Syrjäydyn kostoksi yhteiskunnalle

Anonyymi

Ensin saikuttamalla ja sitten lopullisesti työkyvyttömyyseläkkeelle.

65

1980

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet nuori,niin tulee tosi pitkä prosessi!.Sairausloman myöntämisperusteisiin on tulossa harkintaa lisää.Jos hyppää yhtenään lääkärissä,alkaa lääkäreiden suhtautuminen muuttumaan asikkaaseen.Lähetteet erikoissairaanhoitoon esim yliopistollisiin tulevat bumerangina takaisin lähettävälle lääkärille,sanovat että tarpeellinen määrä tutkimuksia on jo tehty,eli sitä tutkimusdataa ei voi kerryttää rajattomasti minkä perusteella voisi eläkettä hakea.Työkyvyttömyyseläkkeen saamisen yhtenä edellytyksenä on kuitenki se 300pv:n sairauslomaa kahden vuoden aikana.60v ikäisillä asia helpottuu,mutta nuoremmilla se eläkkeelle pääsy on helvetin vaikeaa.Ainahan voi tietenki yrittää,mutta kannattaa ensin tutkia asiaa että tietää mihin pyöritykseen joutuu.

      • Anonyymi

        Tuossa on ideaa, tehdään vaan koko kansa siis kaikki työssä käyvät noin niin siitäpä saavat poliitikot muut pitkän nenän ! Jaa niin, mutta ketkä muut ?


      • Anonyymi

        Helppoahan tuo näyttää olevan, kun valittaa vaan päätään. Vanhemmat eivät edes kehtaa lähteä sille tielle, vaikka jo vähän ahdistaisikin.


    • Anonyymi

      :D syrjäydyn kostoksi yhteiskunnalle :D :D
      Tähän voi vain sanoa että itselleen sika kiusaa tekee kun kaukalonsa kaataa.
      Itse tiesi valitset, mutta muista että turha sitten tulla ruikuttamaan!
      Tyypillä joka koskaan ei ole palkkaa tienannut työkyvyttömyyseläke on surkean pieni. No saahan siihen kai sitten jotain sossutukia?
      Ja totta on että edessäsi on piiiiitkä työ ja paljon hikeä. Paperit tulee bumerangina takaisin kerta toisensa jälkeen, sen on kokeneet oikeasti sairaatkin, joilla on todellinen syy ja vamma. Vaikka mielenterveyden takiahan kyllä kai on mahdollista myös eläke saada jossain vaiheessa, se on heikko oljenkortesi.
      Olen ihmetellyt mikä on vikana suomalaisissa kun näitä yhteiskunnan kelkasta pudonneita on niin valtavan paljon? Kaikkihan alkaa jo lapsuudesta ja nuoruudesta, heikko koulumenestys ja oppimisvaikeudet, sosiaalinen vajavaisuus jne. Eikö tulisi halvemmaksi satsata ennaltaehkäisyyn? Otettaisiin koppi näistä potensiaalisista luuseteista ja satsattaisiin erityiskouluihin ja kotiolojen tukemiseen?

      • Anonyymi

        Juu. Satsaus kannattaa.. Mut kun säästetään ja kaikki saavat samanarvoists opetusta ettei erotu joukosta🙄sutta tulee...


      • Anonyymi

        Tohon kannattais käyttää vaikka velkarahaa, vaik Orpo ei tykkäis. se maksais ittensä takas.


      • Satsattua ruutanaa.


    • Anonyymi

      Aloittaja, rupesi kiinnostamaan sinun taustasi. Haluatko kertoa, miksi moiset ajatukset?

    • Työ tekee vapaaksi ja kullekin ansionsa mukaan.

      • Anonyymi

        Viittaat kai ansiotuloihin? Toisilla ne ovat suuremmat kuin toisilla. En ihmettele Postin lakkoa tms. ilmiöitä... an sich...


      • Anonyymi

        Kyllä vapaus on nykyään kaukan työnteosta kaikenmaailman lakipykälät hölmöjen politikojen laatimana pilaa kokoelämän Taksilaki paskalaki kiky vanhusten sortaminen .
        Kun on tehnyt yli50v työtä ja nyt viedään eläkekkin


      • Anonyymi

        Kyllä vapaus on nykyään kaukan työnteosta kaikenmaailman lakipykälät hölmöjen politikojen laatimana pilaa kokoelämän Taksilaki paskalaki kiky vanhusten sortaminen .
        Kun on tehnyt yli50v työtä ja nyt viedään eläkekkin


    • Anonyymi

      nuori ei saa tehdä töitä, mutta lisäntymistä

      au!!


      EI SAA HUKATA AIKAA MUTTA PITÄÄ ETSIÄ AVIOKUMPARI

    • Anonyymi

      KUMISAAPPAAN ETSIT AVIOKUMPPARI HAHAHAHAHA

    • Anonyymi

      Yhteiskunta tuskin piitaa pätkääkään sinun uhittelustasi. Ainoa, joka kärsii, olet sinä itse!

      • Anonyymi

        Kyllä vaan kärsii verokarhukin, kun näitä tapauksia alkaa olla riittävän paljon.
        Eikä siinä tarvitse mitään uhitella, kun Kiina on niin sanotusti maailman tehdas.
        Heikot kärsii elontiellä kuten nyt läntinen maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vaan kärsii verokarhukin, kun näitä tapauksia alkaa olla riittävän paljon.
        Eikä siinä tarvitse mitään uhitella, kun Kiina on niin sanotusti maailman tehdas.
        Heikot kärsii elontiellä kuten nyt läntinen maailma.

        Jos "näitä tapauksia" alkaa olla liikaa, sosiaaliturvaa heikennetään ja pakkoaktivointi otetaan käyttöön. Eli "näiden tapauksien" kannattaisi kahdesti miettiä uhitteluaan, siitä kärsii vain itse!


    • Anonyymi

      Työ polttaa loppuun nuoriakin aikaisin kuvaan tulee masennuslääkkeiden käytön kierre yms

    • Anonyymi

      Vai sillai,,,

    • Anonyymi

      onneksi SDP korottaa kansaneläkettä ja takuueläkettä 84 euroa suurinpiirtein,
      se on teidän työssäkäyvien kukkarosta sitten pois, PHYI!

      terveisin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva.

    • Anonyymi

      Hyvä. Minä tein jo niin. En ole "köyhästä" tai kovin kouluttamattomasta perheestä mutta todella toimimattomasta. Vanhempani eivät ymmärtäneet eivätkä auttaneet minua missään. Tekivät vain ne välttämättömät asiat mitä nyt vanhemmat yleensä tekevät. Pyyhkivät takamuksen ja antoivat ruokaa. Minulla todettiin mielialaongelmia jo 5-vuotiaana mutta vanhemmat eivät vieneet minua sovittuun hoitoon, siis koskaan. En saanut koskaan minkäänlaista äidinrakkautta. Tässä vain yksi asia miksi syrjäydyin.

      • Anonyymi

        Lisäys kirjoitukseeni: En ole nykyajan nuori. Olen syntynyt 1973. Paitsi että vanhempani eivät auttaneet minua, ei myöskään koulussa opettajat tai terveydenhoitajat nähneet että olin todella ahdistunut ja masentunut. Olisi pitänyt huomata. Silloin en tajunnut että minulla masennussairaus. Näen sen vasta nyt. Ahdistuksen kyllä muistan. Mutta kyllä terv. hoit. olisi pitänyt huomata. Nykyäänkään ei voi yhtä kauppareissua tehdä ilman että joku katsoo kuin halpaa makkaraa. Sairastan vain masennusta, en ole huumeiden käyttäjä tai alkoholisti enkä mielestäni näytäkään sellaisilta. Oma siskokin katsoo usein nenänvartta pitkin.


    • Anonyymi

      hyvä, kun katsoo esimerkiksi vaihtoehtomediota netistä ja tajuaa sen mitä suurin osa suomalaisista ei millään tunnu tajuavan, sitä, miten tätä suomea yleensä johdetaankin.

      sanotaan ettei sen jälkeen tee yhtään mieli oikein tehdä töitä, ainoa minne minut on laitettu on, no, tuetty työ, mutta onneksi siellä ei tarvitse olla kauan kuitenkaan viikossa.

      olen kiitollinen että pääsit työkyvyttömyyseläkkeelle, työelämä tulee aika varmasti kovenemaan ja vie kaikkia etuja alemmas, yms. vuosien myötä, ei se tule olemaan mitään herkkua työikäisille myöhemmin.

      • Anonyymi

        "olen kiitollinen että pääsit " - mitäs tuollainen lause tarkoittaa???


    • hyvä idea..samaa olen ajatellut

      • Anonyymi

        Minulle on tullut sellainen käsitys että nuori sukupolvi on päästetty liian helpolla, ovat siis lähes kaikki niitä Curling lapsia joilta ei ole vaadittu mitään mutta on annettu paljon.

        Ei se oikeastaan ole heidän vika jos ovat jopa yläaste- tai ammattikoulu/ lukioikäisenäkin saaneet kaiken osallistumatta mihinkään kodin töihin, äiti on aina huoneenkin siivonnut, eihän nyt mopoikäiseltä voi sellaista vaatia.

        Työelämä ei varmasti tunnu kivalta kun joku yrittää määrätä mitä pitäisi tehdä. Onpa julmaa.
        Ja kun se ei ole aina niin kivaakaan.

        Nykynuoret ovat tottuneet ottamaan vastikkeetonta rahaa eikä se heitä hävetä tai häiritse että se raha on työllä ansaittua, muiden tekemällä työllä.

        Siksi nuoret tulevat välttelemään työhön joutumista joten niiden harvojen, jotka töihin vielä menevät, verot nousee jotta saadaan loisetkin elätettyä.

        Se johtaa siihen että viimeisiltäkin menee työmotivaatio, kun rahat menee muiden elättämiseen verojen muodossa eikä itselle jää enää sen enempää kuin vetelehtijöille.

        Sitten sitä rahaa ei enää ole jaettavaksi kenellekään. Ne harvat työhaluiset joko jäävät tänne sosiaalisuomen kurjuuteen tai hakeutuvat ulkomaille töihin ja jättävät tämän Suomi- nimisen uppoavan laivan.

        Tässä tilanteessa ollaan nopeammin kuin luulisi.
        Onneksi itse olen alalla jossa on ihan yhtä näppärää asua lähes missä maailmankolkassa tahansa.


    • Anonyymi

      Ehkä kostoksi en sitä tekisi koska olet pisara meressä. Sana syrjäytyminen koetaan negatiivisena aina mutta minulle se tarkoittaa elämää maalla rauhakseen vailla kaikkea kaupunkien huolia. Ei pulit notku rapussa, naapurit ei häiritse, bussissa ei tarvitse katella norsun hanureita päivittäin ja ylipäätään pois betonihelvetistä joka ei ole monellakaan mittapuulla järkevä paikka ihmiselle. Pääsee täältä sitten käymään jos siltä tuntuu vaan useampi vuosi takana ja ei ole tuntunut siltä vielä.
      Eläkkeen voi unohtaa ja siirtyä vaan kieltäytymään te-palveluiden toimista ja elää toimeentulotuella jos ei työ kiinnosta tai sitä ole. Se maksetaan jokatapauksessa ehkä alennettuna mutta kulutkin putoaa puhumattakaan stressistä.
      Eläke asia on monimutkainen muutenkin ja ei ole takeita mistään tukien maksamisesta jos tapahtuu maailmalla taas vuosikymmenten jälkeen kummia. Omavaraisuuteen niin pitkälle kuin pystyy on minun resepti elämään. Vaatii ruumillisia ponnistuksia muttei niin käy sielun päälle :)

    • Anonyymi

      Ei ole kosto jäädä työkyvytttömyyseläkkeelle jos on työkyvytön, mielenterveysongelmat usein johtaa eläköitymiseen.

    • Anonyymi

      Tämä on varmaan joku ajatusleikki tai silkkaa trollausta. Et ehkä tiedä kuinka vaikeaa on ylipäänsä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, sellaisenkaan joka jo joutaisi. Töissäni näen sellaista hurua joka on vaaraksi itselleen ja muille.

      Sitten: kostolla (tässä: tahallaan syrjäytymällä) pitäisi kai olla joku vääryyttä tasaava tai kompensoiva vaikutus ja joka perustuu oikeudenmukaisuuteen. Selitätkö mitä saat nykyistä enemmän ja sossua huijaten.

      • Anonyymi

        Niin. Luuletko että on yhteiskunta niminen henkilö jolle kostat vai meneekö pummilla elämisesi kuitenkin työtä tekevien taskusta. Vihaatko siis työtä tekeviä ja haluat kostaa heille, ja minkä vääryyden he ovat tehneet ansaitakseen kostosi?


    • Anonyymi

      Mää jäin saikulle viis kympisenä ja sitte eläkeelle. Olim painanu raksalla duunii 27v sikana heti sivarin ja linna tuomion jälkeen ja hyvä eläke tulikin. Asunto Turkkusen vuokra talois, viiskympisenä eläkeellä, talvet Taimaasessa.
      Sanoivvaan lekurille et päässä surisee ja näkö katoo. Ei raksal voi nosturii ajaa tai tehä mittää. Siitä lähtis eläkeelle, ja kivaa on. Paiskikaa kurjat duunii, lähen ens kuussa Taimaaseen lämpöön. HiiHaa.

    • Anonyymi

      Ainut joka tuosta kärsii eniten, olet sinä itse!! Huomaat sen vasta vanhempana, kuinka hukkaan elämä valui.
      Autoin juuri yhden syrjäytyneen sairaslomalle ja siitä sitten hän tulee siirtymään työkyvyttömyyseläkkeelle. Ikää hänellä 40 vuotta, ikinä ei tule enään tuosta nousemaan, ei voi perustaa oikeaa perhettä, ei matkustele, ei kerrassa mitään, edunvalvoja päättää raha-asiat. Kuitenkin hänellä oli kaikki mahdollisuudet hyvään elämään vielä joitakin aikoja sitten, mutta hänen omat valinnat veivät hänet tuohon pisteeseen. En todellakaan suosittele valitsemaasi linjaa!

      • Anonyymi

        Ja mitkähän ne "valinnat" olivat sitten? Itse olen työkyvyttömyyseläkeläinen vuodesta 1997 enkä katso jääneeni mistään paitsi. Ystäviä ei ole, mutta sitähän ei voi itse valita.

        Perheen perustaminen olisi minulle rangaistus! - haluan olla vapaa. Armeijasta sain vapautuksen; mitä minulla siellä toisten hidasteena olisi tehtykään?
        Matkustelusta en piittaa hevon pätkääkään.


    • Anonyymi

      Oon syrjäytynyt muutenkin ja päässyt mielenterveysongelmien takia pysyvästi sairauseläkkeelle, ei ole tarvinnut edes miettiä mitään yhteiskunnalle kostamisia. Mut kai se sitten on kauhea kosto yhteiskunnalle kun joutuvat mua elättämään niin kauan kun mulla elinvuosia piisaa.

      Tosin niin mun mielestä yhteiskunnan kuuluu tehdäkkin kun mut on syrjäytetty, opiskelu, työ sekä parisuhdemarkkinoilta. Mielenterveys on romutettu pysyvästi jo koulukiusaamisella niin onhan siitä kohtuullista yhteiskunnan joku korvaus maksaa.

      KilttiMies89

      • Anonyymi

        Aa, onko yhteiskunta vastuussa siitä saatko seuraa vai et. Ettei olisi ihan itsestä kiinni?


    • Anonyymi

      Sivusta seuraten on tullut huomattua, että nykyään työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on aika vaikea ja pitkä tie, jota se ei vielä ollut joskus 25 vuotta sitten. Fakta on se, että ainoa oikotie nopealle sairaseläkkeelle on joko a) teloa itsensä niin vammaiseksi, että ei kyken enää oikein mihinkään työntekoon. Tuota ei tosin voi hyvällä tahdollakaan suositella, koska elämänlaatu kärsii sitten sen vammaisuuden takia. Tuolla on akkoja, jotka ovat yrittäneen kikkailla itseään sairaseläkkeelle jos millä vaivalla, on ranteet tai niska paskan ja sitä ja tätä. Eivät vaan pääse, kun sitä ei vaan sallita niin helposti tänäpäivänä. Kuvio menee niin, että ko. tapauksia juoksutetaan lääkäriltä ja virastosta toiseen, kunnes kyllästyvät ja luovuttavat. Jäljelle jää ainoastaan hukattua aikaa ja katkeroitunutta ruikutusta jonkun ranteensa kanssa tukityöpaikan kahvipöydässä jne. Eli ei hyvä idea, koska se vammaisuuden aste pitää olla todella invalidisoiva, että ottaa tuulta alleen se keino eläkkeelle pääsyn helpottamiseksi. Ja joo, tiedän että joku on päässyt, mutta suurin osa ei pääse eläkkeelle millään pikkuvaivoilla. Keino b) eli sekoat täysin ja teet henkirikoksen. Ensin vuosia linnassa tai pahimmassa tapauksessa vankimielisairaalassa x ajan, joka voi olla vaikka kuinka pitkä. Mutta tuon jälkeen melko varmat sairaseläkepaperit, jos teko on ollut tarpeeksi mielipuolinen. Mutta ei voi suositella kyllä tuotakaan ja perusteita ei varmaan tarvitse edes kirjoittaa. aikaahan nyt tuohonkin menis, toki virastojen luukulla ei vankeusaikana tarvitse kyllä juoksennella kerjäämässä, sinusta pidetään kyllä "huolta".

      Minun ehdotukseni "kostoksi yhteiskunnalle" on seuraavanlainen: Unohdat ne sairaseläkkeet, mutta jättäydyt pois töistä, jos se ei kerran huvita enää ja leikit vaan hieman mukana noissa työvoimaviranomaisten ja vastaavien pelleilyissä. Nostat kaikki mahdolliset tuet ja minimoit hieman menopuolta, jos mahdollista. Otat siihen rinnalle harmaalla alueella liikkuvia ansaintakeinoja, niin pärjäät. Kohta huomaat nauravasi, kun kiireiset työmuurahaiset säntäilevät naama harmaana säälittäviin työpaikkoihinsa, vain saadakseen veroja maksettua ja hankittua kaikkea täysin turhaa materiaa, josta ei ole edes aikaa nauttia, kun koko ajan on niin saatanan kiire.

      Tarkentavia ohjeita em. toimintamalliin:
      - älä yritä keksiä pyörää uudelleen, kun mietit niitä pimeitä ansaintakeinoja. Ne toimii, mitkä muillakin on toiminut. Mutta kaikki ei tietenkään sovi kaikille, että jos olet 45kg nainen, niin velanperintä ei ole ehkä sun juttu.
      - unohda kaikenlainen moraalinen ajattelu ja rikoslaki (tietyin varauksin), kun teet sitä pimeää rahaa. Ei täällä mitään moraalia ole kellään muutenkaan, paitsi tyhmillä.
      - yritä hankkitua eroon kaikenlaisista adiktioista, niihin menee yleensä rahaa ja ihminen menettää hallinnan itseensä. Matalan tason huumediilerit lähes poikkeuksetta pilaavat omat lisätienestinsä, sillä että ovat itse koukussa siihen paskaan, mitä myyvät. Eli jos myyt jotakin, niin älä itse käytä sitä. Mutta sano toki myyntimielessä, että käytät jne.
      - älä ota mitään pikavippejä, lainoja tai käytä luottokortteja jne. Ne pilaa ihmisen talouden. Jos on säänölliset ja edes kohtuulliset palkkatulot, niin tuollaisia kestää paremmin ja sillä tavalla ne juuri toimivatkin, että saadaan ihminen maksamaan kaikesta ostamastaan paskasta vielä enemmän.
      - älä pelaa mitään rahapelejä.

      Tuolla tavalla eläen voi teoreettisesti ajatella hieman "kostavansa" yhteiskunnalle, jos niin haluaa ajatella.

      • Anonyymi

        Höp Höp Höp.
        Ei vaadi mitään muuta kuin valitat että ei saa nukuttua, ei kiinnosta pätkääkään työpaikan asiat(esim. ihan sama vaikka palaa koko paska, työkamut voisi hävitä maan päältä), vituttaa kokoajan. Noh, sitten saat masennus diagnoosin. Sitten vaan saikkua niin että 2kk pois ja pari päivää töissä. Sitä settiä vuoden verran. Sen jälkeen lääkärissä käynti niin että et peseydy viikkoon ja samat vaatteet, valvot 24h. Kerrot että kuulet ääniä. Välillä äänet käskevät tekemään jotain mitä et halua tehdä, esim syödä saippuaa.
        Sen jälkeen pääset 1-3vkon välein psykologin juttusille, saikku juoksee kokoajan. Pidät kiinni äänistä ja että ahdistaa. 1vuosi tätä ja olet sairaseläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höp Höp Höp.
        Ei vaadi mitään muuta kuin valitat että ei saa nukuttua, ei kiinnosta pätkääkään työpaikan asiat(esim. ihan sama vaikka palaa koko paska, työkamut voisi hävitä maan päältä), vituttaa kokoajan. Noh, sitten saat masennus diagnoosin. Sitten vaan saikkua niin että 2kk pois ja pari päivää töissä. Sitä settiä vuoden verran. Sen jälkeen lääkärissä käynti niin että et peseydy viikkoon ja samat vaatteet, valvot 24h. Kerrot että kuulet ääniä. Välillä äänet käskevät tekemään jotain mitä et halua tehdä, esim syödä saippuaa.
        Sen jälkeen pääset 1-3vkon välein psykologin juttusille, saikku juoksee kokoajan. Pidät kiinni äänistä ja että ahdistaa. 1vuosi tätä ja olet sairaseläkkeellä.

        Höpö, höpö. Ei onnistu noin helposti.
        Sairasloman/ tilapäisen sairaseläkkeen jälkeen sua yritetään kuntouttaa takaisin työelämään, jos ikää ei kovin paljon. Ja selitykseksi ei siihen kuntoutustoimintaan lähtemättömyydeksi riitä mikään äänien kuuleminen. Jos et mene, tuet minimoidaa/ karenssia jne. Ja sossun luukulle käy tiesi kerjäämään sääliropoja, joilla haet vanhaa ruokaa leipäjonoista muiden köyhien kanssa.


      • Anonyymi

        Nyt on niin tarkkaa tietoa, että voi vaikka verokarhu kiinnostua. Kel' onni on se onnen kätkeköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö, höpö. Ei onnistu noin helposti.
        Sairasloman/ tilapäisen sairaseläkkeen jälkeen sua yritetään kuntouttaa takaisin työelämään, jos ikää ei kovin paljon. Ja selitykseksi ei siihen kuntoutustoimintaan lähtemättömyydeksi riitä mikään äänien kuuleminen. Jos et mene, tuet minimoidaa/ karenssia jne. Ja sossun luukulle käy tiesi kerjäämään sääliropoja, joilla haet vanhaa ruokaa leipäjonoista muiden köyhien kanssa.

        Ei se ole helppo tie.
        2-3vuotta. Ja pitää olla uskottava joka käynnillä.
        Tarina pitää rakentaa uskottavaksi niin että ensin pitää saada masennus diagnoosi ja sitten harhat. Ja niitä lääkkeitähän ei pidä ottaa mitä määrätään tai pian olet ihan oikeasti työkyvytön.
        Pokkaa pitää olla ja pitää kestää muiden huutelu. Kavereita ei prosessin jälkeen ole.
        Mutta eipä tarvii juosta oravanpyörässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole helppo tie.
        2-3vuotta. Ja pitää olla uskottava joka käynnillä.
        Tarina pitää rakentaa uskottavaksi niin että ensin pitää saada masennus diagnoosi ja sitten harhat. Ja niitä lääkkeitähän ei pidä ottaa mitä määrätään tai pian olet ihan oikeasti työkyvytön.
        Pokkaa pitää olla ja pitää kestää muiden huutelu. Kavereita ei prosessin jälkeen ole.
        Mutta eipä tarvii juosta oravanpyörässä.

        Lääkkeet ovat usein ihmistä aktivoivia ja aloitekykyä palauttavia, kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet ovat usein ihmistä aktivoivia ja aloitekykyä palauttavia, kokemusta on.

        Minkä nimisiä? Onko niitä vaikea saada?


    • Anonyymi

      Mä taas synnyin syrjäytyneeksi. Synnyin aspergerluokan autistiseksi. Olen jatkuvasti ollu pihalla elämän perusaioista.
      Nyt 63 vuotiaana olen saanut olevani assi. Kyllä tämä lopputaivalkin jo menee kun taistelin itselleni 1500 €uron eläkkeen sekahanttitöillä.

      Turpaan on tullut huolella kaikilta elämänaloilta. Itsesääli ei auta paskankaan verran.
      . talipunkki

    • Anonyymi

      Onneks työttömien tukia leikataan kohtapuolin.
      Ymmärrän jos loppuu työt mutta sitä varten on työytömyyskassat ja sieltä saa sen pari vuotta rahaa kohtalaisesti mutta jos ei ole aikomustakaan elättää itseään niin ei kenenkään muunkaan tarvitsisi moisia loisia elättää.
      Jos ei työt kiinosta niin rahaakaan ei tarvitse yhtään.
      Maksimissaan voi valtio kustantaa vuokran syrjäseuduilta susien keskeltä missä menee kerran päivässä bussi kaupalle ja takasin.
      Rahaa ei silti saisi yhtää vaan ruokakuponkeja jolla voisi ostaa pelkästään ruokaa ja ovat henkilökohtasia joten niitä ei pysty myymään kenellekkään.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi valtion maksaa vuokra edes syrjäkyliltä tai antaa ruokakuponkeja kun ei kerran itseä huvita mitään tehdä. Ei pidä antaa mitään niin kyllä alkaa huvittamaan.


    • Anonyymi

      Kaupungeissa kun nykyään ei ole muita kuin sekopäisiä liimanhaistelijoita ...
      Kyllä ne huumeet ja steroidit on selkeesti tehny jo tehtävänsä ... miten joku voi alkaa kutsumaan itseäänsä "Aurinkokuninkaaksi"? Käsittääkseni vain Ranskan kuningas Ludvik XVI musketööreineen ja sekonatsihuorana Marie Antoinette on ollut "se".
      Joo, päitä pölkylle!!!

      "Pimeyden Ruhtinas"
      Hallaa-Ahoaa

    • Anonyymi

      Ei tarvitse syrjäytyä mihinkään. Toki voit pysyä syrjäkylällä syrjemmässäkin jos siltä tuntuu.
      Oletko Syrjän sukua?

      • Anonyymi

        Aivan syrjäytyminen ei ongelma vaan syrjässä asuminen. Keskustoihin muutto auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan syrjäytyminen ei ongelma vaan syrjässä asuminen. Keskustoihin muutto auttaa.

        Moni luulee syrjäytyvänsä, mutta ei se biin mene. Kategoriat vain vaihtuvat huolet haihtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni luulee syrjäytyvänsä, mutta ei se biin mene. Kategoriat vain vaihtuvat huolet haihtuvat.

        Mistä pelkäät syrjäytyväsi? Mietippä tätä ensin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä pelkäät syrjäytyväsi? Mietippä tätä ensin.

        Kysy Syrjältä. Kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy Syrjältä. Kyllä se siitä.

        Moni syrjäytyy työssä. Vaikeita asioita. Aivot tuntuu menevän muusiksi. Ei saa enää tolkkua. Epätoivo kasvaa. Eläköityvät dementikkoina valmiina hautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni syrjäytyy työssä. Vaikeita asioita. Aivot tuntuu menevän muusiksi. Ei saa enää tolkkua. Epätoivo kasvaa. Eläköityvät dementikkoina valmiina hautaan.

        Syrjä oikeassa?


    • Anonyymi

      Tää sosiaalitanttojen kehdosta hautaan paapova järjestelmä tuottaa aikamoisen määrän tämän kaltaisia, siipimiehiä, pinnareita ja vätyksiä. Vasemmistolta loppuisi äänestäjät, jos tämä järjestelmä ei tuottaisi täysissä ruumiin ja sielun voimissa olevia luusereita. Luuletteko, että vasemmisto haluaa kaikkien työttömien löytävän töitä. Ei halua. Se haluaa pitää äänestäjänsä. Äänestäjät pidetään sellaisessa tilassa, ettei ne sieltä nouse taloudellisessa mielessä.

    • Anonyymi

      Syrjäytyminen on HYVÄ JUTTU!!!
      Jaa se kellokin on taas kohta 5 aamulla ... ja sitä on vaan viimeiset 13 tuntia vaan JUOTU VISKIÄ JA KATSOTTU PORNOO!!!!!
      Hyvä NOUSU OLLUT PÄÄLLÄ!!!
      Alkaa vaan nessut olla loppu ... nääs vedetty jo KOKO VIIKKO!!!

      Tää on sitä oikeaa ELÄMÄÄ

    • Anonyymi

      Siis koskaan en olo ollut yhtä UMPI RAKASTUNUT kun viettänyt "luksusaikaa" katsellessa Nikola Jiráskováa ... sama fiilinki kun ensimmäisen kerran näin hevoseni:))

      Rakkautta ENSI SILMÄYKSELLÄ!

    • Anonyymi

      Maaseutu ... pelkkää viskinjuontia ja naintia:)))

    • Anonyymi

      Sorry, et pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Jos maksasi kestää tulevat vuosikymmenet, niin tulet huomaamaan, että ko. eläke on siirtynyt historian kirjoihin. Ei tule olemaan tämän päivän hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi, joka pitää huolta heikoimmista kansalaisistaan.

    • Anonyymi

      Voisiko toi Putin pommittaa Suomen, Saksan ja Ruotsin maantasalle???

      Kauanko pitää vielä kiusata ... :)
      Luulisi jo Hinttari PutInnilla alkaa keittää:)))))))

    • Anonyymi

      vaihda ennemmin kansalaisuutta. menetat vaan Suomessa aikaasi ja paljon muutakin

      • Anonyymi

        Huppari ja farkut sekä minimi roina. Se riittää, olkaamme mitä olemme!


    • Anonyymi

      "Eletään vaan ilman turhia murheita" Jo Irwin aikoinaan asian omaksui.

    • Anonyymi

      Minä olen jo tehnyt noin. Sen takia että joudun täällä maailmassa olemaan ilman omaa tahtoani eikä mikään asia ole elämässäni mennyt niinkuin minä olisin halunnut. Ihan sen takia, saatana.

    • Anonyymi

      joo määäkin tein näin mut haluan anteeksi saada

    • Anonyymi

      Odottelin vankkoja perusteluja, mutta tämähän olikin joku mielenterveyspalsta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3333
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      208
      2715
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2483
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2005
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1992
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1652
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1516
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1496
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1266
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1211
    Aihe