Yle ei kerro että Talvisodan vaihtoehto Suomelle oli suurentua, Porajärven ja Repolan-

Anonyymi

alueilla, kaksinkertaisena Pietarin suoja-alueesta !?
Paasikivi oli neuvotteluissa ymmällään kun eiollut valtuuksia, vaikka Saksan kakkosmies Mannerheimiakin kehotti sopimukseen suostumaan ja ilman Hangon vuokra-aluetta Venäläiset hyväksyisi !?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomi ja Suomalaiset ne porhaltaa silmät kiinni historiassaan, olisi aika jo aukaista !?

    • Anonyymi

      Yle ei ole oikeistoaikanaan koskaan ottanut tätä asiaa esille ja näin pitäneet touuden piilossa ja vielä nykysivistyneinä !?

    • Anonyymi

      Tuo mitä aloituksessa ihmetellään olevan salaista tietoa on ollut Suomessa julkista jo 80 vuotta.
      Yle on esittänyt talvisodasta ja rauhanneuvotteluista dokumentin viimeksi 3-4 päivää sitten, jossa mm. esitettiin kartta selostuksineen Porajärven ja Repolan alueesta Hangosta.

      Onko aloittaja sama, joka muualla S24:ssä väitti, että tieto Porajärven ja Repolan alueista olisi tullut julki vasta 2014?

      • Anonyymi

        Et ottanut kantaa olisiko se ollut edullisempi, vai veikö kiihotettua kansaa voinut pysäyttää, vaikka Mannerheim kuin Talvela ja Saksa oli jo taktisesti myöntyväinen ja ohjeisti ilman Hankoa !?


    • Anonyymi

      Rauhanneuvotteluissa ei ollut kyse pelkästään maanvaihdosta. Esim. Kannaksella rajansiirto olisi tarkoittanut mm. teollisuuslaitosten menetystä, väestönsiirtoa ja tilusten menetystä. Eikä vähäistä merkitystä ollut monien Suomenlahden saarten menetyskään.
      Vaihtona olisi saatu maa-alaltaan suurempaa, mutta pelkkää korpea.

      Toisekseen rauhanneuvottelut olivat pelkkää näytöstä. NL oli jo sopinut Saksan kanssa, että NL ottaa Suomen haltuun keinolla millä hyvänsä.

      • Anonyymi

        Se minkä jätit kertomatta tietoisesti oli,Paasikiven huomautus siirtokustannuksista, jotka Stalin lupasi korvata !? Suurinosa tehtaista ei ollut suoja-alueella joka oli pieni nykyvertaisena ja
        petsamon kin menetyksenä !?
        Suomi halusi koko1930 luvun sotaa ja hykätä, kuin Lauanliike julkisesti liittolaisineen ilmaisi, vain silloinen ulkoministeri piti sitä katastrofina !?
        Talvisodan ulkoministeri ja jatkosodan etukäteen kuolintodistusten allekirjoittuttaja Elias Erkko, oli sotaan myöntyväinen ja neuvottelujen sabotoija jo 1938 , Jartseville !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se minkä jätit kertomatta tietoisesti oli,Paasikiven huomautus siirtokustannuksista, jotka Stalin lupasi korvata !? Suurinosa tehtaista ei ollut suoja-alueella joka oli pieni nykyvertaisena ja
        petsamon kin menetyksenä !?
        Suomi halusi koko1930 luvun sotaa ja hykätä, kuin Lauanliike julkisesti liittolaisineen ilmaisi, vain silloinen ulkoministeri piti sitä katastrofina !?
        Talvisodan ulkoministeri ja jatkosodan etukäteen kuolintodistusten allekirjoittuttaja Elias Erkko, oli sotaan myöntyväinen ja neuvottelujen sabotoija jo 1938 , Jartseville !?

        "Se minkä jätit kertomatta tietoisesti oli,Paasikiven huomautus siirtokustannuksista, jotka Stalin lupasi korvata"

        Tuosta varmaan sinulta löytyy dokumenttia?
        Olen löytänyt vain sellaisia, joissa esitetään NL tarvinneen näitä Enson paperi- ja kartonkitehtaita ja Vuoksen voimalaa L:gradin sähköntarpeeseen eikä näiden siirtämisvaihtoehtoa tarjottu. Samoin Koiviston satamaa laitteineen.

        Pidän Erkon möläytyksiä kahjoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se minkä jätit kertomatta tietoisesti oli,Paasikiven huomautus siirtokustannuksista, jotka Stalin lupasi korvata"

        Tuosta varmaan sinulta löytyy dokumenttia?
        Olen löytänyt vain sellaisia, joissa esitetään NL tarvinneen näitä Enson paperi- ja kartonkitehtaita ja Vuoksen voimalaa L:gradin sähköntarpeeseen eikä näiden siirtämisvaihtoehtoa tarjottu. Samoin Koiviston satamaa laitteineen.

        Pidän Erkon möläytyksiä kahjoina.

        Siellähän oli jo heti Terijoen "hallitus" valmiina odottamassa ei kuulosta miltään rauhanhaluiselta touhulta itärajan takana


    • Anonyymi

      Hitler ja Stalim jakoivat keskenään itäset valtiot ja Suomi annettiin Stalinille. Kaikki neuvottelut olivat vain kulissia. Ratteen tie ym. muuttivat Stalinin mielen, että silleen. Siinä neuvotteluja aloittajalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe