Miksi Jeesus meni taivaaseen?

Anonyymi

Miksi hän meni taivaaseen kun oli voittanut kuoleman? Miksi hän on nyt satoja vuosia ollut siellä ja jättänyt meidät ns omillemme? Tekemään sijaa meille - pitääkö sitä sijaa tehdä vuosituhansia? Miksi hän kätkeytyy meiltä?

15

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
      14:18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.

    • Anonyymi

      Etsi vastaus raamatustasi, älä tältä palstalta.

    • Anonyymi

      Tämä aika Kristuksen taivaaseen astumisen jälkeen on aika, jona
      Jumala kutsuu Pojalleen, lihassa ilmoitetulle ja ilmestyneelle Jumalalle,
      seuraajia. Jumala tahtoo pelastaa Saatanan käsistä niitä ihmisiä, jotka
      etsivät ja kunnioittavat Luojaa ja tahtovat elää Hänen kanssaan
      nyt ja ikuisesti. Jumala etsii ihmisiä, jotka rakastavat ja etsivät Häntä
      vaikka eivät tunne Häntä. Heille Jumala ilmestyy tavalla tai toisella.

      Ja kun Jumala ilmestyy, Jeesus Kristus ilmestyy, koska Jumala on
      Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus on Jumalassa. Jumalaa ei voi
      poistaa Jeesuksesta Kristuksesta erilliseksi persoonaksi eikä
      Jeesusta Jumalasta erilliseksi persoonaksi. Isä ja Poika ovat
      YKSI Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa ihmisenä. Ihmisenä
      Hän on Jumalan ainotsyntyinen Poika.

      Koska Jumala on ilmestynyt lihassa, Hän odottaa ja vaatii ihmisiä tulemaan
      luokseen lihassa ilmoittamansa Jumalan kautta (Joh 14:6).
      Huomaa, että Jeesuksen Sanat ovat Jumalan Sanoja ja ikuisia Sanoja.
      Kukaan ei siis milloinkaan voi tulla Jumalan luokse ohittamalla Herran
      Jeesuksen Kristuksen.

      Jumala ei yksinkertaisesti voi ottaa luokseen ikuisuuteen ihmistä,
      joka ei tahdo tulla lihassa ilmestyneen Jumalan luokse, ihmistä, joka
      hylkää Hänet lihassa, eikä tahdo tietää Hänestä, Jeesuksesta Kristuksesta.

      https://www.jumala-kanssamme.se/440034901
      https://www.jumala-kanssamme.se/439657387

    • Anonyymi

      > Miksi hän meni taivaaseen kun oli voittanut kuoleman?

      Tässä vastaus:

      "Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
      John 14:2-3

      • Anonyymi

        Teologinen tieto on meille annettu,lukekaamme ja hiljentykäämme.


    • Anonyymi

      Ei Hän jättänyt meitä omillemme.

      7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
      8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      9. synnin, koska he eivät usko minuun;
      10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
      11. ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
      ( Joh. 16.)

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Lähimmäisen rakkaus on tärkeintä, usko&toivo&rakkaus.


    • Anonyymi

      Meni ryyppäämään ja pelaamaan pokeria sieluista veljensä saatanan kanssa. On nyt pahasti ylivelkaantunut.
      Odottakaa vain tempausta, hiilikoukku leuan alle ja menoksi....

    • Anonyymi

      Mistä helvetistä me voimme tietää syytä tähän taivaalle(ylöstempaus?) lehahtamiseen, Tuskimpa siitä on mitään virallisia, notaarin vahvistamia pöytäkirjoja tehty. Ns. raamatustakaan ei taida löytyä järkeenkäypää selitystä tapahtumalle, voimme vain todeta: sinne vain nääs meni eikä senkoommin ole näkyny.

    • Anonyymi

      Älä kysele tuollaisia. Jeesus tulee pian takaisin.

      • Anonyymi

        Tulee kuin ohjus, parantaa stressin ja suonikohjus.
        Jeesus tulee paatoksella
        Ei tarvitse enää ajatella.
        -Jussi L


    • Ethän Sinä keskustelun aloittaja, samoin kuin taloyhtiötkään rakenna taloa päivässä, vaan siihen menee aikaa jopa vuosikaudet, ennenkuin talo on asuttavassa kunnossa..

      • Anonyymi

        Niin, ja sitä malmia ei ole kaivettu, josta se viimeinen auto minulle on tehnty.
        Kaikella on aikansa.


    • Anonyymi

      Jeesus tuli kuoleman jälkeen takaisin ihmisten keskuuteen, ja on siis koko ajan ollut ihmisten keskuudessa.
      "Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: »Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. 2117:21 Ap. t. 28:31Room. 14:17Eikä voida sanoa: ’Se on täällä’, tai: ’Se on tuolla.’ Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.»"

    • Anonyymi

      Muistutan aloittajaa, että Jeesus ei ollut ihminen, joka olisi jäänyt tänne meille seuraa pitämään, vaan Jumala Itse: Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan Poika-persoona.

      Jumalan paikka on Taivaissa, Jeesuksen istua Isän oikealla puolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe