millä viikolla olette tunteneet vauvan liikkeet? lähinnä siis ensimmäisessä raskaudessa? Millaisia ne on, miltä tuntuu? oletteko tunteneeet myös liikkuessanne?olen lukenut että sikiö alkaa liikkumaan äidin olessa levossa..?
vauvan liikkeet?
9
1208
Vastaukset
- niilili
Olen rv17 ja välillä tunnen sellaisia nykäyksiä masussa, niinkuin perhosia olisi vatsassa =D liikkeet eivät tunnu kovin selvästi vielä, mutta aina silloin tällöin tunnen kuitenkin jo hiukan liikkeet ja silloin juuri paremmin kun itse on paikoilleeen rauhoittunut!
- ven
Siis kyllähän sikiö liikkuu, vaikka äitikin olisi liikkeessä, mutta silloin äiti ei sitä niin herkästi huomaa. Paitsi tietysti myöhemmin, kun raskaus on jo pitkällä. Itse kyllä muistan ekassa raskaudessa, että illalla, kun yritin ruveta nukkumaan, vauva tuntui aina heräävän ja aloitti hurjan potkunyrkkeilyn. En tiedä, mistä se sitten johtui. Mutta tämäkin siis kun raskaus oli jo pidemmällä.
Ensimmäisessä raskaudessa äiti alkaa tuntea liikkeitä yleensä aikaisintaan rv:lla 20. Minusta se oli niinkuin 'kuplimista' ja pieniä hipaisuja. Ensin sitä ihmetteli, että: "Onkohan tämä sitä, ei kai...jos sittenkin...", mutta kyllä sen pian oppi tunnistamaan ja erottamaan ilmavaivoista yms. - Sunny
..liikkeet alkoi tuntua selvästi rv 17. Ensimmäistä odotan ja nyt menossa rv 30. Potkuja ja muljahduksia tuntuu todella usein, ei väliä olenko levossa vai en. Mutta iltaisin huomaan liikkeet paremmin. Vilkas vauveli tuntuu olevan :)
- nelli
ensimmäinen raskaus ja ekat liikket tunsin jo vk. 18
- rv 38
Ekaa odotellaan ja koputtelua tuntui jo viikolla 16. Siitä ne sitten voimistui, nyt heräillään yöllä kun masu heittelehtii puolelta toiselle... :)
- rv 20+3
Mulla ekat liikkeet tuntui viikolla 17, mikä on ilmeisesti kohtuu aikaisin ensisynnyttäjälle. Tuntuu epämääräisenä alussa, ihan kuin iso ilmakupla liikkuisi mahassa. Eka selkeä liiketuntemus oli kyllä ihan selvä potku, jonka vauvani minulle lahjoitti käsin tunnettavaksi vatsan päältä. Melkein tuli itku, niin ihanalta se tuntui. Nyt potkii ja muksii monta kertaa päivässä jo paljon kovempaa. Sillä on selvästi aktiivisia jaksoja ja nukkumisaikoja. Kovimmillaan liike on ruokailun jälkeen ja illalla nukkumaan mennessä.
- tuntui minulla
Minulla tuntui muljahtelua ja koputusta siinä viikolla 22-23. Ekan kerran tunnistin liikkeeksi, kun olin menossa nukkumaan ja yhtäkkiä vatsassa tuntui kuin jokin olisi heittänyt kuperkeikan :) Mahtava tunne!
Nyt mennään viikolla 26 ja vauva aloittaa iltajumpan joka kerta kun olen menossa nukkumaan. Yritä siinä sitten nukkua kun toinen vatsassa potkii ja nyrkkeilee :) - odottaja*
Tunsin tai tajusin liikkeet vauvan liikkeiksi viikolla 17, sellaisia pieniä nypäyksiä. Erotti kyllä selvästi ettei ollut ilmaa tms. En meinannut oikein uskoa, kun olin kuullut että ensisynnyttäjä tuntee liikkeet viikolla 20, mutta kaipa tuokin on todella yksilöllistä milloin ne tuntee riippuen ruumiinrakenteesta ym. Reilun viikon kuluttua tuosta tuntui selällään maatessa illalla jo selkeämmin, mieskin tunsi kättään vasten potkaisuja. Nyt viikolla 26 tuntuu ja näkyy selvästikin varsinkin iltaisin, joskus aamullakin ja kylkeä kääntäessä. Välillä tuntuu oikein riehaantuvan niin että tuntuu kahdessa eri kohdassa.:)
- Laura
ekassa ja tässä toisessa raskaudessa aloin tuntemaan liikeet n. 16-17 viikoilla. aluks ne tunsin kerran tai kaks kertaa viikossa. pikkuhiljaa ne on alkanu tuntemaan useammin ja liikkeet tuntuu voimakkaammilta. aluks liike tuntu kevyiltä sipasuilta tai perhosen pyrähdyksiltä. nyt on 21rv menossa ja oon pari viikkoa tuntenu liikket päivittäin. vauvan liikkeet tuntuu kun joku tökkis sormella mahan sisältä. välillä vaan tuntuu, että vauva liikkuu. esikoista odottaessa potkut alko tuntemaan mahan läpi 22rv jälkeen. sikiö liikkuu kyllä sillonkin kun äitikin, mutta alussa vauvan liikkeitä on vaikea huomata jos itsekkin liikkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1384765Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2504401Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat304123Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,74024Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1833459Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis833162Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos813089Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2222745Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1362717- 522431