Muhammed Raamatussa?

Koraanin mukaan juutalaiset ja kristityt löytävät Muhammedin (rh) Raamatusta tai ennustuksia koskien Muhammedin (rh) tuloa Toorassa ja Evankeliumissa. Koraani olettaa että Muhammedin (rh) aikana 600-luvulla tässä muodossa oleva Toora ja Evankeliumi sisältävät maininnan Muhammedista (rh).

Emme kuitenkaan löydä yhtäkään mainintaa/ennustusta koskien Muhammedia (rh). Meidän pitää siis olettaa Koraanin olevan väärässä.
Lisäksi tiedämme nykyisen Tooran ja Evankeliumin olevan samassa muodossa kuin se oli 600-luvulla.

Koraani 3:157

''niille, jotka seuraavat tätä lähettilästä, oppimatonta profeettaa, josta he löytävät kuvauksen Toorassa ja Evankeliumissa. Hän tulee vaatimaan heiltä hyviä tekoja ja kieltämään vääryyden, sallimaan heille mikä puhdasta on ja kieltämään saastaisen; hän on vapauttava heidät kuormasta ja kahleista, joihin heidät on kytketty. Jotka uskovat häneen, kunnioittavat ja auttavat häntä sekä seuraavat sitä valoa, joka on lähetetty hänen mukanaan, ne ovat onnellisia.''

8

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän nuo pyhät kirjoitukset ole läheskään samanlaisia tasoltaan ja laadultaan, vaikka sisältö näennäisesti on melko samantapainen.
      Itse löydän Profeetan (saas) melko helposti esim. Syyrialaisen Peshitan englanninnoksesta Johanneksen evankeliumin ensimmäisistä luvuista.

      Eli riippuu täysin siitä mitä käännöstä ja evankeliumia käyttää. Kannattaa myös vilkaista Barnabaksen evanekeliumia sekä Bartholomeuksen evankeliumia. Niissä on melko paljon Koraaniin viittaavaa aineistoa.

      Mutta jos ei löydä noita kohtia niin silloin ei ehkä ole pyhän hengen armolahja toiminnassa: Kielillä tulkitsemisen lahja ainakaan. En mä oikein tiedä kun joillekin on parempi pysyä sakramenteissa ja sitten taas jotkut lukevat raamattujen eri käännöksiä kuin höyrypäät.

      Jos susta tuntuu, että raamatusta ei löydy profetiaa edeltäkäsin koskien islamia niin ehkä sitä ei sitten ole tarkoitettukaan sinun löytävän. Itse pidän islamin kehitystyön alkaneen niistä alkukristityistä joista heprealaiskirje sanoo: Heitä sahattiin kahtia, he kulkivat nahoissa ja yöpyivät luolissa jne. Apokryfien mukaan roomalaiset usein kiduttivat juuri Persian ja arabian uskovaisia. Allah yritti ensin siis olla mukana kristinuskossa, mutta kun se kävi liian rankaksi uskonnoksi oli pakko tulla toisen uskonnon sen sijaan. Islam siis kehittyi ratkaisuksi kristittyjen välisiin kiistoihin, johdatukseksi, varoitukseksi ja evankeliumiksi, mutta on kehittymisen alainen uskonto eikä suinkaan edes vielä valmis uskonto ennen kuin Imaami Mahdi sen täydellistää.

      Nämä ovat vain mun mielipiteitä eikä tarkoitettu vaikuttamaan mielipiteisiinne. Kerron vain sen, että ei kaikille tuota vaikeuksia löytää viitteitä koraaniin ja islamiin. Vähänlaisesti niitä tietenkin on, mutta tarpeeksi.

      • ''Itse löydän Profeetan (saas) melko helposti esim. Syyrialaisen Peshitan englanninnoksesta Johanneksen evankeliumin ensimmäisistä luvuista.''

        Voisitko laittaa tarkan kohdan Johanneksen evankeliumista, jossa Muhammed mainitaan?


    • 26. John answered, and said to them; I baptize with water; but among you standeth one, whom ye do not know.
      27. He it is that cometh after me, and was before me, whose shoe-strings I am not worthy to untie.

      30. This is he of whom I said, After me cometh a man, who is before me, for he was prior to me.
      31. And I knew him not; but that he might be known to Israel, therefore am I come baptizing with water.

      Johannes Kastaja mielestäni arvoituksellisissa sanoissaan puhuu kahdesta tai kolmesta eikä vain yhdestä henkilöstä.
      27. Hän on tuo tuleva minun jälkeeni, ja oleva ennen minua , hänen kengän-nauhojaan en ole arvollinen aukaisemaan.
      30. Tämä on hänestä josta sanoin, Jälkeen minun on tulossa mies, joka on edessäni, sillä hän on oleva etevämpi minua.

      1. persoona : TULEVA MINUN JÄLKEENI / JÄLKEEN TULEVA MIES
      2. persoona: OLEVA ENNEN MINUA / JOKA ON EDESSÄNI
      3. persoona: JONKA KENGÄNNAUHAT JÄÄVÄT AVAAMATTA / JOKA ON ETEVÄMPI MINUA.

      • ''He it is that cometh after me, and was before me, whose shoe-strings I am not worthy to untie.''

        Tuossa lauseessa lauseessa olevat pronominit ''He'', ''was'', ''whose'' viittaavat kaikki samaan henkilöön eli Jeesukseen.

        Johanneksen evankeliumin alun mukaan Jeesus oli olemassa ikuisesti Jumalan kanssa ja oli Jumala, siten Johannes kastaja voi hyvin sanoa että Jeesus oli ennen häntä,

        Jeesus tuli Johannaksen jälkeen, sillä Johannes oli valmistamassa hänelle tietä erämaassa,

        ja Johannes ei ole arvollinen solmimaan hänen kengännauhoja, sillä Jumalana Jeesus on Johannesta paljon paljon korkeammassa asemassa.


      • asdfman kirjoitti:

        ''He it is that cometh after me, and was before me, whose shoe-strings I am not worthy to untie.''

        Tuossa lauseessa lauseessa olevat pronominit ''He'', ''was'', ''whose'' viittaavat kaikki samaan henkilöön eli Jeesukseen.

        Johanneksen evankeliumin alun mukaan Jeesus oli olemassa ikuisesti Jumalan kanssa ja oli Jumala, siten Johannes kastaja voi hyvin sanoa että Jeesus oli ennen häntä,

        Jeesus tuli Johannaksen jälkeen, sillä Johannes oli valmistamassa hänelle tietä erämaassa,

        ja Johannes ei ole arvollinen solmimaan hänen kengännauhoja, sillä Jumalana Jeesus on Johannesta paljon paljon korkeammassa asemassa.

        Niin voidaan monien käännösten perusteella sanoa kolmen viittaavan samaan henkilöön eli Kristukseen, mutta miten on tuo kengänauhojen avaamatta jättäminen; voiko se soveltua johonkin muuhun kuin Kristukseen? Jeshua nimittäin pesi viimeisellä ehtoollisella itsekin opetuslastensa jalat ikään kuin palvelijana heille. Suomenkielinen käännös viittaa luultavasti selkeästi pelkästään Kristukseen, mutta itse katson englannin kielen tarkan ajatuksen voivan puoltaa kolmea eri henkilöä.


    • Anonyymi

      Haloo! Eikö nämä eri uskontojen kaikki pyhät kirjat kuitenkin ihan meidän ihmisten itse kirjoittamia. Miksi niitä uskoa sen enempää. Tarinoita.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe