Reseptin uusinta helposti

Anonyymi

Olin pitkään mielialahäiriöpoliklinikan asiakas. Sitten sanoivat siellä, että se loppuu ja pitää mennä omalle terveysasemalle. Onko kenelläkään tietoa miten se toimii? Vai olisiko parempi mennä yksityiseltä hakemaan uusi resepti? Näkeekö esim. työterveys terveyskeskuskäynnit jostain, jos jotenkin pääsisin sinne käymään?

Tilanne on se, että nyt pyörii kieltämättä itsemurha-aiheet mielessä päivittäin. Apua pitäisi saada, mutta en tiedä mistä. Kohta en enää jaksa hakea apua ja tilanne eskaloituu taas.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla on se kokemus, että työterveyttä ei kiireeltään kiinnosta minun asiointi muualla ja eivät ole hetkeen asiointitietoja tarkastaneet (näkyisi Kannassa). Jos on akuutti tilanne niin varmaan pääset nopeammin yksityiselle.
      Mä olen vielä polin kirjoilla, koska päävaivat eivät kuulu työterveyden piiriin, mutta kovasti yrittävät minuakin nyt terveyskeskuksen asiakkaaksi työntää.
      Olen itsekin ajatellut, että menisin yksityiselle psykiatrille, jolla unettomuuden takia joskus kävin ja yrittäisin keskustella lääkityksestä.
      Mm. pitkävaikutteisen melatoniinin saanti polilta oli vaikeaa ja ilmeisesti en sitä enää saa, koska ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Pahimmat neuroleptit on testattu ja tällä hetkellä katkaisen unettomuuden mirtazapiinilla, mutta nyt siitäkin on alkanut tulemaan lihasten nykimistä ja en tiedä miten jatkaa.

      • Anonyymi

        Jos itsetuhoisia ajatuksia niin polille akuuttiajalla pitäisi päästä.


    • Anonyymi

      Terveyskeskuslääkäri varmaankin uusii tarvittavat reseptit jos asiakkuus mielenterveyspuolella loppuu.
      Ja jos terveyskeskuksessa on joku epäselvää niin voi kertoa heille missä on asiansa aiemmin hoitanut. He saavat kyllä tiedot mitä tarvitsevat kun pyytävät.

      • Anonyymi

        Varmaankin uusivat siellä reseptit, niinpä kai. Omalla kohdallani eivät niin tehneet, vaan piti mennä yksityiselle.


      • Anonyymi

        Reseptin uusinta on aina kannanotto hoitoon. Jos lääkäri on sitä mieltä ettei lääkityksesi ole tarpeellinen, hän ei uusi mitään. Simple as that.


    • Anonyymi

      Kyllä terkkarikin uusii reseptit. Saitko myös terapiaa tai edes keskusteluapua? Joskus ryhmäterapiasessioitakin tarjotaan? Minusta olennaista on myös työkalujen hankinta voinnin kohentamiseksi itse. Kokeile Mielenterveystalo.fi omahoito-ohjelmia. Ne on luotettavia. Myös vertaistuesta voi olla hyötyä.

      • Kävin kaksi vuotta Kelan tukemassa psykoterapiassa. Se kyllä auttoi. Harmi, ettei sitä voi jatkaa loppuelämää.


    • Anonyymi

      Kirjoitin aloitukseen otsikolla: lamictal kokemuksia, miten maanisdepressiivistä voi hoitaa ilman lääkkeitäkin kiirtanin avulla jos kiinnostaa, niin voi sieltä kurkata, en jaksa toistaa enää. Hyvät Yöt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe