Työkaverin jekku pahoinpitely?

Anonyymi

Työkaverin ketsuppipullo aina tyhjennetään ja hän oli päättänyt kaataa sekaan väkiviinaetikkaa että loppuu se eväiden vieminen.
Kaadoin siitä pullosta enkä mielestäni haistanut mitään vaikka sehän on melkoisen voimakkaan hajuista.
Vasta kun vedin makaroonit suuhuni niin oksensin kun se maku löi läpi.
Onko tässä nyt tapahtunut pahoinpitely? Eikö etikka voi jopa kuroa kurkun umpeen tai jotain?

11

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tapahtunut rikos, eli aloittajan tapauksessa näpistys, tai jos tuota muiden omaisuutta on käytetty pidempäänkin hyväksi, niin kavallus.

      Eli nyt aloittaja on ihan himputin hiljaa koko asiasta ja rukoilee hiljaa, että uhri ei tee hänestä rikosilmoitusta!

      P.S. Osta luuseri itse omat ruokasi!!!

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kyllä ne oikeusturva-asiat tulivat mieleen heti, kun aloittaja koki, että itse oli kuvittelemansa rikoksen uhri. Ei kuitenkaan vielä siinä vaiheessa, kun itse teki konnuuksia.


    • Voisi olla lievä pahoinpitely. Mikäli etikkatempulla olisi aiheutettu jokin vamma, olisi kyseessä ollut vammantuottaminen pikemmin kuin pahoinpitely.

      • Anonyymi

        Täh?
        Siis jos minä haluan maustaa ketsuppiani väkiviinaetikalla, ja sinä saat omasta mielestäsi pahan maun suuhusi, koska menit varastamaan minun ketsuppiani, niin minä olen syyllistynyt pahoinpitelyyn?

        Rikoslain laajentavan tulkinnan kielto ei taida olla ihan tuttu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?
        Siis jos minä haluan maustaa ketsuppiani väkiviinaetikalla, ja sinä saat omasta mielestäsi pahan maun suuhusi, koska menit varastamaan minun ketsuppiani, niin minä olen syyllistynyt pahoinpitelyyn?

        Rikoslain laajentavan tulkinnan kielto ei taida olla ihan tuttu...

        Niin tuo on totta. Esim itse olen sellainen ihminen, joka lisää usein väkiviinaetikkaa tomaattiketsuppiin, koska satun pitämään makuyhdistelmästä.

        Tomaattiketsuppia käytetään yleensä vain sen verran vähän, että siitä ei ole mitään haittaa elimistölle, vaikka ketsupista puolet olisi väkiviinietikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuo on totta. Esim itse olen sellainen ihminen, joka lisää usein väkiviinaetikkaa tomaattiketsuppiin, koska satun pitämään makuyhdistelmästä.

        Tomaattiketsuppia käytetään yleensä vain sen verran vähän, että siitä ei ole mitään haittaa elimistölle, vaikka ketsupista puolet olisi väkiviinietikkaa.

        Kiitos PPP. Onko Sameboy'llä jotakin lisättävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos PPP. Onko Sameboy'llä jotakin lisättävää?

        Uusien sketsien aiheet ovat loppumattomia kun näitä ketjuja selailee...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh?
        Siis jos minä haluan maustaa ketsuppiani väkiviinaetikalla, ja sinä saat omasta mielestäsi pahan maun suuhusi, koska menit varastamaan minun ketsuppiani, niin minä olen syyllistynyt pahoinpitelyyn?

        Rikoslain laajentavan tulkinnan kielto ei taida olla ihan tuttu...

        Riippuu tarkoituksestasi lisätä väkiviinaetikkaa ketsuppiisi. Jos teit sen lisäämisen tarkoituksella, että aiheutat ketsupin luvattomalle käyttäjälle kipua ja mahdollisesti jopa fyysien vamman, on tekosi rikos.

        Puolustukseksi voit toki vedota omiin makutottumuuksiisi, jonka vuoksi olet maustanut oman ketsuppisi.

        Voidaan ajatella tilannetta, että olet tietoinen työkaverisi tavasta käyttää ketsuppiasi, ja päätät alkaa säilyttämään ketsuppipullossa arsenikkia sekoitettuna ketsuppiin. Onko työkaverisi silloin yksin vastuullinen arsenikin nauttimiseen haitallisella tavalla?


      • Anonyymi
        rytmimunat kirjoitti:

        Riippuu tarkoituksestasi lisätä väkiviinaetikkaa ketsuppiisi. Jos teit sen lisäämisen tarkoituksella, että aiheutat ketsupin luvattomalle käyttäjälle kipua ja mahdollisesti jopa fyysien vamman, on tekosi rikos.

        Puolustukseksi voit toki vedota omiin makutottumuuksiisi, jonka vuoksi olet maustanut oman ketsuppisi.

        Voidaan ajatella tilannetta, että olet tietoinen työkaverisi tavasta käyttää ketsuppiasi, ja päätät alkaa säilyttämään ketsuppipullossa arsenikkia sekoitettuna ketsuppiin. Onko työkaverisi silloin yksin vastuullinen arsenikin nauttimiseen haitallisella tavalla?

        Olkiukoilla harvoin pärjää aikuisten keskustelussa.

        Luonnollisesti ihmiselle vaarallisen aineen säilyttäminen elintarvikkeiden joukossa siten, että sitä on sivullisen mahdollisuus vahingossa nauttia, voi riskin konkretisoituessa täyttää rikoksen tunnusmerkit.

        Väkiviinaetikkaa sen sijaan käytetään ruokataloudessa, eikä se ole välittömästi ihmiselle vaarallista. Se, että sinä et tykkää siitä, on subjektiivinen makukokemuksesi, enkä syyllisty rikokseen, vaikka tietäisin sinun luvatta nauttivan ketsuppiani aika-ajoin, ja lisäisin väkiviinaetikkaa sinne tehdäkseni sen sinulle pahanmakuiseksi.


    • Anonyymi

      Ketsupilla on hyvä juksata työkavereitia.

    • Anonyymi

      Itse tykkäsin kyttyrää, kun hienosokeripussistani katosi sokeria. Kun sakki oli koolla, nuolaisin näyttävästi lusikkaa, jonka panin pussiin. Ehkä se vähän hillitsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe