Tämä on Kokoomuksen retoriikka siitä että Suomi ei muka pärjää ilman työperäistä maahanmuuttoa on sellaista loputtoman talouskasvun retoriikkaa. Kokoomuksen globalistista ahneutta ja sitä että talouden pitää kasvaa.
Suomi pärjää kyllä ilman työperäistäkin maahanmuuttoa
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se ole pelkästään kokoomuksen mielipide, kaikki muut perussuomalaisia lukuunottamatta ovat sitä mieltä.
Eikä pelkästään työvoimapulan takia, sillä on myös positiivinen vaikutus valtion talouteen sekä tulevien eläkkeiden maksuun, sillä Suomea uhkaa syntyvyyspula.
Kyllä tulevat persueläkeläisetkin varmasti mielellään kunnollista eläkettä haluavat nauttia?- Anonyymi
Nii koska kaikki muut puolueet ovat itseasiassa sama Kommunistipuolue. Sillä ei ole ollut positiivinen vaikutus missään muuallakaan. Se on lisännyt vain lasten ja nuorten masennusta ja itsemurhia koska talous ei voi kasvaa loputtomosta muutankaan. Tuo on pelkkää ahneutta. Globalisti taloustieteiljoöiiden hölynpölyä.
- Anonyymi
Miksi edesmenneen hakkaraisen sahalla työskenteli ulkomaalaisia?
- Anonyymi
Miks ei?
- Anonyymi
Tyhmyydellä maailmaa hallitaan.
Ensinnäkin talouskasvu on mahdoton, jos jotain ei riistetä ja lopulta resurssit loppu täydelliseen romahdukseen.
Syntyvyyden lisääminen ei myöskään auta, koska se lisää vain vanhusten määrää ja kuluttaa resursseja, lopulta väkiluku kasvaa hallitsemattomaksi. Myös köyhien määrä lisääntyy.
Suomessa riittää työntekijöitä, jos kolutus, palkka ja työolosuhteet on sellaiset että työntekijä niistä selviää.
Globalismi on myös vakava sairaus ja se tuo paikalliset ongelmat maailmanlaajuisiksi ja haaskaa resusrsseja, sekä tuhoaa ympäristöä.
Kaikki ilmastovouhotus on silmänlumetta, koska todellissin ongelmiin ei puututa.
Todellinen ongelma on liikakansoitus, kaupungistuminen, teollisuus, materialismi ja näennäishyvinvointi. Kansa kuitenkin voi pahoin.- Anonyymi
Todellakin näin. Vihreät eivät pysy omassa aatteessaan kun lähtevät tähän mukaan ja sallivat humanitaarisen avun. Kehitysmaat ovat loputon vauvatehdas, sieltä tuodaan vaan typeriä kuluttajia tänne jotta talous saadaan kasvuun hinnalla millä hyvänsä. Luonnon sekä kantaväestön ihmisoikeuksien ja paikallisten kulttuurien kustannuksella.
- Anonyymi
Miksi persut ovat niin angstista porukkaa, että eivät näe missään mitään positiivista. Suomi on hieno maa ja täällä on hyvä asua. Suomalaisten suurin osa on onnellisia eli tuollaiset ”kansa kärsii” väitteet eivät ole totta.
- Anonyymi
Se on politiikan tarkoitus. Miksi muut puolueet eivät ajattele omilla aivoilla ja tee politiikka ollenkan vaan ottavat vain vastaan käskyjä kansainvälisiltä järjestöiltä?
Missä pitäisi nähdä positiivista, nykytouhussa ei maksajalla ole kovinkaan palsjon positiivista nähtävää. Tietysti jos katsoo kuuluvansa porukkaan, joka on saama puolella, eli joku toinen maksaa niin kyllähän siinä alkaa positiivista näkymää olemaan.
- Anonyymi
Chaizzer kirjoitti:
Missä pitäisi nähdä positiivista, nykytouhussa ei maksajalla ole kovinkaan palsjon positiivista nähtävää. Tietysti jos katsoo kuuluvansa porukkaan, joka on saama puolella, eli joku toinen maksaa niin kyllähän siinä alkaa positiivista näkymää olemaan.
Hyvintienaavilla on ollut syytä hymyyn. Suomitalkootkin oli vapaaehtoiset.
Sensijaan köyhäkansaa kuritettiin piiskan voimalla.
Kummpi ryhmä hymyili? Oliko hymy oikeutettua vai riistoko se nauratti?
Mitä niille halpatyöläisille sitten tehdään, kun esim. käsillä oleva laskusuhdanne taas toteutuu. Meillä on satojatuhansia työttömiä omasta takaa, ihan ilman lisätuontiakin. Joista meidän on huolehdittava niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Olisiko sellainen tervettä, että kopetetaan tämä haistapaska jatkuva globaalin markkinatalouden kasvun haku,ja todetaan ettei ole tarpeen enempää tehdä kuin on väkeä ja kapasiteettia. On aivan turha rakentaa ylikapasiteettia pätkittäisille kysynnän huipuille, vaan pyritään jatkuvuuteen ja terveeseen toimintaan.
- Anonyymi
Järkyttävää on ollut nähdä mielettömän suurien ostoskeskusten rakentamista vaikka kaikille ei riitä asiakkaita.
Kokoomus ilmiselvästi luottaa ulkomailta tulevaan väestöpommiin kaavoittaessaan näitä marketteja yli tarpeen.
Lisäporukalle ulkomailta ei todellakaan ole tarvetta näin laman kynnyksellä vaikka kokoomus haluaakin marketeille asiakkaita, ja vuokranantajille vuokralaisia Kelan maksamien tukien voimin. - Anonyymi
Kyllä monet eri tutkimukset näyttävät, että suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä, he nauttivat tavallisesta arjesta ja turvallisesta ympäristöstä, arvostavat Suomen antamaa koulutusta, luottavat poliisiin ja lehdistöön jne. Ainahan maata pitää parantaa, mutta antakaa ihmisten olla tyytyväisiä.
Itse asiassa suurin osa suomalaisista hyväksyy ihmiset, joilla on eri poliittinen näkemys kuin heillä itsellään. Eri aatteet voi riidellä, mutta ihmiset voisi vähän enemmän kunnioittaa toisiaan - puolin ja toisin.Tutkimukset ovat hienoja, ja mikä parasta niistä on aina saatavissa tarvittava tulos.
Totuus on kuitenkin se, että suomalaisten turvallisuuden tunne on järkkynyt, ja yhteiskunta on menossa järkyttävään suuntaan - se taas on puolueiden, politikkojen, päättäjien syytä - ja ihmiset eivät tosiaankaan ole tyytyväisiä, heille kyllä koetetaan kovin kertoa,että teidän on pakko olla tyytyväisiä, mutta ette vaan ymmärrä kuinka hyvä ja hienoa teillä täällä on, vaikka kuitenkin kaikki murenee ympärillä.
Kerrotaan milloin mistäki, missä Suomi on ollut TOP 10 joukossa, vahvistamaan sitä että meillä ei voi olla huono olla täällä. Kuitenkin todellakin suurella joukolla kansalaisia menee todellakin heikosti ja huonosti. Heistä vaan ei kukaan välitä.
Ihmisten keskinäinen kunnioitus olisi hienoa, mutta myös se tuntuu kadonneen "globaalin markkinatalousmallin" mukana, ja meillä on valloilla tämä "Minä, Minä, Mulle, Minä ensin"-malli.
- Anonyymi
niin
onko se jotain yhteistä aivopesu huutoa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934