja hän oli Ibrahimin (Profeetan pojan) imettäjän aviomies. Allahin apostoli otti Ibrahimin ja suuteli tätä ja haisteli tätä ja myöhemmin tulimme Abu Saifin taloon ja tällä kertaa Ibrahim hengitti viimeisiä kertoja ja Allahin apostolin (rauha hänelle) silmät alkoivat vuotaa kyyneliä.
      'Abdur Rahman bin 'Auf sanoi: "Oi, Allahin apostoli, jopa sinä itket?"
      Hän sanoi, "Oi, Ibn 'Auf, tämä on armoa."
      Sitten hän itki lisää ja sanoi: "Silmät valuvat kyyneliä ja sydän suree, ja me emme sano muuta kuin mikä miellyttää Herramme - oi, Ibrahim! Totisesti suremme erottuamme sinusta".
      (Bukhari, Volume 2, kirja 23, hadith 390)

      Laitan lisää myöhemmin, kun pystyn, kun nyt loppuu wifi...

    • Anonyymi

      Koraani kerttoo, ettei siihen voi uskoa. Kovin on epämääräistä Rakkaus.
      Sekä, kun katsoo miten se Rakastaa maailmalla..

    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus Kristuksen Rakkauden osoitus ihmisiä kohtaan on voimakkaampi..
      Se tuntuu puhtaalta Rakkaudelata !
      Jeesus, ei alista vaan toivoo ihmisen parasta ja auttaa.
      Onko Mohamatti tehnyt näi?

    • Olin sanonut palaavani aiheeseen, kunhan pääsisin taas netin ääreen, mutta unohdin... No, niin, mitä Profeetta Muhammad (rauha hänelle) on sanonut rakkaudesta? Hän (rh) sanonut:

      "Kun kaksi miestä rakastavat toisiaan, heistä parempi on se, jolla on vahvempi rakkaus seuralaistaan kohtaan."
      (Al-Adab Al-Mufrad, kirja 30, Hadith 544)

      Ja:

      "Kun joku teistä rakastaa veljeään, hänen tulee kertoa tälle, että rakastaa tätä."
      (Al-Adab Al-Mufrad, kirja 30, Hadith 542)

      Hän myös sanoi, että uskon riemun omaa sydämessään "se, joka rakastaa toista ihmistä, ja rakastaa tätä vain Jumalan tähden".
      (Bukhari, vol 1, kirja 2, hadith 16)

      • Niin, kerroppa miten näet tämän asian. Miksi yleensä Islamin maissa kansalaisia ohjataan kovin ottein ja vaatimuksin. Siis on muodostunut kultuuri. No, sama tilanne on kyllä voimistunut myös maissa, joissa Raamattu on esillä. Itse näen tämän ilmiön täysin ihmisen perusolemukseen / turmeltuneisuuteen liittyvän. Puutuu käsite Rakkaus ja sijaan on tullut laittomuus.

        "Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden". 1 Piet 4

        Aito sydämestä tuleva rakkaus juuri kasvattaa myös suvaitsevuutta.


      • markkulievonen kirjoitti:

        Niin, kerroppa miten näet tämän asian. Miksi yleensä Islamin maissa kansalaisia ohjataan kovin ottein ja vaatimuksin. Siis on muodostunut kultuuri. No, sama tilanne on kyllä voimistunut myös maissa, joissa Raamattu on esillä. Itse näen tämän ilmiön täysin ihmisen perusolemukseen / turmeltuneisuuteen liittyvän. Puutuu käsite Rakkaus ja sijaan on tullut laittomuus.

        "Ennen kaikkea olkoon teidän rakkautenne toisianne kohtaan harras, sillä "rakkaus peittää syntien paljouden". 1 Piet 4

        Aito sydämestä tuleva rakkaus juuri kasvattaa myös suvaitsevuutta.

        En ihan tiedä, mitä tuumit kovilla otteilla ja vaatimuksilla, mutta aika samankaltaisilla linjoilla kai olen, että siitä itsekkyydestä, johon ihmisen on helppo sortua, lähtee kovuus ja ankaruus muita kohtaan. Sovussa ja sotimatta mahduttaisiin kaikki tallustelemaan tälle pallolle, kun oltaisiin rakkaudellisia ja armollisia niin muille kuin itsellekin.


      • Anonyymi
        Yusraaa kirjoitti:

        En ihan tiedä, mitä tuumit kovilla otteilla ja vaatimuksilla, mutta aika samankaltaisilla linjoilla kai olen, että siitä itsekkyydestä, johon ihmisen on helppo sortua, lähtee kovuus ja ankaruus muita kohtaan. Sovussa ja sotimatta mahduttaisiin kaikki tallustelemaan tälle pallolle, kun oltaisiin rakkaudellisia ja armollisia niin muille kuin itsellekin.

        Täällä Suomessa mikään ei osoita muslimien omaavan positiivisia tunteita elättäjiään kohtaan.
        Niiden suomalaisilta valtaamat asunnot vaikuttavat kolkoilta, koska kesäisin parvekkeita puuttuu kesäkukat ja talvella jouluvalot. Verhot aina kiinni. Kylmän ankeaa elämää viettävät.


    • Anonyymi

      Missä ovat Islamin ihmeet?

      Onko profetointia, kielilläpuhumista ja muuta sellasta, kuten on kristinuskossa.

      Onko kaunista hengellistä musiikkia?

      Islam on täysin pystyynkuollut uskonto. Etten sanoisi suorastaan antikristillinen. Pelkkää alistamista ja sortoa.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe