Jeesus asetettiin Jumalaksi

Anonyymi

Mutta Hän ei ole ollut sitä aina.
Isä Jumala korotti Hänet asemaansa ylösnousemuksen jälkeen.
Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä ja siinä yhteydessä, tittelin Jumalan Poika lisäksi Hän sai myös Jumalan aseman.
Oppi kolesta samanarvoisesta Jumalasta yhdessä persoonassa on kuitenkin väkevä eksytys. Se halventaa Isän Jumalan asemaa ja sellaisenaan olisi kauhistus myös Jumalan Pojalle.
Piste.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Snl 8:22-31, mistä löytyy maailman luomiskertomus Jeesuksen itsensä kertomana
      (lainauksia K. O. Syvännön "Vanhan testamentin käännös-virheistä"):
      Heprealaisessa alkutekstissä ei ole luoda-sanaa lainkaan. Englantilainen King James kääntää tämän alkutekstin mukaisesti: "The Lord possessed me in the beginning".
      Oikea suomenkielinen käännös kuuluu:"Herra omisti minut jo aikojen alusta lähtien."

      Mielenkiintoisen nimen antaa Jeesukselle Jesajan 9:5: "Iankaikkinen Isä".
      Kristusta verrataan Heb 7:1-3:ssa myös Melkisedekiin, jolla "ei ole isää, ei äitiä, ei
      sukua, ei päivien alkua eikä elämän loppua". Jumalan Pojalla ei siis ole päivien alkua.
      Onkin todettava, että Raamattu osoittaa selkeästi Jeesuksen olevan ikuinen.

      Jeesus on ottanut pois maailman synnin; lunastanut jokaisen ihmisen, Aadamista lähtien, takaisin elämään eli Jumalan yhteyteen.
      Ihminen ei olisi voinut maailmaa sovittaa, koska kaikki ihmiset ovat Aadamin sukulaisuuden perusteella tulleet syntisiksi; siihen tarvittiin Jumalan oma, puhdas veri. Jumala on omalla verellään ostanut itselleen kaikki ihmiset
      (Ap 20:28; Ilm 5:9,10).

      1 Tim 3:16 puhuu Jumalasta, joka on ilmestynyt lihassa.
      Room 9:5 "Kristus...hän joka on yli kaiken, Jumala"

      2 Kor 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Tehtävään kelpasi vain Jumala

      • Anonyymi

        Jos Jeesuksella ei ole alkua, miksi hän sanoo Isää isäkseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesuksella ei ole alkua, miksi hän sanoo Isää isäkseen?

        Mikä nimi sinulle on opetettu valtakunnansilaitoksella (miksi sitä on kielletty sanomasta kirkoksi ?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä nimi sinulle on opetettu valtakunnansilaitoksella (miksi sitä on kielletty sanomasta kirkoksi ?)

        Miten tuo liittyy asiaan?


    • Anonyymi

      Osoitettiin!

    • Anonyymi

      Jeesus, Jumala (Joh. 1:1) ilmoittaa nimen taivaan Isä rukouksessaan, jossa sanotaan Jumalan nimi pyhitetyksi.

      • Anonyymi

        Mutta eikö poika ole isäänsä nuorempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö poika ole isäänsä nuorempi?

        Ehkä juuri siksi että tuollainenkin kysymys esitettäisiin vartiotornissa, on Raamattu ilmoittanut tuon Jumaluuden kuin edellä

        esim.
        1 Tim 3:16 puhuu Jumalasta, joka on ilmestynyt lihassa.
        Room 9:5 "Kristus...hän joka on yli kaiken, Jumala"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä juuri siksi että tuollainenkin kysymys esitettäisiin vartiotornissa, on Raamattu ilmoittanut tuon Jumaluuden kuin edellä

        esim.
        1 Tim 3:16 puhuu Jumalasta, joka on ilmestynyt lihassa.
        Room 9:5 "Kristus...hän joka on yli kaiken, Jumala"

        Jos Jumala ja Jeesus ovat samanikäisiä, heidän kannattaisi ilmoittaa itsensä veljeksinä, ei isänä ja poikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala ja Jeesus ovat samanikäisiä, heidän kannattaisi ilmoittaa itsensä veljeksinä, ei isänä ja poikana.

        Jumalalla ei ole alkua eikä loppua. Jumala on iätön, ikuinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla ei ole alkua eikä loppua. Jumala on iätön, ikuinen.

        Pojasta kuitenkin sanotaan, että hän on syntynyt. Syntymä on alku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojasta kuitenkin sanotaan, että hän on syntynyt. Syntymä on alku.

        Syntyi, otti ihmisen muodon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pojasta kuitenkin sanotaan, että hän on syntynyt. Syntymä on alku.

        Astui alas taivaasta jonka jälkeen hän astui takaisin ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyi, otti ihmisen muodon.

        Syntyi jo ennen sitä, luomakunnan esikoinen.


    • Anonyymi

      Miksi ette tyrkytä lappuja, johtuuko se siitä, kun siltä turkulaiselta meinasi lähteä pää irti. Seisotte hiljaa paikoillanne, olette kuin lyhtypylväät joista valo on mennyt rikki.

    • Anonyymi

      "Jos Jumala ja Jeesus ovat samanikäisiä, heidän kannattaisi ilmoittaa itsensä veljeksinä, ei isänä ja poikana."

      -Jouluevankeliumi kun on kohtas aktuelli, niin siellä enkeli ilmoitti pojan.
      Ei ole tullut käytyä jolukirkossa juurikaan kun tuo askarruttaa.

      Ei Raamatulle voi eikä saa asettaa vaatimuksia, mutta se on mahdollista ymmärtää.

      Erityisesti eivät näemmä todistajat saa taipumaan Raamattua vartiotorniksi. Vartiotorniseura onkin kuulemma jo nöyrtynyt vartiotornien hävittämislinjalle.

      • Anonyymi

        Jos Jumala ilmoittaa itsensä harhaanjohtavasti, hän ansaitsee moitteen. Vai onko Jumala kierrospaavali tai peräti hallintoelimen jäsen, jota ei saa missään nimessä kritisoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jumala ilmoittaa itsensä harhaanjohtavasti, hän ansaitsee moitteen. Vai onko Jumala kierrospaavali tai peräti hallintoelimen jäsen, jota ei saa missään nimessä kritisoida?

        esim.
        1 Tim 3:16 puhuu Jumalasta, joka on ilmestynyt lihassa.
        Room 9:5 "Kristus...hän joka on yli kaiken, Jumala"


    • Nepotismia, sanon minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe