Kokemuksia kahvikuppineuroosista

Anonyymi

Miten tämän asian kanssa esim. töissä pärjäätte? Minulle ainakin on vaikeaa.

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Millä tavoilla se vaikeuttaa töissä oloasi?

    • Anonyymi

      Toki ymmärrän kahvikuppineuroosin ,mutta kun alkoholisti tärisee viinan himoaan ja krapulaansa ja väittää olevansa rohkea kahvikuppineuroosia sairastava ihminen,jota pitää kehuakin vielä...

      • Anonyymi

        Typerältä kuulostaa suoraansanoen jos joku alkoholisti vetää tärinän kahvikuppineuroosiin..silloin pitää olla todella jo alhaalla koska tämä neuroosi on pilannut minulta työpaikkoja ja työpaikan ystävyys-suhteita. Kyse ei ole mistään pikku jutusta.
        Ensimmäinen kommentoija kysyi miten se on vaikeuttanut töissä oloa.
        No, kuvittele: Rento kahvitilaisuus työkamujen kesken, ei pitäisi olla mitään jännittämistä. Työkaverit heittää läppää jne. mutta sinä vain tarkkailet täriseekö kätesi ja huomaako muut. Kun kerran olet jo paniikin partaalla et halua samaa tilannetta enää. Silloin alkaa välttämiskäytös. Jos jonkinlaisella tekosyyllä.
        Tätä kun jatkuu vuosikausia tietää että mikä tämä homma on.
        Olen joutunut jättämään jopa hautajaisia väliin. Oli "flunssa". Vihaksi pistää mutta jotenkin sinnittelen vieläkin. Lääkkeet on apunani mutta ei nekään ihmeitä tee.
        Ainoastaan se ihminen joka tästä kärsii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerältä kuulostaa suoraansanoen jos joku alkoholisti vetää tärinän kahvikuppineuroosiin..silloin pitää olla todella jo alhaalla koska tämä neuroosi on pilannut minulta työpaikkoja ja työpaikan ystävyys-suhteita. Kyse ei ole mistään pikku jutusta.
        Ensimmäinen kommentoija kysyi miten se on vaikeuttanut töissä oloa.
        No, kuvittele: Rento kahvitilaisuus työkamujen kesken, ei pitäisi olla mitään jännittämistä. Työkaverit heittää läppää jne. mutta sinä vain tarkkailet täriseekö kätesi ja huomaako muut. Kun kerran olet jo paniikin partaalla et halua samaa tilannetta enää. Silloin alkaa välttämiskäytös. Jos jonkinlaisella tekosyyllä.
        Tätä kun jatkuu vuosikausia tietää että mikä tämä homma on.
        Olen joutunut jättämään jopa hautajaisia väliin. Oli "flunssa". Vihaksi pistää mutta jotenkin sinnittelen vieläkin. Lääkkeet on apunani mutta ei nekään ihmeitä tee.
        Ainoastaan se ihminen joka tästä kärsii

        Ainoastaan se ihminen joka tästä kärsii tietää mitä hel***iä se on.


    • Anonyymi

      Mulla oli nuorempana vaivana että kädet vapisivat. Aloin työpaikalla vältellä kahvitilaisuuksia sen takia.
      Tosin silloin kun jossain olin kahvilla niin otin usein kupista kiinni kaksin käsin, se vähän hillitsi vapinaa.
      Se on ikävä vaiva ja haittaa vielä enemmän sillä hetkellä kun on kuppi kädessä ja alkaa miettiä että varmaan taas vapisee. Se lisää jännitystä ja silloin ihan varmasti vapisee.
      Käsien vapina on aika yleinen vaiva jännitystä potevilla ihmisillä.
      Mulla helpotti siinä vaiheessa kun tulin varmemmaksi itsestäni enkä enää jännittänyt niin paljon muita ihmisiä.
      Vieläkin kyllä joskus mutta onneksi harvoin kärsin siitä.
      Tein myös sillä tavalla että jätin kupin vajaammaksi, en laittanut ihan täyteen niin ei ainakaan päässyt läikkymään.

    • Anonyymi

      Jos on vaikka asperger niin sanaton viestintä menee suurimmaksi osaksi ohi käsityksen. Lisäksi sosiaaliset taidot eivät ole kovin hyvin kehittyneet ja ryhmätilanteet vievät tavallista enemmän energiaa. Vaikka tarkoittaisi hyvää, niin käytös voi olla aika sulkeutunuttakin.

      • Anonyymi

        Tämä liittyy kahvikuppineuroosiin miten?


    • Anonyymi

      Vakava vaiva tämä. Muistan yhden viime vuonna kirjoitetun viestin, jonka mukaan joku oli menettänyt jopa elämänsä rakkauden siksi ettei uskaltanut toimia tämän vaivan takia!

      • Anonyymi

        Tyhmää koska jokaisesta voi joku pitää juuri sellaisena kuin on, jos vain löytävät toisensa. 99% voi olla sellaisia että mjaa, mutta sitten tulee se yksi jossa tuntuu heti ensitapaamisella olevan jotain hyvin tuttua. Kuin olisi vanha tuttu, vaikkemme ole ennen tavanneet, ainakaan tässä elämässä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää koska jokaisesta voi joku pitää juuri sellaisena kuin on, jos vain löytävät toisensa. 99% voi olla sellaisia että mjaa, mutta sitten tulee se yksi jossa tuntuu heti ensitapaamisella olevan jotain hyvin tuttua. Kuin olisi vanha tuttu, vaikkemme ole ennen tavanneet, ainakaan tässä elämässä...

        Asiat kannattaa aina laittaa perspektiiviin. Maailmassa lienee tuhansia eri sairauksia tai vaivoja ja melkein joka ikisellä ihmisellä on vähintään yksi niistä. Kahvikuppineuroosi on siinä listassa lievimmästä päästä, eihän se oikeastaan edes ole sairaus.

        Minulla ei ole ikinä pää kipeä, ellen itse aiheuta sitä (krapula, vieroitusoireet kahvista, liian pitkään (ehkä n . 20h) syömättä oleminen). Kuinka moni voi sanoa samaa? Koen olevani etuoikeutettu. Sama koskee kaikkia kipuja ympäri kehoa, joilta olen onnekseni välttynyt. Vasta silloin kun makaa krapulassa sängyssä ja lenkillä hiertynyttä kantapäätäkin kirvelee siinä samalla, muistuu mieleen se miten hyvin asiat normaalisti ovat kuin moisia tunteita ei ole. Krapula on tiessään muutaman tunnin päästä ja siihen kantapäähänkin voi pistää Compeedin jos raaskii ja sitten se on kuin ei olisikaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe