Velkajärjestely kysymyksiä

Anonyymi

Eli mitään mitäs velkaannuit ja elit ylivarojen juttuja en kaipaa. Minulla on ulosotossa n.120000 luulisin. Miten se kk maksu lasketaan ?. Tuleeko siihen miten vuokrat ym laskut mukaan eli mitkä ? Minulla on sairauteni vuoksi myös velkaa lapseni perintötilille ja lyhennän sitä nyt kuukaudeessa 200 euroa. Miten esim vuokra ja puhelin ja muut laskut otetaan velkajärjestelyssä huomioon ? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja tällä hetkellä uo vie 130 euroa siitä. Eli maksukykyni on huono velkaan nähden. Kuinka pää tulee kestämään sen ajan ? Mieheni on myös ulosotossa mutta yhteisesti emme sitä hae.hänelle jää käteen n. 1000 euroa uo:n jälkeen.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varaa aika velkaneuvojalle.

    • Anonyymi

      Olet totaalisen ku..ssa, et tule pääsemään koskaan eroon veloistasi. Tää summa on aivan liikaa.

      • Anonyymi

        Viisitoista vuotta istuu niin velka vanhenee. Silkkihanskainen on Suomen laki.

        Ketään ei pidä päästää velkajärjestelyyn. Määräaikainen laki 30v takaa on käsittämätöntä.

        Ja lopuksi. Iso laina tuplaantuu koska se ei vanhene ennen kuin tuo 15v on takana


    • Anonyymi

      Kuten joku aiemmin neuvoi, tilaa aika velkaneuvojalle ja hae velkajärjestelyä. Jos olet sairauden vuoksi velkaantunut, niin varmaan saat sen voimaan. 3-5 vuotta on velkajärjestelyn kesto, riippuu valittaako joku velkojista. Velkaneuvoja neuvoo niin tarkasti kuin haluat neuvoja ja vuokrat ym. normikulut otetaan huomioon, jotkut pienituloiset ovat päässeet nollaohjelmalle, eli eivät maksa mitään. Ulosottohan loppuu, jos pääset velkajärjestelyyn.
      Kyllä sen ajan elää, ei hurvittele, mutta ei nälkäänkään kuole.
      Ulosotossa on joku laskukaavake, en oikein tiedä, mutta elämiseen jätetään varat siinäkin. Tsemppiä, se on vain rahaa ja elämää, kyllä siitä selviät, usko pois. Tressaaminen ei auta.

    • Anonyymi

      älä maksa mitään,suoja osuudella pärjää,ja voivat ulosmitata vain työeläkkeestä osan.takuu eläkkeellä pärjää kun saa asumistuen.
      jos voitat lotossa maksa sitten.

      trast me

    • Anonyymi

      Velkajärjestely ei ole mikään velkojenleikkausautomaatti eikä sitä ole sinulle edes myönnetty, silti lasket jo kuukausieriä. Velkajärjestelylle on laissa asetettu tiukat edellytykset, mutta aina ei ole esim. piittaamaton velkaantuminenkaan ollut este järjestelyn myöntämiselle.

      Velkajärjestelylaki 10 a§:

      ” Velkajärjestely voidaan 10 §:ssä säädetystä esteestä huolimatta myöntää, jos siihen on painavia syitä ottaen erityisesti huomioon velallisen toimet velkojen maksamiseksi, velkaantumisesta kulunut aika ja muut velallisen olosuhteet sekä velkajärjestelyn merkitys velallisen ja velkojien kannalta.”

      Oikeus tuntuu joskus painavia syitä etsiessään vain laskevan puoltavat seikat yhteen, samoin hylkäykseen viittaavat, ja päättelevän summista tuomion lopputuloksen. Esim. sairauden vuoksi on saanut joskus tehdä rajustikin velkaa omasta takaisinmaksukyvystä piittaamatta, silti velkajärjestely on myönnetty. Ja jos on muutaman vuoden ponnekkaasti maksavinaan velkojaan, se on aina velkajärjestelyä puoltava seikka (ihan lakisääteisestikin).

      • Anonyymi

        Mulla meni taantuman aikana koko omaisuus ja jouduin ulosottoon. Perintäfirmojen kierrättämisen takia 28k€ velka nousi kuluineen noin 45k€:oon. Ja huom, omaisuus meni alihintaan. Lopulta päädyin velkajärjestelyyn ja sieltä putkahti sitten nollaohjelma. Järjestely on päättynyt ja tuo 45k€ jäi velkojien tappioksi. Ennen tätä episodia olin kyllä muutaman vuoden maksellut velkojani pois, mutta eiväthän ne pääomat lyhentyneet.


    • Anonyymi

      "Perintäfirmojen kierrättämisen takia 28k€ velka nousi kuluineen noin 45k€:oon. "

      Jos perintäfirma myy velat toiselle, se ei vaikuta velallisen velkamäärään mitenkään. Urbaani legenda.

      • Anonyymi

        Aasi, tietenkin ne repi perintäkuluja aina vaan eivätkä suostuneet laittamaan ulosottoon ja kaikkea muuta kivaa. Sulla ei näemmä ole mitään kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aasi, tietenkin ne repi perintäkuluja aina vaan eivätkä suostuneet laittamaan ulosottoon ja kaikkea muuta kivaa. Sulla ei näemmä ole mitään kokemusta.

        Perintäkuluilla on nykyään velkakohtainen kulukatto. Lisäksi voit vaatia perintätoimiston maksullisen perinnän lopettamista ja velan siirtämistä oikeuteen, sen jälkeen ainakin maksullinen perintä on lopetettava.

        Mutta takavuosina saattoi olla toisin.

        Vaikka velka myytäisiin joka viikko toiselle perintätoimistolle, se ei vaikuta viivästyskoron määrään . Viivästyskorko pääomitetaan myynnin yhteydessä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe