Tarvitaan johtaja

pietari haussa

Hei!

Itse suhtaudun hyvin myönteisesti oman seurakunnan perustamiseen ja uskon, että kannattajia löytyisi.

Olisi jo aika päästä eroon vanhan seurakunnan matkallaan tekemistä virheistä.

Tarvitsemme kuitenkin asiaamme varten johtajan. Ilman johtajaa tästä ei tule mitään. Itselläni ei rohkeus riitä.

Lisäksi tarvitsemme:
- yhdistyksen
- toimitilat
- jäsenrekisterin
- rahaa
- hengellisiä johtajia(puhujia)
lisäksi, ehkä tärkein kaikista, olisi looginen ja ymmärrettävä selvitys/julistus, miksi erotamme vanhoilliset pois jumalan valtakunnasta.

Hyvää kevättä ja Jumalan rauhaa!

5

1263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirella

      tarpeeksi nimiä paperiin ja hommat etenemään.
      Ja rukoilla Jumalalta runsaasti siunausta, että asiat toteutuisi.

      Tuntuu toisaalta vieraalta perustaa uutta seurakuntaa, mutta joskus se vain tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.
      Haluan uskoa, mutten jaksa olla valvonnan alaisena.

      Jotkut VL:t saattavat nauraa tolle valvomisjutulle, mutta melkovarmasti juuri he ovat niitä valvojia "poliiseja".

      Mutta niissä vl porukoissa joissa valvomista ei esiinny lainkaan, siellä on luultavasti myös vapaampi ilmapiiri.
      Hyväksytään ihmiset sellaisenaan.

      Välttämättä ei tarvitse heti alkuun mitään toimitiloja, voihan seurakunnan tilojakin vuokrata siihen tarkoitukseen.

      Hengellisiä puhujia saadaan, asettamalla meitä uudismielisiä puhujiksi. Ja luulen, että ennenpitkää myös vl:puhujia siirtyy uudempien joukkoihin. tiedä häntä.

      Ja meidän ei tarvitse erottaa vanhoillisia pois Jumalan valtakunnasta. Kyllä hekin taivaaseen pääsee, vaikka ilmapiiri onkin tiukka.
      Olis kiva, että heistä mahdollisimimman moni hyväksyisi sen tosi asian, että ei tarvitse olla vl- päästäkseen taivaaseen.

      Sydämen usko on tärkein.

      Jumalan rauhaa!

      • Son

        Tuossa joku kyselee, että miksi ette liittyisi rauhansanalaisuuteen, niin, miksi?
        Jos nuo ul-tunnusmerkit heillä täyttyvät, niin eikö se olisi paljon helpompi tapa kuin perustaa uusi yhdistys, joka opettaa samalla tavalla?
        Ja kuitenkin, jos uuden yhdistyksen perustaisitte, mistä saisitte ne "raamit", minkä mukaan opettaisitte, varmaankin siitä ul -porukastakin löytyy moinia eri vaihtoehtoja, ja jos taas hyväksyy kaikki, niin mihin sitä uskoa enää tarvitaan?


    • ...........

      Eiks Rauhan sana oo keksitty tuota varten. Liittykää siihen.

      Muistakaa se että on olemassa vain yksi usko.
      Jos uskon ja hyvän omantunnon pitämiseen annetut rakkauden ohjeet tuntuvat säännöiltä,on syytä tutkia omaa sieluntilaa. Rukoilen,että saisit tunonn asiasta ja tekisit parannuksen..
      Toivottavasti huomaat,että sodit Raamattua,Jumalan sanaa vastaan...

    • helppoa

      Olen itse ollut alkavaa yhtistystä perustamassa. Lähinnä tarvitaan vapaaehtoisten aikaa. Sitä varmaan löytyy. Eräs järjestö antoi tilat kahdeksi tunniksi viikossa ilmaiseksi käyttöönsä. Teidän tapauksessa varmasti seurakunta sponsoroi. Pienellä jäsenmaksuilla voi varmasti maksaa pieniä virailijakuluja. Kesäisin järjestämme jäsenillemme pienellä maksulla ruokakuluja, majoitusta ja ohjelmaa vastaan viikonloppupäivät. Sekin menee vapaaehtoisvoimin. Itse tehdään jotain helppoa ruokaa. Leirialennus annetaan niille, jotka ovat jäseniä. Seurakunnilta, leirintäalueilta ja kunnilta voi kysellä halpoja vuokratiloja.

      Kerran pari vuodessa voi järjestää vielä jonkun teemaillan. Kyllä se sujuu, kunhan jokainen suostuu tekemään jotain pientä tehtävää.
      Jaksakaa.

    • Vapaa vl

      Tarvitaako tässä uutta seurakuntaa. Riittäisikö, että perustaisimme yksinkertaisesti yhteisön keskinäistä kanssakäymistä ja ystävyyttä varten?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe