Agrekaatti automaattikäynnistys

Anonyymi

Mitä laitteita tähän tarvitaan, jos diesel agre on ja invertteri victron multiplus ?

13

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muutamia releitä ja jännitevahti invertterin akkuun.

      • Anonyymi

        Ainakin tssavivirta moottori väi ins. Kuormasta poi
        Älä neuvo jo oot tumä ttolli


    • Anonyymi

      Agren pitää olla sähköstartilla. Joissain invertterissä on rele josta saa käynnistyskäskyn.

    • Anonyymi

      Mulla olis Hondan 5kW sähköstartti-aggre. Oon miettinyt, jos virittelis RC-servoista kauko-ohjattavan ns. start-stopin, eli yksi servo "kiertäisi" ON/OFF -kiekkoa ja toinen servo "tökkisi" starttia. Vois jopa onnistua. Radio-ohjainkin jo olisi.

      Hondamies

      • Anonyymi

        Ei sitä nyt noin mekaanisilla toiminnoilla tarvitse tehdä. Langaton rele ohjaamaan startti- ja stop-relettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä nyt noin mekaanisilla toiminnoilla tarvitse tehdä. Langaton rele ohjaamaan startti- ja stop-relettä.

        Tuossa Hondan 65i (jatkuva 5,5kW:ssa) aggressani pitää mekaanisesti kääntää kiekko ns. "ON" eli ykkös -asentoon ja sen jälkeen painetaan start-nappia.
        Sammuttaessa taas vastaavasti käännetään mekaanisesti kiekko "OFF" eli nolla-asentoon.
        Pystytkö avaamaan, miten tuo kiertomekaniikka ohitetaan releellä, sähköisen startin ymmärrän mainiosti.
        Tiedätkö löytyykö langattomia releitä dc- eli tasavirralle? Olisi luontevaa ottaa jännite aggren omasta akusta.

        Vinkeistä kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Hondan 65i (jatkuva 5,5kW:ssa) aggressani pitää mekaanisesti kääntää kiekko ns. "ON" eli ykkös -asentoon ja sen jälkeen painetaan start-nappia.
        Sammuttaessa taas vastaavasti käännetään mekaanisesti kiekko "OFF" eli nolla-asentoon.
        Pystytkö avaamaan, miten tuo kiertomekaniikka ohitetaan releellä, sähköisen startin ymmärrän mainiosti.
        Tiedätkö löytyykö langattomia releitä dc- eli tasavirralle? Olisi luontevaa ottaa jännite aggren omasta akusta.

        Vinkeistä kiitollinen.

        Muistelisin että se kiekko kääntää samalla bensahanan auki. Jos hondan kaasutin on niin väljä ettei voi olla lyhyitä aikoja hana auki, pitää siihen sitten laittaa sähköinen magneettiventtiili releen ohjaukseen. Kai siinä on myös sähköinen pysäytys, vai käykö moottori kaasuttimen tyhjäksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa Hondan 65i (jatkuva 5,5kW:ssa) aggressani pitää mekaanisesti kääntää kiekko ns. "ON" eli ykkös -asentoon ja sen jälkeen painetaan start-nappia.
        Sammuttaessa taas vastaavasti käännetään mekaanisesti kiekko "OFF" eli nolla-asentoon.
        Pystytkö avaamaan, miten tuo kiertomekaniikka ohitetaan releellä, sähköisen startin ymmärrän mainiosti.
        Tiedätkö löytyykö langattomia releitä dc- eli tasavirralle? Olisi luontevaa ottaa jännite aggren omasta akusta.

        Vinkeistä kiitollinen.

        Ja erilaisia kauko-ohattavia releitä löytyy kiinasta pilvin pimein.

        https://www.banggood.com/433mhz-DC-12V-Learning-Type-4CH-Channel-Wireless-Remote-Control-Switch-Four-Way-Relay-Control-Module-p-1337456.html?rmmds=detail-left-hotproducts__8&cur_warehouse=CN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistelisin että se kiekko kääntää samalla bensahanan auki. Jos hondan kaasutin on niin väljä ettei voi olla lyhyitä aikoja hana auki, pitää siihen sitten laittaa sähköinen magneettiventtiili releen ohjaukseen. Kai siinä on myös sähköinen pysäytys, vai käykö moottori kaasuttimen tyhjäksi?

        Tuo bensahanan auki/kiinni kiertäminen mekaanisesti olisikin loogisesti järkevää, eikä siten tarvitsisi sähköistä venttiiliä. Tämä Hondan aggregaatti on ns. ruiskumalli, eli "i" (injektion..tms), enkä siten usko siinä olevan perinteistä kaasaria, jonka voisi ajaa tyhjäksi. Veikkaan polttoaineensyötön ruiskuille/ruiskulle katkeavan magneettiventtiilillä heti, kun käännän kiekon "0" eli nollaan. Sammutuksen jälkeen kone tietty pyörii hetken, mutta ei varmaankaan käy enää.
        On totta, että RC-servoilla mekaanisia toimintoja rakentamalla siitä voi tulla hieman kömpelö, mutta parhaimmillaan toimintavarma, eikä ole suuria riskejä tuhota mitään sähköpuolen laitteita. ;D


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Otappa yhteyttä agrekaatteja valnistaviin firmoihin esim. Hollolan sähköautomatiikka, sieltä löytyy tarvitavia vermeitä kohtuu hintaan.

    • Anonyymi

      Ei tarvita muuta kuin ammattitaitoa.

    • Anonyymi

      Nimenomaan ammattitaitoa näiltä palstoilta löytyy !!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3595
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2297
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2248
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2236
    Aihe