Euro valuutta aiheuttaa ongelman...

Anonyymi

...sillä rikkaat kerryttää omaisuuttaan mutta köyhät häviävät. Otetaas kahvikuppi, nykyään maksaa yli 2 e eli 12 markkaa. Kenellä olisi ennen vanhaan varaa maksaa noin paljon?
Tupakkiaski 7-8e, 48 markkaa päivässä menee.
Jos joku nostaa hintaa euron niin se on 6 markkaa, se on paljon.
Mutta palkat eivät ole nousseet samaan tahtiin kuin yritykset ovat nostaneet hintojaan.
Mihin rahat menevät?
Sijoittajien taskuun.
Bensa maksaa nyt 10 markkaa litralta, kohta se maksaa varmaankin 10 e litralta.
Emme voi hyväksyä korotuksia, tehkää jotain.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen työssäkäyvä mutta rahat menvät käytännössä "kädestä suuhun", kustannukset ovat karanneet.
      Kaikki maksaa liikaa palkkaan nähden, mitään ei jää säästöön.
      Kohta auto hajoaa muttei mulla ole varaa ostaa uutta.

    • Anonyymi

      Ajatusvirhe, sanavirhe, talousvirhe. Monet ei päässeet asetetun vaatimuksen yli.

    • Anonyymi

      Ruoka huoltsikalla maksaa 60 markkaa, juhlapäivinä olisi ennenvanhaan voinut maksaa sen. Mutta kun töissä käydessä joutuu jokapäivä maksaa ja työnantaja vielä vähentää palkasta puolituntia ruokataukoa?
      Ei rahat riitä.

    • Anonyymi

      Tuttavani on käyttänyt kaikki rahansa tai sit niitä ei ole ja kun heidän isänsä kuoli yllättäen niin koko suvulla ei ollut varaa maksaa hautajaisia.
      Pennoset kaivettiin sielt sun täält.

    • Anonyymi

      Entäs vakuutus ja sähkölaskut, en edes viitsi miettiä mitä ne maksaa vanhassa valuutassa, ei olis silloin pystynyt maksaa. Kansa olis noussut barrikadeille Suomessakin.

    • Anonyymi

      Eiköhän ole melkoisen lapsellista verrata tarkoitushakuisesti valikoiden nykyisiä hintoja ennen vuotta 2002 olleisiin hintoihin. Yli 17 vuotta vanhoihin hintoihin.
      Vielä raflaampia vertailuja olisi saanut, jos olisi vertailtu ennen vuoden 1963 tapahtunutta rahauudistusta, jossa kaksi viimeistä nollaa pudotettiin pois.

    • Anonyymi

      Jos kaikki varallisuus jaettaisiin tasan jokaisen suomalaisen kesken, niin jonkin ajan kuluttua olisi kuitenkin taas rikkaita ja köyhiä.

    • Anonyymi

      Kyllähän tulot on nousseet aika tavalla siitä 2001 vuodesta. Itse olin koulupoika ja aloitin työt 2002 kesällä, euroaikaan. Tuntipalkka oli 8,60eur/h, ei muita tuloja.

      Nyt 17 vuotta myöhemmin, tuntipalkkaa vaikea määritellä, mutta nettotulot 3960eur/kk keskiarvona. Toki tuossa on muitakin, kuin palkkatuloja, mutta tulot on nousseet.

      Yleisesti ottaen, täytyy tehdä jotain, että tulot nousee. Moni käy koulun, päätyy työelämään ja sen jälkeen kehitys pysähtyy. Se tuleva raha vain käytetään ja odotetaan seuraavaa palkkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe