Turhat murheet pois

Olen saanut armon uskoa;
- olen uudestisyntynyt Hengessä,
- olen Jumalan lapseudessa,
- Jeesus Kristus, Vapahtajani, on verellään pessyt minunkin syntini verellään keskimmäisellä ristillä,
- tunnen ja tunnustan syntini ja syntisyyteni (ne jotka minä tunnen ja minulle ilmoitetaan).

Mitä se uskonelämäni on, kulku Tiellä?
- uskon joka sanaan uskontunnustuksessa,
- rukoilen Isä meidän -rukouksen uskolla jokaiseen lauseeseen,
- tiedän milloin en kulje Tiellä, vaan omilla poluillani, kompastellen,
- kulku on niin siunattua, etten itse osaisi niin kulkea, omalla ymmärryksellä,
- uskon rukouksen voimaan,
- saan elää mielen- ja sielunrauhaisena, uskossa Häneen.

Miksi ja mitä minun tarvitsisi epäillä? Oman uskoni elävyyttä ja oikeanlaisuutta? Mitä puuttuu uskostani? Olenko oikeassa seurakunnassa (tietenkin olen, itse Herran perustamassa)? Kysymyksiä olisi vaikka kuinka; asioita uskosta, joista voisi kiistellä – ja kiistellään, ja toisen usko ja sen elävyys kyseenalaistaan.

Ei tehdä omaa eikä toisen uskoa ja uskonelämää vaikeaksi. Uskotaan ja luotetaan, että Hän tuntee omansa, ohjaa oikealle Lähteelle, Hänen ajallaan ja tavallaan.

13

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihana kirjoitus, kiitos.

      Viime aikoina olen juuri miettinyt tuota luottamista, Jeesushan luotti täydellisesti mutta pienelle ihmiselle se on niin vaikeaa.

      Jopa UT:n kirjeissa sanotaan jotain että "joka panee Häneen tämän toivon , puhdistaa itsensä niinkuin Hän on puhdas". Siis toivon, eihän toivoa voi punnita ja arvostella ja mitata ja määrätä suorittaman jotain tekoja tai käskyjä. Se on toivo eikä teko.

      Jeesus oli elänyt ikuisesti taivaassa , Hän tiesi mihin Hän luotti. Kun hän puhuu vaikka niistä linnuista joilla ei ole huolta toimeentulosta. Mutta kun uskovat joutuu joka kuukausi kerjäämään KELAsta toimeentulonsa niin siinä joutuu jatkuvasti sen eteen että kehen tässä pitää luottaa kun kerjuun kohde on jumalaton virasto ja sen työntekijät. ;(

      Toivotaan vain että tämä pian loppuu. Eihän Daavidkaan ollut maanpaossa kuin 7 vuotta , miksi suomalaisen pakanan täytyy kitua 50 vuotta ?

    • Pieni osa kansaamme elää ylettömässä rahanpaljoudessa, miljoonia tulee vuodessas tekemässä mitään, tästä syystä KELA:ssa kerjäläisiä on. Koska raha ei kasva puissa, se on aina toisilta pois kun joku rohmuaa yli tavanomaisen tarpeen. Veroa eivät rikkaat maksaisi millään, työstä ei saisi hyötyä muut kun tehtailijat, huoveineen.

    • Anonyymi

      Olisi kyllä hyvä, jos voisit vähän tiivistellä tuollaista vuodatusta. Ok olet hyvä ja oikeassa uskossa, mielestäsi siis, entä mitä muuta halusit sanoa?

      • Tuollaista vuodatusta? Millainen uskonpohja, -tunnustus ja -elämä sinulla on? En minä ole hyvä, miten niin pääset sanomaan? Mitä muuta pitäisi sanoa, eikö tuossa ole kaikki?


    • Anonyymi

      No sitä, että vain hänen tavallaan voi uskoa oikein.

      • Anonyymi

        Ja että Jumala on jo kaikki valitut valinnut maailman alussa, tai ennen kuin maailmaan on luotukaan. Onkohan hänen nimensä kirjassa, uskoo toki niin olevan, mutta saako sen nimen sinne vielä uskolla jos se ei siellä ollut. Ja pyyhitäänkö pois jos oli ja nyt ei usko?

        Ajatuksia ainakin minulla herättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja että Jumala on jo kaikki valitut valinnut maailman alussa, tai ennen kuin maailmaan on luotukaan. Onkohan hänen nimensä kirjassa, uskoo toki niin olevan, mutta saako sen nimen sinne vielä uskolla jos se ei siellä ollut. Ja pyyhitäänkö pois jos oli ja nyt ei usko?

        Ajatuksia ainakin minulla herättää.

        Älä nyt höpsötä tuollaisia että Jumala arvalla vetelee kenen nimi on kirjassa haloo !

        koita nyt lukea ainakin Joh 3:16 ja mieti sen valossa noita valintakuvitelmia.


      • Kenen tavalla? Millä tavalla? Mikä sinun tapasi on uskoa ja vaeltaa Tiellä?


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Kenen tavalla? Millä tavalla? Mikä sinun tapasi on uskoa ja vaeltaa Tiellä?

        Eiköpä sinun tavallasi uskominen ole juurikin mielestäsi oikein uskomista, juuri niin kuin pitää uskoa? Ja oikein vaeltamista Tiellä. Minulla ei ole tuollaista varmuutta, joka älä nyt veli tai sisar, jos voit minua sellaisena pitää, kuulostaa niin "fariseuksen kerskailulta".. Uskon, että se ei sitä varmasti ole, mutta se kuulosti tai näytti siltä. Olen erehtyväinen ja pyydän anteeksi sinulta. Ja minä vain kuvittelin, että pidät itseäsi hyvänä. Sitäkin loukkausta pyydän anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköpä sinun tavallasi uskominen ole juurikin mielestäsi oikein uskomista, juuri niin kuin pitää uskoa? Ja oikein vaeltamista Tiellä. Minulla ei ole tuollaista varmuutta, joka älä nyt veli tai sisar, jos voit minua sellaisena pitää, kuulostaa niin "fariseuksen kerskailulta".. Uskon, että se ei sitä varmasti ole, mutta se kuulosti tai näytti siltä. Olen erehtyväinen ja pyydän anteeksi sinulta. Ja minä vain kuvittelin, että pidät itseäsi hyvänä. Sitäkin loukkausta pyydän anteeksi.

        Saat anteeksi. Minä en voi mitään kerskailla, koska ei ole mitään syytä kerskailla, koska mikään hyvä ei lähde minusta.
        Hain ja hain kauan omakohtaista sydämenuskoa, elin hyvin mielenrauhattomassa tilassa, elämällä ei ollut muuta suuntaa kuin selvitä päivä kerrallaan, edes jotenkin.

        Kun vihdoin sain armon uskoa, niin mielen- ja sielunrauhan kautta saa elää ilossa, vapaana kaikesta sellaisesta turhasta, mihin ennen turvautui, pitääkseni edes hetken mielen rauhaisena.

        Kun en itse ohjaa päivääni omin ymmärryksineni, niin aina saa ihmetellen huomata, miten päivä on mennyt. Siksi kirjoitan niin vahvasti uskostani.


      • Anonyymi
        tielläkenvaeltaa kirjoitti:

        Saat anteeksi. Minä en voi mitään kerskailla, koska ei ole mitään syytä kerskailla, koska mikään hyvä ei lähde minusta.
        Hain ja hain kauan omakohtaista sydämenuskoa, elin hyvin mielenrauhattomassa tilassa, elämällä ei ollut muuta suuntaa kuin selvitä päivä kerrallaan, edes jotenkin.

        Kun vihdoin sain armon uskoa, niin mielen- ja sielunrauhan kautta saa elää ilossa, vapaana kaikesta sellaisesta turhasta, mihin ennen turvautui, pitääkseni edes hetken mielen rauhaisena.

        Kun en itse ohjaa päivääni omin ymmärryksineni, niin aina saa ihmetellen huomata, miten päivä on mennyt. Siksi kirjoitan niin vahvasti uskostani.

        Kiitos, hyvin kirjoitit perusteita aiempaan kirjoitukseeesi uskostasi. Oma kirjoitukseni ei ollut hyvä. Mutta rehellisesti kirjoitin ja koska en osaa tavallasi uskoa, tekstistäni tuli tuollaista. Kiitos että annoit anteeksi.


    • Anonyymi

      Onni täällä vaihteLEE, tAIVAAN iSÄ SUOJELEE, ELI TUURISTAKO KAIKKI ONKIN KIINNI?
      Nimimerkki Berikstas

      • Elämässä ei ole sattumia eikä tuuria. Vastoinkäymiset(kin) kuuluvat ihmisen elämään, niistä aina oppii jotakin, jopa paljon. Minulla on ollut kaksi pahaa tapaturmaa - molemmat vaikuttivat hyvin positiivisesti elämääni, vaikka alussa tuntui, että MIKSI JUURI MINULLE...

        Elämä Herrassa ja Hänen siunauksessaan on paljon parempaa kuin elo ilman Häntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      998
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      93
      749
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe