Miss Sweden -Arvostelu

Hattis

Miss Sweden

Ruotsalainen Alexandra Dahlström on yksi minun suosikki näyttelijöitä. Tiedoksi teille, että suurelle yleisölle hän tuli tutuksi elokuvassa Fucking Åmål. No Alexandran takia jouduin vuokraamaan tämän elokuvan ja tuli valittua hyvä elokuva. Toivottavasti teidän vuokraamot ovat hankkineet tämän kipaleen.

Elokuva kertoo 19-vuotiaasta tytöstä nimeltä Moa (Alexandra Dahlström). Moa on tavallinen tyttö joka työskentelee vessapaperitehtaassa. Töitten ohessa hän taistelee poliittisten oikeudenmukaisuuden puolesta, elikkä hän on mukana mielenosoituksissa potkimassa takapuoleen lihansyöjiä ja kapitalistista järjestelmää yhdessä aktivistinuorten kanssa. Moa pyrkii kynsin ja hampain pysyä kiinni porukassa. Hän tekee aktivisti kavereilleen verkkosivuja, seurustelee rumpalin kanssa, joka pettää ja hyväksi käyttää häntä, kuten myös hänen kaveritkin. Itsemurha aikeeseen ajautuneena Moa löytää sisältöä yhtä äkkiä vessasta ja eräästä nuorisorikollisesta.

Kaikki muuttuu. Moa huomaa, että hän on kiinnostunut vääristä tyypeistä, kuuntelevan vääränlaista musiikkia, pukeutuvansa ällöttäviin rintaliiveihin ja tekevänsä vääriä valintoja (kuulostaako pelottavan tutulta). Elokuva on erittäin koskettava, mutta viihdyttävä ja hauska. Tova Magnusson-Norligen on ohjaajana tuonut tuttuja ja ajankohtaisia asioita esille nuoruudesta.

Elokuvassa ei ole pääteemaa vaan se koostuu monesta asiasta esim. rakkaudesta, ystävyydestä, aatteista, auttamisesta, jättämisestä ja totta kai hyväksytyksi tulosta eli elokuva on katsaus elämään positiivisessa ja viihdyttävässä hengessä. Näyttelijät ovat erinomaisia, varsinkin ongelmanuoren ja Moan ystävyys on erittäin viihdyttävää katseltavaa (Moa on mahtava persoona aina nuuskasta lähtien:). No miinusta voisin antaa siitä, ettei pääteema elokuvasta löytynyt ja paikoittainen kliseisyys, mutta ihmissuhteet kuten minunkin ovat elokuvamaailman kliseitä täynnä.

Kannattaa katsoa tätä leffaa, jos haluaa nähdä viihdyttävää ja hauskaa, mutta niin tuttua omasta elämästä ja ripaus koskettavuutta. Tämän jälkeen olet varmasti iloinen sukupuoleen katsomatta.

Minulla on isot tissit.. you and me forever (elokuvan kannesta lainattu)

Tähdet 4½/5

3

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man-legally

      koko elokuvaa

      • Hattis

        no toivottavasti joskus näet tämän elokuvan. Suosittelen, jos haluaa katsoa hyvää Ruotsalaista elokuvaa. Hyviä elokuva hetkiä


    • ALEXANDRA DAHLSTRÖM ON TAITAVA MUTTA TURHAN LIIAN ALIARVOSTETTU

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe