Niin alas olen itseni taas hukannut, että ei edes itsestään luopuminen helpota. Ei auta alhaisimmat ja raukkamaisimmatkaan keinot hallita sitä syvintä tunnetta. Tunnetta jota niin pelkään ja kavahdan. Mitään en voi varmaksi sanoa. Piikkilangat ja muurit eivät kestä sen voimaa. Murtuvat ja katkeavat. Sen voiman kasvaessa myös sen tuomat pelot kasvavat. Käsikädessä kulkevat ylös ja alas...
Pahoillani olen kaikista valheista, jota olen itseäni suojellakseni ulos suoltanut. Niin väärin olen tehnyt ja sinua yrittänyt satuttaa. Ottaa etäisyyttä, ettei pahin mahdollinen tuntuisi niin pahalta. En tiedä onko "meillä" toivoa ja mahdollisuutta.
Niin paljon kirjoituksia, jotka voisivat edes olla sinulta. Mieleni toimii minua vastaan ja satuttaa. Mitään ei pitäisi ottaa niin vakavasti, varsinkin kun lähde on mikä on. Silti mieleni pyörittää pahimpia skenaarioita ja ehkä yrittää varautua niihin. Mutta miksi elän sitä pahaa oloa jo ennakkoon? Niin sekaisin tämä myrsky on pääni saanut...
Hänelle haluaisin toivottaa hyvää sunnuntaita.
Kyllä minä häntä rakastan...
36
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi olet viritellyt piikkilankaa ja rakentanut muurin ympärillesi? Mikä niissä tunteissa niin pelottaa?
- Anonyymi
Elämässäni olen vain kyennyt haaveilemaan, kuinka kaikki paha tulisi joskus hyvänä takaisin. Yksinäisyys ja pettymykset ovat tehneet minusta pessimistin. Pessimistin joka ei myönnä haaveitaan, ettei niiden kaatuminen taas satuttaisi niin kovaa. Voin vain kuvitella sen lämmön ja rauhan, jonka olisin voinut ehkä joskus saadakkin. Olisin niin onnellinen silloin...
Sitä enemmän se tulee koskemaan, mitä enemmän edes uskallan edes haaveilla. :(
- Anonyymi
Rakkaudessa ei auta kuin olla rehellinen. Niin itseään kuin sitä toistakin kohtaan, tai muuten sen kalvaa sisintä hitaasti ja teet hidasta henkistä kuolemaa, muutut ontoksi.
- Anonyymi
Rehellinen olen parhaani mukaan ollut. En vain saanut sanotuksi kaikkea, koska pidin todennäköisenä vain turmiota sen jälkeen. Ontoksi muuttuminen kuulostaisi todelta houkuttelevalta tässä tilanteessa...
- Anonyymi
Ei sen tunteen mukana täydy juosta jos on mahdoton tilanne. Tunteesta huolimatta voi jokin sisäinen ääni sanoa yhtä paljon vastaan. Rakkaus ei ole kuitenkaan ikinä turhaa vaan kaikella on tarkoituksensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rehellinen olen parhaani mukaan ollut. En vain saanut sanotuksi kaikkea, koska pidin todennäköisenä vain turmiota sen jälkeen. Ontoksi muuttuminen kuulostaisi todelta houkuttelevalta tässä tilanteessa...
Ei se onttous ole tunteettomuutta, vaan tyhjyyden tunne. Kaikki vain haalistuu ja muuttuu merkityksettömäksi ja sitä vain riivaa kysymys valitsiko väärin ja menettikö jotain, joka olisi ollut koko elämän arvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sen tunteen mukana täydy juosta jos on mahdoton tilanne. Tunteesta huolimatta voi jokin sisäinen ääni sanoa yhtä paljon vastaan. Rakkaus ei ole kuitenkaan ikinä turhaa vaan kaikella on tarkoituksensa.
Miksi te puhutte täällä rakkaudesta kun aloituksessa selkeästi mainitaan, että yrittää etsiä täältä vastauksia. Jos ollaan tuolla tasolla niin oikeasta rakkaudesta ei voi olla kyse. Kyseessä on toisella ihmisellä leikkiminen. Miten ihminen päätyy tilanteeseen jossa pohtii yksin, ilman sitä toista ihmistä tuollaisia, päätöksiä ja arvailuja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se onttous ole tunteettomuutta, vaan tyhjyyden tunne. Kaikki vain haalistuu ja muuttuu merkityksettömäksi ja sitä vain riivaa kysymys valitsiko väärin ja menettikö jotain, joka olisi ollut koko elämän arvoista.
En vain tiedä mikä olisi tässä tilanteessa parasta. Mitä enemmän asiaa pohtii niin sitä enemmän tilanne pääni sisällä vain pahenee. Voisinkin vain päästää irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi te puhutte täällä rakkaudesta kun aloituksessa selkeästi mainitaan, että yrittää etsiä täältä vastauksia. Jos ollaan tuolla tasolla niin oikeasta rakkaudesta ei voi olla kyse. Kyseessä on toisella ihmisellä leikkiminen. Miten ihminen päätyy tilanteeseen jossa pohtii yksin, ilman sitä toista ihmistä tuollaisia, päätöksiä ja arvailuja?
Itse olen tilanteeseeni suurin syyllinen. En kiellä itseltäni asioiden pohtimista, vaikka se tapahtuisikin sitten vain täällä. Ehkä oletkin oikeassa että kyseessä ei ole tämän takia oikea rakkaus. Niin loppuun olen itsenyt kuluttanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En vain tiedä mikä olisi tässä tilanteessa parasta. Mitä enemmän asiaa pohtii niin sitä enemmän tilanne pääni sisällä vain pahenee. Voisinkin vain päästää irti.
Puhua siitä hänen kanssaan? Ei se muuten pääty tai voi alkaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhua siitä hänen kanssaan? Ei se muuten pääty tai voi alkaakaan.
Mutta jos mitään ei alkaiskaan, niin mitään ei päätyisikään? Huono selitys, mutta parempaan en nyt vain pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos mitään ei alkaiskaan, niin mitään ei päätyisikään? Huono selitys, mutta parempaan en nyt vain pysty.
Olen elänyt tuollaisessa välitilassa sen verran kauan, että tiedän ettei se pelkästään omassa päässä pohtimalla pääty, vaan jatkuu ja jatkuu... Siitä että saa purettua ajatuksiian sille toiselle tulee aina pidemmällä tähtäimellä parempi olo, vaikka hetken saattaa surettaakin jos tunteet eivät kohtaakaan.
- Anonyymi
Jotain samaa on minullakin menossa. Kuulostaa niin tutulta. Voimia sulle, ja toivon, että tilanne selkiintyy ja ratkaisu löytyy. Toivotan hyvää siitäkin huolimatta, vaikka itselläni hommat on solmussa suhteessa erääseen ikävöimääni naiseen.
- Anonyymi
Kiitos. Voin vain toivoa sinullekin, että saat asialle jonkinlaista selkeyttä.
- Anonyymi
Minä haluaisin kertoa yhdelle naiselle kaiken pahan mitä olen tehnyt sydämessäni ja käytännössä. Saisi sitten päättää antaako anteeksi ja huoliiko omakseen. Joo sen teen kunhan tavoitan ja rohkenen. Minusta tuo taitaa olla ainoa keino löytää oikea rakkaus. On kerrottava oma varjopuolensa. Toki sydämeni on nykyisin uusi mutta naisen on hyvä tietää menneisyyteni. Häpeä, yksinäisyys ja paatumus. Sen jälkeen tietää kuka olen. Ja kun tietää kuka olen, voi rakastaa minua ja unohtaa mielikuvansa minusta.
Hyvää sunnuntaita.- Anonyymi
Samankaltaisia ajatuksia aloittajallakin. En vain tiedä rohkenenko enää ikinä olemaan "aktiivinen osapuoli". Niin kovasti olen itseäni onnistunut kolhimaan...
Hyvää sunnuntaita sinnekin päin, missä ikinä nyt oletkaan! - Anonyymi
Ei sinun todellakaan tarvitsee tai pidä kertoa kaikkea. Useimmin kukaan ei kerro!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun todellakaan tarvitsee tai pidä kertoa kaikkea. Useimmin kukaan ei kerro!
Minä kerron! Ja nainen kuunnelkoon. Kerron minkälainen pelkuri olen. Miten raukkamainen ja miten julma ja ilkeä sydämeltäni. Ja jos sen jälkeen sanoo, että haluaa mun kanssa olla aina niin hän tosiaan on mun kanssa aina. Ei mitään muttia.
Hyvää sunnuntaita.
- Anonyymi
Leevihän se kaiken sanoo ei tarvitse enää kommentoida.
https://www.youtube.com/watch?v=UAhH2uSWx_I - Anonyymi
Niin kauan kuin riittää rakkautta, "meillä" on toivoa <3
- Anonyymi
Juuri noin se menee.
- Anonyymi
YHTÄKÄÄN LUTKAA TAI JEESUS KUSIPÄÄTÄ EI TULE ELÄMÄÄNI!! EI OLLA SUJUT!!
Edelleen vain laki käy! Ei Jeesus! Ei uskonto, ismit eikä tule parisuhdetta!
Oikeudenkaaressa aikanaan sekä ihmisoikeustuomioistuimessa myös.
T h r j - Anonyymi
Olet häpeäksi rakkaudelle. Et saa hantä ja vietät elämää joka ei täytä sydäntäsi. Sen olet ansainnut. Saat virlä ansiosi mukaan.
- Anonyymi
Kiitos kun joku uskalsi sanoa jotain suoraan!
- Anonyymi
Mun mielestä tuollaiset tunteet tulee ilmaista sille toiselle. Kesken jäänyt "rakkaustarina" voi vaivata hyvinkin pitkään. Kun sen vain voisi elää ja katsoa, onko siitä ainesta muuhunkin alkuhuuman jälkeen. Kun se arki koittaa aina, ennemmin tai myöhemmin.
- Anonyymi
Ei ne tule. Ei ne tule ikinä minun tapauksessani. Yritän vain venkoila kohtaloani ja persoonaani vastaan. Sieluani yritän taltuttaa täysin turhaan. En voi hyväksyä puristusta vaikka se on aina osa minua!
- Anonyymi
Sinulle Mies, joka kirjoitit tämän kaiken.
Olen pahoillani kaikesta, niistä parista virheestä jotka tein / sain aikaan kun hetken ajan verran olin / elin lähelläsi. Kaikesta sattuneesta on niin paljon aikaa, että olisin päässyt pois siitä tilanteesta ja vapaaksi elämästä sen aikaisesta.
Minun oli uskallettava luottaa ja jättää jotain hyvin rakasta. Minun oli myös unohdettava sinut se kaikki vähäpätöinen, joka ei mitään hyvää tuonut elämääni.
En ymmärrä, että miksi erehdyin suhteesi niin pahasti. Miksi tarrauduit ja piinasit minua pitkään ja haavoitit niin pahasti. Paljon myöhemmin tuon kaiken ymmärsin:
Vaikka en sinua silloin tuntenut mitenkään enkä tunne sinua tänä päivänäkään.
Niin vieläkin haluaisin kysyä sinulta suoraan että.
Miksi ne ovat sinulle vaikeita, miksi et kestänyt niitä jos ne tuli toisen naisen taholta eikä elämän kumppaniltasi. Ymmärrän jos sinua on joku toinen nainen haavoittanut pahoin joskus täällä elämässä ja silloin päätit, että seuraavalle naiselle kostat kaiken moninkertaisesti. Mutta ymmärrätkö vieläkään, että tarkoitukseni ei ollut loukata sinua eikä edes tunkea väliin mitenkään. Nyt sen kerron, pelkästään ihastumisen takia tapahtui kaikki mikä tapahtui välillämme. Jos olisin paha nainen, niin haluaisin satuttaa sinua syvältä ja kertoa sinulle jotain sellaista, mitä en usko sinun tietävän.
Päin vastoin tuolle oletetulle pahuudelle haluan, että tiedät jotain.
Maisemissa en viihtynyt ja kotipaikaksi en tuntenut. Elämäni oli sitä mitä oli ja toisinaan hyvin vaikeaa, muuten en kai olisi sinuun ihastunut.
Toivon enään kaiken kokemani jälkeen, että unohdat kumppanisi kanssa minut ja annat minun elää elämääni rauhassa. En ole kaivannut sinua, en ikävöi sinua, en voi liioin mitenkään auttaa sinua. Paljon sait vahinkoa aikaan ja minusta on tuntunut että, et tekosi vakavuutta edes ymmärrä. En osaa sanoa mitään kaunista sinulle, sillä vieras ihminen olet minulle. En jaksa vihata sinua, viha on loppupelissä aika hyödytön tunne ja se ei johda mihinkään hyvään. Kaikesta ikävästä huolimatta ja niistä muutamista kohtaamisista joita en suunnitellut mitenkään ja joita en olisi välttämättä tahtonut kokea, nähdä, ymmärtää.
Toivon sinulle Hyvää Joulua. Ja että et enempää heittäisi suolaa haavoihin.
PS. Luvaton käyntisi jossain, hyvin kauan aikaa sitten.- Anonyymi
Rohkeasti kirjoitat minulle, vaikka et ole hän. Asiasi eivät nyt vain täsmää.
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apSen verran avaan vielä. Minulla ei ole kumppania. Pelkästään ihastumisen takia mitään ei ole tapahtunut ja kaikki on muutenkin tapahtunut hyvinkin vähän aikaa sitten. Luvaton käynti jossain ei myöskään sano yhtään mitään. Hienosti kuitenkin kirjoitit ja ei mitään siitä pois.
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apSivusta pakko huomauttaa että asioilla on toinen seinämä jota tuo kirjoittaja ei näe...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta pakko huomauttaa että asioilla on toinen seinämä jota tuo kirjoittaja ei näe...
Ei tässä harhaisiksi sentää ruveta. Kuuluisia "loogisia harhoja".
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apKirjoitus ei ollut tarkoitettu sinulle ap kuka lienetkin.
Jos aloitus oli sinulta, se sopi yhden toisen henkilön aloitukseksi tarinaksi.
Miehen joka loukkasi minua hyvin julmasti yli 20-vuotta sitten.
Miehen joka kuuluisi teosta vastuuseen, mutta hän ei ehkä ymmärrä -
tehneensä mitään väärää. Itse olen osasyyllinen tapahtumaan, mutta olen maksanut virheestä kovan hinnan, kärsimällä kovasti.
- Anonyymi
Älä nyt ainakaan toimi kuten eräs nainen taannoin...
Nainen ei myöntänyt tunteita ja päätyi sitten jonkun toisen tyypin sänkyyn.
Oikeasti, kaikki mahdolliset välttelyt, pakenemisemist, kieltäytymiset jne. voi vielä ihastunut ja kiinnostunut kestää, mutta...
Kyllä se jos joku toinen miekkonen kiinnostaa "siinä mielessä" niin siihen se ihastus loppuu.
Ei sellaiseen suhteeseen kannata yhdenkään miehen lähteä jossa joku toinen mies olipa syy mikä tahansa kiinnostaa enemmän pantavana kuin se joka olisi sinusta aidosti kiinnostunut.
Vielä varmempaa on se jos nainen kiinnostuu jostain varatusta miehestä eikä siitä mahdollisesta ihastuneesta miehestä.
Ei kukaan fiksu mies sellaista naista kattele vaikka jotain tunteita olisikin.- Anonyymi
Kyse ei ole mistään sellaisesta.
- Anonyymi
Hyvin kirjoitit, jotain tuttua... voisinpa omia.
Minulle mies on ollut töykeä, vaikkemme edes tunne. Kävellyt pois seurastani, vältellyt katsetta. Halunut näyttää välinpitämättömyytensä kertomalla ihastuksesta toiseen. Avautunut, sulkeutunut. Ollut muka hauska ja onnistunut vain loukkaamaan. Pakoillut minua näkyvästi kohdatessamme. Saanut minussa aikaan niin kurjat olotilat, ettei kukaan ennen. Olen itkenyt, suuttunut, välin ihan sekaisin onnesta kun kuulen tai näen hänet. Tiedän jo, ettei mikään negatiivinen hänessä voi enää viedä ihastustani.
Niin syvällä olen, mutta.... yritän peittää kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3475785- 775223
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484286- 523911
- 483648
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1583356Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky403102- 432259
- 492185