Mikä ratkaisuksi? Mies kysyy.

Anonyymi

Olen ajautunut seksuaaliseen frustraatioon. Vaimoni terveydentilasta johtuen (ei mikään tarttuva sairaus) seksiä parisuhteessamme on hyvin harvoin.
Vaimoni on hyvin viehättävä ja haluni häntä kohtaan ovat aina olleet vahvat. Haluan häntä, rakastan ja haaveilen seksistä hänen kanssaan todella usein. Todellisuus vaan on se, että seksiä ei ole kuin erittäin harvoin ja silloinkin minulle tulee kaikesta nautinnosta huolimatta huono omatunto siitä, että seksi satuttaa häntä fyysisesti. Tässä onkin iso ongelma, haluni eivät ole sen arvoisia, että toisen pitäisi vuokseni uhrautua.
Olen kuitenkin vielä viriili mies, vasta nelikymppinen. En haluaisi olla itsekäs, mutta tiedän, että jos seksielämäni on epätyydyttävää, se harmittaa minua vanhana. En olisi valmis heittämään kaikkea intohimoa ja seksuaalisia nautintoja hukkaan. Ehkä kukaan ei ymmärrä mitä tarkoitan, mutta niin minusta on alkanut tuntua.
Ulkonäköä minulla riittää kivasti ja olen kaikin puolin ihan ok tyyppi. Näitä ajatuksia ei helpota se, että monesti naiset osoittavat kiinnostustaan minua kohtaan. Enkä sano tätä siksi, että ylistäisin itseäni, niin se vaan on. Tämä aiheuttaa minussa ajatuksia siitä, että kuinka paljon ihania asioita tavallaan menetän.
Tiedän etten saisi niin ajatella enkä siitäkään tunne hyvää omaatuntoa. Tilanne on ikävä, sillä rakastan sydämestäni vaimoani enkä seksin takia olisi ikinä valmis esim. eroamaan. Olen neuvoton, sillä kuitenkin haluaisin nauttia myös siitä elämänalueesta.
Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista, ajatuksista ja mielipiteistä. Kyseessä on kuitenkin aidosti minulle vakava ja tärkeä asia.

9

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraava ajatukseni tuomitaan varmasti ja pohtiessani tämmöistä teen itsestäni varmasti monen mielestä hirveän moraalittoman idiootin. Olen vaan niin ikävässä tilanteessa, että kuten kaikki varmasti osaavat rivien välistä ajatella, olen miettinyt josko minulle ainoa vaihtoehto on salasuhde tai jokin sellainen järjestely.
      Mieluiten olisin asiassa vaimolleni avoin ja olisin jopa valmis pyytämään tähän hänen mielipidettään ja ehkä jopa lupaa sellaisen ystävättären etsimiseen. Näin en vaan voi toimia, tiedän tämän tilanteen jo ennestään satuttavan myös häntä ja voin vain kuvitella miten tämmöisen asian esiin tuominen murskaisi hänen itsetuntonsa ja tekisi vielä enemmän kipeää.
      Hän kuitenkin yrittää, aina kun on mahdollisuus. Kärsii minun vuokseni, että minulla olisi edes hyvä olla. Enhän voisi kaikkea tuota tehdä merkityksettömäksi ja loukata häntä. Mutta ... jos pettäisin, jos jäisin kiinni, tuhoaisin vielä enemmän.
      En tiedä osaisinko edes olla salasuhteessa. Tuntisinko vaan tekeväni molempia kohtaan väärin. Yhden yön juttuja en halua enkä irtosuhteita, en ole sellainen. Miten edes löytää mukava ja miellyttävä kumppani johon voisi sekä luottaa, että myös säilyttää tietynlaisen yksityisyyden?
      Tunnen paljon naisia ja joskus olen miettinyt kysyväni muutaman hyvän naispuolisen ystävän neuvoa asiaan. En kuitenkaan halua, että minun tilannettani alettaisiin surkuttelemaan tai minua säälimään. Minun ongelmiani eivät toisten tarvitse kantaa, ehkä siksi pyydänkin nimettömänä apua täällä.
      Muutaman kerran olen joillain treffipalstoilla pyörähtänyt, mutta en kyllä oikein saa niistä mitään irti. Varmasti siellä on upeita ihmisiä, mutta seuraa hakeva ukkomies kai lähtökohtaisesti luokitellaan ällöttäväksi ja se mielikuva on jotain mitä en itsestäni todellakaan halua ajateltavan.
      Kuinka te muut jotka ihan mistä vaan syystä ette elä seksin suhteen antoisasta liitossa, miten te olette sellaista seuraa löytäneet mikä miellyttää sekä silmää, että mieltä? Ravintolat eivät ole minun juttu enkä siitä aijo harrastusta tehdä.
      Kiitos jo etukäteen, jos joku vaivautuu tähän vastaamaan. Yksin näitä on raskasta miettiä.

      t. Aloittaja

      • Olen ollut samassa tilanteessa. En ala tässä foorumissa kertomaan yhtään mitään tarkemmin. Jos haluat vertaistukea saman läpikäynneeltä laita nimimerkki ja tlk viestiä. Apua en takaa, vaan kerron miten selvittiin.


      • Anonyymi

        Teillä ilmeisen toimii kuitenkin sekä henkinen ja fyysinen löheisyys? Kyse on ilmeisesti vain seksistä?

        Olen itse elänyt monta vuotta ensin lähes seksittömässä liitossa (2-3krt/v) ja sen jälkeen täydessä selibaatissa puolison haluttomuuden takia (mies). Meillä tosin on ongelmana myös läheisyyden puute, Itse haluaisin halailla, maata/nukkua lusikassa, pussailla, silitellä ja katsoa silmiin. Haluaisin myös puolison läsnäoloa (on täysin poissa) ja asioiden jakamista (mihin hän ei pysty). Puolisoni (ero menossa) taas ei voi sietää mitään noista, eikä häntä ensimmäisen 2v jälkeen tuonut ilmi, että ongelma on vain minun. Tilanteesi on siis varmaan hyvin erilainen. Silti omasta kokemuksesta voin sanoa, että rakastelu ei ole vain seksiä. Siinä parhaimmillaan pääsee todella lähelle toista. Orgasmin saa kyllä yksinkin aikaan, rakastelussa o.n paljon isommasta asiasta kyse. Ennen selibaattia tuntui, että puoliso suostui seksiin lähinnä miellyttääkseen (vaikka loppujen lopuksi saikin ejakulaation). Kun tulee torjutuksi 95% kerroista ja kun joka 20,kerta toinen lähtee mukaan ja tulee olo ettei hän ole mukana täysillä, se helposti estää seksistä nauttimisen eikä läheisyys tunnu silloin edes aidolta.

        Onko vaimosi kokeillut kaikki lääketieteelliset avut vaivaan, mitä on saatavissa? Jos ei ole, on helppo kokeilla kaikki mahdollinen apu. Jos teillä toimii läheisyys, voisiko vaimosi ajatella hyvällä mielellä muita seksin muotoja kuin perinteinen yhdyntä? Jos keksitte jotain molempien rajoihin sopivaa, se voisi edes vähän helpottaa osaani. Jos hän ei tee sitä mielellään menee helposti molemmilta maku, kannattaa siis ehkä antaa hänen kertoa mitä haluaisi kokeilla. Itse varmaan laittaisin, jos molemmat haluaa ratkaista asian, kummankin kirjoittamaan esim. 5-10 juttua mitä haluaisi kokeilla ainakin kerran. . Jos listoilta löytyy jotain kumpaakin kiinnostavaa, suunnitelman alku on valmis. 😉

        Muuten periaatteessa sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko puhua avoimesti ja kysyä suoraan vaimoltasi mitä hän ehdottaisi ratkaisuksi? Hän voi jopa ehdottaa rakastatartakin itse? Sinun ehdottamaan se taatusti loukkaa. Toinen vaihtoehto on salasuhde. Kuulostat siltä ettet välitä tunteettomasta seksistä (?). Kun taas seksissä on mukana läheisyys, hellyys ja läsnäolo saman rakastajattaren kanssa on tunteilta vaikea välttyä. Tunteet saattaa saada sinut potemaan huonoa omaatuntoa tuplasti. Vaikea tilanne! Kuten joku muukin kommentoi joudut valitsemaan mikä on pienin paha.


    • Anonyymi

      Kuulostat fiksulta ja huomaavaiselta ihmiseltä. Moni samassa tilanteessa oleva mies ei edes miettisi vaan juoksisi hameen perässä koska "heillä on oikeus seksiin". Omasta mielestäni tyydyttävä seksielämä ei ole ihmisoikeus. Kyllähän ihminen elossa pysyy ilman seksiäkin. Seksin tarve on yksilöllistä, yksi pärjää ilman kun taas toinen tuntee että elämä jää elämättä. Jos sinusta tuntuu että et voi elää tasapainoista elämää nykyisen kaltaisessa tilanteessa ehkä sinun kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Kirjoituksestasi saa vaikutelman että jo ajatus vaimon pettämisestä kolkuttaa omatuntoasi. Mutta tarvitseeko sen olla niin? Jos hankit luotettavan rakastajattaren, pidät huolen että vaimosi ei saa siitä tietää ja pidät riittävän emotionaalisen etäisyyden rakastajattareen etkä vaan ihastu niin keneltä se on pois. Vaikka en voi sanoa hyväksyväni pettämistä sinun tilanteessa en voisi sitä tuomitakaan. Mutta itse joudut miettimään mikä vaakakupissa painaa eniten. Mitä siedät paremmin, huonoa omatuntoa ja seksin puutetta. Näin tuumailee N48

      • N48, näin se hoitui meillä, kuin lopussa kuvailit.


    • Anonyymi

      Rakastajatar? Oliko hyvä ratkaisu?

    • Anonyymi

      Vaikutat herkältä mieheltä. Silloin rakastajattaren hankkiminen, oli se sitten salainen tai yhdessä sovittu, on vaarallinen tie. Ihastut häneen ja silloin kotona on loppukin mennyttä.

      Mulla sama homma ja saman ikäinenkin mies olen kuin sinä. Pohdittiin näitä avovaimon kanssa ja kyllä se ero oli ainoa järkevä vaihtoehto.

      • Samaa mieltä edellisen kanssa. Kannattaa miettiä seuraavia askeleita rauhallisesti ja ajan kanssa. Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Olen jo vanhempi sinkkunainen, toki vielä viehättävä ja itsestäni aina huolta pitänyt. Olen ollut naimisissa, lähes seksittömässä liitossa, josta halusin erota. Aina olen karttanut tietoisesti varattuja miehiä, mutta niinpä vain kohtalo toi tielleni naimisissa olevan miehen. Kaikki alkoi molemmin puolisesta kiinnostuksesta ja ihastumisesta ja ajan myötä mies on hieman raottanut taustaa tähän asiaan; seksittömyys liitossa. Hän ei aio erota, vaan jatkaa liitossaan, joka on alkanut heidän nuoruudessaan jo. Olen sitä mieltä, että tämä mies rakastaa meitä molempia omalla tavallaan ja jollain konstilla kestää syyllisyyden tunteet, joista olemme keskustelleetkin. Tilanne ei loppupeleissä ole helppo meille kummallekaan, koska tunteet ovat vahvasti mukana. Haluan tällä kertomuksella viestittää ap:lle, että on mahdollista rakastaa kahta, mutta ei ole tämäkään yksinkertainen ratkaisu, mutta ratkaiseepa tällaisen asian mitenkäpäin hyvänsä, mikään niistä ei ole vaivaton.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1797
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      77
      1659
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      779
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe