Kilvoittelun vaikeutta

Anonyymi

Minä koen vaikeaksi osoittaa rakkautta ja kiinnostusta ruksalla ihmisiin ja keskustella, kun samalla tuntee että suhteet moniin on etäiset eikä lähentymistä tunnu tapahtuvan. Taistelu ettei oma sydän kylmenisi silloinkaan kun tuntee tulevansa torjutuksi jossain määrin, vaan että silloinkin noudattaisi käskyä rakkauden pitämisessä ja osoittamisessa.

22

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lähesty vaitovaista

      • Anonyymi

        VIIMEISEKSI "VAITOA",SEKOITTAA LOPULLISESTI VÄÄRILLÄ NEUVOILLAAN JA HÖPÖTYKSINEEN.


    • Tiedän kokemuksesta mistä aloittaja puhuu. Tasapainoon on vain yksi tie. Ihmisen, ainakin minun, piti7pitää altistaa itsensä tilanteelle, jossa negaatio nousee pintaan. Sitten on pakko viedä se ristin juurelle ja käsitellä sitä yhdessä Jeesuksen kanssa. Yhdellä kerralla se ei onnistu, koska ilmapiiri joka ympäröi, ei tee sitä yhtään helpommaksi. Kun poikkeuksetta otetaan silloin saarnatekstiksi sellaisia kohtia, jossa pääsee vähän annattelemaan ja se on jokaisen tehtävä niillä lahjoilla mitä itse kullakin on. Ajan kanssa huomaa, ettei ovesta astuessa kasvakkaan päähän enää ne sarvet, vaan alkaa tuntea sääliä siksi, että aito ystävyys on pois suljettu monien kohdalla.

    • Ei kenestäkään ihmisestä itsestään löydy voimaa vihollisensa rakastamiseen. Ihminen joka on tämän jo tunnoistanut ja tunnustanut, on oikealla tiellä. Kenenkään syntejä ja väärintekoja ei ole lupa rakastaa. Me kaikki ihmiset teemme koko ajan syntiä ajatuksin sanoin teoin ja laiminlyönnein.

      Ihminen joka jää kiinni toisten synteihin, jää vaille Jumalan armoa, siksi on erittäin tärkeätä tiedostaa omat syntinsä, ja ottaa Kristukselta vastaan armahdus synneistään. Itse armahdettuna syntisenä myös lähimmäisen viat synnit ja heikkoudet voi kohdata uusin armahtavin silmin ja mielin.

      • Anonyymi

        Muista myös tämä!


    • Vääriä oppeja ja opetuksia ei pidä hyväksyä. Jos jotakin muuta kuin YKSIN Jeesusta Kristusta kaupataan tieksi iankaikkiseen elämään, - silloin sanomme EI.

    • Anonyymi

      monilla on oma piiri täynnä sukua ja ystäviä, että lisää ei tarvita.

      • Anonyymi

        Hyvinkin juuri noin se on ollut minunkin kokemukseni mukaan. Valmiit ystävä- ja sukupiirit, eivät ne välttämättä ole lainkaan lähestyttävissä, ei sinne ulkopuolisia kaivata, varsinkin jos tunnetaan, että pyrkijä on "alempiarvoista väkeä".

        Voi olla, että tuollaisiin "piireihin" ei kannata pyrkiäkkään. Ja jos pyrkii, niin jos torjutaan, pitää sitä siunauksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkin juuri noin se on ollut minunkin kokemukseni mukaan. Valmiit ystävä- ja sukupiirit, eivät ne välttämättä ole lainkaan lähestyttävissä, ei sinne ulkopuolisia kaivata, varsinkin jos tunnetaan, että pyrkijä on "alempiarvoista väkeä".

        Voi olla, että tuollaisiin "piireihin" ei kannata pyrkiäkkään. Ja jos pyrkii, niin jos torjutaan, pitää sitä siunauksena.

        Kiinnitin huomiota tuohon ”alempiarvoisiin”, keitä mahdat tarkoittaa?


    • Ei väärän opin hylkääminen tarkoita sen ihmisen hylkäämistä, joka väärää oppia levittää. Eikä uskovilla ole oikeutta hyljätä heitäkään, joilla ei vielä ole uskoa Kristukseen. Jos Jeesus olisi hyljännyt syntiset, meistä kukaan ei pelastuisi.

      Jokaisesta ihmisestä on lunastushinta maksettu, kysymys on vain siitä ottaako syntinen tämän Jeesuksen tarjoaman lahjan vastaan.

      • Anonyymi

        Mielestäni kirjoitit taas kerran paremmin kuin pilkkaajasi koskaan. Mutta ihminen on ihminen, toiset erilaisia kuin toiset. Kaikenlaisia, ja juuri ne jonkinlaiset toisten sortajat saavat tuollaisessa lahkouskossa juuri sen loistavan mahdollisuuden, mistä nauttivat (täällä matoisessa maailmassa siis); Pökkiä kaikki muut kuin minun laillani uskovat helvettiin.

        Ei siellä taloudellinen ahneuskaan voi pelkästään olla taustalla? No varmaan vaikuttaa joillakuilla jonkin verran ainakin. Mutta nämä "lampaat", heidän laumansa, sitä on kyllä syytä sääliä.

        Joku näkee, että sieltäkin mennään taivaaseen, mutta on varmaan aika vaikeaa, kun muut pitää tuomita helvettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kirjoitit taas kerran paremmin kuin pilkkaajasi koskaan. Mutta ihminen on ihminen, toiset erilaisia kuin toiset. Kaikenlaisia, ja juuri ne jonkinlaiset toisten sortajat saavat tuollaisessa lahkouskossa juuri sen loistavan mahdollisuuden, mistä nauttivat (täällä matoisessa maailmassa siis); Pökkiä kaikki muut kuin minun laillani uskovat helvettiin.

        Ei siellä taloudellinen ahneuskaan voi pelkästään olla taustalla? No varmaan vaikuttaa joillakuilla jonkin verran ainakin. Mutta nämä "lampaat", heidän laumansa, sitä on kyllä syytä sääliä.

        Joku näkee, että sieltäkin mennään taivaaseen, mutta on varmaan aika vaikeaa, kun muut pitää tuomita helvettiin.

        Mä tunnen esikoislestadiolaisen liikkeen 65 vuoden ajalta, olen ollut jäsen ja satoja ystäviä on siellä edelleenkin. Hälyyttävintä oli kun johto vaihtui Ruotsissa, se aloitti heti Suomeen tultuaan vainon evankeelisia julistajia vastaan, tämä tapahtui 1996. Se huuto ja panettelu on karmeata kuultavaa mitä ruotsalaiset syytivät. Edellinen johto Gunnar Jönsson ja Eevald Larsson olivat täysin toista maata.

        Se arkkitehti, joka välillä kävi suomessa, oli karmaisevan lakihenkinen, sen erotin jo tuolloin.
        Kun nykyiset pääsivät valtaan ilmeisesti arkkitehdin avulla, Larssonit syrjäytettiin, sekä Eevald, että Lasse Larsson. Parrakas larssoni oli kolmas Larssopni, mutta ei häntäkään sen kommin nähty kun tämä suomensukuinen hitler tyyppi pääsi vallankahvaan. Hän tuhosi liikkeen Norjassa ja Suomessa. Ruotsissahan liike on ollut pikkuriikkinen koko ajan.

        Uhkailemalla ja evankeelisia saarnaajiemme panettelemalla he saivat joukon puolelleen Suomessa. Muutaman lakihenkisen puhujamme avulla. Panetuskampanja esikoisista ja helvetillä uhkasilu lienee jatkunut, en ole sen koommin kuunnellut.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Mä tunnen esikoislestadiolaisen liikkeen 65 vuoden ajalta, olen ollut jäsen ja satoja ystäviä on siellä edelleenkin. Hälyyttävintä oli kun johto vaihtui Ruotsissa, se aloitti heti Suomeen tultuaan vainon evankeelisia julistajia vastaan, tämä tapahtui 1996. Se huuto ja panettelu on karmeata kuultavaa mitä ruotsalaiset syytivät. Edellinen johto Gunnar Jönsson ja Eevald Larsson olivat täysin toista maata.

        Se arkkitehti, joka välillä kävi suomessa, oli karmaisevan lakihenkinen, sen erotin jo tuolloin.
        Kun nykyiset pääsivät valtaan ilmeisesti arkkitehdin avulla, Larssonit syrjäytettiin, sekä Eevald, että Lasse Larsson. Parrakas larssoni oli kolmas Larssopni, mutta ei häntäkään sen kommin nähty kun tämä suomensukuinen hitler tyyppi pääsi vallankahvaan. Hän tuhosi liikkeen Norjassa ja Suomessa. Ruotsissahan liike on ollut pikkuriikkinen koko ajan.

