Kannattaa kokeilla kylmää flunssaan!

Anonyymi

Täällä aiemmin on keskustelua aiheesta "Kylmettyminen johtuu kuumasta!"

Vaikuttaa hyvin perustellulta. Minä ainakin uskon siihen!

12

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selitäpä miten se on mahdollista.

    • Anonyymi

      Selitys:
      Aloitetaan verenkierrosta. Jos sinulla on näkyvät verisuonet kädessä, pidä kättäsi ensin alaspäin niin alhaalla kuin yletät. Katsopas verisuoniasi kun nostat kättäsi hitaasti ylös pään yläpuolelle.
      Näet että suonet ovat pullistuneita käden ollessa alhaalla, mutta kun kätesi on ylöspäin, paine häviää.
      Selitys on yksinkertainen: veri on nestettä, ja nesteessä paine nousee mitä enemmän nestettä on mittauspaikan yläpuolella.
      Sovellettuna ihmiseen: veren paine on huomattavasti korkeampi jaloissa kuin esimerkiksi päässä.

      Jos seisomme käsillämme, naama on punainen kuin keitetty rapu, koska yläruumiin verisuonet eivät ole tehdyt sellaista painetta vastaaviksi.
      Jalkojen verisuonet sen sijaan ovat varustetut paksummilla seinillä, ja eivät suuremmin laajene korkeastakaan paineesta.

      Ihminen on tehty niin että kylmässä jalkojen verisuonet supistuvat, jolloin niissä verenkierto vähenee. Koska sydän pumppuaa yhtä paljon verta, silloin veren määrä ylempänä kehossa lisääntyy.
      Monet tuntevat tämän muutoksen paineena ja kipuna alavatsassa, ja tuntuu kuin pitäisi mennä aina vessaan. Sitten mennään tohtoriin joka sanoo:" Ei ole bakteereita!" Eipä tietenkään.

      Toinen alue missä verenkierto lisääntyy helposti, on kaula. Tämän voi itse todeta: jos tuntuu siltä, kuin leipäpala olisi takertunut kurkkuun, silloin tarvitsee vain kylmentää kaulaa ja lämmittää jalkapohjia, niin kipu häviää kun verenkierto jaloissa vilkastuu.
      Veri kerääntyy mieluiten sinne missä on lämmintä. Siksi henkilö joka suojelee kaulaansa paksulla kaulahuivilla, on aina hiukan vilustunut, ja se joka suojelee korviaan, saa helposti korvatulehduksen.
      Korvatulehdus häviää, jos kylmentää korvaa vaikka lumella, ja yöllä nukkuu ikkuna auki ja kipeä korva ylöspäin.
      Kokeilkaa muuten flunssassa, kuinka kyljellä nukuttaessa se sierain tukkeentuu, mikä on alapuolella, ja toinen aukeaa, koska se on ylempänä.

      Jos siis kaula on kipeä, lämmittäkää jalkoja ja kylmentäkää kaulaa, niin olo helpottuu.
      Lämpöiset sukat ja kengät jalkaan, niin virtsatulehduksen oireet helpottuvat.

      Itse noudatan näitä ohjeita, ja aina tuntuu toimivan.

      • Anonyymi

        Älkää nyt kuitenkaan nukkuko yöllä ikkuna auki korvakipuisena tai muutenkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt kuitenkaan nukkuko yöllä ikkuna auki korvakipuisena tai muutenkaan!

        Olen itse kokeillut tuota ja se toimii. Olen auttanut toisiakin pääsemään täten korvakivuistaan.


    • Anonyymi

      Meillä on aina makuuhuoneen ikkuna raollaan jos ei ole useampia miinusasteita. Nukkuu paremmin.

    • Anonyymi

      Flunssa on virussairaus. Jos pysyt talvella poissa kaikista lämpimistä tiloista - eli paikoista, joissa ihmisiä on paljon ja tiiviisti, niin toki tartunnan mahdollisuus alenee. Vaikea kuvitella, että flunssa olisi kehittynyt vasta keskuslämmityksen kautta. Eiköhän se ole varhaisempaa alkuperää. Yleensä tuoreet tartuntataudit ovat ärhäkämpiä ja tappavampia kuin vanhaa alkuperää olevat taudit. Joidenkin tautien syntyajankohta/siityminen ihmiskuntaan on jäljitettävissä, kuten HIV ja tuhkarokko. Varsin tuoreita molemmat.

      Väittäisin, että flunssaa on ollut ennen keskuslämmitystäkin.

      Poppaskonstilla flunssa ei parane, siihen tarvitaan aikaa antaa kehon parantaa itse itsensä. Jos tiedät poppaskonstin, niin kerro se toki lääketieteen edustajille. Asian voi sitten testata tieteellisesti. Kaikkea sairastavuuttahan pidetään uhkana bruttokansantuotteelle, eli jos helppo hoito on olemassa, sitä kyllä käytetään.

      • Anonyymi

        Olen testannut kylmää jo kolme vuosikymmentä. Ei ole kyse poppakonsteista!

        Lääkärit ovat juuttuneet viruksiin, eivätkä kykene toisin ajattelemaan. Siksi heille on saman tekevää kuinka hoidat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen testannut kylmää jo kolme vuosikymmentä. Ei ole kyse poppakonsteista!

        Lääkärit ovat juuttuneet viruksiin, eivätkä kykene toisin ajattelemaan. Siksi heille on saman tekevää kuinka hoidat!

        Minä saan heti flunssan, jos lähden liian vähissä vaatteissa ulos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä saan heti flunssan, jos lähden liian vähissä vaatteissa ulos!

        Kokeilepa niin että otat todella lämpimät jalkineet ja muuten lämpimät vaatteet, mutta jätät kaulan sen suuremmin suojaamatta! Pidä kaula viileänä, mutta muu keho lämpimänä!
        Ei haittaa vaikka olisit jo flunssassa. Liiku kuitenkin, ettet vain seiso ulkona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa niin että otat todella lämpimät jalkineet ja muuten lämpimät vaatteet, mutta jätät kaulan sen suuremmin suojaamatta! Pidä kaula viileänä, mutta muu keho lämpimänä!
        Ei haittaa vaikka olisit jo flunssassa. Liiku kuitenkin, ettet vain seiso ulkona!

        Aina kun keväällä jättää kaulaliinan liian aikaisin pois tai talvella unohtaa kotiin -> kurkku kipeänä.
        Eivät oikein nuo neuvosi kuulosta järkeviltä, mutta saathan itse toimia miten parhaaksi näet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun keväällä jättää kaulaliinan liian aikaisin pois tai talvella unohtaa kotiin -> kurkku kipeänä.
        Eivät oikein nuo neuvosi kuulosta järkeviltä, mutta saathan itse toimia miten parhaaksi näet.

        Minä en edes omista kaulaliinaa, eikä kurkkuni ole kipeänä, vaikka pidänkin kaulusta hiukan auki.

        Järkevyyden voi todeta kokeilemalla edes puolituntia, eikä niinkuin meidän kissa: menee ovelle, mutta kun oven aukaisee ja hiukan tulee kylmää, niin heti porhaltaa takaisin lämpimään.


    • Anonyymi

      Siis anteeksi mitä, viestini poistettiin jossa sanoin etten minä ainakaan kylmää ota kaulalleni jos kurkku karhea, seurauksena kurkku paskana ja poltteleva rinta. Oletan että poisto oli virhe.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe