Mistä voisi johtua että sydämeen alkaa sattua kun syön rasvaista ruokaa olen 16v
Rintakipu rasvaisen ruoan syömisen jälkeen
5
3100
Vastaukset
- Anonyymi
Kun kipu johtuu rasvaisesta ruuasta niin se ei ole yleensä silloin sydämessä, vaiva on ruokatorvessa.
Rasvaisen ruuan jälkeen alkaa herkästi närästää, happoja nousee ruokatorvesta ylöspäin, voi tuntua siltä että nousee jopa kurkkuun asti.
Ruokatorvi on ärtynyt silloin kun tulee noita vaivoja.
Kannattaisi aluksi kokeilla jotain närästyslääkettä ruokailun jälkeen joka yleensä helpottaa oireita. Niitä saa apteekista ilman reseptiä ja henkilökuntakin auttaa varmaan mielellään kun heiltä kysyy neuvoja.
Jos ongelma ei näillä helpommilla konsteilla katoa niin kannattaa ottaa puheeksi lääkärin kanssa koska on olemassa sellaisia vatsansuojalääkkeitä. Niitäkin kyllä joitain saa ilman reseptiä mutta en uskalla neuvoa niiden käyttöä kun olet vielä sen verran nuori. Apteekissa kyllä tietävät, luulisin.- Anonyymi
Kiitos avusta!!
- Anonyymi
Aiheellista olisi katsastaa myös sydämen tilanne ja erityisesti sepelvaltimoitten kunto rinta-ahdistuksen tuntuessa. Lienetkö tullut syöneeksi rasvaista ruokaa useastikin, kun olet kiinnittänyt huomiota siinä yhteydessä syntyneisiin tuntemuksiin? Onko sinulla ilmennyt rintalastan tienoilla ahdistuksen tunnetta ulkohommissa, esim. lumitöissä?
Minä sain sydäninfarktin itselleni yllätyksenä 74-vuotiaana eli muutama vuosi sitten. Matkasin ensi kertaa elämässäni ambulanssikyydillä ja osoitteena oli keskussairaalan sydänosasto. Minulle tehtiin muutama pallolaajennus sepelvaltimoitten ahtaumakohtiin ja niihin asennettiin stenttilieriöt pitämään suonia auki.
Taitavia ovat sydänlääkärit, kardiologit, nykyään. Aikaisemmin esim. 1980-luvulla meikä-äijälle olisi lääkärien itsensä kertoman mukaan annettu pilleripurkkimääräys ja kehoitettu menemään kotiin siitä notkumasta. Sain pysyvän lääkityksen sen infarktini johdosta. Siitä tuli minulle syy lopettaa alkoholin käyttö, kun laiskuuttani en viitsinyt ryhtyä laskelmoimaan, jotta milloinka lääkkeitten vaikutukseen verrattuna voisin kenties napostella vauhtivirvokkeita eikä siinä raitistumisessa ole ollut mitään ongelmia, kun motivaatio on ollut kohdillaan. Olen myös sortteerannut ravitsemukseni uusiksi eli uunimakkarat ovat jääneet pois, punainen maito vaihtunut rasvattomaan ja kevytmaitoon, kasvikset tulleet vakioksi lautaselle, ruoka-annokset pienentyneet eli ähkyyn asti en enää nykyisin syö enkä santsaile lisää, vaikka ruoka olisi maistuvaistakin. Painoni on keventynyt 15 prosenttia eli olen nykyään pituuteeni verrattuna normaalin miehen painoluokassa.- Anonyymi
Aloituksessa kysyjä on 16 vuotias, joten tuskin on kyseessä sydänvaivat.
- Anonyymi
Sydänvaivoja voi olla myös nuorilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764