Jalka ja käsi särky

Anonyymi

Voiko diabeteksestä tulla jalka ja käsi särkyä kun on syönyt jotain makeaa esim karkkia. Olen huomannut itselläni sellaista mutta en ole varma tuleeko makean syönnin jälkeen

7

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koeta nyt päättää mitä haluat kysyä???

• Anonyymi

Juu no siis tuota mitä kysyin vähä ajatuksissani kirjoitin vähän väärin

• Anonyymi

Ei tule. Särkysi johtuu jostain muusta.

Diabetes aiheuttaa särkyjä vasta kun sairaus on ollut pitkään ja huonossa hoitotasapainossa ja syntyy neuropatiaa (lähinnä ensin varpaisiin), silloin särky on käytännössä jatkuvaa.

Tällä pastalla on syntynyt selvä havainto että ihmiset googlaa oireitaan ja esimerkiksi tässä kun on haettu säryn syytä niin eräänä vaihtoehtona on tullut diabetes. Lukija ei kuitenkaan ole tutkinut asiaa pidemmälle havaitakseen että muut diabeteksen oireet puuttuu.

• Anonyymi

Okei eli siis jos on neuropatiaa niin särky on jatkuvaa eli ei tälläistä että tulee ja menee 4 tunnin päästä ohi ja voihan nämä tietysti olla kasvukipujakin kun aika nuori vielä olen. Suvussa on kyllä diabetestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Okei eli siis jos on neuropatiaa niin särky on jatkuvaa eli ei tälläistä että tulee ja menee 4 tunnin päästä ohi ja voihan nämä tietysti olla kasvukipujakin kun aika nuori vielä olen. Suvussa on kyllä diabetestä

Diabetes on helppoa poissulkea. Käyt mittauttamassa verensokerin paastoarvon terveyskeskuksessa (kouluhoitajalla?). Olet syömättä 11-12 h vaikkapa yön yli (ei saa edes juoda) ja käyt mittauksessa aamulla. Kun suvussa on diabetestä, ainakin tulevaisuudessa voisi käydä mittauttamassa tuo arvo useiden vuosien välein. Jos jollakin läheisellä on oma kotimittari, paastomittauksen voi hoitaa silläkin em. ohjeilla.

• Anonyymi

Ei tule. Kun syöt Annikan ohjeilla ainoa särky tulee korvien väliin. Näin meillä Linkööppingissä.

• Anonyymi

Itselläni on muutaman kerran tullut kivuliaita jalkakramppeja, jos olen illan aikana mättänyt karkkia tai suklaata oikein urakalla. Minulla siis D2 ja ruokavaliohoito. Mutta tosiaan pitää syödä melkoisesti sitä makeaa, että krampit iskevät. Ja ihan taatusti liittyy juurikin sokereihin. Nykyään en syö enää makeaa ollenkaan, Korkeintaan pullan kahvin kanssa pari kertaa kuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1644
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26