Ahdistaa kokoajan

Anonyymi

Millä lääkkeillä olette saanut todella pahan ahdistuneisuuden hallintaan niin että pärjäätte? Itse olen kärsinyt vaivasta. Kymmeniä vuosia pikkuhiljaa paheetuen. Vuoden Olin neljän seinän sisällä kun en lekuriinkaan uskaltanut. Töihin en ole kyennyt 5:n vuoteen. Lisäksi kärsin pahasta masennuksesta. En tiedä enää mitä lääkäriltä pyytää kun tämänhetkinen lääkitys ei toimi ja valttaytymiskayttaytyminen on alkanut taas. Laakkeeni on rivatrill ja xanor. Olen ihan toivoton. Aina. Vaan kun uusi pvä koittaa sama helvetti alkaa. Kayn myös terapiassa. En tiedä mikä laakitys pitäisi olla nyt vähän aikaa tujumpanna että selviän pahimman yli. Vastatkaa ja kertokaa tilanteestanne samassa tilassa olevat, asiallisia vastauksia kiitos!

25

2919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse kärsin aikoinaan ahdistuksesta. Siis kärsin varmaan 5 vuotta ja kävin kaikki mahdolliset lääkkeet läpi. Hyvin pitkän kasvuprosessin jälkeen kävi ilmi, että ahdistuksen taustalla oli asemani yhteiskunnassa joka on aina ollut haastava. Mikä minulle lopulta auttoi oli yksinolo ja hyvien muistojen palauttaminen mieleen tavalla tai toisella. Siis ponnistelin toistaen asioita, jotka olivat tuoneet minulle hyviä muistoja. Kehollisesti kohdistin ahdistukseni tunteeni kurkkuun, jota saatoin pohtia tuntikausia sängyssä. Mietin mielessäni, että olen liian tärkeä tänään että annan tämän ahdistuksen hallita minua. Etsin ympäristössä jotain tuoreita muistoja, jotka toivat minulle hyviä muistoja. Olen nykyään onnellisempi ja kauniimpi. MInulle aikoinaan diagnosoitiin virheellisesti skitsofrenia. Kävikin ilmi, että olen tavallista herkempi ja alkoholi ei sovi minulle. Sen sijaan maalaan nykyään kauniita tauluja ja olen oppinut ymmärtämään oman historian tulkitsemalla sen uudestaan. Ahdistus on pohjimmiltaan hyvä tunne, kun sen kanssa oppii elämään. Se kertoo sinulle jostakin sinulle nykyhetkestä, menneisyydestä tai tulevasta.

• Anonyymi

En tiedä luetko enää tätä, mutta syy tuolle ololles on noissa lääkkeissä. Jos menee päivittäin niin riippuvuudesta ja toleranssista kysymys.

• Anonyymi

Temesta eli loratsepaami on täsmälääke ahdistukseen.

• Anonyymi

Temesta on hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Temesta on hyvä.

Temesta on myös mulla auttanut. Opamox ja diapam ei.

• Anonyymi

Mun ahdistus poistui seuraavalla kaavalla puolen vuoden ajan noudatettuna:

Bic mac aterioita 2 kpl päivässä.
      Burger king ateriat käy myös.

Irtokarkkeja 500 grammaa
      , energiajuomaa vähintään 3 kpl 0,5 l Tölkkiä

Coca colaa 2 kpl 1,5 litran pulloa.
      Olutta menee välillä myös reilu 10 tölkkiä päivässä.

Tupakkaa yksi iso aski.

Sohvalla makoilua.
      Liikuntaa en suosittele, siinä tulee hiki.

Sosiaalistamediaa 8 h päivässä josta seuraat muiden elämää ja unohdat samalla elää omaasi. Tietokone ja playstation pelit on loistavaa aikaa tuhlata elämä.

Näillä keinoilla saa varmasti Bipolaarihäiriön kuriin.

Ehkäpä illalla olantsapiinia 1000 Mg vielä.

• Anonyymi

Kärsin myös ahdidtuksesta, ollut välillä lievänä elämän aikana, erittäin vaikean avioeron myötä eskaloitui pahaksi, nyt uusi avioliitto, pari vuotta ahdistus oli piilossa nyt taas läsnä joka päivässä.
      Otan kaksi Truxalia 25mg iltaisin, tuntuu ettei se riitä, Temesta pahimpiin hetkiin auttaa.
      Olen eläkkeellä ja päivät yksin kun puoliso on vielä työelämässä. Koen yksinäisyyttä, tällä hetkellä ei ole ystävää jonka kanssa voisi jutella niitä näitä. Puoliso ei näytä ymmärtävän tarvettani siihen että saisin huomiota.
      Vuosia sitten kokeiltiin masennuslääkkeitä ja ne vei minut ihan maanrakoon.
      Mikä mahtaisi olla jatkuvaan käytettynä hyvä.

• Anonyymi

Katso toinen ketju. Magnesium.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ashwagandasta olen kuullut, että ahdistukseen se voi olla jopa tilannetta pahentava, koska kohottaa vireystilaa. Siis googlasin joskus, kun ajattelin itsekin kokeilla. Ashwaganda on piristävä, ei rauhoittava, Mutta varmasti vaikutus on yksilöllinen. Minulle magnesium on auttanut ahdistukseen.

Eräs tuttavani sai ashwagandasta apua masennukseen, hänellä siis vireystila alhaalla ja lamaantunut olo - vrt. ahdistus = hälytyskellot soi koko ajan ja sympaattinen hermosto "riehuu", kova jännitys koko ajan.

Eihän mikään aine, oli se sitten luontaislääke tai viralinen, ongelmien syytä poista. Vahvistaa kuitenkin kroppaa niin että voi rauhallisemmin ja keskittyneemmin koettaa pähkäillä mitä elämässä on tapahtunut sellaista mikä ahdistaa, ja kuinka ratkaista asioita.

• Anonyymi

Entä onko tietoa miten aschvaganda reagoi lääkkeisiin. Luontaistuotteita ei varmaan ole tarkkaan tutkittu siinä suhteessa. Punariisi moninkertaistaa joidenkin lääkkeiden tehoa, mäkikuisma itselläni auttoi mutta nosti verenpainetta.
      Joka ilta otan magnesiumia yhden, otstteko enemmän..?

• Anonyymi

Minä otan iltapäivällä ja illalla yleensä yhteensä 700 mg magnesiumia. Kokeilin kerran mäkikuismaakin, ja vaikka kärsin ahdistuneisuudesta enkä masennuksesta niin sen piristävä vaikutus oli minusta miellyttävä. Ilmeisesti siis jotenkin kuitenkin rauhoitti. Sain mäkikuismasta kuitenkin hirveän ummetuksen. Joten jäi se kokeilu. Mäkikuisma on monille sopiva, kaikki eivät saa sivuvaikutuksia. Saksassa sitä kuulemma lääkäritkin määräävät paljon masennukseen. - Magnesiumissa oksidimuoto voi aiheuttaa vatsavaivoja, muut muodot kuten kelaatti ovat vatsaystävällisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä otan iltapäivällä ja illalla yleensä yhteensä 700 mg magnesiumia. Kokeilin kerran mäkikuismaakin, ja vaikka kärsin ahdistuneisuudesta enkä masennuksesta niin sen piristävä vaikutus oli minusta miellyttävä. Ilmeisesti siis jotenkin kuitenkin rauhoitti. Sain mäkikuismasta kuitenkin hirveän ummetuksen. Joten jäi se kokeilu. Mäkikuisma on monille sopiva, kaikki eivät saa sivuvaikutuksia. Saksassa sitä kuulemma lääkäritkin määräävät paljon masennukseen. - Magnesiumissa oksidimuoto voi aiheuttaa vatsavaivoja, muut muodot kuten kelaatti ovat vatsaystävällisiä.

...niin sitä en tiedä miten ashwaganda reagoi lääkkeisiin. Kannattanee googlata. - Mutta siis eräs ystäväni syö sitä jatkuvasti, hän sanoo sen auttavan, aiemmin hän on kärsinyt vakavasta ja keskivaikeasta masennuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, kokeilen magnesiumia tuplana. Kiitos vinkistä.

• Anonyymi

Bentsoillla. Eivät turruta vaan leikkaavat pahimman kärjen niin, että pystyy toimimaan ja tuntemaan. Yhdessä onnistumisen kokemusten ja altistusten kanssa.

