Toimitsijakoulutus vanhemille

Anonyymi

Jääkiekkoliiton hyväksymässä materiaalissa on sanottu näin:

Toimitsijakoulutus

"Mikäli joukkueessa on vanhempia, jotka eivät hallitse toimitsijan
tehtäviä, heille on järjestettävä hyvissä ajoin ennen kauden alkua
koulutustilaisuus. Paikallisesta erotuomarikerhosta saat apua kou-
lutuksen järjestämiseen."

Pääkaupunkiseudun kunnassa olevassa joukkueessa on tietyssä ikäluokassa pelattu liiton alla jääkiekkoa jo useamman vuoden ajan. Pyynnöstä huolimatta mitään koulutuksia ei olla pidetty a) tulostaulusta b) tulosten kirjaamisesta (ohjelmisto
/dokumentti) c) jääkiekkosäännöistä joihin on tullut muutoksia vuosien mittaan jne.
Tämä on aiheuttanut närää siitä kuka tekee ja mitä toimitsijana.

Kun joukkueeseesta ei olla reagoitu pyyntöihin niin mikähän mahtaa olla osoite jääkiekkoliittoon tämänkaltaisessa asiassa?

5

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1) Pitää kieltäytyä tehtävistä, joita ei koe hallitsevansa.
      2) Tehtäviin ei pidä valita henkilöitä, jotka eivät niitä hallitse. Eikä valita niitä jotka haluavat vaan ne jotka osaavat ja siksi halutaan.

• Anonyymi

Meillä päin paikallinen erotuomarikerho järjestää seurojen toimitsijoille kurssin joka vuosi. Ennen mukana olleet kertaavat ja käyvät uudet / muuttuneet säännöt läpi ja uusille sitten hieman laajemmin.

• Anonyymi

Tuo kuullostaa oikealta meningiltä. Noin sen pitää ollakin.
        Ihmettelen että mikä ihmeen ongelma tässä joukkueessa on että tuollaiseen ei kiinnitetä huomiota vaikka poikien vanhemmat ovat siitä maininneet.

Jojot ovat yleensä peluutetuimpien poikien vanhempia ja he itse eivät ole toimitsijoina koskaan.

Onko kysessä jonkinlaista itsekeskeisyyttä, välinpitämättömyyttä ja omaan napaan tuijottamista.

Koko joukkeeen etu olisi että kaikkien vanhemmat koulutetaan tekemään toimitsijoiden vuoroja kunnolla. Ei täällä pääkapunkiseudun satelliiteissa toimita kuten yleinen käytäntö edellyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuullostaa oikealta meningiltä. Noin sen pitää ollakin.
        Ihmettelen että mikä ihmeen ongelma tässä joukkueessa on että tuollaiseen ei kiinnitetä huomiota vaikka poikien vanhemmat ovat siitä maininneet.

Jojot ovat yleensä peluutetuimpien poikien vanhempia ja he itse eivät ole toimitsijoina koskaan.

Onko kysessä jonkinlaista itsekeskeisyyttä, välinpitämättömyyttä ja omaan napaan tuijottamista.

Koko joukkeeen etu olisi että kaikkien vanhemmat koulutetaan tekemään toimitsijoiden vuoroja kunnolla. Ei täällä pääkapunkiseudun satelliiteissa toimita kuten yleinen käytäntö edellyttää.

Kun itse olin jojona järjestin eka vuonna koulutukset toimitsijavastaavan kanssa kaikille toimitsijoille kaikkiin tehtäviin, myöhemmin myös Tituun. Tehtävistä oli myös kirjalliset ohjeet. Jojona ja huoltajana tein varmasti joukkueen eteen töitä monta kertaa enemmän kuin 'rivivanhemmat' enkä siksi enää itseäni vitriiniin nakittanut muuten kuin yllättävien poisjääntien hätäpaikkona.

Pojan peliajalla ei ollut tämän jojohomman kanssa mitään tekemistä. Nuorten ja lätkän touhuaminen oli kiva harrastus vaikka totta on sekin että monta kertaa sai mielensä pahoittaa.

• Anonyymi

Joskus kymmenkunta vuotta sitten valmensin yhtä junnujoukkuetta, jossa tuo toimitsijahommat tuntui vaikealta palalta. Otettiin sitten kirjuri ja kellomies erotuomarikerholta ja maksoi sitten mitä maksoi. Jäähybokseissa oli sentään joukkueen vanhempia. Vaikka saisi kai niihinkin rahalla oikeita toimitsijoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      45
      3141
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1917
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1900
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      78
      1690
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1502
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1319
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1157
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      110
      1123
    Aihe