Miten tataarit eroavat muista muslimeista?

Anonyymi

Onko tataarien islam suvaitsevaisempi uskonto kuin esim sunna-tai shiiaislam?

5

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tataareja on ollut Suomessa pitkään ja ovat maltillisia. Nämä uudet läpsyt ovat erisakkia. Kuten luette,eivät ole Iisakin pojat rauhallisia.

    • Tataarit kuuluvat samaan sunni-islamiin kuin suurin osa muistakin Suomen muslimeista. Se, miten suvaitsevainen on tai esim. noudattaako vältäväestöstä poikkeavia tapoja, ei ole kiinni siitä, onko sunni tai shiia.

      Tataarit sellaisia tapoja noudattanevat kieltämättä vähemmän kuin muut muslimit; naiset eivät pukeudu peittävästi. Absolutisteja ei välttämättä olla. Olen vieraillut tataarimoskeijassa ja näin, että sen tapahtumissa soiteltiin kitaraa.

      Omasta mielestäni tällaiset asiat eivät toki liity suvaitsevaisuuteen. Suvaitsevaisuus on mielestäni kykyä ja halua kohdata ja tulla toimeen itseensä nähden erilaisten ja erilaisia tapoja ja uskomuksia omaavien ihmisten kanssa. Tämä kuvaus mielestäni sopii tapaamiini kaiken maalaisiin muslimeihin.

      • Anonyymi

        Saako sunni- tai shiiatyttö mennä naimisiin juutalaisen kanssa? Tataarit ovat erittäin suvaitsevaisia läji-idän muslimrihin nähden.
        Esim parin valinnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako sunni- tai shiiatyttö mennä naimisiin juutalaisen kanssa? Tataarit ovat erittäin suvaitsevaisia läji-idän muslimrihin nähden.
        Esim parin valinnassa.

        Jumala ei halua tätä - niin islam opettaa. Ihmisillä on kuitenkin vapaa tahto ja uniikki suhde Jumalaan. Kaikki eivät priorisoi uskontoa korkealle elämässään, toiset eivät tunne uskontoa kovin hyvin. Joillain on vahva suhde Jumalaan ja kova halu noudattaa Hänen tahtoaan, mutta parinvalinta on heille se harvinainen asia, jossa tekevät muunlaisia kuin Koraanin opettamia valintoja.

        Näin ollen on musliminaisia, joilla on mies, joka ei ole muslimi, eikä tämä varmasti ole tavatonta tataarien keskuudessa.


    • Anonyymi

      Tataarit ovat sivistyneitä niihin muihin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3630
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      190
      1833
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1827
    Aihe