• Anonyymi

Tuo on totta, mutta niitä on nykyään vaikea saada. Tyrkyttävät vain ssri- lääkkeitä ja neuroleptejä joista pää sekoaa täysin.,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on totta, mutta niitä on nykyään vaikea saada. Tyrkyttävät vain ssri- lääkkeitä ja neuroleptejä joista pää sekoaa täysin.,

Jos täytyy jotain virallista psyykenlääkettä käyttää ahdistukseen, niin minäkin ottaisin bentsot. Niissä vaan on valtava toleranssin ja riippuvuuden riski, ja vierotusoireet kovat. Siksi niitä ei nykyään paljon uskalleta määrätä. Toisaalta SSRI:n haittavaikutukset ovat kokonaisuutena pahemmat, kun käyttää pitkään. Vaikea ymmärtää, miksi niitä pidetään parempina kuin bentsoja. Ehkä vain siksi, että bentsoihin koukuttuu nopeammin. Minä ainakin sain vierotusoireita niistä jo parissa viikossa. Sen jälkeen otin vain satunnaisesti, ja pyrin käyttämään vain puolikkaita tabletteja.

Itse yllätyin magnesiumin tehosta ahdistuksen lieventäjänä. Yllätyin todella. Eräs tuttavanikin sanoi noin viikko sen jälkeen kun olin alkanut ottaa 700 magnesiumia (kelaattimuoto, ei oksidi) päivässä, että näytän paljon paremmalta - levänneemmältä - kuin ennen. Elämäntilanne ei tässä välissä ole muutttunut miksikään. ahdistavia asioita on ja tapahtuu ympärilläni koko ajan, joten siitä ei muutoksessa ole kyse. - eilinen aonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos täytyy jotain virallista psyykenlääkettä käyttää ahdistukseen, niin minäkin ottaisin bentsot. Niissä vaan on valtava toleranssin ja riippuvuuden riski, ja vierotusoireet kovat. Siksi niitä ei nykyään paljon uskalleta määrätä. Toisaalta SSRI:n haittavaikutukset ovat kokonaisuutena pahemmat, kun käyttää pitkään. Vaikea ymmärtää, miksi niitä pidetään parempina kuin bentsoja. Ehkä vain siksi, että bentsoihin koukuttuu nopeammin. Minä ainakin sain vierotusoireita niistä jo parissa viikossa. Sen jälkeen otin vain satunnaisesti, ja pyrin käyttämään vain puolikkaita tabletteja.

Itse yllätyin magnesiumin tehosta ahdistuksen lieventäjänä. Yllätyin todella. Eräs tuttavanikin sanoi noin viikko sen jälkeen kun olin alkanut ottaa 700 magnesiumia (kelaattimuoto, ei oksidi) päivässä, että näytän paljon paremmalta - levänneemmältä - kuin ennen. Elämäntilanne ei tässä välissä ole muutttunut miksikään. ahdistavia asioita on ja tapahtuu ympärilläni koko ajan, joten siitä ei muutoksessa ole kyse. - eilinen aonyymi

Magnesiumia voi saada myös liikaa eli kannattaa olla varovainen. Veriarvon voi mittauttaa, jos syö sekä purkista että ruoasta. Mulla on ollut liian korkealla silloin, kun uskoin kaikenlaiseen hömppään ja söin milloin mitäkin lisäravinnetta uskoen niiden parantawaan tehoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Magnesiumia voi saada myös liikaa eli kannattaa olla varovainen. Veriarvon voi mittauttaa, jos syö sekä purkista että ruoasta. Mulla on ollut liian korkealla silloin, kun uskoin kaikenlaiseen hömppään ja söin milloin mitäkin lisäravinnetta uskoen niiden parantawaan tehoon.

Olet oikeassa, kannattaa mittauttaa aina välillä muutenkin, ja purkkimuotoisia lisäravinteitä käytettäessä varsinkin. Ruuasta ei niin helposti saa mitään liikaa. Magnesiumia kuitenkin voi käyttää paljon ennen kuin tulee oikeasti yliannostus - mutta voi siis tulla, kuten kerroit.

Seleeni ja rautahan ovat niitä ravintoaineita, joista voi aika pian tulla yliannostus jos syö niitä pillerimuodossa. Seleeniä muuten parhaiten luonnonmukaisessa muodossa parapähkinästä. Yksi parapähkinä päivässä naiselle ja puolitoista miehelle täyttää koko päivittäisen seleenitarpeen. Siinä vaan myös sama, että ei maidon eikä kahvin kanssa. Eikä pillerimuotoisten lisäravinteiden kanssa. Jos lisäravinteet ovat kelatoituina, ei pillerimuodostakaan pitäisi olla haittaa. Olen tästä kysellyt mm. apteekista, ja näin väittävät. Kelatointi aminohappoihin estää hivenaineita haittaamasta toistensa imeytymistä.

Magnesiumia on kaikkein eniten vehnäleeseessä, yli 800 mg/100 g. Vehnäleseet ovat siis tehokkain tapa tankata tätä luontaista "psyykenlääkettä." Täytyy vaan varoa, ettei samalla aterialla syö maitotuotteita eikä kahvia, ainakaan suuria määriä, koska ne haittaavat kivennäisaineiden imeytymistä. Tuossa linkkaamassani artikkelissa oli juuri tästä (linkki alempana).

• Anonyymi

Aloitin eilen ottamaan kaksi 👍😊

• Anonyymi

Vähennä uutisten lukemista. Se auttaa jonkin verran.

• Anonyymi

Joo, välillä lopetin uutisten seuraamisen, varsinkin iltapäivälehdet harrastaa raflaavia juttuja joissa selvää pelon lietsontaa, ylen uutiset turvallisia seurata.

• Anonyymi
      • Anonyymi

edellisestä linkistä:
        "Asiantuntijat ovat arvioineet, että suuressa osassa länsimaita vallitse magnesiumin puutos, jossa aikuiset saavat päivittäin vain 60-80% tarvitsemastaan magnesiumista."

Tekstissä on myös annostuksesta, jonka pitäisi olla yli 600 mg päivässä jotta varastot täyttyisivät.

"Magnesiumin puute voi myös aiheuttaa laaja-alaisia neurologisia ja psykiatrisia häiriöitä. Puutteen syynä voi olla paitsi liian vähäinen saanti ruuasta, myös esimerkiksi lapsen nopea kasvu ja sen myötä kasvanut tarve. Lapsi, joka on huonon ravitsemuksensa ja kasvupyrähdyksensä syystä alkanut kärsiä magnesiumin puutteesta, väsyy, hidastuu ja muuttuu apaattiseksi ja jumittavaksi. Nykytrendin mukaan hänen tilansa tulkitaan yleensä masennukseksi, tai muuksi mielenterveyden häiriöksi ja sitä ryhdytään usein lääkitsemään psyyken lääkkeillä!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

edellisestä linkistä:
        "Asiantuntijat ovat arvioineet, että suuressa osassa länsimaita vallitse magnesiumin puutos, jossa aikuiset saavat päivittäin vain 60-80% tarvitsemastaan magnesiumista."

Tekstissä on myös annostuksesta, jonka pitäisi olla yli 600 mg päivässä jotta varastot täyttyisivät.

"Magnesiumin puute voi myös aiheuttaa laaja-alaisia neurologisia ja psykiatrisia häiriöitä. Puutteen syynä voi olla paitsi liian vähäinen saanti ruuasta, myös esimerkiksi lapsen nopea kasvu ja sen myötä kasvanut tarve. Lapsi, joka on huonon ravitsemuksensa ja kasvupyrähdyksensä syystä alkanut kärsiä magnesiumin puutteesta, väsyy, hidastuu ja muuttuu apaattiseksi ja jumittavaksi. Nykytrendin mukaan hänen tilansa tulkitaan yleensä masennukseksi, tai muuksi mielenterveyden häiriöksi ja sitä ryhdytään usein lääkitsemään psyyken lääkkeillä!"

Kurpitsansiemenissä on valtavasti magnesiumia: (535 mg / 100g), Finelin tietokannan mukaan... Jos jaksaa syödä niitä pari kourallista päivässä (liotettuna sulavat parhaiten), ja sitten vaikka vaan yhden ravintolisäpillerin, ja muusta ravinnostakin saa jonkin verran (pähkinät, banaani, pavut, kokojyväleipä jne.), niin ei tarvi pillereitä niin paljoa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3738
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      3030
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      275
      2819
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      5
      1945
    5. 224
      1504
    6. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1271
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1129
    8. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      2
      1107
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      3
      1032
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      31
      1014
    Aihe