        Uhkailemalla ja evankeelisia saarnaajiemme panettelemalla he saivat joukon puolelleen Suomessa. Muutaman lakihenkisen puhujamme avulla. Panetuskampanja esikoisista ja helvetillä uhkasilu lienee jatkunut, en ole sen koommin kuunnellut.

        Pitää olla vintti pimee jos on yli 20v sitten huomannut että kristillisyys on aivan hirveää ja silti roikkunut mukana,totuus on kuitenkin toinen,näillä sonnan jauhajilla on ollut väärä mieli ja maailman riennot ym.jo silloin tärkeämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla vintti pimee jos on yli 20v sitten huomannut että kristillisyys on aivan hirveää ja silti roikkunut mukana,totuus on kuitenkin toinen,näillä sonnan jauhajilla on ollut väärä mieli ja maailman riennot ym.jo silloin tärkeämpää.

        Se vinttihän on pimeänä,
        Ei tuollaista kirjoittelua voi millään muulla perustella.
        Vaikka olisi asioista mitä mieltä tahansa.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Mä tunnen esikoislestadiolaisen liikkeen 65 vuoden ajalta, olen ollut jäsen ja satoja ystäviä on siellä edelleenkin. Hälyyttävintä oli kun johto vaihtui Ruotsissa, se aloitti heti Suomeen tultuaan vainon evankeelisia julistajia vastaan, tämä tapahtui 1996. Se huuto ja panettelu on karmeata kuultavaa mitä ruotsalaiset syytivät. Edellinen johto Gunnar Jönsson ja Eevald Larsson olivat täysin toista maata.

        Se arkkitehti, joka välillä kävi suomessa, oli karmaisevan lakihenkinen, sen erotin jo tuolloin.
        Kun nykyiset pääsivät valtaan ilmeisesti arkkitehdin avulla, Larssonit syrjäytettiin, sekä Eevald, että Lasse Larsson. Parrakas larssoni oli kolmas Larssopni, mutta ei häntäkään sen kommin nähty kun tämä suomensukuinen hitler tyyppi pääsi vallankahvaan. Hän tuhosi liikkeen Norjassa ja Suomessa. Ruotsissahan liike on ollut pikkuriikkinen koko ajan.

        Uhkailemalla ja evankeelisia saarnaajiemme panettelemalla he saivat joukon puolelleen Suomessa. Muutaman lakihenkisen puhujamme avulla. Panetuskampanja esikoisista ja helvetillä uhkasilu lienee jatkunut, en ole sen koommin kuunnellut.

        Onko nämä vaitonaisen kommentit oikeasti uskovaisen ihmisen puheita, on erikoisen valtava viha muita kohtaan, pelottavaa!


    • 20 vuotta sitten esikoislestadiolaisuudessa oli evankeelisia julistajia. Vainoaminen alkoi v. 1996 kun herroiksi itsensä korottaneet "hitler towerit" tulivat Jellivaarasta tuhoamaan suomalaisten esikoislestadiolaisuuden.

      Hyvä näin, Rukouksemme kuultiin, nyt meillä on turvallinen rakastava hengellinen koti, jossa evankeliumia Kristuksesta julistetaan ilman paavin asemaan asetettuja omaa valtaansa vahtivia klikkejä.

      • Anonyymi

        VAITO,oot varsinainen PASKANJAUHAJA! :):):):):)


      • Anonyymi

        onkohan vaihturilta lääkkeet loppu, ihan totta, vauhti kiihtyy vaan

        tämä ei ole vinoilua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAITO,oot varsinainen PASKANJAUHAJA! :):):):):)

        Mikä nyt noin kiukuttaa? Että oikein huutamaan piti alkaa.


      • Anonyymi

        Vaito, puhutaanko siellä esikoisissa noin yleisestikin esikoislestadiolaisista noin rumasti, että oikein ’hitlereitä’ ovat...
        Tämä kirjoitus avasi minun silmät nyt lopullisesti!


    • Anonyymi

      On se varsinainen suuronnettomuus jos elämä on mennyt eri lestalaispopuloissa seikkaillessa eikä mitään ole kirkastunut Sanasta, vaan kaikki aika on mennyt piikkilangan kiristykseen!

      Mitä järkeä kun Raamatussa ei ole minkäänlaista tukea moiselle toiminnalle.

      • Anonyymi

        Kilvoitella voi yksinkin, kotiasketismissa. Yksi ratkaisu tässä "maailmassa".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe