Vaparit raivona: presidentin mukaan voimme luottaa Korkeimpaan

Anonyymi

Tasavallan presidentti Sauli Niinistö on antanut rukouspäiväjulistuksen. Hän puhuu siinä raamatuntekstin pohjalta ja päättää lopulta tekstinsä: "Hädän keskellä saamme luottaa Korkeimman voimaan."

Vaparit ovat mielipuolisina raivosta.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On tämä vaparien mielnpahoitusmeno naurettavaa. Laittaisivat peitejärjestönsä kantelemaan tästäkin niin saataisiin lisää naureskeltavaa.

      Oikeasti: erotkaa vapareista.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Miksi liittyä yhdistykseen, jossa pelätään omia jäseniäkin? Kirkostaerosivusto on ulkoistettu liiton ulkopuolelle, samoin kantelupukki. Näin pidetään vapariliiton piirissä oleva suuri joukko ilman vaikutusmahdollisuuksia näihin. Liiton sisällä olevia johtoklikkiä kyseenalaistavia tahoja puolestaan savustetaan ja erotetaan. Kyseessä on harvainvaltainen liitto, joka ei eroa näennäisdemokratioista mitenkään. Liitolla on omat putinit ja medvedevit yms.


      • Anonyymi

        Vajari taas jälleen yrittänässä vaientamista ;]
        On se jännä kun ei mitään muuta pysty kuin postaamaan linkkejä. Tuo ei ome edes keskustelua, saisu ilmoittaa....


    • Pressa on vakuuttunut, että suuri johtaja, Allah, pelasti hänet vuoden 2004 vedenpaisumuksesta.

      • Anonyymi

        Mistä tiedät tuon? Ai niin, et tiedäkään. Kunhan keksit päästäsi, kuten vaparit yleensäkin-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät tuon? Ai niin, et tiedäkään. Kunhan keksit päästäsi, kuten vaparit yleensäkin-

        Onhan loogisesta ajattelustaan tunnettu Saletti-Sauli kuitenkin innokas uskovainen.


    • Anonyymi

      Sinällään ei kait haittaisi, jos tasavallan johdossa on uskonnollisia, jos uskonnonvapaus olisi todellista. Ongelmaksi helposti muodostuu ainakin aabrahamilaisten uskontojen suvaitsemattomuus muita katsomuksia kohtaan ja suomeksi sanottuna vallanhimo, joka naamioidaan erilaisiin itse kirjoitettuihin käskyihin ja pakanoifen etuun. Lasten selän taakse mennään erittäin helposti.

      • Anonyymi

        Vapaa-ajattelijoita on noin 1300 eli pyöreästi 0,00% Suomen kansasta. Silti se suvaitsemattomasti yrittää puhdistaa maata uskonnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaa-ajattelijoita on noin 1300 eli pyöreästi 0,00% Suomen kansasta. Silti se suvaitsemattomasti yrittää puhdistaa maata uskonnosta.

        Kyse oli siis uskonnonvapauslaista jonka tarkoitus lienee turvata vähemmistöjen oikeuksia valtionkirkon pakottavia ja jyrääviä kristillistämispyrkimyksiä vastaan. Vaparien jäsenmäärä on tässä kohden täysin epärelevantti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli siis uskonnonvapauslaista jonka tarkoitus lienee turvata vähemmistöjen oikeuksia valtionkirkon pakottavia ja jyrääviä kristillistämispyrkimyksiä vastaan. Vaparien jäsenmäärä on tässä kohden täysin epärelevantti.

        Siinä tapauksessa kehotan rivijäseniä eroamaan, koska heidän jäsenyytensä on epärelevanttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa kehotan rivijäseniä eroamaan, koska heidän jäsenyytensä on epärelevanttia.

        Sinun mielestäsi uskonnonvapauslaki toimii riittävän hyvin?
        Vapaa-ajattelijoihin rinnastettavia yhdistyksiä on muitakin, kuten viimeksi otsikoissa ollut uskonnottomat suomessa. Koosta riippumatta nä pienet yhdistykset pyrkivät ajamaan uskonnottomien etua, kirkkoa kun se ei oikein kiinnosta. Jäsenmäärä ei ole olennainen vaan se mitä tehdään. Totta kai parempi olisi jos uskonnottomat olisi valravirtaa ja kristityt vähemmistö, joka joutuisi ajamasn kristittyjen oikeuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestäsi uskonnonvapauslaki toimii riittävän hyvin?
        Vapaa-ajattelijoihin rinnastettavia yhdistyksiä on muitakin, kuten viimeksi otsikoissa ollut uskonnottomat suomessa. Koosta riippumatta nä pienet yhdistykset pyrkivät ajamaan uskonnottomien etua, kirkkoa kun se ei oikein kiinnosta. Jäsenmäärä ei ole olennainen vaan se mitä tehdään. Totta kai parempi olisi jos uskonnottomat olisi valravirtaa ja kristityt vähemmistö, joka joutuisi ajamasn kristittyjen oikeuksia.

        Siispä eroaminen vapareista on perusteltua, koska US tekee työtä pienemmällä jäsenmäärällä ja näkyvämmin. VAL on turha. Erotkaa vapareista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siispä eroaminen vapareista on perusteltua, koska US tekee työtä pienemmällä jäsenmäärällä ja näkyvämmin. VAL on turha. Erotkaa vapareista.

        Pitäisikö vapareista eroavien liittyä uuässään, johonkin muuhun yhdistykseen vaiko peräti kirkkoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö vapareista eroavien liittyä uuässään, johonkin muuhun yhdistykseen vaiko peräti kirkkoon?

        Kirkko olisi sopiva. Sinnehän pääsihteerinnekin on jo kallellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko olisi sopiva. Sinnehän pääsihteerinnekin on jo kallellaan.

        Kirkon verotusoikeus tulisi purkaa pikaisesti, niin saataisiin selville kirkon todellinen jäsenmäärä.
        Ateistina en toki edes harkitse kirkkoon liittymistä. Tehän olette kusettaneet ihmisiä jo ainakin 1700 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon verotusoikeus tulisi purkaa pikaisesti, niin saataisiin selville kirkon todellinen jäsenmäärä.
        Ateistina en toki edes harkitse kirkkoon liittymistä. Tehän olette kusettaneet ihmisiä jo ainakin 1700 vuotta.

        Miksi psihteerinne sitten on kirkkoon kallellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi psihteerinne sitten on kirkkoon kallellaan?

        En ole vapari. Jos nyt oikein muistan niin kyse oli jostaon esittelystä. Miksei sellaista olisi saanut kirjoittaa? Ei pidä sekoittaa kiihkofundamentalistista kristittyä tähän sellainen ei tietenkään olisi ollut missään tekemisissä ateistien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vapari. Jos nyt oikein muistan niin kyse oli jostaon esittelystä. Miksei sellaista olisi saanut kirjoittaa? Ei pidä sekoittaa kiihkofundamentalistista kristittyä tähän sellainen ei tietenkään olisi ollut missään tekemisissä ateistien kanssa.

        Kirkko hyödynsi Ylikoskea. Miksi muuten olisi julkaissut sen kirjoituksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko hyödynsi Ylikoskea. Miksi muuten olisi julkaissut sen kirjoituksen?

        Hyödynsikö kirkko uskonnollisia yhdyskuntia tuossa julkaisussa?


    • Anonyymi

      Järjestön nimeksi pitäisi muuttaa Älyvapaat Ajattelijat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe