Narsisti vanhempana, lapsen loputon suru

Anonyymi

Kaikki palstalla tietää mistä ilmiöstä puhutaan. Tahtoisin käsitellä tätä surutyönä. Suru, joka ei lopu koskaan. Siinä missä joku muu voi soittaa vanhemmilleen ja jakaa ilon tai surun,
narsisti vanhemmalle ei voi. Vanhempaa ei sikäli ole olemassa.
Hän voi kyllä hengittää jossain, mutta ei ole läsnä, eikä varsinkaan turvallisesti.
Aina saa pelätä mitä pahaa se on nyt tehnyt tai tekemässä.

Hänen kanssa ei voi jakaa suruja ja kysyä neuvoa.

106

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse koen asian siten että saan olla itsenäinen ihminen ja keskittyä omaan elämään nauttien siitä oikeasti kun tietää kuinka arvokas asia se on. Joutui pyyhkimään pois kaikki lapsuuden muistot ja ei sitä enää ajattele miltä tuntuisi jos olisi normaalit vanhemmat. Elämässä on muut ihmiset joiden kanssa jakaa ilot ja surut ja nauttia elämästä. Kyllähän he välillä kokeilevat kepillä jäätä saako otettua minua hallintaan mutta olen immuuni heidän touhulle.

• Anonyymi

Meitäkin on joilla vain toinen vanhempi on
      ollut narsisti.
      Olemme saanneet kokea toiselta hyvää,
      mutta samanaikaisesti nähdä toisen
      temppuilua ja kokea sitä.
      Näin vanhempana osaa arvata, että
      se on satuttanut myös sitä
      ei narsistia.

• Anonyymi

Jos kokee vanhempien narsisti helvetin ei sitä koe suruna ettei ole vanhempia elämässä heistä irti päästyään. Se on helpotusta enemmmänkin. Ymmärrän kyllä pointtisi mut kauheiden kokemusten jälkeen asiat näkee eri tavalla.

• Anonyymi

Mulla on sama juttu, Oli siinä aiemmin jotain surua, kun ei tajunnut mistä on kyse,
        Mutta minua ärsyttää ihan kauheesti jotkut muka empaattiset luurisurkuttelijat tyyliin "kyllä mä ymmärrän että se on surullista mitä sulta puuttuu." Mua suorastaan oksettaa ajatus semmosissa tunteissa märehtimisestä mistä he puhuu. Tuntuu olevan enemmän niiden juttu joilla ne tavalliset vanhemmat on ne kuvitelmat semmosista tunteista. En mä nyt kaiken päällepäätteeksi jaksa alkaa mitään suremaan. Niin ja sitten ihmisten mielestä minulla ei ole mitään oikeaa ongelmaa, vaikka olisi enää puolet kehoa ja aivoja jäljellä, kun en viitsi alkaa märehtiä . Minä muutenkin haluan kyseenalaistaa koko teorian universaalaista perustunteista, Ihmiset kuvuttelevat jossain luureissakin omien tunteidensa projisoimista toiseen empatiaksi, Nähdäkseni se on kaikkea muuta kuin empatiaa päätellä toisen puolesta hänen tunteitaan kysymättä edes häneltä.

"poiuytrdfghj"

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on sama juttu, Oli siinä aiemmin jotain surua, kun ei tajunnut mistä on kyse,
        Mutta minua ärsyttää ihan kauheesti jotkut muka empaattiset luurisurkuttelijat tyyliin "kyllä mä ymmärrän että se on surullista mitä sulta puuttuu." Mua suorastaan oksettaa ajatus semmosissa tunteissa märehtimisestä mistä he puhuu. Tuntuu olevan enemmän niiden juttu joilla ne tavalliset vanhemmat on ne kuvitelmat semmosista tunteista. En mä nyt kaiken päällepäätteeksi jaksa alkaa mitään suremaan. Niin ja sitten ihmisten mielestä minulla ei ole mitään oikeaa ongelmaa, vaikka olisi enää puolet kehoa ja aivoja jäljellä, kun en viitsi alkaa märehtiä . Minä muutenkin haluan kyseenalaistaa koko teorian universaalaista perustunteista, Ihmiset kuvuttelevat jossain luureissakin omien tunteidensa projisoimista toiseen empatiaksi, Nähdäkseni se on kaikkea muuta kuin empatiaa päätellä toisen puolesta hänen tunteitaan kysymättä edes häneltä.

"poiuytrdfghj"

"poiuytredfghj"

Siis tuo niin kutsuttu empatia on usein enemmänkin äärimmäistä itsekeskeskeisyyttä pitää itseään niin universumin napana että voi toisen puolesta määritellä hänen tunteensakin kysymättä edes tunteiden kokijalta itseltään tunteeko hän edes mitään sellaista. Sitten heti nuo empaattiset suuttuvat tunteiden kokijalle, joka kertoo heille ettei koe mitään sellaista. Tuo oli ongelmani luureissa, ei semmoset suuttujat ole mitään oikeesti empaattisia mitä ovat olevinaan. Ei oikeesti empaattinen suutu jos toinen kertoo ettei koe semmosta mitä hän kuvittelee.
        Olin emotionaalisesti todella tuskissani luureissa noiden itsepintaiasten tunnekuvittelijoiden kanssa, jotka suuttuu, jos kertoo ettei tunne semmosta mitä heillä on mielessään.

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tuo niin kutsuttu empatia on usein enemmänkin äärimmäistä itsekeskeskeisyyttä pitää itseään niin universumin napana että voi toisen puolesta määritellä hänen tunteensakin kysymättä edes tunteiden kokijalta itseltään tunteeko hän edes mitään sellaista. Sitten heti nuo empaattiset suuttuvat tunteiden kokijalle, joka kertoo heille ettei koe mitään sellaista. Tuo oli ongelmani luureissa, ei semmoset suuttujat ole mitään oikeesti empaattisia mitä ovat olevinaan. Ei oikeesti empaattinen suutu jos toinen kertoo ettei koe semmosta mitä hän kuvittelee.
        Olin emotionaalisesti todella tuskissani luureissa noiden itsepintaiasten tunnekuvittelijoiden kanssa, jotka suuttuu, jos kertoo ettei tunne semmosta mitä heillä on mielessään.

"poiuytredfghj"

Semmonen suuttuja on enemmänkin emotionaalinen vallankäyttäjä, joka haluaa pakottaa "empatiansa" kohteen elämään omia tunteitaan hänen kanssaan empaattisesti. Kuten sitten teinkin ja menin ihan sekaisin: siis elin omina tunteinani toisen tunteita minusta, Koske he tuntuivat emotionaalisesti haluavan sitä. Katselin itseäni empaattisesti heidän silmillään useita vuosia ja viaraannuin oikeasta itsestäni vakavasti.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Semmonen suuttuja on enemmänkin emotionaalinen vallankäyttäjä, joka haluaa pakottaa "empatiansa" kohteen elämään omia tunteitaan hänen kanssaan empaattisesti. Kuten sitten teinkin ja menin ihan sekaisin: siis elin omina tunteinani toisen tunteita minusta, Koske he tuntuivat emotionaalisesti haluavan sitä. Katselin itseäni empaattisesti heidän silmillään useita vuosia ja viaraannuin oikeasta itsestäni vakavasti.

"poiuytrdfghj"

He eivät itseasiassa suostuneet kuulemaan minua ollenkaan, siksi tulin kirjoittamaan tänne.
        90% tästä mitä olen kirjoittanut tänne ei kelvannut kuultavaksi materiaaliksi luuriin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He eivät itseasiassa suostuneet kuulemaan minua ollenkaan, siksi tulin kirjoittamaan tänne.
        90% tästä mitä olen kirjoittanut tänne ei kelvannut kuultavaksi materiaaliksi luuriin.

"poiuytrdfghj"

Ja olihan täällä suomi24:ssäkin se minun hiljentäntämisen vaihe sillon joskus vuosi sitten.

"poiuytredsdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja olihan täällä suomi24:ssäkin se minun hiljentäntämisen vaihe sillon joskus vuosi sitten.

"poiuytredsdfghj"

Mutta sehän menee tietenkin niin että jos en saa ilmaista aitoja tunteitani luonnollisesti Suomessa, niin ilmaisen sitten jossain muussa maassa.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sehän menee tietenkin niin että jos en saa ilmaista aitoja tunteitani luonnollisesti Suomessa, niin ilmaisen sitten jossain muussa maassa.

"poiuytrfghjk"

Rankinta narsitivanhemmissa on heista seuraava kamppailu autenttisten emootioiden puolesta, jota voi joutua sitten lopulta kamppailemaan jopa aika monikulttuurisesti.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rankinta narsitivanhemmissa on heista seuraava kamppailu autenttisten emootioiden puolesta, jota voi joutua sitten lopulta kamppailemaan jopa aika monikulttuurisesti.

"poiuytrdfghj"

Onko mitään aitoa suruakaan jos autenttiset emootiot kielletään auttavia puhelimia myöden ?

"poiuytredfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko mitään aitoa suruakaan jos autenttiset emootiot kielletään auttavia puhelimia myöden ?

"poiuytredfghj"

Ne auttajat noilla surusepustuksillaan koittaa vain manipuloida asiakkaansa surulliseksi vielä kaiken päällepäätteeksi onnistuessaan tartuttamaan tunteitaan herkkään asiakkaaseen.

"poiuytredfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne auttajat noilla surusepustuksillaan koittaa vain manipuloida asiakkaansa surulliseksi vielä kaiken päällepäätteeksi onnistuessaan tartuttamaan tunteitaan herkkään asiakkaaseen.

"poiuytredfgh"

Ne auttajat eivät kykene tarkastelemaan asioita oman tunne-elämänsä ulkopuolelta,
        He eivät ymmärrä että narsistien lapsilla ei ole semmoisia tietynlaisia vanhempia OLLENKAAN. He koko ajan puhuu niinkuin kuitenkin olisi.

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne auttajat eivät kykene tarkastelemaan asioita oman tunne-elämänsä ulkopuolelta,
        He eivät ymmärrä että narsistien lapsilla ei ole semmoisia tietynlaisia vanhempia OLLENKAAN. He koko ajan puhuu niinkuin kuitenkin olisi.

"poiuytfghj"

Ja kun ei kerran ole ollut, tuskin sen narsistien lapsenkaan tunne-elämä on samanlainen kuin heidän omansa. Mutta se ei tarkoita että henkilö olisi jotenkin huonommalla tavalla tunteellinen. Mielestäni on törkeää ylimielistä kuvitella, että vaikeat kokemukset jotenkin automaattosesti pilaisivat ihmisen luonnetta. Oma tyttäreni on sanonut, että on ajatellut että hyvät puoleni voisivat johtua mm. siitä etten halua ikinä käyttäytyä kuten vanhempani ja olen todella tarkka siitä. Eli hyvät puoleni voisi olla seurausta tuollaisista vanhemmista,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Ymmärrän vastaajien vapauspointin, mutta suren sitä puuttuvaa.
      Sitä mitä ei ollut.
      Minulla kai on siihen oikeus.

Mutta jos joku luoja jossain päätti, että minun on saatava se väkivalta- annos jo lapsena niin toivottavasti siihen oli hyvä syy. Ikävää että opit menee väkivallan kautta.

Totta, se opetti sen mitä en toiselle tekisi. Ja miltä pahuus voi näyttää.

• Anonyymi

Minä olen korvannut sitä puuttuvaa abstrakteilla ideoilla rakkaudesta.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen korvannut sitä puuttuvaa abstrakteilla ideoilla rakkaudesta.

"poiuytfghjk"

Ja erityiskiinnostukseni oli nuoresta pitäen Jumalan rakkaus ja erakkomystikkous

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Aika monessa ketjussa kerrotaan narsistivanhemman pahuudesta,
      mietin tunteeekohan narsistivanhempi koskaan huonoa omaatuntoa omasta käytöksestä?

• Anonyymi

Ei tunne koska vika on lapsessa tai jossain muussa.

• Anonyymi

Narsistivanhempi käyttä lastaan tunteettomasti omiin tarkoituksiinsa välittämättä hänen ihmisarvosta tai kunnioittavan lapsen vapaata tahtoa. Se voi mennä laidasta laitaan riippuen vanhemman tunnetilasta esim raivotaan ettei saa tehdä jotain jopa aikuiselle lapselle, sitten takerrutaan lapseen kun syyllistäen tai kehutaan taivaisiin kuinka hyvä on. Hän saa tyydytystä kun aiheuttaa reaktioita lapsessa vaikka valehtelemalla jostain.

Narsistivanhempi oikeuttaa itselleen tekonsa aina jollakin tapaa eli ei omasta mielestä tee mitään väärää. Lapsi on päästänsä sekaisin kun häntä vedetään kuin koiraa hihnassa eikä pääse kehittymään itsenäiseksi ja itsetunnoltaan ja luottamukseltaan ehjäksi ihmiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistivanhempi käyttä lastaan tunteettomasti omiin tarkoituksiinsa välittämättä hänen ihmisarvosta tai kunnioittavan lapsen vapaata tahtoa. Se voi mennä laidasta laitaan riippuen vanhemman tunnetilasta esim raivotaan ettei saa tehdä jotain jopa aikuiselle lapselle, sitten takerrutaan lapseen kun syyllistäen tai kehutaan taivaisiin kuinka hyvä on. Hän saa tyydytystä kun aiheuttaa reaktioita lapsessa vaikka valehtelemalla jostain.

Narsistivanhempi oikeuttaa itselleen tekonsa aina jollakin tapaa eli ei omasta mielestä tee mitään väärää. Lapsi on päästänsä sekaisin kun häntä vedetään kuin koiraa hihnassa eikä pääse kehittymään itsenäiseksi ja itsetunnoltaan ja luottamukseltaan ehjäksi ihmiseksi.

Tämän tapaista juttua tekevät juu,
        ja auttamissysteemi tukee moista kehittymätöntä käytöstä, ja jonkun emotionaalista kidutusta semmoisen hallitsemattoman kehittymättömän käytöksen alaisena, lienevätkö itse yhtä kehittymättömiä, äitini ainakin arveli heidän nauttivan minua enemmän ymmärrystä auttavilta tahoilta enemmän samankaltaisuuden vuoksi,

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän tapaista juttua tekevät juu,
        ja auttamissysteemi tukee moista kehittymätöntä käytöstä, ja jonkun emotionaalista kidutusta semmoisen hallitsemattoman kehittymättömän käytöksen alaisena, lienevätkö itse yhtä kehittymättömiä, äitini ainakin arveli heidän nauttivan minua enemmän ymmärrystä auttavilta tahoilta enemmän samankaltaisuuden vuoksi,

"poiuytfghjk"

Siis kun näillä auttajilla on kokemusta kuulema myös samankaltaisesta käytöksestä, jota pitävät ihan normaalina elämään kuuluvana missä ei ole mitään valittamista.
        Josko haluavat itsekin käyttäytyä sitten niin. Mutta en mä halua olla koko semmosen purukan kanssa missään tekemisissä missä niin käyttäydytään.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Mulla ei ole loputon suru mutta loputon kitumus.
      Olin tässä pari päivää äärimmäisen hirveässä kunnossa altistuttuani molemmille vanhemmilleni. Kokemus oli aivan uskomaton, koska olin juuri palannut mukavalta matkalta ja minulle oli tapahtunut muuta hyvää kuten myönteistä palautetta tekemisistäni joiden myötä voisin saada jopa muita mahdollisuuksia. Kerrottuani puhelimessa äidilleni iloni elämäni muuttui kuin suoraan olisi kauhuleffasta pari päivää. Olen ollut tosi peloissani. Mutta tänään sain taas kerättyä voimia pysyäksen erossa vanhemmistani pelastaaklseni elämäni. Vanhenpani tietävät oikein hyvin tämän räikeän tuhoisan vaikutuksensa minuun ja eläm'ääni, mutta vähän välittävät siitä vaan enemmänkin lienevät nauttivan siitä.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Siis matka ei ollut missään kaukana. Olen köyhä ja 20 euroa riitti tuohon ertyiseen matkaan.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi

Narsistista pitää päästä tilaan jossa heillä ei ole vaikutusta itseensä vaikka on samassa tilassa. Miksi kertoa mitään ihmiselle joka käyttää sitä itseäni kohtaan aseena eikä välitä minusta?

Itse pääsin irti siten että tunnistin heidän käyttämät tekniikat ja poistin pelot yms niihin liittyen ja pääsin tavallaan heidän yläpuolelle jossa se mikä ennen aiheutti paniikin ei aiheuttanut mitään oloa. Lopulta he tulivat varovaiseksi kanssani koska kykenen sanomaan suoraan asiasta päin naamaa. Koskaan ei pidä hermostua ja väitellä sillä siinä narsisti on mestari ja voittamaton. Jos pakenee ns fyysisesti narsistia ei ole irti vaan pitää päästä henkisesti vapaaksi jolloin mikään narsistin manipulointi ei vaikuta itseensä.

• Anonyymi

Itsepähän otat heihin yhteyttä. Kun tiedät soittelun vaikutukset itseesi, niin miksi soitat heille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsepähän otat heihin yhteyttä. Kun tiedät soittelun vaikutukset itseesi, niin miksi soitat heille?

Tämä se onkin kummallista, että miksi ihminen ylipäänsä menee soittamaan sellaiselle henkilölle, jolta saa pahoinvoinnin aikaiseksi. Jonkinlaista masokistista käyttäytymistä vai sittenkin sitä provokaatiota? Halu ja kyky provosoida joku reagoimaan ja nimenomaisesti myös negatiivisesti reagoimaan. Onko soittaja siis itse huomionhalkuinen narsisti, joka haluaa huomionsa, sillä ei ole väliä, onko se minkä laatuista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä se onkin kummallista, että miksi ihminen ylipäänsä menee soittamaan sellaiselle henkilölle, jolta saa pahoinvoinnin aikaiseksi. Jonkinlaista masokistista käyttäytymistä vai sittenkin sitä provokaatiota? Halu ja kyky provosoida joku reagoimaan ja nimenomaisesti myös negatiivisesti reagoimaan. Onko soittaja siis itse huomionhalkuinen narsisti, joka haluaa huomionsa, sillä ei ole väliä, onko se minkä laatuista?

Se voi olla lamaantumisesta johtuvaa pelkoa eri muodoissa esim vanhempi on manipuloinut syyllisyyden tunteen lapseen jolloin hän toimii hänen kautta vaikka se satuttaa itseä. Vanhempien narsismi sisältää biologisuuden joka on luonnollinen kaikille jolloin on vaikea jättää omia vanhempia jota he käyttävät hyväksi. Narsisti kykenee luomaan jäätävän voiman uhriin joka tärisee pelosta kykenemättä olemaan täysin tietoinen mistä on kyse. Narsistin pihdeissä oleminen saa ihmisen hyvin avuttomaksi jonka voisi kuvata pinnalla räpiköimiseksi ettei uppoa mutta ei myöskään pääse rannalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsistista pitää päästä tilaan jossa heillä ei ole vaikutusta itseensä vaikka on samassa tilassa. Miksi kertoa mitään ihmiselle joka käyttää sitä itseäni kohtaan aseena eikä välitä minusta?

Itse pääsin irti siten että tunnistin heidän käyttämät tekniikat ja poistin pelot yms niihin liittyen ja pääsin tavallaan heidän yläpuolelle jossa se mikä ennen aiheutti paniikin ei aiheuttanut mitään oloa. Lopulta he tulivat varovaiseksi kanssani koska kykenen sanomaan suoraan asiasta päin naamaa. Koskaan ei pidä hermostua ja väitellä sillä siinä narsisti on mestari ja voittamaton. Jos pakenee ns fyysisesti narsistia ei ole irti vaan pitää päästä henkisesti vapaaksi jolloin mikään narsistin manipulointi ei vaikuta itseensä.

Sinä olet oikeassa kuka oletkaan

"poiuytfrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos mä nyt paljastan miksi olen soitellut vuosia ja vuosia erittäin tuskallisista vaikutuksista huolimatta itseäni uhraten:
        Tyttäreni vuoksi.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos mä nyt paljastan miksi olen soitellut vuosia ja vuosia erittäin tuskallisista vaikutuksista huolimatta itseäni uhraten:
        Tyttäreni vuoksi.

"poiuytrfghj"

En kai mä nyt muuten olis. Mutta vähän pelottavaa että he tietää tästä.

"poiuyfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kai mä nyt muuten olis. Mutta vähän pelottavaa että he tietää tästä.

"poiuyfghj"

Tämä oli tietysti virhe kertoa heille ylimääräisesti että mulla meni muutama päivä takaperin niin hyvin. Hehän ei kestä sitä että eläisin emotionaalisesti normaalissa olotilassa, muuttuvat todella happamiksi ja järkkäävät minut varmuudella pois siitä, kuten nyt tekivät taas. Elin oikeassa helvetissä muutaman päivän elämäni kauhein pelkotilakin iske jota sitten päätin koittaa hyödyntää sen tutkimiseen kuinka pelkotila aivoissa muodostuu. Ei kovin helppoa tutkimusta. . Nyt oli niin kamalaa etten ulkaltaisi sinne enää takaisin.

Mutta minä en voi kertoa tyttäreni asioista , ne ovat hänen yksityisasiansa.
        Ja esim. kaikenmaailman epäluotettaville auttajille olisi aivan asiatonta vielä mennä kertomaan toisten ihmisten yksityisasiota mitä en ikinä tee eettiistä syistä-

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli tietysti virhe kertoa heille ylimääräisesti että mulla meni muutama päivä takaperin niin hyvin. Hehän ei kestä sitä että eläisin emotionaalisesti normaalissa olotilassa, muuttuvat todella happamiksi ja järkkäävät minut varmuudella pois siitä, kuten nyt tekivät taas. Elin oikeassa helvetissä muutaman päivän elämäni kauhein pelkotilakin iske jota sitten päätin koittaa hyödyntää sen tutkimiseen kuinka pelkotila aivoissa muodostuu. Ei kovin helppoa tutkimusta. . Nyt oli niin kamalaa etten ulkaltaisi sinne enää takaisin.

Mutta minä en voi kertoa tyttäreni asioista , ne ovat hänen yksityisasiansa.
        Ja esim. kaikenmaailman epäluotettaville auttajille olisi aivan asiatonta vielä mennä kertomaan toisten ihmisten yksityisasiota mitä en ikinä tee eettiistä syistä-

"poiuytrfdfgh"

Siksi kuitenkaan kukaan auttaja tai muu ei voi saada tietää miksi olen vanhemmilleni soittanut.

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi kuitenkaan kukaan auttaja tai muu ei voi saada tietää miksi olen vanhemmilleni soittanut.

"poiuytrfdfgh"

mua hämmentä se ettei ihmisillä ole minkäänlaista luottamusta toisen ihmisen järkeen, että kyllä hän itse tietää että hänellä on hyvä syy vaikkei sitä muille kertoisikaan.
        tai siis oikeastaan tuon luurisoittelukokemuksen jälkeen en enää yhtään ihmettelekään miksi ihmisillä ei ole luottamusta toisten ihmisten järkeen , ei ole enää minullakaan.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla selitin muualla, narsistit pystyy pelaamaan kuvion, jossa joutuu jostain ihan muusta syystä soittamaan. Vaikka semmosen, että jonkun pelto menee piloille, jos ei soita. Tuo oli täysin keksitty esimerkki ja hiukan kaukaa haettu. Mutta siis kyse ei ole masokismista eikä provosoinnista, vaan uhrautumisesta jonkin eettisesti välttämättömäksi katsomansa asian puolesta,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla selitin muualla, narsistit pystyy pelaamaan kuvion, jossa joutuu jostain ihan muusta syystä soittamaan. Vaikka semmosen, että jonkun pelto menee piloille, jos ei soita. Tuo oli täysin keksitty esimerkki ja hiukan kaukaa haettu. Mutta siis kyse ei ole masokismista eikä provosoinnista, vaan uhrautumisesta jonkin eettisesti välttämättömäksi katsomansa asian puolesta,

"poiuytrdfghj"

Mutta ihan ehkä oleellisin syy on tämä sosiaalisesti lähes kyseenalaistamattomissa oleva määräys että vanhempaansa pitää rakastaa. Voidaan kyllä kyseenalaistella soittamista mutta jos sanoo, että en aio rakastaa vanhempaa, niin kyllä sitten ollaan tuohduksissaan kuinka kukaan moista kehtaa sanoa, Niin ihan tuo seikka voi pitää tunnekoukussa,

"poiuytfrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ihan ehkä oleellisin syy on tämä sosiaalisesti lähes kyseenalaistamattomissa oleva määräys että vanhempaansa pitää rakastaa. Voidaan kyllä kyseenalaistella soittamista mutta jos sanoo, että en aio rakastaa vanhempaa, niin kyllä sitten ollaan tuohduksissaan kuinka kukaan moista kehtaa sanoa, Niin ihan tuo seikka voi pitää tunnekoukussa,

"poiuytfrdfgh"

On jotenkin ristiriitaista oloa rakastaa vanhempaa todeten ettei soita hänelle ikinä.
        Ehkä ennemminkin vois lopettaa sen rakastamisen.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On jotenkin ristiriitaista oloa rakastaa vanhempaa todeten ettei soita hänelle ikinä.
        Ehkä ennemminkin vois lopettaa sen rakastamisen.

"poiuytrdfgh"

Se on hankala ihmiselle että käytös ja emootio tarttis olla aivan ristiriidassa keskenään. Parempi olisi että ne sopisivat samaan kokonaisuuteen.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hankala ihmiselle että käytös ja emootio tarttis olla aivan ristiriidassa keskenään. Parempi olisi että ne sopisivat samaan kokonaisuuteen.

"poiuytrfgh"

Jos aanotaan esim että kyllä sun kunnon ihmisenä pitää rakastaa vanhempaa niin helposti se johtaa siihen että menee soittamaan.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos aanotaan esim että kyllä sun kunnon ihmisenä pitää rakastaa vanhempaa niin helposti se johtaa siihen että menee soittamaan.

"poiuytrfghj"

Jos sanoisi jonkun tyyppiseen luuriin, että minäpä olen nyt päättänyt lopettaa vanhempien rakastamisen , niin ei se käy heille, vaikkapa en kylläkään ymmärrä mitä helle sillätavoin muiden rakaatamiset edes kuuluu. Hekö siellä määrää ja painostaa ketä rakastetaan ?

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sanoisi jonkun tyyppiseen luuriin, että minäpä olen nyt päättänyt lopettaa vanhempien rakastamisen , niin ei se käy heille, vaikkapa en kylläkään ymmärrä mitä helle sillätavoin muiden rakaatamiset edes kuuluu. Hekö siellä määrää ja painostaa ketä rakastetaan ?

"poiuytfdfghj"

Vanhempien ei tarvitse oppia edes alkeellisia käytöstapoja perheen sisällä koska heitä aina vain rakastetaan vaikka käyttäisivät kaiken aikansa pilkkaamiseen. Lasten suuntaan tuo ehdoton rakkaus toimii mutta ei mun mielestä vanhempien suuntaan.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempien ei tarvitse oppia edes alkeellisia käytöstapoja perheen sisällä koska heitä aina vain rakastetaan vaikka käyttäisivät kaiken aikansa pilkkaamiseen. Lasten suuntaan tuo ehdoton rakkaus toimii mutta ei mun mielestä vanhempien suuntaan.

"poiuytrfdfghj"

Mun mielestä ennenkaikkea vanhempi on velvollinen käyttäytymään hyvin lastaan kohtaan.
        Ja oikeestaan sen odottais tapahtuvan ihan luonnostaan niinkuin tapahtuukin jos on emotionaalisesti kunnossa,

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä ennenkaikkea vanhempi on velvollinen käyttäytymään hyvin lastaan kohtaan.
        Ja oikeestaan sen odottais tapahtuvan ihan luonnostaan niinkuin tapahtuukin jos on emotionaalisesti kunnossa,

"poiuytrfdfgh"

Ja mun mielestä vanhemman ei tarvi tarjota lapselleen yhtään mitään ilkeitä opetuksia, kyllä niitä maailma tarjoaa jokaiselle tarpeeksi ilman tarkoituksellista kiusaamista,

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mun mielestä vanhemman ei tarvi tarjota lapselleen yhtään mitään ilkeitä opetuksia, kyllä niitä maailma tarjoaa jokaiselle tarpeeksi ilman tarkoituksellista kiusaamista,

"poiuytrfdfghj"

Minä olen itseasiassa aika hyvä selittämään miten hermosto tunteet jne toimii. Ja mun äiti käyttää sitä tietoa väärin ja hänen mukanaan luuriväki ehkä siksi että eivät ole opiskelleet neurologiaa yhtä paljon kuin minä ja kauttani äitinikin. Kuten ehkä joskus olen saninut olen valmis esittelemään neurologian tuntemustani vaikka Professoreille. En yhtään ujostelisi.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen itseasiassa aika hyvä selittämään miten hermosto tunteet jne toimii. Ja mun äiti käyttää sitä tietoa väärin ja hänen mukanaan luuriväki ehkä siksi että eivät ole opiskelleet neurologiaa yhtä paljon kuin minä ja kauttani äitinikin. Kuten ehkä joskus olen saninut olen valmis esittelemään neurologian tuntemustani vaikka Professoreille. En yhtään ujostelisi.

"poiuytrfghj"

Voisko olla että sinun vanhempadi ovat josyain saaneet kuulla, että haikut heitä somessa ja luureissa päivätyöksesi ja päätelleet, että nyt riitti. "Ollaan vanhoja ja nyt tuota keski-ikäistä tätiä ei enää tarvi jaksaa. Ihan sama mikä asperger tai hermovamma tms., omiakin vaivoja on"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrfghj"

Minähän olen autodidaktiivisella metodilla nyt opiskellut neurologiaa aktiivisesti noin 15 vuotta ja mulla on tosi paljon siitä myös käytännön kokemusta nyt, vaikka kuinka monen sorttisesta neurologisesta vaivasta, Osan olen onnistunut kuntouttamaan pois omin avuin.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän olen autodidaktiivisella metodilla nyt opiskellut neurologiaa aktiivisesti noin 15 vuotta ja mulla on tosi paljon siitä myös käytännön kokemusta nyt, vaikka kuinka monen sorttisesta neurologisesta vaivasta, Osan olen onnistunut kuntouttamaan pois omin avuin.

"poiuytrdfghj"

Sanoin jollekin korkeaoppineelle neurologian alalla että suhtaudun kokemani haittavaikutusreaktioon tutkimusmielellä niin kestän sen paremmin ja noin olen tehnyt. Tutkinut koko ajan neurologiaa lukemalla ja itseäni tarkkailemalla nyt siis tämän timoilta pötköön 8 vuotta. Ja sitä ennen jo toiset 8 vuotta olin opiskellut toisen tyyppistä neurologiaa itsekseni. .

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoin jollekin korkeaoppineelle neurologian alalla että suhtaudun kokemani haittavaikutusreaktioon tutkimusmielellä niin kestän sen paremmin ja noin olen tehnyt. Tutkinut koko ajan neurologiaa lukemalla ja itseäni tarkkailemalla nyt siis tämän timoilta pötköön 8 vuotta. Ja sitä ennen jo toiset 8 vuotta olin opiskellut toisen tyyppistä neurologiaa itsekseni. .

"poiuytrfghj"

Mutta siis mun vanhemmat emotionaalisesti häiriköi niin että nää mun tärkeät opinnot jatkuvasti häiriytyy kaikenmaailman pelkotiloihin. No niitäkin koitan tutkia, mutta se on ihan hirveetä tutkimusta käytännössä itse koekaniinina.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisko olla että sinun vanhempadi ovat josyain saaneet kuulla, että haikut heitä somessa ja luureissa päivätyöksesi ja päätelleet, että nyt riitti. "Ollaan vanhoja ja nyt tuota keski-ikäistä tätiä ei enää tarvi jaksaa. Ihan sama mikä asperger tai hermovamma tms., omiakin vaivoja on"

Ei ole tuollaisesta kyse. Ei siis voi olla . Usko jo teoriasi on väärä-

"poiuytffghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tuollaisesta kyse. Ei siis voi olla . Usko jo teoriasi on väärä-

"poiuytffghj"

Kysymys on siitä että vanhemmat ovat piilevästi emotionaalisesti häiriintyneitä henkilöitä eivätkä kykeneviä muuttamaan tuota emotionaalisesti häiriintynyttä käytöstä jolla häiriköivät jo muutoin melko hyvää aivotoimintaani.

"poiuytrfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys on siitä että vanhemmat ovat piilevästi emotionaalisesti häiriintyneitä henkilöitä eivätkä kykeneviä muuttamaan tuota emotionaalisesti häiriintynyttä käytöstä jolla häiriköivät jo muutoin melko hyvää aivotoimintaani.

"poiuytrfdfghj"

Ku minä olen ollut semmonen itsetutkiskelija luonne jo nuoresta suurimman osan ajasta käyttänyt itsetutkiskeluun. Mutta kadotin sitten itseni lääkeainereaktion hermostovauriossa niinkuin näyttää käyneen monelle muullekin kun lukee noiden psyykelääkekäyttäjien kokemuksia. Mutta mulla vaan ei ollut kyseessä psyykenlääke vaan muutoin hermostoon vaikuttava kemikaali.
        Kemikaali mitä ilmeisimmin voi aiheuttaa "itsensä kadottamista"
        "poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ku minä olen ollut semmonen itsetutkiskelija luonne jo nuoresta suurimman osan ajasta käyttänyt itsetutkiskeluun. Mutta kadotin sitten itseni lääkeainereaktion hermostovauriossa niinkuin näyttää käyneen monelle muullekin kun lukee noiden psyykelääkekäyttäjien kokemuksia. Mutta mulla vaan ei ollut kyseessä psyykenlääke vaan muutoin hermostoon vaikuttava kemikaali.
        Kemikaali mitä ilmeisimmin voi aiheuttaa "itsensä kadottamista"
        "poiuytfghjk"

Mutta olen vähän semmoneen jääräpää että päätin etsiä itseäni takaisin vaikka sitten kirjoittamalla suomi24 ennätyksen.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta olen vähän semmoneen jääräpää että päätin etsiä itseäni takaisin vaikka sitten kirjoittamalla suomi24 ennätyksen.

"poiuytrdfghj"

Minun kohenunut tilanteeni on muuten tyttäreni ansiota,
        Hän halusi vähän testauttaa minne äitinsä älylliset lahjat sijoittuvat,
        Kiltisti tottelin tytärtäni ja menin kursseille, joille hän minut osoitti ilmoittautumaan.
        Kiitokset hänelle.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun kohenunut tilanteeni on muuten tyttäreni ansiota,
        Hän halusi vähän testauttaa minne äitinsä älylliset lahjat sijoittuvat,
        Kiltisti tottelin tytärtäni ja menin kursseille, joille hän minut osoitti ilmoittautumaan.
        Kiitokset hänelle.

"poiuytrdfghj"

Siis kohentunut tilanteeni.
        Mitä tästä opimmekaan.
        Kannattaa totella lapsiaan rakkaudella .

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kohentunut tilanteeni.
        Mitä tästä opimmekaan.
        Kannattaa totella lapsiaan rakkaudella .

"poiuytrdfghj"

Ensimmäiselle kurssille tyttäreni itseasiassa kirjoitti ja lähetti minulle aktiivisesti ilmoittautumiskaavakkeen ennenkuin ehdin paljon sanoa edes mitään. Ja koska en halunnut vastustaa tyttäreni tahtoa menin sinne siis ihan vaan tuon rakkauden takia.

"poiuytghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäiselle kurssille tyttäreni itseasiassa kirjoitti ja lähetti minulle aktiivisesti ilmoittautumiskaavakkeen ennenkuin ehdin paljon sanoa edes mitään. Ja koska en halunnut vastustaa tyttäreni tahtoa menin sinne siis ihan vaan tuon rakkauden takia.

"poiuytghj"

Ja siis mistään ei ole tullut minulle yllätyksellisesti niin paljon onnistumista juuri tahtomaani suuntaan kuin tuosta.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis mistään ei ole tullut minulle yllätyksellisesti niin paljon onnistumista juuri tahtomaani suuntaan kuin tuosta.

"poiuytrfghj"

Tyttäreni vielä vähän vertaili netissä opettajien kasvoja kuka voisi olla äidilleen sopivampi opettaja.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyttäreni vielä vähän vertaili netissä opettajien kasvoja kuka voisi olla äidilleen sopivampi opettaja.

"poiuytrdfghj"

Ja siis kukaan ei ole ikinä valinnut minulle mitään noin sopivasti.

"poiuytrfdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis kukaan ei ole ikinä valinnut minulle mitään noin sopivasti.

"poiuytrfdfgh"

Äitini voinee olla vain surkeudessaan kateellinen minulle kun on ollut itse niin tyhmä ettei ole totellut tytärtään rakkaudesta vaikka ei ymmärtäisi miksi niin tulisi tehdä.
        En minäkään ensin tiennyt miksi minun sinne kurssille pitää mennä, mutta piti mennä koska tytär niin sanoi.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyttäreni vuoksi.

"poiuytrfghj"

Sinulla ei ole tytärtä. Merkillistä valheiden rakentelua .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi jotkut kirjoittaa noin päättömiä ?

"poiuygtfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun luurissa kysyttiin onko minulla lapsia vastasin näin :
        Olen täällä ihan yksinäni ei minulla ole täällä ketään. :)

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äitini voinee olla vain surkeudessaan kateellinen minulle kun on ollut itse niin tyhmä ettei ole totellut tytärtään rakkaudesta vaikka ei ymmärtäisi miksi niin tulisi tehdä.
        En minäkään ensin tiennyt miksi minun sinne kurssille pitää mennä, mutta piti mennä koska tytär niin sanoi.

"poiuytrfghj"

Ai että äitisi on sinulle kateellinen, kun ei ole sinua totellut? Uskomatonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghjk"

En rasittanut tytärtäni vammautumisellani. Paljastin vasta jälkikäteen miten vammautunut olin.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytfghjk"

Miten toi vastauksesi liittyy siihen, ettei sinulla ole tytärtä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mistä joku on keksinyt ettei minulla olisi tytärtä.
        Minä kuuntelin mieluummin tyttären neuvoja kuin äitini.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mistä joku on keksinyt ettei minulla olisi tytärtä.
        Minä kuuntelin mieluummin tyttären neuvoja kuin äitini.

"poiuytrfgh"

siis kuuntelen

"poiuytfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aina hyvä jättää rehellisen ihmisen joitain asioita yllätyksiksi, kun nuo auttajatkin on vähän semmosia etteivät usko vaikka totta puhuisi, niin ei heille kannata siinä mielessä kertoa kaikkea, jotta saa sitten tarvittaessa vähän sekoitettua pakkaa.

"poiuytfdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aina hyvä jättää rehellisen ihmisen joitain asioita yllätyksiksi, kun nuo auttajatkin on vähän semmosia etteivät usko vaikka totta puhuisi, niin ei heille kannata siinä mielessä kertoa kaikkea, jotta saa sitten tarvittaessa vähän sekoitettua pakkaa.

"poiuytfdfghj"

Eihän luureissa edes kyselty sitä onko sinulla lapsia. Tuon tyttären olet keksinyt itselle siellä virtuaalimaailmassasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän luureissa edes kyselty sitä onko sinulla lapsia. Tuon tyttären olet keksinyt itselle siellä virtuaalimaailmassasi.

Ei useimmiten kyselleet mutta joskus kysyivät.
        Mistä sinä tiedät mitä minulta on luureissa kyselty ?
        Oletkos luurivastaaja itse ? :)

Mutta siis olen aina vain itsevarmempi ajatuksesta että sehän on manipulointia, että joku vaan vieras puhelimen välityksellä alkaa määritellä soittajan todellisuutta ihan oman mielensä mukaan selitellen mikä siinä on totta ja mikä ei. Siis sehän on ihan mieletöntä manipulointia.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei useimmiten kyselleet mutta joskus kysyivät.
        Mistä sinä tiedät mitä minulta on luureissa kyselty ?
        Oletkos luurivastaaja itse ? :)

Mutta siis olen aina vain itsevarmempi ajatuksesta että sehän on manipulointia, että joku vaan vieras puhelimen välityksellä alkaa määritellä soittajan todellisuutta ihan oman mielensä mukaan selitellen mikä siinä on totta ja mikä ei. Siis sehän on ihan mieletöntä manipulointia.

"poiuytrfghj"

Tyttärestä kyllä on virallinen syntymätodistus, mutta tietty ei luuriväki kauheesti mistään semmosista todistuksista mitään piittaa, Siellä eletään luurimaailmassa, joka on aivan oma omanlaisensa maailmansa. Se tuli nähtyä.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyttärestä kyllä on virallinen syntymätodistus, mutta tietty ei luuriväki kauheesti mistään semmosista todistuksista mitään piittaa, Siellä eletään luurimaailmassa, joka on aivan oma omanlaisensa maailmansa. Se tuli nähtyä.

"poiuytrdfghj"

Enkä tosiaan sinne takasin kaipaa, Olen matkaillut elämäni aikana hyvin monenlaisissa maailmoissa ja mulle se luurimaailma oli kaikkein kamalin.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä tosiaan sinne takasin kaipaa, Olen matkaillut elämäni aikana hyvin monenlaisissa maailmoissa ja mulle se luurimaailma oli kaikkein kamalin.

"poiuytrfghj"

Mutta onneksi olen saanut kokea ettei se luuri mitenkään edusta koko Suomea vaikka onkin levittäytynyt ympäri Suomea. Niin suomikuvani on parantunut nyt huomattavasti. Niin voin jopa identifioitua suomalaiseksi, mitä en kauheesti ole halunnut aiemmin tehdä.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Missä virtuaalisessa maailmassa hän on syntynyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä virtuaalisessa maailmassa hän on syntynyt?

En vastaa koska aihe ei sovi palstalle, Vastaus poistui.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En rasittanut tytärtäni vammautumisellani. Paljastin vasta jälkikäteen miten vammautunut olin.

"poiuytfghjk"

Eikö tyttäresi käynyt 8 vuoteen katomassa äitiään? Eikö hän huomannut, että äidillä on aivovaurio: liikuntakyky mennyt, kasvot vääntyneet, ongelmia ajattelussa ja toiminnassa, runsaasti neurologisia vaivoja.
        Hän ei välittänyt, vaan jätti äiti-parkansa välinpitämättömien isovanhempien hoteisiin.
        Julmaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"poiuytrdfghj"

Onko tämä palsta sinulle jokin päiväkirja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tyttäresi käynyt 8 vuoteen katomassa äitiään? Eikö hän huomannut, että äidillä on aivovaurio: liikuntakyky mennyt, kasvot vääntyneet, ongelmia ajattelussa ja toiminnassa, runsaasti neurologisia vaivoja.
        Hän ei välittänyt, vaan jätti äiti-parkansa välinpitämättömien isovanhempien hoteisiin.
        Julmaa!

Oma puheesi sitä on. Tollasta melkeen emotionaalista väkivaltaa tuokin löpinä-

"poiuytfrdfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä palsta sinulle jokin päiväkirja?

Kyllä

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma puheesi sitä on. Tollasta melkeen emotionaalista väkivaltaa tuokin löpinä-

"poiuytfrdfgh"

Mun oloni ja vointini on sitä parempi mitä parempi on tyttären olo, yksiselitteisesti. Joten tyttäreni voi parhaiten auttaa minua ajattelemalla omaa hyvinvointiaan.

"poiuytrfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä

"poiuytrfghjk"

Päädyin tähän ratkaisuun, jotta ilmisillä ei olisi minusta mitään paljastettavia salaisuuksia,
        Ja hyvin on toiminut, Kaikki julki kaikkialla ympäriinsä. Niin minun ei tarvi olla millänikään oli sitten kuka tahansa missä tahansa minusta jotain "paljastamassa" kun kaikki on paljastettu jo.

"poiuytfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päädyin tähän ratkaisuun, jotta ilmisillä ei olisi minusta mitään paljastettavia salaisuuksia,
        Ja hyvin on toiminut, Kaikki julki kaikkialla ympäriinsä. Niin minun ei tarvi olla millänikään oli sitten kuka tahansa missä tahansa minusta jotain "paljastamassa" kun kaikki on paljastettu jo.

"poiuytfghjk"

Kun siis sillon kun halusin elää kovin yksityisesti, oli koko aika joku ilkeilemässä asioideni levittämisellä vastoin tahtoani, joten ajattelin levittää ne itse niin pääsi siitäkin ongelmasta.

"poiuytrfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun siis sillon kun halusin elää kovin yksityisesti, oli koko aika joku ilkeilemässä asioideni levittämisellä vastoin tahtoani, joten ajattelin levittää ne itse niin pääsi siitäkin ongelmasta.

"poiuytrfgh"

Saman asian kun joku suputtaa sitä jollein salamyhkäisesti kaikkia kiinnostaa se, mutta kun kirjoitat sen suomi24:ään juuri kukaan ei jaksa edes kommentoida,

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julmaa!

Niinpä, mutta kun se "tytär" on olemassa vain siellä virtuaalimaailmassa.

• Anonyymi

Jos on joutunut narsistin kynsiin ja häntä lähestyy vaikka juttelemalla mukavia hän näkee saaliin saapuneen joka haukata. Jos ei pysty pitämään puoliaan hänen kanssa ei koskaan pidä lähestyä häntä missään muodossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on joutunut narsistin kynsiin ja häntä lähestyy vaikka juttelemalla mukavia hän näkee saaliin saapuneen joka haukata. Jos ei pysty pitämään puoliaan hänen kanssa ei koskaan pidä lähestyä häntä missään muodossa.

Mitä järkeä on lähestyä sitä narsistia, jos kerran tietää jo etukäteen kuinka tulee käymään?

• Anonyymi

Päiväkirjasta puheenollen.

Olen tänään päättänyt lopettaa monologit.
      Saatan kirjoittaa esseitä mutta en muutoin enää monologeeraa.
      Olen kokenut sen joiltain osin henkiseksi hyväksikäytöksi vaikka onhan tuo toisaalta kehittänyt asioiden sanoituskykyä-
      Mutta olen tänään ottanut uudeksi erityiskiinnostuksen kohteekseni vastavuoroisen kommunikoinnin ja aion jatkossa pitää siitä tiukasti kiinni niin etten ryhdy mihinkään yhteyksiin tai kommunikaatioihin , joissa toinen ei ole kunnolla vastavuoroinen.

Mun mielestä keskuteluapukin on erttäin huonoa, koska sellaisessa ihminen ei opi vastavuoroisuutta vaan aivan päinvastoin oppii monologeeraajaksi , koska ne auttajat ovat heikosti vastavuoroisia kun eivät itsestään edes halua tai saa puhua,
      Ja keskustelu ei ole oikeasti tasapuolista ja tasa-arvoista keskustelua, Suuntaudun nyt erityiskiinnostuksenani todella vastavuoroiseen ja tasa-arvoiseen kommunikaatioon ja aionkin uusille ihmiselle heti alkuun kertoa sen itselleni erityisen tärkeäksi asiaksi,

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Tuon lupauksen monologien lopettamisesta olet tehnyt useasti jo aiemminkin. Mitä muuten tarkoitat tasa-arvoisella keskustelulla, kun vastaajat vastaavat sinua itseäsi koskevista aiheista?

• Anonyymi

Kritisoisin vielä niitä luureja että painostavat monella tavoin ihmistä alistumaan ei- vastavuoroiseen kommunikaatioon.

Kuten että mulle mun vanhemmat aina huvikseen lyö luuria korvaan.
        Mä ihan oikeesti haluan käyttäytyä hyvin ja elää hyvin käyttäytyvien ihmisten kanssa jotka hallitsee puhelinkäytöstavat ja kaikki. Ei se onnistu jos mä lepposasti vietän kaiket päivät ihmisten kanssa jotka lyö luuria korvaan koska mun pitää ymmärtävänä vaan siinä leppoisasti rakastaa heitä kuin lapsosiani. En mä koskaan pääse niin siihen vastavuoroiseen kommunikaatioon. Kyllä se edellyttää sitä että jätän kommunikoinnin yrittänisen tommosten ihmisten kanssa ja kelpuutan seuraksi vain ihmisiä jotka osaa kommunikoda vastavuoroisesti.

"poiuytfrdghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kritisoisin vielä niitä luureja että painostavat monella tavoin ihmistä alistumaan ei- vastavuoroiseen kommunikaatioon.

Kuten että mulle mun vanhemmat aina huvikseen lyö luuria korvaan.
        Mä ihan oikeesti haluan käyttäytyä hyvin ja elää hyvin käyttäytyvien ihmisten kanssa jotka hallitsee puhelinkäytöstavat ja kaikki. Ei se onnistu jos mä lepposasti vietän kaiket päivät ihmisten kanssa jotka lyö luuria korvaan koska mun pitää ymmärtävänä vaan siinä leppoisasti rakastaa heitä kuin lapsosiani. En mä koskaan pääse niin siihen vastavuoroiseen kommunikaatioon. Kyllä se edellyttää sitä että jätän kommunikoinnin yrittänisen tommosten ihmisten kanssa ja kelpuutan seuraksi vain ihmisiä jotka osaa kommunikoda vastavuoroisesti.

"poiuytfrdghj"

Et siis ymmärrä etteivät vanhempasi halua keskustella kanssasi, vaan väen väkisin soittelet heille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis ymmärrä etteivät vanhempasi halua keskustella kanssasi, vaan väen väkisin soittelet heille.

No ei tuo sunkaan kommunikaatiosi häävistä ole

"poiuytfrghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tuo sunkaan kommunikaatiosi häävistä ole

"poiuytfrghj"

Ei näköjään vastavuoroinen keskustelukaan kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon lupauksen monologien lopettamisesta olet tehnyt useasti jo aiemminkin. Mitä muuten tarkoitat tasa-arvoisella keskustelulla, kun vastaajat vastaavat sinua itseäsi koskevista aiheista?

Ei vaan en halua enää minun persoonaani olevan aina se keskustelun aihe,
        Itseasiassa koen sen kiusaamiseksi että aina aiheena on minun persoonani eikä toisten sitten ollenkaan.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustellaan välillä sinun persoonastasi. Kai sinullakin on sellainen ?

"poiuytrffghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskustellaan välillä sinun persoonastasi. Kai sinullakin on sellainen ?

"poiuytrffghjk"

Mitä haluaisit tietää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan en halua enää minun persoonaani olevan aina se keskustelun aihe,
        Itseasiassa koen sen kiusaamiseksi että aina aiheena on minun persoonani eikä toisten sitten ollenkaan.

"poiuytrdfghj"

Itsehän näitä viestejä tänne postaat. Vastauksetko eivät miellytä, kun eivät ole myönteisiä mielipiteisiisi?

• Anonyymi

Suomessakin on vanhuksia, jotka lopulta joutuvat hakemaan lähestymiskieltoa henkisesti tai fyysiesti väkivaltaisille lapsilleen. Kestettyään aivan liikaa elämänsä loppumetreillä.

Yksi vakiokirjoittaja täällä kertoi mm. näin suhteestaan vanhoihin vanhempiinsa: "Äitini voinee olla vain surkeudessaan kateellinen minulle kun on ollut itse niin tyhmä ettei ole totellut tytärtään rakkaudesta vaikka ei ymmärtäisi miksi niin tulisi tehdä."

Totellut tytärtään? Mitä tuo muuta on kuin henkistä väkivaltaa? Tiedän kyllä, että tuon kirjoittaja on kertomansa mukaan asperger. Siitä huolimatta edes vanhuksena pitää jossain vaiheessa olla oikeus omaan elämään. 😥

• Anonyymi

Miten tämmöstä jengiä voi olla olemassa ?
        Olen ollut tosi huonossa kunnossa tänään.
        Vetäydyn kokonaan yksinään nyt kaiken tämmösen jengin keskeltä.

Kiitoksia !

"poiuytfrdfghjk"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tämmöstä jengiä voi olla olemassa ?
        Olen ollut tosi huonossa kunnossa tänään.
        Vetäydyn kokonaan yksinään nyt kaiken tämmösen jengin keskeltä.

Kiitoksia !

"poiuytfrdfghjk"

Äiti saa siellä mielihyvin olla yksinään lopun ikäänsä tämän päivän minua kidutettuaan ! Samoin te minun seuraltani !
        Todella pelottavaa !

Kiitoksia

"poiuytrfghj"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äiti saa siellä mielihyvin olla yksinään lopun ikäänsä tämän päivän minua kidutettuaan ! Samoin te minun seuraltani !
        Todella pelottavaa !

Kiitoksia

"poiuytrfghj"

Hän olisi varmaan mielissään, kun et enää kiusaisi häntä soitoillasi.

• Anonyymi

Avioerossa toinen hajonneen avioliiton osapuoli on vastapuolen määritykssissä aivan sanojan omista intresseistä johtuen automaattisesti määritelty narsistiksi. Sama pätee lasten ja vanhempien syystä tai toisesta tuhoutuneisiin ihmissuhteisiin.

Toki on olemassa oikeasti narsistisia ihmisiä ja narsistisia käyttäytymispiirteitä omaavia ihmisiä, mutta oletan, että useinmiten on kusymyksessä tahallinen ja tarkoituksellinen luokittelu panettelumielessä valehdellen ja väärää kuvaa luoden omia tarkoitusperiä ja intressejä ajatellen itselleen sisäisesti, tuttavilleen ja sidoryhmäihmisilleen saadakseen hyväksyntää, huomiota ja omaa pahaa oloa kanvoiduksi syyttämällä mielikuvituksellisin argumentein jotakin narsistiksi, vastoin totuutta, oikeamielisyyttä, rehellisyyttä jne. On syntynyt sisäisesti motivoitunut tarve nimittää kiistan toista osapuolta narsistiksi. Joko omista intresseistään lähtien tai tukemalla itselle omaan ryhmään kuuluvien peesaamiseksi mielipidesuraajan roolissa. Noilla hankkeilla pyritään pilaamaan nimittelyn kohteeksi joutuneen henkilön maine, tulevaisuus ja toimintaedellytykset.

Olen usein havainnut, että kun joku nimittelee toista narsistiksi, se ei todellisuudessa ollenkaan kuvaa syytetyn ja nimittelyn kohteeksi joutuneen oikeaa persoonallisuutta, vaan narsistinimittely on otettu manipulaatioaseeksi pahantahtoisessa ja röyhkeässä ihmissuhdepelissä. Naisilta tuo ainakin näyttää luontevasti onnistuvan. Vai tunnetteko moniakin tapauksia, joissa avioeron jälkeen nainen ei olisi nimitellyt entistä puolisoaan narsistiksi tai muilla alentavilla käsitteillä ja määrityksillä. Onko tuon tahallisesti pahantahtoisen sosiaalipsykologisen manipulaation kohteeksi joutuneella edes mahdollisuutta saada oikeaa tietoa itsestään esille. Usein narsisti onkin se, joka toisesta sellaista väittää. Se on sitä todellisen narsistin kykyä pelata sosiaalisia pelejä edukseen.

Narsismi on sairaus, joka on diagnostisoitavissa. Mutta jos diagnosoija on itse hörhö tai ammatitaidoton tai manipulaation kohde tai mukana pelaaja, ei oikeaa johtopäätöstä, eikä objektiivista totuutta ole mahdollista saada mihinkään, raportoinnista ja objektiivisesti argumentoiduista johtopäätöksistä puhumattakaan.

Yksityinen terapeutti, jota on johdateltu ja joka on itse johdatellut haastatteluissa ja kuulemisissa ei lain mukaan myöskään kelpaa todistajaksi mihinkään lakien mukaisiin prosesseihin, jos esim. oikeudenkäyntejä ei johda väärinpelaaja. Tätä kuitenkin tapahtuu Suomessa koko ajan.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Avioeroissa aivan järjestään se toinen on ns. paskempi, kuten narsisti.

Myös niissä kolmiodraamoissa näyttää siltä, että narsisteja tuntuu olevan erityisen paljon liikkeellä. Niissä narsisti ikään kuin vaihtelee paikkaa sen mukaan, että kuka on se, joka pitää kammeta ojaan. Syytettynä narsistiksi on usein se henkilö, joka kaikkein vähiten omaa narsistisia käyttäytymispiirteitä. Erityisesti naiset kunnostautuvat tuossa toisten suhteissa härveltämisessä ja sieltä härveltäjän suusta aika helposti singahtaa sana narsisti, kun kaikki ei mene suunnitelmien mukaan.

• Anonyymi

Mun mielestä lähtökohtana vois olla ihmissuhteissa normaali kohtelias käytös, lopetallaan ja aloitetaan puhelut asiallisesti ja kohteliaasti jne.
      Tyttären kanssa emme koskaan mesoa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Tyttäreni käyttäytyy tosi hyvin vaikken ole koskaan edes komennellut ja oli vilkas lapsi.
        Ei ole koskaan juopotellut eikä tupakkaa poltellut eikä mitään. Ja on äidillekin kiltti ihan mitenkään minun sitä vaatimatta, Tämmöstä pidän normaaliasetelmana.

"poiuytghjk"

• Anonyymi

Minä en ole surullinen vaan iloinen ettei tarvi olla tekemisissä vanhempieni kanssa. Aikuisena en tarvi enää vanhempia elämääni.

• Anonyymi

Minusta 25-vuotias lapsi teki narsistin, kun kieltäydyin enää antamasta rahaa, kyllästyin siihen että hän poikastävineen tulee viikonlopuisin syömään kaapit tyhjäksi ja sotkemaan kodin, sanoin että autoa ei viedä jos itse tarvitsen sitä ja varsinkaan tankkia ei mun rahoilla ajeta tyhjäksi. Ja kaikenlaista muuta hassua, mitä se 19-v ei olisi edes kuvitellut voivansa tehdä.
      On minulla siitä huolimatta sitä kova ikävä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4110
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2111
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      951
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe