Agrekaatti automaattikäynnistys

Anonyymi

Mitä laitteita tähän tarvitaan, jos diesel agre on ja invertteri victron multiplus ?

13

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutamia releitä ja jännitevahti invertterin akkuun.

      • Anonyymi

        Ainakin tssavivirta moottori väi ins. Kuormasta poi
        Älä neuvo jo oot tumä ttolli


    • Anonyymi

      Agren pitää olla sähköstartilla. Joissain invertterissä on rele josta saa käynnistyskäskyn.

    • Anonyymi

      Mulla olis Hondan 5kW sähköstartti-aggre. Oon miettinyt, jos virittelis RC-servoista kauko-ohjattavan ns. start-stopin, eli yksi servo "kiertäisi" ON/OFF -kiekkoa ja toinen servo "tökkisi" starttia. Vois jopa onnistua. Radio-ohjainkin jo olisi.

      Hondamies

      • Anonyymi

        Ei sitä nyt noin mekaanisilla toiminnoilla tarvitse tehdä. Langaton rele ohjaamaan startti- ja stop-relettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä nyt noin mekaanisilla toiminnoilla tarvitse tehdä. Langaton rele ohjaamaan startti- ja stop-relettä.

        Tuossa Hondan 65i (jatkuva 5,5kW:ssa) aggressani pitää mekaanisesti kääntää kiekko ns. "ON" eli ykkös -asentoon ja sen jälkeen painetaan start-nappia.
        Sammuttaessa taas vastaavasti käännetään mekaanisesti kiekko "OFF" eli nolla-asentoon.
        Pystytkö avaamaan, miten tuo kiertomekaniikka ohitetaan releellä, sähköisen startin ymmärrän mainiosti.
        Tiedätkö löytyykö langattomia releitä dc- eli tasavirralle? Olisi luontevaa ottaa jännite aggren omasta akusta.

        Vinkeistä kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Hondan 65i (jatkuva 5,5kW:ssa) aggressani pitää mekaanisesti kääntää kiekko ns. "ON" eli ykkös -asentoon ja sen jälkeen painetaan start-nappia.
        Sammuttaessa taas vastaavasti käännetään mekaanisesti kiekko "OFF" eli nolla-asentoon.
        Pystytkö avaamaan, miten tuo kiertomekaniikka ohitetaan releellä, sähköisen startin ymmärrän mainiosti.
        Tiedätkö löytyykö langattomia releitä dc- eli tasavirralle? Olisi luontevaa ottaa jännite aggren omasta akusta.

        Vinkeistä kiitollinen.

        Muistelisin että se kiekko kääntää samalla bensahanan auki. Jos hondan kaasutin on niin väljä ettei voi olla lyhyitä aikoja hana auki, pitää siihen sitten laittaa sähköinen magneettiventtiili releen ohjaukseen. Kai siinä on myös sähköinen pysäytys, vai käykö moottori kaasuttimen tyhjäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Hondan 65i (jatkuva 5,5kW:ssa) aggressani pitää mekaanisesti kääntää kiekko ns. "ON" eli ykkös -asentoon ja sen jälkeen painetaan start-nappia.
        Sammuttaessa taas vastaavasti käännetään mekaanisesti kiekko "OFF" eli nolla-asentoon.
        Pystytkö avaamaan, miten tuo kiertomekaniikka ohitetaan releellä, sähköisen startin ymmärrän mainiosti.
        Tiedätkö löytyykö langattomia releitä dc- eli tasavirralle? Olisi luontevaa ottaa jännite aggren omasta akusta.

        Vinkeistä kiitollinen.

        Ja erilaisia kauko-ohattavia releitä löytyy kiinasta pilvin pimein.

        https://www.banggood.com/433mhz-DC-12V-Learning-Type-4CH-Channel-Wireless-Remote-Control-Switch-Four-Way-Relay-Control-Module-p-1337456.html?rmmds=detail-left-hotproducts__8&cur_warehouse=CN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelisin että se kiekko kääntää samalla bensahanan auki. Jos hondan kaasutin on niin väljä ettei voi olla lyhyitä aikoja hana auki, pitää siihen sitten laittaa sähköinen magneettiventtiili releen ohjaukseen. Kai siinä on myös sähköinen pysäytys, vai käykö moottori kaasuttimen tyhjäksi?

        Tuo bensahanan auki/kiinni kiertäminen mekaanisesti olisikin loogisesti järkevää, eikä siten tarvitsisi sähköistä venttiiliä. Tämä Hondan aggregaatti on ns. ruiskumalli, eli "i" (injektion..tms), enkä siten usko siinä olevan perinteistä kaasaria, jonka voisi ajaa tyhjäksi. Veikkaan polttoaineensyötön ruiskuille/ruiskulle katkeavan magneettiventtiilillä heti, kun käännän kiekon "0" eli nollaan. Sammutuksen jälkeen kone tietty pyörii hetken, mutta ei varmaankaan käy enää.
        On totta, että RC-servoilla mekaanisia toimintoja rakentamalla siitä voi tulla hieman kömpelö, mutta parhaimmillaan toimintavarma, eikä ole suuria riskejä tuhota mitään sähköpuolen laitteita. ;D


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Otappa yhteyttä agrekaatteja valnistaviin firmoihin esim. Hollolan sähköautomatiikka, sieltä löytyy tarvitavia vermeitä kohtuu hintaan.

    • Anonyymi

      Ei tarvita muuta kuin ammattitaitoa.

    • Anonyymi

      Nimenomaan ammattitaitoa näiltä palstoilta löytyy !!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      214
      7284
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4702
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4634
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3378
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1985
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1768
    7. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1747
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1610
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      35
      1522
    10. Haluaisitko enemmän ?

      Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1287
    Aihe