Millaisia kokemuksia sinulla on kissan vaikutuksesta hyvinvointiisi? Onko kissa tuonut helpotusta stressiin? Onko kissa vahvistanut vastustuskykyä? Onko kissa auttanut murheisiin ja suruihin? Mitä muuta hyvää kissa on sinun elämääsi tuonut?
On tutkittu, että kissojen omistajilla olisi matalemmat stressitasot ja muutenkin vähemmän stressiä. Kissan kehrääminen vähentää stressiä ja rentouttaa. Kissa myös vahvistaa omistajansa vastustuskykyä viruksia ja bakteereja vastaan. Kissasta on myös muitakin hyötyjä kuten aktivointi, juttukaveri, unikaveri, jne.
Kertokaa kokemuksianne. 🙂
Kissan vaikutus ihmisen hyvinvointiin
3
115
Vastaukset
- Anonyymi
Minun edellinen KissaHerra antoi aina tukea ja tuli lohduttamaan kun sairastuin flunssaan taikka mahatautiin ja jouduin sänkypotilaaksi. Kisuli hyppäsi viereen , kehräsi kovasti, ja jäi jalkopäähän pötköttämään yhtä pitkäksi aikaa kun olin sairas. Välillä kävi vain syömässä, juomassa ja pisulla. Nyt on pikkunen KissaHerra enkelinä kissojen paratiisissa ja lohduttaa toisinaan tulemalla uniin.
- Anonyymi
Moi kyllä kissa vaikuttaa ihmisen hyvinvointiin olen kyllä siitä ihan samaa mieltä
koska kun rapsuttelet ja silittelet kissaa niin se saa sinut hyvälle tuulelle ja iloiseksi
ja kissan silittely on jopa ihan kuin terapiaa konsanaan se käy ihan terapiasta - Anonyymi
Minulla kissa lisäsi stressiä, koska se valvotti niin paljon öisin. Mitä vanhemmaksi kissa tuli eli 15 v -> alkoi jo olemaan öisin hiukan hiljaisempi. :)
Nyt kissani on jo edesmennyt, kuoli 18v:n kypsässä iässä. Uutta kissaa en enää ota, koska en jaksa valvoa ja nukkua huonosti seuraavaa 15 vuotta.
Muutoin allekirjoitan sen, että kissan silittäminen ja sen seura PÄIVÄLLÄ on stressiä lieventävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730