Turhanpäiväistä pelottelua.

Anonyymi

Tänään luin uutisen Ilkka Kanervan rouvan sairastumisesta. Onko hän nimeltään Elina Kiikko vai mikä, en nyt varmaksi muista.
Hän oli sairastunut tyvisolusyöpään ja järkyttynyt kovasti. Kaksi laikkua sääressä. Leikkaukset on suoritettu ja hänen sairautensa on paranemaan päin.

Syövällä pelottelua ei pitäisi tuolla tavoin harrastaa! Tyvisolusyöpä ei ole vaarallisiin syöpiin kuuluva, Se on ihossa esiintyvä luomi tai alue, joka voidaan poistaa puudutuksessa. Melanooma on se vaarallinen ihosyöpä, mutta niin okasolusyöpä kuin tyvisolusyöpäkin ovat helposti hoidettavat. Minulla on ollut molemmat, Okasolusyöpä oli sormessani 5-6 vuotta, kun lääkärit eivät sitä syöväksi tunnistaneet, vaan väittivät syyläksi. Tyvisolusyöpä puolestaan oli otsassani vuosikausia, kunnes joku lääkäri silmäili luomiani ja arveli, että tämä yksi ei ole tavallinen rasvaluomi, otti koepalan ja se osoittautui tyvisolusyöväksi, joka sitten poistettiin. Kummankin kohdalla lääkäri rauhoitti ja sanoi, ette minulla ole syytä huoleen. Poiston jälkeen ihminen on terve.
Syöpädiagnoosi ei ole sama kuin ehdoton kuolemantuomio. Ei ole ollut pitkiin aikoihin. Hyvin monet syövät pystytään hoitamaan pois, kun ne äkätään ajoissa, pahemmatkin kuin nämä ihosyövät. Itselläni on siitäkin kokemusta.
Liian myöhään löydetyt voivat olla sitten pahempia, mutta kyllähän monet selviytyvät rankoistakin sairausjaksoista terveiden kirjoihin.

Kiikko aiheutti varmasti ihan turhaa huolta monelle lukijalle.

Markiina, ei ollutkaan kirjautunut.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkoksi juttuun vielä, että Pirkko Mannola sanoo tänään, että häneltä löytyi rintasyöpä. joka hoidettiin pois.
      Julkisuuteen ei asia päässyt, vaikka monet hänet näkivät sädehoitoklinikalla
      Hän on asiasta hyvillään, ja kertoo vasta nyt, kun on tervehtynyt.

Itse tykönäni olen sitä mieltä, että joka sairaudesta ei tarvitsisi julkisuuteen tiedottaa, mutta kai julkimot tarvitsevat enemmän myötäelämistä kuin tavallinen rahvas.

• Anonyymi

Julkimot on joskus tehneet palveluksenkin, että ovat puhuneet sairauksistaan.
      Monet suomalaiset ehkä ovat ahdistuneet paitsi sairaudesta myös siitä,
      ettei ole ollut soveliasta puhua. Sisällään on täytynyt pitää kaikki.
      Puhuminen auttaa, se helpottaa.

On sitten myös julkimoita, jotka rahastavat lehtiä pienilläkin vaivoilla
      kuin olisi elämästä ja kuolemasta kysymys.
      Sellainen julkisuushakuisuus ei nosta kyseisten linssiluteitten arvostusta.

• Minulta poistettu kolme syöpää ja elän

• Siis paksusuolesta nenästä ja okasolusyöpä kasvoista enkä ole lehtiotsikoihin pyrkinyt?

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Siis paksusuolesta nenästä ja okasolusyöpä kasvoista enkä ole lehtiotsikoihin pyrkinyt?

Kuten taisin sanoa, syöpä on yksi sairaus muiden joukossa. Taudit kestetään eri tavoilla, mutta se aika, jolloin joku tauti oli varma lähtöpassi, alkaa olla mennyttä. Vielä ennen sotia, tuberkuloosi oli varma kuolemantuomio. Keuhkotautiin kuoltiin armotta, sittemmin on tullut muita sairauksia, jotka on voitettu toinen toisensa perään. Jopa HIV ja AIDS ovat hallinnassa. Yksi pelastus oli antibiootit, joita ennen sotia ei vielä tunnettu.

Jokin syy meillä jokaisella on sitten aikanaan, kun lähdön vuoro tulee, mutta tyvisolusyöpä se ei ole. Kuin ei myöskään oksasolusolusyöpä. Ne ovat olleet riesanani molemmat, ja sitten pari muuta, jotka olivat pahemmanlaatuiset mutta voitetut hyvällä hoidolla. En lakkaa kiittämästä terveydenhuoltoamme, joka pystyy hoitamaan kaikesta resurssipulastaan huolimatta niin monet vakavasti sairaat kuntoon ja elämään.
        Makriina, ei kirj.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12440
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4271
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      4002
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3648
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3341
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3304
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2225
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2133
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1955
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1643
    Aihe