Rasvamaksa ja Xanor Depot 0,5 mg sekä Azona 50 mg ja Risperidon 4mg

Anonyymi

Hei, psykiatri/yleislääkäri määräsi minulle lääkkeeksi Risperidon 4 mg x 1:n lisäksi Xanor Depot 0,5 mg kerran aamulla otettavaksi ja Azona 50 mg x 2 joka toisena päivänä ja 50 mg x 1 joka toisena päivänä otettavaksi. Haittaakohan se jos otan Xanor Depotia kaksi kertaa päivässä toisin kuin lääkäri määräsi, onkohan siitä haittaa rasvamaksalle joka mulla on ? Entä muulle elimistölle ?

Kun tuntuu että tuo 0,5 mg ei vaikuta tarpeeksi hyvin ja kun mulla on tällä hetkellä paljon terveyshuolia ja kun tuo rasvamaksakin todettiin niin olen todella huolissani.

Vastaisitteko pian kiitos paljon !

7

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten vielä sellaista että pitääkö sitä soittaa sairaalaan tai myrkytystietokeskukseen jos on ottanut Xanoria enemmän kuin pitäisi ? Vai voiko se psykiatri saada jotenkin tiedon tuosta eikä enää määrää mulle Xanoria ollenkaan ? En tiedä olenko vähän harhainen ku tämmösiä kyselen mutta oon tosiaan nykyään enemmän huolissaan asioista ku aikaisemmin

    • Anonyymi

      Ne lääkkeet tietysti loppuu ennen aikojaan, jos syöt tupla-annosta ja siinä mielessä lääkäri huomaa, jos tarvit reseptin uusimisen ns. ennen aikojaan.
      Etkö voi puhua ahdistuksesta lääkärille ja kysyä lääkkeen lisäämisen mahdollisuutta?

      • Anonyymi

        Joo kysyin lääkäriltä muuttaisiko annosta mutta ei suostunut tähän. Oon ottanut nyt yhden pillerin niinku pitääkin mutta tosin eri aikaan mitä lääkäri on sanonut kun kello 8 aamulla pitäis ottaa mutta tykkään aina makoilla sängyssä klo 12 asti ennen ku otan lääkkeen enkä sillonkaan välttämättä muute ku kahvin kans vaikka lääkärin määräys on klo 8 aamupalalla. Mulla on jotain masennusta ja ahdistusta hankala saada asioita aikaiseksi ja surkuttelen usein omaa terveydentilaani :P


    • Anonyymi

      Aikoinaan ei mun kohdalla ainakaan psykiatrian puolella välitetty fyysisistä vaivoista mitään. Siitä on yli kymmenen vuotta kun olin psyk.osastolla ja maksa-arvot heittelivät, vaikka olin silloin ilman alkoholia pitemmän aikaa. Kun verikokeita otettiin niin lääkäri vain ohimennen sanoi sanan rasvamaksa ja koko asia jäi ns. auki. Enempää tietoa en saanut.
      Jatkoin sitten ajoittaista alkoholin käyttöä ja lisäksi psyykenlääkityksiä.
      Nyt on rasvamaksatulehdus ja jotain arpikudostakin vähän maksassa.
      Jos olisin saanut kunnon infoa silloin aikoinaan niin olisin ehkä osannut varoa enemmän juomista ym.
      Myös sain lääkkeitä psyykeen jotka aiheuttivat jotain sydämen johtumishäiriöitä eikä niistäkään välitetty yhtään mitään.
      -90-luvulla oli yksi psykiatri joka sanoi kun kokeiltiin Leponexia, että en voi käyttää kun se johtumisrytmi alkaa heittää. Kuitenkin sitten aloitettiin Zyprexa joka teki aivan samaa ja käytin sitä kymmenen vuotta.
      Mulle selvisi senkin vaikutus vasta jälkeenpäin kun olin jo päässyt eroon Zyprexasta.

      Aloittaja kyseli myös tuosta Xanorin syömisestä, on totta mitä edellinen sanoi että jos käyttää enemmän niin loppuvat aikaisemmin. Ja nykyään pystytään apteekista seuraamaan mitä ja kuinka paljon potilas ostaa ja kuinka usein.
      Jos lääkäri huomaa liikakäytön niin saattaa lakata kirjoittamasta reseptiä kyseiselle lääkkeelle.
      Ja jos ottaa Xanoria enemmän kuin saisi niin se ei ole hengenvaarallista, ei tietenkään pidä mennä ottamaan koko pakettia kerralla.
      Luulisin että siinä kävisi niin jos ottaa liikaa että oksentaa lääkkeet ulos.
      Neuvoksi kuitenkin että ei niitä, eikä mitään muutakaan lääkettä kannata ottaa liikaa.

      • Anonyymi

        Harmi ku sulla käyny tuon rasvamaksan kanssa noin ku sanoit :(. Itse otin netistä jo aiemmin selvää rasvamaksasta niin ku se mulla todettiin tiesin jo suurinpiirtein valmiiksi mitä se tarkoitti. Itseä on kyl huolettanu tosi paljon et mite täs käy omal kohal jos ei pysty vaikka sitä lautasmallia noudattaan tai harrastaan tarpeeksi liikuntaa, alkoholin käyttö on pysyny aika hyvin kurissa ny ku en oo uskaltanu juoda yhtään. Oon ottanu ny tuota lääkettä sen verran ku pitääki. En oo tiennykkää että voi tulla tommoisia oireita ku sanoit noista lääkkeistä.


    • Anonyymi

      Kannattaa olla varovainen bentsojen kanssa, erityisesti kun niitä käytät pitkään ja varsinkin jos tuntuu, että pitäisi annoksia alkaa nostelemaan.

      • Anonyymi

        Joo kiitos varoituksesta, oon kyl lukenukki aika paljon bentsojen haittapuolista. Oon nyt ottanu lääkettä sen verran ku pitääki, sitä oon vaa miettiny että kannattaisko pitää semmosia päiviä ettei ota yhtään tuota xanoria, kun mulla lukee vaa paketissa että yksi depot tabletti aamulla ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe