Miksi Jorvin psykiatrinen osasto P2 on niin kamala?

Anonyymi

Olen ko. osastolla hoidossa. Olin aiemmin osastolla P3, joka oli todella paljon miellyttävämpi. Tämä P2 osasto on todella tiukka eikä kukaan puhu mitään. Ei terapiaa, ei keskusteluapua, ei lääkkeitä, ei edes tervehditä. Mikä näissä kahdessa osastossa on erilaista??

18

8774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      P3 on niitä varten, joilla on vielä toivoa. P2:lle siirretään parantumattomat tapaukset.

      Lopullinen osoite onkin sitten P1.

      • Anonyymi

        Ai. Kiitos selvennyksestä. Se selittääkin miksi esim. kuri on ihan eri täällä p2 kuin p3. Tämä on kuin vankila...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Kiitos selvennyksestä. Se selittääkin miksi esim. kuri on ihan eri täällä p2 kuin p3. Tämä on kuin vankila...

        Onko se akuuttiosasto? Minä olin Jorvissa muistaakseni juuri P2:lla muutaman päivän, ja traumatisoiduin siitä kaikesta moneksi vuodeksi.


    • Anonyymi

      Psykoosilinjan osasto P1
      Mielialahäiriölinjan osasto P2
      Akuuttipsykiatrian osasto P3
      Psykoosilinjan osasto P4

      Tässä erot osastojen välillä. Hoidosta olen jäävi sanomaan, ei kokemusta.
      Mutta näyttäisi sille että olet ollut ensin osastolla P3 joka on siis akuuttiosasto johon ilmeisesti tullaan ensin. Sitten siirretään osastolle joka on erikoistunut tiettyyn psykiatriaan kuten esim P2 mielialahäiriöt.
      Ja yksi hyvä keino on kysyä! Vaatia vastauksia, mutta asiallisesti! Sinä olet hoidon kohde, sinun sairauttasi hoidetaan. Sinulla on oikeus saada tietää.

      • Anonyymi

        Mistä minun olisi mielestäsi pitänyt kysyä?


      • Anonyymi

        Mitä minun olisi pitänyt heiltä "kysyä"? En ole "kohde", eikä minulla ollut "sairautta", jota olisi pitänyt hoitaa, vaan olin ihminen jolla oli vaikea elämäntilanne ja traumoja, joiden vuoksi kärsin. Tähän olisin tarvinnut apua, mutta sen sijaan minua traumatisoitiin lisää tavalla jota en ollut ennen kokenut enkä voinut kuvitellakaan. Vastauksesi kertoo paljon. Koetan unohtaa ne päivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minun olisi pitänyt heiltä "kysyä"? En ole "kohde", eikä minulla ollut "sairautta", jota olisi pitänyt hoitaa, vaan olin ihminen jolla oli vaikea elämäntilanne ja traumoja, joiden vuoksi kärsin. Tähän olisin tarvinnut apua, mutta sen sijaan minua traumatisoitiin lisää tavalla jota en ollut ennen kokenut enkä voinut kuvitellakaan. Vastauksesi kertoo paljon. Koetan unohtaa ne päivät.

        Ei tuollaiseen "hoitopaikkaan" jouduta ilman sairautta.


    • Anonyymi

      Kyllä sinne lukkojen taakse voi joutua ilman mielisairautta/psykoosia. Se traumatisoi pahasti. Sillä tavalla mielenterveyden häiriöstä vaikean elämäntilanteen takia kärsivistä tehdään työkyvyttömiä.
      Tiedän mistä puhun niin ammattilaisena kuin kyseisen väkivallan teon kokeneena Jorvissa.

      • Anonyymi

        Trol-LOL.

        Saahan tuolla keskustelua aikaan, joten ehkä tuo trollipelleilysi on hyvä juttu. Ehkä on hyvä, että joku parodioi umpiluupäänatsihoituria niin, että kirvoittaa lisää totuudellisia psykiatriakriittisiä kommentteja ihmisiltä, jotka ovat joutuneeet kokemaan jotain.


      • Anonyymi

        Silloinhan sulla on ollut mielenterveyden häiriö, kun olet sinne joutunut, eli et ilman syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trol-LOL.

        Saahan tuolla keskustelua aikaan, joten ehkä tuo trollipelleilysi on hyvä juttu. Ehkä on hyvä, että joku parodioi umpiluupäänatsihoituria niin, että kirvoittaa lisää totuudellisia psykiatriakriittisiä kommentteja ihmisiltä, jotka ovat joutuneeet kokemaan jotain.

        Tuo vastaukseni oli viestille joka poistettiin.


    • Anonyymi

      Mielenterveydenhäiriön takia ei pidä joutua suljetulle pariksi päiväksi. Se on perusteeton vapaudenriisto, joka traumatisoi ihmistä jopa niin pahasti, että menettää työkyvyn. Sellaiseen psykiatriapelleilyyn ei ole Suomella varaa, kun on pula osaavasta työvoimasta.

      • Anonyymi

        Se on sun mielipiteesi, mutta lähipiiri voi ollakin eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sun mielipiteesi, mutta lähipiiri voi ollakin eri mieltä.

        Lähipiiri oli täysin samaa mieltä. Teki sen asian myös selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähipiiri oli täysin samaa mieltä. Teki sen asian myös selväksi.

        Jouduin kanssa Jorvin p2 tahdonvastaiseen hoitoon 2015. Onneksi mies hommaksi minut pois sieltä, kun kävi ilmi, ettei perusteita ollutkaan. Ikuisesti kiitollinen miehelleni ja ikuisesti traumatisoitunut kohtelustani. Ja sama kohtelu jatkui tällä viikolla, kun jouduin taas sinne. Nyt tajusin esittää jotakin muuta kuin olin ja ajattelin niin pääsin pois sieltä ennen uutta traumaa. Aivan kauhea paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin kanssa Jorvin p2 tahdonvastaiseen hoitoon 2015. Onneksi mies hommaksi minut pois sieltä, kun kävi ilmi, ettei perusteita ollutkaan. Ikuisesti kiitollinen miehelleni ja ikuisesti traumatisoitunut kohtelustani. Ja sama kohtelu jatkui tällä viikolla, kun jouduin taas sinne. Nyt tajusin esittää jotakin muuta kuin olin ja ajattelin niin pääsin pois sieltä ennen uutta traumaa. Aivan kauhea paikka.

        Pitää osata esittää. Minunkin piti opetella se pikaisesti huomattuani minkälaisten ihmisten kanssa olin tekemisissä. Aluksi olin nimittäin kuvitellut että potilaisiin suhtauduttaisiin asiallisesti, kuin ihmiseen, ja tarjottaisiin apua.

        Minusta sukeutui parissa päivässä hyvä näyttelijä! Ja sitten seuraavien kuukausien mittaan hyvä juristi, kun laadin valituksia, jotka tulivat lopulta bumerangina takaisin huolellisista perusteluista huolimatta,niin kuin tulevat useimmille muillekin jotka ovat niitä tehneet.

        Olisi hyvä jos ihmiset joilla ei ole omaa kokemusta tietäisivät näistä asioista enemmän...
        Ettei "apu" ole aina sitä mitä luullaan.
        -anonyymi29.11.2019 11:58


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin kanssa Jorvin p2 tahdonvastaiseen hoitoon 2015. Onneksi mies hommaksi minut pois sieltä, kun kävi ilmi, ettei perusteita ollutkaan. Ikuisesti kiitollinen miehelleni ja ikuisesti traumatisoitunut kohtelustani. Ja sama kohtelu jatkui tällä viikolla, kun jouduin taas sinne. Nyt tajusin esittää jotakin muuta kuin olin ja ajattelin niin pääsin pois sieltä ennen uutta traumaa. Aivan kauhea paikka.

        Ne yrittävät vaan auttaa siellä Jorvissa eivät he tahallaan pistä osastomme. Nykyään potilaiden kanssa saatetaan mennä pelaa vaikka sulkapallo että ei se nyt kauheaa voi olla siellä ollaan parantumassa ja otetaan apua vastaan kun se on mahdollista.

        Ps. Tiedän asiasta jonkin verran.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe