Kuinka on uuden seurakunnan alku mennyt teillä, jotka uusissa OW-seurakunnissa olette?
Mitä niissä ensi alkuun tapahtuu ja tehdään, kun ei ole suunnitelmia,ei omaa johtajistoa tai ehkä ei montaa seurakuntalaistakaan yms.?
Käyvätkö OW-läiset jonkun muun tilaisuuksissa sen aikaa, että OW-srk muotoutuu?
Kertokaa jotain ensimmäisistä kokoontumisistanne.
Uudet One Way -seurakunnat
6
187
Vastaukset
- Anonyymi
Miten oneway seurakunnassa kastetaan, vai kastetaanko ollenkaan? Kuka kastaa ? Tuleeko edes ihmisiä uskoon?
- Anonyymi
Apostolinen kaste, uskoon tullut, upotuskaste.
- Anonyymi
Miks siellä ei opeteta kasteelle menoa?
- Anonyymi
Joillain uusilla paikkakunnilla näyttää olevan opetuslapseuskoulu, muttei varsinaisia kokouksia. Miksi näin?
Ovatko kaikki uudet one waylaiset vastakääntyneitä, vai pitääkö ihmisille opettaa erityinen one way-oppi?
Uskoisin, että useimmat seurakuntalaiset missä tahansa uudessa kokoonpanossa ovat jo entuudestaan uskovia, miksi heidät pitää uudelleen opetuslapseuttaa, vai mistä tässä kuviossa on kyse? - Anonyymi
Ihmisperusteiset kirkot kaatuvat, niin One Way kuin muutkin.
Voi kaatuakin. Mutta kaikella on aikansa. OW.ssa kuitenkin voi uskovat rakentua yhteisestä uskosta. Usko, jonka keskiössä on Kristus ei mikään kirkko tai perinnäissäännöt. Vajavaiset ihmiset toisten vajavaisten kanssa voi kantaa yhdessä toisensa kuormia. Suomessa on liian paljon hengellistä "yksinyrittämistä". OW on yksi vaihtoehto saada kuulua johonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18619Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606- 68567
- 95552
- 26512
- 49510
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437