Miten on helpointa sanoa hyvästit?

Anonyymi

Mietin vaan, että kuinka oma itsemurha olisi tutuille helpointa. Pitäisikö mun alkaa hoeman etäännyttää itseäni ennen suunnitelmien toteuttamista? Vai nimenomaan lähentyä ja näyttää kuinka tärkeitä he mulle on?

8

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tapat vaan ittes. Ihan sama miten.

      Tapa pari toimittajaa mukanasi. Maailma kiittää.

      • Anonyymi

        On rikos yllyttää ketään tekemään itsemurhaa tai tappamaan muita.


    • Anonyymi

      Itsemurhaa ei koskaan voi tehdä helpommaksi jälkeenjääneille.
      Se on aina varsin traumaattista, omaisille tietysti eniten.
      Omalle kohdalleni ei ole sattunut kuin yksi itsemurhan tehnyt, tyttäreni hyvän ystävättären äiti jonka toki tunsin mutta ei oltu mitenkään läheisiä ystäviä.
      Hän hirttäytyi kotonaan, ja en pysty kuvaamaan miltä se tuntui! Jälkeen jäi kaksi tytärtä 16-ja 18-vuotiaat.
      Vielä nytkin kun asiasta on jo vuosia aikaa, sen muistaessani tuntuu valtavan pahalle. Mietin miltä hänestä on täytynyt tuntua kun sellaiseen ratkaisuun joutui päätymään?
      Tyttärien elämä on onneksi järjestyksessä, mutta heidän tuskaansa voi vain arvailla.
      Jos ihmisellä on itsemurha-ajatuksia, täytyy kertoa se jollekin ja hakea apua!

      • Anonyymi

        Entä jos ei ole jälkeenjääneitä? Pitääkö viranomaisille jättää jäähyväisviesti?


    • Anonyymi

      Kandee kutsua porukka koolle ja sitten mennä ruumisarkkuun makaamaan.
      ja sanoa hyvästit. Sitähän kannattaa harjoitella niin onnistuu varmemmin tositilanteessa.

    • Anonyymi

      Se ei ole helppoa kenellekään. Kaikki jäävät suremaan ja miettimään että miten olisin voinut auttaa, ja olisinpa tiennyt. Moni tekisi melkein mitä tahansa että voisi estää sen. Paljon useampi haluaisi auttaa sinua kuin vahingoittaa. Ne jotka tänne kirjoittelee pahoja kommentteja on sairaita itse, ja he saattavat sanoa mitä tahansa, eikä ne ole kohdistettu sinulle, vaan kenen tahansa aloitusviestiin, johon voivat nämä surkimukset purkaa pahaa oloaan. Tai onko se edes sitä enää. Neuvoisin sinua kuuntelemaan jotain joka voisi auttaa sinua elämäntilanteessasi, koska heitä on paljon, jotka auttavat mielellään. Oletko soittanut auttavaan puhelimeen? Niissä voi keskustella asioista anonyymisti ja voi saada apua joka kääntää elämän parempaan suuntaan, vaikket sitä itse usko. Asiat joista me kärsitään ovat vain asioita.

    • Anonyymi

      Veljeni ammuttua itsensä jouduimme menemään tyhjentämään hänen asuntonsa. Vaikka olimme maksaneet ennen sitä siivoojalle huoneen siivoamisesta, niin jouduimme kuitenkin ottamaan veriset aivojen kappaleita roikkuvat verhot ikkunoista yms. Aivojen haju ei koskaan haihdu mielestäni.

      Kun sitten hautajaiset tuli en itse mennyt sinne vaan keskityin kynttilän edessä kertomaan mielessäni veljelleni; olet nyt kuollut ja sinun pitäisi yrittää päästä valoa kohti, eikä jäädä maanläheisyyteen. Elämä jatkuu kuoleman jälkeen ja siirryt vain jonkin ajan kuluttua seuraavaan elämään. En muista mitä muuta juttelin, mutta kun kävin noin vuosi sitten meedion yleisöistunnossa niin veljeni ilmestyi meedion kautta ja kertoi, että olin auttanut häntä hänen kuolemansa jälkeen. Hän kun ei olisi osannut muuten mennä valoon jossa häntä autettiin eteenpäin. Hän sanoi ettei itsemurhaa saisi tehdä koska elämä on lahja. Eli elämä pitäisi ottaa kiitollisena vastaan oli se sitten millainen tahansa.

      Käykää medioilla ja tutustukaa asioihin ennen kuin teette tyhmyyksiä. Jokaisella meillä on myös henkiauttajia joiden tehtävä on auttaa, joten pyytäkää apua ja auttakaa muita niin itsellekin tulee hyvä mieli ja karmakin poistuu vähitellen.

      • Anonyymi

        Meediot ei välttämättä ole aina oikeassa, mutta muutenkin henkisiin asioihin kannattaa perehtyä. Ihminen kun on kaiken kaikkiaan myös henkisyyttä tarvitseva. Se taitaakin olla yksi syy miksi monella menee niin kurjasti kun unohdetaan henkisyys.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe