Moi. Oon 19v poika ja kysyisin vaa että onkohan mulla refluksi tai joku kun nyt about pari viikkoa ollut semmosta että varsinkin jostain ruuista iskee hirvee närästys päälle ja kurkkuun nousee mahasta sitä tavaraa. Tän päälle myöskään ei oo juurikaan nälkä ja jotenkin täytyn tosi nopeesti, maha on sekaisin ja joskus pistää/polttaa keskeltä rintalastaa. Oireet helpotti jo pariksi päiväksi ku söin terveellisesti, mutta nyt taas sitten tuli syötyä hemmetisti sipsiä, limsaa yms ja taas tuli sama päälle. Näitä oireita on ollu ennenkin, mutta en oo juurikaan kiinnittäny niihin huomiota, koska ne on ollu sen verran lieviä. Eli kuuluukoo tämmöset oireet refluksiin?
Refluksitauti??
10
611
Vastaukset
Niin ja unohdin mainita myös sen, että röyhtäilyä ollut ja paljon
- Anonyymi
Refluksialta vaikuttaa. Apteekista ostamaan käsikauppalääkkeitävaivaan..
- Anonyymi
Eiköhän melkeen kaikilla tuu närästystä, jos syö helvetisti sipsiä ja juo limsaa. Mää oon itte 20v tyttö ja oon lopettanut melkeen kokonaan roskaruuan syömisen, ne on oikeen ruvennu oksettamaan, niiden rasvamäärä ja kaikki säilöntäaineet jne jne. Vaihda johonki maukkaaseen, kuten pikkugrillin kasvispurilaiseen?
- Anonyymi
Kyllä se runsas limsan juominen mielestäni sen röyhtäilyn aiheuttaa. Limsa sisältää paljon hiilidioksidia, jolla se saadaan kuplimaan. Saman aineen vaikutus vatsassa aiheuittaa myös kuplimisen, joka purkautuu röyhtäilyinä.
Siis, vältä limsoja. Juo jotain muuta, mehua tms. Ainakin saat paremman olon. - Anonyymi
Ruokasoodaa teelusikallinen veden joukkoon kolmasti vuorokaudessa ja sipsit ja ranskalaiset minimiin.
- Anonyymi
Apteekista saa nykyisin hyviä lääkkeitä refluksiin, esim. Omeprazol, Esomeprazo, Somac tai Zolt. Muitakin refluksilääkkeitä apteekissa on pilvin pimein. Kysele farmaseutilta, jos et itse osaa valita.
- Anonyymi
Somac ok vaikka hinta on hupsahtanut ylös, no Virosta saa samaa sisältöä 1/3 hintaan eli hyvä näin.
Rennie on hirveää ja tuo pahan olon. Yrittävät markkinoida monella maulla, että saisi kurkusta alas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Somac ok vaikka hinta on hupsahtanut ylös, no Virosta saa samaa sisältöä 1/3 hintaan eli hyvä näin.
Rennie on hirveää ja tuo pahan olon. Yrittävät markkinoida monella maulla, että saisi kurkusta alas.Rennie imeskelytabletti on ihan ok. Helpottaa vähän närästystä.
Happosalpaajien (Somac ym. ) käyttöojohjeet pitää lukea hyvin ennenkuin aloittakaan.
Niiden säännöllisen käytön lopettamisesta tulee vähäksi aikaa pahemmat happohyökkäykset kuin oli ennen niiden käyttöä.
Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rennie imeskelytabletti on ihan ok. Helpottaa vähän närästystä.
Happosalpaajien (Somac ym. ) käyttöojohjeet pitää lukea hyvin ennenkuin aloittakaan.
Niiden säännöllisen käytön lopettamisesta tulee vähäksi aikaa pahemmat happohyökkäykset kuin oli ennen niiden käyttöä.
Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!Tuo väite ei pidä paikkaansa, että happohyökkäykset pahenisivat käytön lopetuksen jälkeen.
Somacia myydään käsikauppalääkkeinäkin, samoin kuin Rennietä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rennie imeskelytabletti on ihan ok. Helpottaa vähän närästystä.
Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!"Ensin pitäisi mennä lääkärille ja tutkia onko edes refluksia !!!"
Itse menin TK- lääkärille toistuvan äänen käheytymisen vuoksi. Lääkäri sanoi että refluksitauti ja vatsahapon nousu kurkkuun on syyllinen tähän ja määräsi Acidal vatsahappolääkettä.
No se ei auttanut ja parin viikon päästä menin yksityislääkärille joka ensimmäisenä epäili allergista reaktiota ja määräsi Heinix allergialääkettä. Kaikki vaivat lähtivät noin 1-2 päivässä lääkkeen oton jälkeen. Syytä allergiseen reaktioon ei löytynyt, vaikka suppea verikokeeseen perustuva allergiakoe tehtiin ja tulos näytti negatiivista kaikkiin aiheuttajiin. Nyt pysyy kurkku jo ilman lääkettäkin normaalina.
Eli ei ne lääkäritkään kaikkea tiedä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446