Rintakipu rasvaisen ruoan syömisen jälkeen

Anonyymi

Mistä voisi johtua että sydämeen alkaa sattua kun syön rasvaista ruokaa olen 16v

4

2359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun kipu johtuu rasvaisesta ruuasta niin se ei ole yleensä silloin sydämessä, vaiva on ruokatorvessa.
      Rasvaisen ruuan jälkeen alkaa herkästi närästää, happoja nousee ruokatorvesta ylöspäin, voi tuntua siltä että nousee jopa kurkkuun asti.
      Ruokatorvi on ärtynyt silloin kun tulee noita vaivoja.
      Kannattaisi aluksi kokeilla jotain närästyslääkettä ruokailun jälkeen joka yleensä helpottaa oireita. Niitä saa apteekista ilman reseptiä ja henkilökuntakin auttaa varmaan mielellään kun heiltä kysyy neuvoja.

      Jos ongelma ei näillä helpommilla konsteilla katoa niin kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa koska on olemassa sellaisia vatsansuojalääkkeitä. Niitäkin kyllä joitain saa ilman reseptiä mutta en uskalla neuvoa niiden käyttöä kun olet vielä sen verran nuori. Apteekissa kyllä tietävät, luulisin.

      • Anonyymi

        Kiitos avusta!!


    • Anonyymi

      Aiheellista olisi katsastaa myös sydämen tilanne ja erityisesti sepelvaltimoitten kunto rinta-ahdistuksen tuntuessa. Lienetkö tullut syöneeksi rasvaista ruokaa useastikin, kun olet kiinnittänyt huomiota siinä yhteydessä syntyneisiin tuntemuksiin? Onko sinulla ilmennyt rintalastan tienoilla ahdistuksen tunnetta ulkohommissa, esim. lumitöissä?

      Minä sain sydäninfarktin itselleni yllätyksenä 74-vuotiaana eli muutama vuosi sitten. Matkasin ensi kertaa elämässäni ambulanssikyydillä ja osoitteena oli keskussairaalan sydänosasto. Minulle tehtiin muutama pallolaajennus sepelvaltimoitten ahtaumakohtiin ja niihin asennettiin stenttilieriöt pitämään suonia auki.

      Taitavia ovat sydänlääkärit, kardiologit, nykyään. Aikaisemmin esim. 1980-luvulla meikä-äijälle olisi lääkärien itsensä kertoman mukaan annettu pilleripurkkimääräys ja kehoitettu menemään kotiin siitä notkumasta. Sain pysyvän lääkityksen sen infarktini johdosta. Siitä tuli minulle syy lopettaa alkoholin käyttö, kun laiskuuttani en viitsinyt ryhtyä laskelmoimaan, jotta milloinka lääkkeitten vaikutukseen verrattuna voisin kenties napostella vauhtivirvokkeita eikä siinä raitistumisessa ole ollut mitään ongelmia, kun motivaatio on ollut kohdillaan. Olen myös sortteerannut ravitsemukseni uusiksi eli uunimakkarat ovat jääneet pois, punainen maito vaihtunut rasvattomaan ja kevytmaitoon, kasvikset tulleet vakioksi lautaselle, ruoka-annokset pienentyneet eli ähkyyn asti en enää nykyisin syö enkä santsaile lisää, vaikka ruoka olisi maistuvaistakin. Painoni on keventynyt 15 prosenttia eli olen nykyään pituuteeni verrattuna normaalin miehen painoluokassa.

      • Anonyymi

        Aloituksessa kysyjä on 16 vuotias, joten tuskin on kyseessä sydänvaivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe