Taas OP töpeksi yhdistelmäkorteissa

Anonyymi

Tiistaina ajettiin suuri erä uusittavia yhdistelmäkortteja postiin, vaikka oli jo ilmeistä, että postilakko toteutuu. Kirjepostin jako voi mennä ensi vuoteen, ja vanhat kortit ovat voimassa 40 päivää ajosta. Rahaa syydetään johtajien palkkoihin, mutta eikö sieltä löydy ketään joka katsoo olevansa tästä vastuussa? Eikö sitä eräajon napinpainallusta olisi voinut käskeä odottaa pari päivää että lakon alkaminen selviää, eikö OP:ssa kenenkään velvollisuus ole reagoida, jos yhteiskunnassa tapahtuu jotain poikkeavaa? Sitä paitsi syntyy vakava tietoturvariski kun kortit lojuvat postissa. Sinnehän palkataan ulkomailtakin tilapäistä vuokratyövoimaa. Eikä asiakas edes tiedä jos kortti on jo vaikka loppuviikosta mennyt väärään latikkoon tai muuten hävinnyt matkalla. Pahimmassa tapauksessa luottokorttisi on jo kopioitavana jossain ulkomailla. Ei yli kuukautta voi odottaa, joten kaikki lähetetyt kortit täytyy nyt varmaan kuolettaa. Todella paha moka ja hyvin ajattelematonta!

13

89

Vastaukset

  • Päätöntä sohellusta ollut jo touhu useamman vuoden. Vaihdoin jo viime vuonna Nordeaan, enkä ainakaan vielä ole joutunut yhtään katumaan.

    • Kuka Nordeaan haluaa? Nallehan sanoi et se "tavallinen" asikas tuo vain hiekkaa............


    • Tätähän se on. toiset vaihtaa nordeaan, kun osa vaihtaa sieltä pois.


  • Täh, aikooko OP siis jättää asiakkaita ilman toimivaa korttia joulunalusviikolla ja välipäivinä? Mitä jos on vielä ulkomaanmatkoja ym., kyllä on aika kylmää kyytiä pankissasi...

    • Kaikki pankit jättää ilman uusia kortteja jos postilakko jatkuu pitkään eli ette saa korttia kun ensivuona. Kaikki pankit muuten toimittaa postilla kortit ja myös uudet tunnusluvut. Nykyisin ei ole enään kortteja ollenkaan pankeissa kuten ennen eli sai kortin heti mukaan mutta EU:n rahanpesudirektiivi estää sen joten kun pankki saa pyynnön uudesta kortista ne tilataan j atulevat muuten Ruotsista tällä hetkellä kaikkien kortit myös Op:n ja postilla....Voitte olla varma jos uutta korttia tarvitsertte ennen helmi-maaliskuuta ette sitä saa itkemälläkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikki pankit jättää ilman uusia kortteja jos postilakko jatkuu pitkään eli ette saa korttia kun ensivuona. Kaikki pankit muuten toimittaa postilla kortit ja myös uudet tunnusluvut. Nykyisin ei ole enään kortteja ollenkaan pankeissa kuten ennen eli sai kortin heti mukaan mutta EU:n rahanpesudirektiivi estää sen joten kun pankki saa pyynnön uudesta kortista ne tilataan j atulevat muuten Ruotsista tällä hetkellä kaikkien kortit myös Op:n ja postilla....Voitte olla varma jos uutta korttia tarvitsertte ennen helmi-maaliskuuta ette sitä saa itkemälläkään.

      OP:ssa kyse ei ollutkaan siitä, että vain normaalissa aikataulussa vanhentuvia kortteja olisi uusittu, sillehän ei voi mitään, vaan siitä että tänä vuonna päätettiin uusia kaikkien kortit, vaikka suurimmassa osassa oli käyttöaikaa vuosiakin jäljellä. Nyt ne siis kuolettuvat kuukauden kuluttua, vaikka uudet kortit voivat lojua postissa ensi vuoden puolelle! Aikataulu on muutenkin ollut pakkomielteinen ja aivan järjetön veto oli jatkaa massapostituksia lakkoa edeltävällä viikolla, kun olisi voitu odottaa pari päivää ja välttää asiakkaille aiheutuvat vahingot ja ongelmat. Lakko ei tässä tapauksessa ole sellainen ennalta arvaamaton tapahtuma, etteikö sitä olisi voinut ja pitänytkin ottaa huomioon. Nettisivuille laitetulla ympäripyöreällä tiedotteella yritetään peitellä virhettä sen sijaan, että ryhdyttäisiin rajaamaan syntyvää vahinkoa. Se mitä nyt pitäisi tehdä niin avoimesti myöntää virhe, ilman erillistä pyyntöä perua vanhojen korteille asetettu aikaraja tai siirtää sitä huomattavasti. Kyllä menettely alkaa olemaan lievää huolimattomuutta suurempaa, ja korvauksia pitäisi voida hakea yhteisvastuullisesti pankeilta ja virheestä vastuussa olevilta työntekijöiltä, erityisesti johtajatasolla, mikäli ohjeistusta lakon varalle ei ole annettu eikä korjaaviin toimenpiteisiin ryhdytä. Mielestäni myös postissa lojuvat ja mahdollisesti kadonneet kortit pitäisi kuolettaa, ja uudet toimittaa lakon jälkeen tai sitä ennen esim. yksityisiä kuriiripalveluja käyttämällä. Eihän ne voi kuukausitolkulla lojua postissa niin, että kukaan ei tiedä niiden sijaintia tai varmuutta kenen hallussa ne ovat.


    • Anonyymi kirjoitti:

      OP:ssa kyse ei ollutkaan siitä, että vain normaalissa aikataulussa vanhentuvia kortteja olisi uusittu, sillehän ei voi mitään, vaan siitä että tänä vuonna päätettiin uusia kaikkien kortit, vaikka suurimmassa osassa oli käyttöaikaa vuosiakin jäljellä. Nyt ne siis kuolettuvat kuukauden kuluttua, vaikka uudet kortit voivat lojua postissa ensi vuoden puolelle! Aikataulu on muutenkin ollut pakkomielteinen ja aivan järjetön veto oli jatkaa massapostituksia lakkoa edeltävällä viikolla, kun olisi voitu odottaa pari päivää ja välttää asiakkaille aiheutuvat vahingot ja ongelmat. Lakko ei tässä tapauksessa ole sellainen ennalta arvaamaton tapahtuma, etteikö sitä olisi voinut ja pitänytkin ottaa huomioon. Nettisivuille laitetulla ympäripyöreällä tiedotteella yritetään peitellä virhettä sen sijaan, että ryhdyttäisiin rajaamaan syntyvää vahinkoa. Se mitä nyt pitäisi tehdä niin avoimesti myöntää virhe, ilman erillistä pyyntöä perua vanhojen korteille asetettu aikaraja tai siirtää sitä huomattavasti. Kyllä menettely alkaa olemaan lievää huolimattomuutta suurempaa, ja korvauksia pitäisi voida hakea yhteisvastuullisesti pankeilta ja virheestä vastuussa olevilta työntekijöiltä, erityisesti johtajatasolla, mikäli ohjeistusta lakon varalle ei ole annettu eikä korjaaviin toimenpiteisiin ryhdytä. Mielestäni myös postissa lojuvat ja mahdollisesti kadonneet kortit pitäisi kuolettaa, ja uudet toimittaa lakon jälkeen tai sitä ennen esim. yksityisiä kuriiripalveluja käyttämällä. Eihän ne voi kuukausitolkulla lojua postissa niin, että kukaan ei tiedä niiden sijaintia tai varmuutta kenen hallussa ne ovat.

      Matkahuoltoa olisi voitu käyttää. Lähetyksen saapumisesta noutopisteeseen saapumisesta tektiviesti ja/tai sähköpostiviesti. OP:n olisi vaan pitänyt selvittää asiakasta lähin noutopiste, jonne Matkahuolto toimittaa lähetyksen. Itselläni se on sama R-kioski, joka on myös Postin asiamiespiste.

      Ongelmana on tietysti se, että Matkahuolto menee varmaan tukkoon jo muistakin lähetyksistä, kun sen palveluille tulee Postin lakon takia ehkä moninkertainen määrä käyttöä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Matkahuoltoa olisi voitu käyttää. Lähetyksen saapumisesta noutopisteeseen saapumisesta tektiviesti ja/tai sähköpostiviesti. OP:n olisi vaan pitänyt selvittää asiakasta lähin noutopiste, jonne Matkahuolto toimittaa lähetyksen. Itselläni se on sama R-kioski, joka on myös Postin asiamiespiste.

      Ongelmana on tietysti se, että Matkahuolto menee varmaan tukkoon jo muistakin lähetyksistä, kun sen palveluille tulee Postin lakon takia ehkä moninkertainen määrä käyttöä.

      Onneksi tuo OP:n korttiuudistus koski vain yhdistelmäkortteja ei Debit kortteja. Luottotiedoton saa rahaa mutta ne joilla luottotiedot ja gredit/debit eivät saa kuin konttoreista. Välillä näinkin päin hienoa.


  • Sillähän einole mitään väliä kenen hallussa se kortti on milloinkin, koska se uusi kortti on arvoton ilman tunnuslukua. Korttia ja tunnuslukua ei koskaan lähetetä samsaa kirjeessä tai edes samana päivänä. Eli ei nillä postin työntekijöillä ole mitään mahdollisuuttaa käyttää niitä väärin.

    Itse jouduin kyllä viimeksi hakemaan kortin ja tunnusluvu nihan pankkikonttorista (OP), Nordea on lähetellyt uusia kortteja postitse, mutta silloinhan tunnuslukua ei edes lähetetä, koska se säilyy samana kun entisessäkin kortissa.

    Tuota ajoitusta ihmettelen kyllä hieman itsekin, mutta nyt kannattaa sitten vanhan kortin vielä toimiessa käydä nostamassa tarpeeksi käteistä muutaman kuukauden ostoksia varten.

    • Olet väärässä kortin oikeudettomaan käyttöön liittyvän väittämäsi osalta. Maailma on täynnä verkkokauppoja, joissa maksamiseen riittää kortin numero ja korttiin painettu CVV2 tunnus.

      Tämä OP:n viimeisin fiasko on hyvä muistutus kaikille, että varakortti jostakin toisesta rahalaitoksesta on hyvä olla olemassa. Moni moderni nettipankki tarjoaa sellaisen ilmaiseksi.


  • Mjoo 3lectronini meni miinuksille tuona viikonloppuna kun en tajunnut laskea...

    Deebitin ylitys koskee ilmeisesti oopeellä samoin electronia... se ei ole koskaan pankin vika vaikka korttia ei sopimuksen mukaan voisi vetää miinuksille.

    op ottaa ylityksestä yhden pankkipäivän jälkeen 12e ylitys maksuja kaiketi?

    vaikkei vika olisi asiakkaassa.

    • Jos et ole itse tehnyt ostoksia, joilla tilin saldo on ylittynyt, sulje kortti välittömästi, tee rikosilmoitus ja reklamoi pankille tapahtumista.

      Jos taas tilin ylittäneet ostokset on sittenkin tullut tehtyä itse, kyllä se vika on ihan oma eikä pankin. Jopa niissä sopimusehdoissakin sanotaan, että vastuu tilinylityksistä on asiakkaalla.


  • Uusi kortti on tulossa. Viestissä lupasivat, että tulee tekstiviesti, kun uusi kortti on lähetetty. Tätä viestiä ei onneksi ole vielä tullut. toivottavasti vasta jonkin aikaa lakon loppumisen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.