Miten pääsee eroon ihastumisesta? Toivoton tilanne

Anonyymi

Ehdottakaa vinkkejä!

61

1857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      miksi toivoton? eikö hän tunne samoin vai mikä mättää?

      • Anonyymi

        Yksipuolista. Tunteesta pitäisi päästä vihdoin irti, että voisi avoimin mielin ajatella muita potentiaalisia naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksipuolista. Tunteesta pitäisi päästä vihdoin irti, että voisi avoimin mielin ajatella muita potentiaalisia naisia.

        miks aattelet et on yksipuolista? ootko yrittäny lähestyä häntä ja miten?

        mä ainakin itse oon niin huono tajuamaan merkkejä, et luulen et on vaan ystävällinen tai järjellä ku aattelen et ei voi olla ihastunu muhun...

        aikahan yleensä tohon auttaa tai luulis.

        mun tapaukses ihastumista on jatkunu jo yli puol vuotta. eikä laantumista näy. tuun hulluks jos kohta ei tapahdu jotain tai ehkä samalla pelkään mitä tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miks aattelet et on yksipuolista? ootko yrittäny lähestyä häntä ja miten?

        mä ainakin itse oon niin huono tajuamaan merkkejä, et luulen et on vaan ystävällinen tai järjellä ku aattelen et ei voi olla ihastunu muhun...

        aikahan yleensä tohon auttaa tai luulis.

        mun tapaukses ihastumista on jatkunu jo yli puol vuotta. eikä laantumista näy. tuun hulluks jos kohta ei tapahdu jotain tai ehkä samalla pelkään mitä tapahtuu.

        Tämä on jatkunut jo yli kaksi vuotta ja pahenee vain, vaikka en ole saanut minkäänlaista vastakaikua. Hän on kyllä ystävällinen, mutta ei sen enempää kuin muillekaan. Kohtelee minua lähinnä neutraalisti. Tiedän ettei hän ole kiinnostunut, enkä siksi edes yritä lähestyä. Vaikea saada itsellään laantumaan, koska olemme säännöllisesti tekemisissä.

        Tiedän etten kykene vakavasti ajattelemaan muita ennen kuin pääsen tästä tunteesta irti. Voin kieltämättä samaistua hulluksi tulemisen tunteeseen.


    • Anonyymi

      Minäkin haluan päästä yli. Tämmöisestä tulee paha mieli.

      Jos yritettäisiin kaikki ajatella jotain negatiivista.

      • Anonyymi

        Olen jo yrittänyt. Jatkuvasti hoen itselleni: Lopeta tuo typeryys, ryhdistäydy, mitä oikein kuvittelet. Ei auta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo yrittänyt. Jatkuvasti hoen itselleni: Lopeta tuo typeryys, ryhdistäydy, mitä oikein kuvittelet. Ei auta mitään.

        Niin, mutta minä tarkoitin, että yritetään ajatella niistä ihastuksen kohteista negatiivisesti eikä itsestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta minä tarkoitin, että yritetään ajatella niistä ihastuksen kohteista negatiivisesti eikä itsestä.

        En osaa nähdä häntä negatiivisessa valossa. Ei ole tullut negatiivisia asioita esiin, hän on aina ystävällinen.


    • Anonyymi

      Ainoa taika on ihastumiseen aika, muttei sekään aina.

      • Anonyymi

        Niinpä. Yli kaksi vuotta jo kulunut, pahalta näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Yli kaksi vuotta jo kulunut, pahalta näyttää.

        Täälläkin yli kaksi vuotta ihastuneena... Yrittäen salata omat tunteet. ainakin osittain. Millainen sinun ihastuksesi on? Tai missäpäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin yli kaksi vuotta ihastuneena... Yrittäen salata omat tunteet. ainakin osittain. Millainen sinun ihastuksesi on? Tai missäpäin?

        Tämä on meneillään Helsingissä ja työpaikalla, kuinkas muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on meneillään Helsingissä ja työpaikalla, kuinkas muuten.

        Minusta alkaa tuntumaan siltä, että työpaikoilla kannattaa pysyä täysin asiallisuudessa, kun näitä mahdottomia ihastusjuttuja syntyy nimenomaan työpaikoilla. Voisiko etäinen asiallisuus auttaa myös tunteista eroon pääsemisessä? Ainakin voisi kokeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta alkaa tuntumaan siltä, että työpaikoilla kannattaa pysyä täysin asiallisuudessa, kun näitä mahdottomia ihastusjuttuja syntyy nimenomaan työpaikoilla. Voisiko etäinen asiallisuus auttaa myös tunteista eroon pääsemisessä? Ainakin voisi kokeilla.

        Minusta taas liiallinen asiallisuus ja etäisyyden ylläpitäminen työpaikalla jäykistää turhaan vuorovaikutusta. Parempi toimia tilanteen mukaan, jos jonkun kanssa alkaa tuntumaan liian ahdistavalta, vaikka ihastumisen vuoksi tai muusta syystä, niin ottaa silloin etäisyyttä häneen. Minusta niin käy ihan luonnostaankin helposti ahdistavissa tilanteissa, ei tarvitse edes yrittää mitään. En ole varma auttaako se tunteista pääsemisessä, mutta ainakin helpottaa oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälläkin yli kaksi vuotta ihastuneena... Yrittäen salata omat tunteet. ainakin osittain. Millainen sinun ihastuksesi on? Tai missäpäin?

        Vähän sama juttu. Aina päätän päästä hänestä eroon ja sitten hän on siinä edessäni, kuten tänään ja 😍😍😍😍. Voi miks tämä on niin vaikeaa. Miksi ihastua vääriin naisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän sama juttu. Aina päätän päästä hänestä eroon ja sitten hän on siinä edessäni, kuten tänään ja 😍😍😍😍. Voi miks tämä on niin vaikeaa. Miksi ihastua vääriin naisiin.

        Minäkin olen ihastunut väärään naiseen, raivostuttavaa tämmöinen, kun ei voi päättää omista tunteistaan, vaikka miten yrittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen ihastunut väärään naiseen, raivostuttavaa tämmöinen, kun ei voi päättää omista tunteistaan, vaikka miten yrittäisi.

        Miksi väärään? Heteroon,varattuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi väärään? Heteroon,varattuun?

        Siihen seksinaiseen olen edelleen ihastunut, enkä saa sitä loppumaan millään, vaikka tilanne on täysin mahdoton ja hän muutenkin ajattelee minua enimmäkseen vaan seksuaalisesti, vaikka on siinä jotain muutakin lievästi mukana, mutta ei samalla tavalla kuin minulla, hän on enemmän vaan itseensä keskittynyt, eikä välitä paljon mitään siitä miltä minusta tuntuu, mikä on kyllä hyväkin asia, koska semmoinen itsekkyys on minusta ihan sietämätön luonteenpiirre ja kun ajattelen sitä, niin ehkä pääsen tästä tunteesta eroon vähitellen. Raivostuttavaa tämmöinen on ja suosittelen, että muutkin väärään naiseen ihastuneet yrittäisivät ajatella hänen huonoja luonteenpiirteitään, luulisi kaikista löytyvän jotain vikaa, jos vähänkin paremmin tutustuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen seksinaiseen olen edelleen ihastunut, enkä saa sitä loppumaan millään, vaikka tilanne on täysin mahdoton ja hän muutenkin ajattelee minua enimmäkseen vaan seksuaalisesti, vaikka on siinä jotain muutakin lievästi mukana, mutta ei samalla tavalla kuin minulla, hän on enemmän vaan itseensä keskittynyt, eikä välitä paljon mitään siitä miltä minusta tuntuu, mikä on kyllä hyväkin asia, koska semmoinen itsekkyys on minusta ihan sietämätön luonteenpiirre ja kun ajattelen sitä, niin ehkä pääsen tästä tunteesta eroon vähitellen. Raivostuttavaa tämmöinen on ja suosittelen, että muutkin väärään naiseen ihastuneet yrittäisivät ajatella hänen huonoja luonteenpiirteitään, luulisi kaikista löytyvän jotain vikaa, jos vähänkin paremmin tutustuu.

        Kaikista löytyy "vikoja" jos etsimällä etsii. Varmasti myös viehättävästä naisesta johon olen ihastunut. Itse en kuitenkaan halua lähestyä tätä asiaa negatiivisen kautta. En myöskään tunne häntä läheisesti, vaikka työkavereita olemmekin ja säännöllisesti näemme. Emme kuitenkaan varsinaisesti työskentele yhdessä.

        Itsekkyydestä sen verran, että se on tosiaan luotaantyöntävä ominaisuus. Jos tämä nainen ei välitä tunteistasi, se ei kerro hyvää hänestä.


    • Anonyymi

      Sama tilanne täälläkin mutta en osaa sanoa mitään vinkkiä:( Mitään mahiksiahan tässä ei ole eikä tule olemaankaan. Musta tuntuu että käytän tähän ihastumiseen koko ajan energiaa turhaan mutta en osaa lopettaa. Ei olla edes nähty kuukausiin. Muut naiset ei kiinnosta yhtään, turha mennä bileisiin tai mihinkään... Masentaa....

      • Anonyymi

        Energiaa tosiaan kuluu ja aikaa. Arvioin tässä yhtenä päivänä, että olisin ehtinyt opiskella samassa ajassa uuden kielen. Muut naiset eivät valitettavasti kiinnosta lainkaan. Olen yrittänyt aktiivisesti kiinnittää huomiota muihin naisiin, mutta ei onnistu.

        En kehoita piristymään koska en kykene siihen itsekään, mieliala on kieltämättä alhaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiaa tosiaan kuluu ja aikaa. Arvioin tässä yhtenä päivänä, että olisin ehtinyt opiskella samassa ajassa uuden kielen. Muut naiset eivät valitettavasti kiinnosta lainkaan. Olen yrittänyt aktiivisesti kiinnittää huomiota muihin naisiin, mutta ei onnistu.

        En kehoita piristymään koska en kykene siihen itsekään, mieliala on kieltämättä alhaalla.

        Kauanko olet ollut ihastunut tähän naiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko olet ollut ihastunut tähän naiseen?

        Yli kaksi vuotta. Menee jo naurettavaksi ellei säälittäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli kaksi vuotta. Menee jo naurettavaksi ellei säälittäväksi.

        Ei ole naurettavaa, kevyesti voi mennä vuosia ihastuksesta ylipääsemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole naurettavaa, kevyesti voi mennä vuosia ihastuksesta ylipääsemiseen.

        Samaa ajattelen. Eroon pääsy ihastuksesta vie kauan. 😢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa ajattelen. Eroon pääsy ihastuksesta vie kauan. 😢

        Sama täällä, ennätys tähän saakka neljä vuotta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, ennätys tähän saakka neljä vuotta...

        Kohta ensimmäinen vuosi täynnä. Turha siis toivoa että pian hellittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta ensimmäinen vuosi täynnä. Turha siis toivoa että pian hellittäisi.

        Saanko kysyä alkoiko viime vuonna tammikuun loppupuolella?:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko kysyä alkoiko viime vuonna tammikuun loppupuolella?:)

        Ei, joulukuun toisena viikonloppuna :)


    • Anonyymi

      Mulla toimi tämä, avoimesti kerroin ihastumisesta.
      Vastapuoli katsoi silmiin ja hymyili. Ei kommentoinut mitään. Tiedän, että hän on varattu ja minä myös. Mutta avoimesti, kerroin, kuinka kovasti asiaa olen päässäni vatvonut ja miten kaikessa toiminnassa yritän olla ennen kaikkea rehellinen itselleni. Pikku hiljaa tunnustuksen jälkeen aivot alkoivat toimamaan, hän ei ole minusta kiinnostunut, minulla on ollut ja on hyvä olla nykyisen puolisoni kanssa. Välimme ihastukseni kanssa ovat täysin muuttumattomat. Hän hymyilee samalla tavalla ilkikurisen valloittavasti, mutta tiedän, että hymyn takana, ei ole mitään minulle. Hetkittäin tulee vielä "repsahduksia" ja pujahtaa haavaisiini, mutta vain pieninä väläyksinä. Ihastuminen oli raju, muutin elämääni paljon, että pystyin käsittelemään asiaa, ennen kun tein paljastuksen. Vuoden ihastuminen ja nyt muutaman kuukauden irti räpiköinti.. Elämä voitaa.

      • Anonyymi

        Rohkea veto kertoa suoraan ja hienoa, että pääsit siten tunteista eroon vähitellen. Olen itsekin harkinnut suoraan puhumista, mutta omassa tapauksessani epäilen että toinen kokisi sen tunkeilevana. Itsekkäästi ajatellen saattaisi olla silti parasta kertoa. Enkä nyt tarkoita, että esimerkiksi sinun kohdallasi olisi ollut kyse itsekkyydestä. Oma tilanteeni on kuitenkin siinä suhteessa erilainen, uskon niin.


    • Anonyymi

      Töissä tapaa huomattavan paljon ihastuttavia naisia.
      Mulla on kyllä nollatoleranssi heitä kohtaan.
      Kerranvuodessa joku vähemmän tuttu käy halaamaan, mutta pidän sitä vaan pikkasen moikkaamista läheisempänä.
      Ja sitten on nää muutamat joille halaaminen on sama kuin MOI.

      No niitä näkee alle 10 kertaa vuodessa, joten kyllä mä sen nyt kestän ;P.
      Kolme halausta on tullut yllättäen, en olisi heidän arvannut halaavan,
      Ja yhden kerran mies halas. Eläkkeellle lähtö- ja synttärihalauksia ei lasketa.

      Ja yksi täysin mysteeri.. neitokainen istui mun vieressä ruokalassa ja laittoi kätensä mun reidelle ja minänollatoleranssi en ollut huomaavinanikaan.
      Eikä kyllä oltu samassa työpaikassakaan, ..mutta taisin olla usemman 10v vanhempi. Kyllähän me paljon nähtiin ja juteltiin....

      Ja ihastumisesta pääsee eroon, kun löytää jotain , mikä vie kaiken huomion.
      Oli se sitten ihminen, eläin, harrastus...

      • Anonyymi

        Töissä tosiaan tapaa viehättäviä naisia. Itsellänikin on jo toinen kerta, kun näin on päässyt käymään. Olin vuosia sitten ihastunut toiseen naiseen toisessa työpaikassa, eikä siitäkään mitään tullut, kuinkas muuten.

        Siinäpä se, on löydettävä muu mielenkiinnon kohde. Ehkä aloitan vuoden vaihteessa uuden harrastuksen. Täytyy valita joku paljon harjoitusta ja aikaa vaativa. Voisin aloittaa uuden vaikean kielen opiskelun, koska olen suunnitellut erästä matkaa.


    • Anonyymi

      Kohtaamalla se ihminen ja kertomalla ne tunteet ja ajatukset ääneen, siinä tuskallinen ja ei-niin-maaginen resepti aikanaan oman yksipuolisen ihastuksen tukahduttamiseen.

      Olin vielä lukiossa, ensimmäistä kertaa ihastunut toiseen tyttöön. Syvästi, tulisesti ja monenlaisilla peloilla ja epävarmuuksilla maustettuna. Olimme samalla luokalla ja samassa kaveriympyrässä, mutta ihan eritasoisista piireistä, hän se sellainen... karismaattinen pohjantähti, vetovoimainen ja vaikkei todellakaan mikään sosiaalinen seurahaukka, niin omasi aina paljon ihmisiä ympärillään. Minä olin hyvin epävarma ja hiljainen seinäkukkanen.

      Tiesin jo heti alkuun, ettei hänenlaisensa ihminen kiinnostuisi minusta, enkä edes ollut millään tasolla valmis kokeilemaan seurustelua ylipäätään, puhumattakaan että olisin tullut kaapista ulos vanhemmilleni ja ystäväpiirilleni mutta ihastumisen tunne ja piina oli voimakas. Yksi päivä päätin ottaa härkää sarvista ja lähetin viestin, josko voitaisiin seuraavan koulupäivän ruokatunnilla puhua asioista.
      Nähtiin, käveltiin läheiseen puistoon ja hermostuneena täristen avauduin kaikista ajatuksista ja tunteista, sekä ihailusta häntä kohtaan. Se haavoittuvuuden hetki oli kammottavinta mitä tiedän tänäkään päivänä, mutta hän otti kaiken niin ihanasti. Hymyili, oli avoimen kiitollinen rehellisyydestä ja kehuista, ennen kaikkea rohkeudestani lähestyä häntä niin avoimesti mutta sanoi myös suoraan ettei voisi koskaan vastata tunteisiini. Hänellä oli jo joku mielessään. Ja täytyypä mainita että on ollut kumppaninsa kanssa läpi lukion ja meni parisen vuotta sitten samaisen heilansa kanssa naimisiin. Ollaan nyt siinä 30 vaihteilla ja he ovat edelleen kaunein ja vahvin pari jonka tiedän. Olen ystäviä molempien kanssa, nähdään usein ja vietellään iltaa!

      Sen jälkeen on onni omallekin kohdalle osunut, mutta tosiaan itselleni opetti että mikään ei ratkaise asioita kuten puhuminen. Ei tarvitse jossitella eikä ihmetellä, ne asiat saa ulos itsestään ja pääsee jatkamaan elämää eteenpäin. Elämä on liian lyhyt yksinäisissä fantasioissa jumittamiseen!

      • Anonyymi

        Kaunis tarina, olet rohkea. Itse en olisi missään nimessä kyennyt lukioiässä puhumaan tunteistani ääneen kenellekään. No, se oli muutenkin esihistoriallisella aikakaudella.

        Nyt vuosikymmeniä vanhempana kykenisin kyllä siinä mielessä, että kestäisin haavoittuvuuden. Koen kuitenkin omassa tapauksessani, että en voi asettaa toista osapuolta kiusalliseen asemaan tarpeettomasti, koska olen varma ettei vastakaikua tunteilleni ole.


    • Mulla auttaa oikeastaan vain se, ettei nää (eikä mielellään myöskään kuule) ihastuksensa kohdetta.

      • Anonyymi

        Tuossa olisikin ratkaisu, mutta mahdoton toteuttaa työpaikalla. Ei ole tiedossa muutoksia tähän asiaan.


    • Anonyymi

      Tota en kyllä ymmärrä, että pitäisi mennä kertomaan, jollekkin etäiselle tyypille.

      Eikös marssijärjestys ole sellainen, että pyytää vaikka kahville?
      Jos tyyppi ei edes lähde kahville, niin sittenhän se oli siinä..tyhmä tyyppi.

      Jos mun ihastus pyytäisi kahville , niin kyllä maar menisin.

      • Anonyymi

        No mutta sitähän se kertominen on; osoitetaan selkeää mielenkiintoa tavalla tai toisella, pyydetään kahville tai elokuviin tai mihin lie viininmaisteluun tai oopperaan :D

        Tietty on aina eri asia lähestyykö tuttua ihmistä jota kohtaan on piilotellut tunteita vai onko kyseessä pinnallinen ihastus ihmiseen johon ei ole päässyt tutustumaan ollenkaan. Tunnelataus ja kaikki on ihan erilaiset.

        Ne ihmiset joista itse olen tässä elämän aikana ehtinyt ihastua kunnolla niin olen lähestynyt tyylillä; "Hei, oot ihan loistava tyyppi, kiinnostaisko vahingossakaan viettää iltaa joskus?" Ja jos vastaus on ollut että "kiitti ei kiitti" niin hymyä perään, jokin urhea heitto siitä että "se ei pelaa joka pelkää" ja menee suremaan hetkeksi omaan kuplaansa kunnes on taas valmis uutta kohti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta sitähän se kertominen on; osoitetaan selkeää mielenkiintoa tavalla tai toisella, pyydetään kahville tai elokuviin tai mihin lie viininmaisteluun tai oopperaan :D

        Tietty on aina eri asia lähestyykö tuttua ihmistä jota kohtaan on piilotellut tunteita vai onko kyseessä pinnallinen ihastus ihmiseen johon ei ole päässyt tutustumaan ollenkaan. Tunnelataus ja kaikki on ihan erilaiset.

        Ne ihmiset joista itse olen tässä elämän aikana ehtinyt ihastua kunnolla niin olen lähestynyt tyylillä; "Hei, oot ihan loistava tyyppi, kiinnostaisko vahingossakaan viettää iltaa joskus?" Ja jos vastaus on ollut että "kiitti ei kiitti" niin hymyä perään, jokin urhea heitto siitä että "se ei pelaa joka pelkää" ja menee suremaan hetkeksi omaan kuplaansa kunnes on taas valmis uutta kohti!

        ☺👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ☺👍

        Itse näkisin että kertoa voi ja kannattaakin, mikäli on minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia saada vastakaikua ja mikäli kertominen ei aiheuta haittaa toiselle. Tässä omassa tilanteessani juurikin voisi aiheutua toiselle osapuolelle jonkinlaista haittaa, ainakin epämukavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse näkisin että kertoa voi ja kannattaakin, mikäli on minkäänlaisia realistisia mahdollisuuksia saada vastakaikua ja mikäli kertominen ei aiheuta haittaa toiselle. Tässä omassa tilanteessani juurikin voisi aiheutua toiselle osapuolelle jonkinlaista haittaa, ainakin epämukavuutta.

        Samaa mieltä, turha kertoa jos on satavarmaa ettei saa vastakaikua.


    • Anonyymi

      Mä ainakin toivon että muhun ihastunut ei jätä asiaa sikseen. Kyllä sopiva hetki koittaa vielä!

      • Anonyymi

        Ja miksi et itse tee mitään jos kerran ihastumisesta tiedät?


      • Anonyymi

        Leikitkö vaikeasti tavoiteltavaa vai miksi toisen pitää odottaa sinua?:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikitkö vaikeasti tavoiteltavaa vai miksi toisen pitää odottaa sinua?:)

        Luulen että molemmilla on vähän vaikea tehdä tikusta asiaa, itselläni ainakin. Jotenkin naiivisti kuvittelen että elämä heittää meidät samaan paikkaan samaan aikaan ja sitten jotain vaan tapahtuu tai sitten ei😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että molemmilla on vähän vaikea tehdä tikusta asiaa, itselläni ainakin. Jotenkin naiivisti kuvittelen että elämä heittää meidät samaan paikkaan samaan aikaan ja sitten jotain vaan tapahtuu tai sitten ei😅

        Auta kohtaloa ja järjestä teidät samaan paikkaan samaan aikaan, niin kaikki tekevät :)


    • Anonyymi

      Marraskuun keskustelujen nosto.

    • Anonyymi

      Minä olen nyt pitänyt etäisyyttä ja se on kyllä vähän helpottanut omaa oloa. Täytyy vaan vältellä kaikkea näkemistä, jos joutuu pakosta tekemisiin, niin yrittää mahdollisimman nopeasti päästä tilanteesta pois ja on semmoinen asiallinen, jos siihen kykenee. Tämmöinen systeemi on minusta ainakin parempi kuin ei mitään. Ei se tunteita poista, mutta niitä on helpompi kestää, kun niiden aiheuttaja ei ole paikalla.

      • Anonyymi

        Taidan yrittää samaa taktiikkaa, eihän tätä muuten mitenkään saa loppumaan. Hän tuskin tulee edes huomaamaan eroa, olen muutenkin melko asiallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidan yrittää samaa taktiikkaa, eihän tätä muuten mitenkään saa loppumaan. Hän tuskin tulee edes huomaamaan eroa, olen muutenkin melko asiallinen.

        Ihme jos hän ei huomaa mitään. Seksinainen on kyllä takuulla jo huomannut, koska ero minun entiseen käyttäytymiseeni on iso. Hän luulee varmaan, että olen kiireinen tai muuta semmoista. Luulen ettei hän ajattele asiaa paljoakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme jos hän ei huomaa mitään. Seksinainen on kyllä takuulla jo huomannut, koska ero minun entiseen käyttäytymiseeni on iso. Hän luulee varmaan, että olen kiireinen tai muuta semmoista. Luulen ettei hän ajattele asiaa paljoakaan.

        Itselläni on erilainen tilanne, emme ole koskaan keskustelleet kovin vapaamuotoisesti koska tapaamme tosiaan työpaikalla ja kommunikaatio on lähinnä ystävällisen asiallista. Tuskin hän huomaa jos ja kun otan etäisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on erilainen tilanne, emme ole koskaan keskustelleet kovin vapaamuotoisesti koska tapaamme tosiaan työpaikalla ja kommunikaatio on lähinnä ystävällisen asiallista. Tuskin hän huomaa jos ja kun otan etäisyyttä.

        ai ei huomaa vai. no mulla työpaikalla myös ihastus ja nyt mietin kertoako vai ei.
        päädynkö sit itsekin tuohon etäisyyden ottamiseen. en haluaisi pilata mitään meidän välillä, et pelottaa tosi paljon.. jos et tykkääkään. alkanu huomata, et oikeestaan oot kaikille naisille lirkun lirkun, mut mikä sit on aitoo onki eri asia. tuntuu, et meidän välillä on joku spesiaali yhteys. voihan se olla, että ihastuneena kuvittelee kaiken. niin paskaa ku se onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai ei huomaa vai. no mulla työpaikalla myös ihastus ja nyt mietin kertoako vai ei.
        päädynkö sit itsekin tuohon etäisyyden ottamiseen. en haluaisi pilata mitään meidän välillä, et pelottaa tosi paljon.. jos et tykkääkään. alkanu huomata, et oikeestaan oot kaikille naisille lirkun lirkun, mut mikä sit on aitoo onki eri asia. tuntuu, et meidän välillä on joku spesiaali yhteys. voihan se olla, että ihastuneena kuvittelee kaiken. niin paskaa ku se onkin.

        Voit kai kertoa jos on jonkinlainen mahdollisuus molemminpuolisista tunteista. Itselläni sitä ei siis ole. En välittäisi vaikka olisi muillekin flirttiä, jos itseenikin kohdistuisi. Tuskin flirtti työpaikalla muutenkaan kovin huomattavaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit kai kertoa jos on jonkinlainen mahdollisuus molemminpuolisista tunteista. Itselläni sitä ei siis ole. En välittäisi vaikka olisi muillekin flirttiä, jos itseenikin kohdistuisi. Tuskin flirtti työpaikalla muutenkaan kovin huomattavaa on.

        Samaa mieltä, kannattaa kertoa jos joku mahdollisuus on. Jää muuten kaduttamaan jälkeenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, kannattaa kertoa jos joku mahdollisuus on. Jää muuten kaduttamaan jälkeenpäin.

        Eikö ole itsekästä kertoa tunteistaan jos tietää tai arvelee, ettei toinen halua niistä kuulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole itsekästä kertoa tunteistaan jos tietää tai arvelee, ettei toinen halua niistä kuulla?

        ai mistä merkeistä vois sit päätellä, et ei halua kuulla.. kerropas se!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai mistä merkeistä vois sit päätellä, et ei halua kuulla.. kerropas se!

        Vaikea kysymys. Ehkä ei halua häiriötä tai vaivaa toisen tunteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea kysymys. Ehkä ei halua häiriötä tai vaivaa toisen tunteista.

        Minusta taas tunteistaan saa kertoa, mutta ei se välttämättä kannata tai ole viisasta. Silloin ei kumminkaan saa kertoa, jos toinen kokee sen hyökkäävänä tai vaativana.


      • Anonyymi

        Minun "etäisyystaktiikkani" on auttanut vähän. Seksinainenkin pitää etäisyyttä omalta osaltaan. Arvasin että hänkin on tyytyväinen tämmöiseen käänteeseen, kun saa olla rauhassa minun läsnäololtani. Tätä etäisyysjuttua oli vaikea aloittaa, mutta kun pääsee vauhtiin, niin alkaa mennä melkein itsestään.


    • Anonyymi

      Ei pääse mitenkään muuten kuin ajan kanssa ja kauan menee. Elämänkokemuksella voin sanoa, ettei ihastumisista yleensä ole kuin riesaa. Mitä järkeä on miettiä jotain naista päivin öin vuosikausia ja kuluttaa siihen aikaansa ja voimiaan. Hyvin harvoin ihastumiset johtavat todelliseen ja kestävään parisuhteeseen. Tälläkin palstalla on vuosien varrella nähty monenmoista haikailua ja yleensä ne aina päättyvät negatiivisiin tunteisiin. Lisäksi vuosia on kulunut turhaan ja yksin ollaan edelleen.

      Itse olen tullut siihen tulokseen, että kumppani kannattaisi valita järkiperustein. Katsottaisiin että elämäntilanteet, tavoitteet ja persoonat sopivat yhteen ja sen jälkeen sovittaisiin kuinka yhteiselämä järjestetään.

      Ihastumisen tunnetta ei käytännössä tarvita kuin seksiin, eivätkä kaikki tarvitse siihenkään. Kaikkeen muuhun yhteiselämässä riittää ystävyyteen perustuva kumppanuus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe