Jalka ja käsi särky

Anonyymi

Voiko diabeteksestä tulla jalka ja käsi särkyä kun on syönyt jotain makeaa esim karkkia. Olen huomannut itselläni sellaista mutta en ole varma tuleeko makean syönnin jälkeen

7

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koeta nyt päättää mitä haluat kysyä???

• Anonyymi

Juu no siis tuota mitä kysyin vähä ajatuksissani kirjoitin vähän väärin

• Anonyymi

Ei tule. Särkysi johtuu jostain muusta.

Diabetes aiheuttaa särkyjä vasta kun sairaus on ollut pitkään ja huonossa hoitotasapainossa ja syntyy neuropatiaa (lähinnä ensin varpaisiin), silloin särky on käytännössä jatkuvaa.

Tällä pastalla on syntynyt selvä havainto että ihmiset googlaa oireitaan ja esimerkiksi tässä kun on haettu säryn syytä niin eräänä vaihtoehtona on tullut diabetes. Lukija ei kuitenkaan ole tutkinut asiaa pidemmälle havaitakseen että muut diabeteksen oireet puuttuu.

• Anonyymi

Okei eli siis jos on neuropatiaa niin särky on jatkuvaa eli ei tälläistä että tulee ja menee 4 tunnin päästä ohi ja voihan nämä tietysti olla kasvukipujakin kun aika nuori vielä olen. Suvussa on kyllä diabetestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei eli siis jos on neuropatiaa niin särky on jatkuvaa eli ei tälläistä että tulee ja menee 4 tunnin päästä ohi ja voihan nämä tietysti olla kasvukipujakin kun aika nuori vielä olen. Suvussa on kyllä diabetestä

Diabetes on helppoa poissulkea. Käyt mittauttamassa verensokerin paastoarvon terveyskeskuksessa (kouluhoitajalla?). Olet syömättä 11-12 h vaikkapa yön yli (ei saa edes juoda) ja käyt mittauksessa aamulla. Kun suvussa on diabetestä, ainakin tulevaisuudessa voisi käydä mittauttamassa tuo arvo useiden vuosien välein. Jos jollakin läheisellä on oma kotimittari, paastomittauksen voi hoitaa silläkin em. ohjeilla.

• Anonyymi

Ei tule. Kun syöt Annikan ohjeilla ainoa särky tulee korvien väliin. Näin meillä Linkööppingissä.

• Anonyymi

Itselläni on muutaman kerran tullut kivuliaita jalkakramppeja, jos olen illan aikana mättänyt karkkia tai suklaata oikein urakalla. Minulla siis D2 ja ruokavaliohoito. Mutta tosiaan pitää syödä melkoisesti sitä makeaa, että krampit iskevät. Ja ihan taatusti liittyy juurikin sokereihin. Nykyään en syö enää makeaa ollenkaan, Korkeintaan pullan kahvin kanssa pari kertaa kuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe