Kumpi uimahallikumppaniksi, Nokia vai Huittinen ?

Anonyymi

Sastamala-Nokian uimahalli: 37,7 km (autolla n 32 min)
Sastamala-Huittisten uimahalli: 25,7 km (autolla n 24 min)

Varteenotettava vaihtoehto omalle uimahallille on yhteistyö naapurin kanssa. Kun molemmista kaupungeista löytyy kelvolliset uimahallit, niin sastamalalaisten uimatarpeet voisi tyydyttää hyvin Nokian tai Huittisten hallissa.

Sastamala voi tehdä diilin naapurin kanssa ja tarjota kaupunkilaisilleen subventoidun uimahallilipun. Uimareissun hintaa voisi tukea esim. halvemmalla lipun hinnalla tai tiuhalla ja edullisella uimahallikuljetuksella bussilla esim. Sastamala-Nokia-Sastamala. Tai molemmilla. Jos ympäristö näkökulma huolettaa, kaupunki voi pyytää tarjoukset liikennöitsijöiltä sähköbussilla, latauspisteet sitten vain molempiin päihin.

Nimittäin 10 milj. € (todellisuudessa n. tai 12-13 milj. €) investointi ynnä 1 milj. € / vuosi käyttökulut on sen verran suuri ponnistus, ettei kaupunkilla vaan ole rahaa omaan halliin . Mutta osalla tuosta rahasummasta saa siedettävän hyvän diilin Nokian tai Huittisten kanssa. Ei nyt ihan täysin sama kuin oma halli, mutta harva kuitenkaan kävelyetäisyyden päässä omastakaan hallista asuisi.

Kummassa sinä poikkeaisit mieluummin uimareissulla, Huittisissa vai Nokialla?

12

119

Vastaukset

• Jos noista valita pitää, niin mää oon kallellaan Huittisten puolesta. Mut mää asunkin Kiikan suunnalla, vartissa kerkiää Huittisiin hallille ajaa. Ihan siisti paikka. Vaikka kyllä oma uimahalli on aina oma uimahalli.

• Matka riippuu siitä missä päin laajaa Sastamalaa asustaa.

Sinänsä asia on hyvä. Sillä erotuksella, että kaupungin ei tarvitse osallistua asiaan millään tavalla. Uimarit voi hyvin itse maksaa matkansa ja uimalippunsa.

Ylen sivuilla oli juttua Puumalasta. Kunta oli 2010 luvun alussa vaikeuksissa ja veroprosentti 21. Nyt veroprosentti on 19,5 ja velkamäärä noin 300 euroa per asukas.

Sastamalan päättäjien kannattaa tehdä opintomatka Puumalaan miten kunnan taloutta kannattaa hoitaa.

• Juurikin näin. Unohdamme uimahallin ja keskitymme tärkeämpien asioiden kuntoonlaittoon. Amen.

• Niinpä, ei mitään uimahallia V ammalaan, ainoastaan subventoidut bussikuljetukset jompaankumpaan halliin. Siinä se jahkailu.

• Tai vaikka molempiin.

• Miksi kaupungin pitäisi subventoida jonkin ihmisryhmän harrastusta?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi kaupungin pitäisi subventoida jonkin ihmisryhmän harrastusta?

Miksi siis pitäisi ylipäätään rakentaa minnekään uimahallia tai palloiluhallia tai ylipäätään käyttää yhteiskunnan rahoja yhtään mihinkään, niinkö?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi kaupungin pitäisi subventoida jonkin ihmisryhmän harrastusta?

Miksi kaupungit ja kunnat yleensä subventoivat kaikenlaisia urheilu- ja kulttuuriharrastuksia, ei niitä kaikki kaikkia kumminkaan käytä?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi siis pitäisi ylipäätään rakentaa minnekään uimahallia tai palloiluhallia tai ylipäätään käyttää yhteiskunnan rahoja yhtään mihinkään, niinkö?

"Miksi siis pitäisi ylipäätään rakentaa minnekään uimahallia tai palloiluhallia tai ylipäätään käyttää yhteiskunnan rahoja yhtään mihinkään, niinkö?"

Nämä yhteiskunnan rahat on sosialisoitu ihmisiltä, joten niitä ei pidä käyttää mihinkään ei välttämättömään.

Yleensä ihmiset haluavat itse päättää mihin vaivalla hankitut rahansa laittaa. Siksi esim. ihmisen, joka ei käytä uimahallia, on vaikea käsittää miksi joutuu moista rahoittamaan. Hän eikä valitsisi mielummin kevyemmän verotuksen ja päättäisi itse rahoistaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Miksi siis pitäisi ylipäätään rakentaa minnekään uimahallia tai palloiluhallia tai ylipäätään käyttää yhteiskunnan rahoja yhtään mihinkään, niinkö?"

Nämä yhteiskunnan rahat on sosialisoitu ihmisiltä, joten niitä ei pidä käyttää mihinkään ei välttämättömään.

Yleensä ihmiset haluavat itse päättää mihin vaivalla hankitut rahansa laittaa. Siksi esim. ihmisen, joka ei käytä uimahallia, on vaikea käsittää miksi joutuu moista rahoittamaan. Hän eikä valitsisi mielummin kevyemmän verotuksen ja päättäisi itse rahoistaan.

Sinun pitäisi muuttaa Amerikkaan, siellä yhteiskunta toimii juuri noin.

• Noilla kilometrimäärillä laskettuna oman auton bensat maksaisivat Huittisiin 4,85 € yhteensä. Jos palvelulippu maksaisi 2€ tai 1,75 sivu, menisin jo palvelubussilla.

• Tietenkin sinne missä on vähemmän kehitysmaa muslimeita. Parasta jos ei ainuttakaan.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengityssuoja, viruksia vastaan. Ihan pelleilyäkö?

Kuulemma hengityssuojaimet ovat loppuneet niin apteekeista kuin tukkureiltakin, kertoo Hesari. "Hengityssuojaimet loppuivat tukkureilta ja monista ap
    Maailman menoa
    59
    2846
  2. Mä välitän susta

edelleen paljon, sitä ei mikään koskaan muuta, enkä halua sulle mitään pahaa. Toivon että olet onnellinen. Itse tyydyn osaani ja yritän pärjätä näillä
    Ikävä
    54
    689
  3. Tiedät nainen itekin

jos me ruvettas niin haluaisin; että oltais vain toisia varten. Sinusta en kyllä ole yhtään varma. :(
    Ikävä
    31
    508