Haavisto syrjäytti ilman julkisia tai edes asianomaiselle kerrottuja perusteluita ulkoministeriön konsuliosaston päällikön Tuomisen paikaltaan.
syitä Tuomisen syrjäyttämiseksi oli kaksi: Suomen Venäjän-viisumikäytännön muuttaminen EU:n vaatimusten mukaisiksi ja se, että Tuominen ei toteuttanut Haaviston esitystä suomalaislasten kotiuttamiseksi al-Holin pakolaisleiriltä Syyriasta.
Kun Tuominen ilmoitti, ettei hän vastuullisena yksittäisenä virkamiehenä voi toteuttaa lakeja ja kansainvälisiä sopimuksia rikkovaa operaatiota, se ei kelvannut Haavistolle, vaan hänen kerrotaan närkästyneen vastarinnasta.
Sen jälkeen Tuominen syrjäytettiin,
Mystinen operaatio: Pekka Haavisto yritti junailla ”Isis-lapset” salaa Suomeen – kiistää painostaneensa virkamiestä https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328005.html
Miten Haaviston kaltainen mies, voi olla mukana politiikassa ja on vielä ministeri. Mies myi vielä monopoliyhtiön ulkomaisille sijoittajille ja sähkönsiirto hinnat on myös sen mukaiset.
Toivon Haaviston poliittiselle uralle, pikaista loppua.
Pekalle kenkää heti
11
<50
Vastaukset
"Toivon Haaviston poliittiselle uralle, pikaista loppua."
Haavisto on kyennytkin pitämään julkisuuskuvansa lähes virheettömänä.
Nyt löytyi Haaviston uraa ja uskottavuutta tulevaisuudessa pitkään kaihertava asia.
Miten poliitikko voi käyttäytyä näin härskisti!!!!!
Haaviston on ainakaan presidentin vaaleihin turha osallistua virheettömänä "koko kansan kultapoikana".- Anonyymi
Luultavasti vain jäävuoren huippu kuuluu huhuja myös muista asioista
- Anonyymi
Samaa olen kuullut.
Useammasta suusta on kuulunut sellaista, että aiemminkin on ollut hankalia ministereitä, mutta ei koskaan näin hankalaa kuin Haavisto.
Jos ministeri vaatii alaistaan rikkomaan lakia ja tästä syystä alainen saa potkut, niin tuo on jo sen luokan temppu, että vaatii rikostutkintaa!
Sanomatta on selvää, että ministeri ei voi jatkaa ministerinä mikäli asia pitää paikkansa.
- Anonyymi
Lopettakaahan persut se turha räyhääminen.
- Anonyymi
Arvopohjan mukaista touhua?
Toisaalta mitä voi odottaa puolueelta, joka ajaa huumeiden vapauttamista.
Ja kyseisen puolueen puheenjohtaja on sisäministeri! Herra mun varjele!
Virherkommunisteilla ei ole varaa tämän jälkeen huudella arvopohjasta mitään. Opetelkaa lentokoneseisojat noudattamaan edes lakia!
- Anonyymi
Puolueellinen ulkoministeri : terroristit, murhamiehiehet, huumehörhöt ja homot etusijalla, muista viis veisaa.
- Anonyymi
Ilman muuta kunnian miehenä pidetty Pekka Haavisto eroaa. Jos ei eroa, tulee rötösherran maine.
- Anonyymi
Totta ei hallituksessa voi vain rötöstellä ja olla niin kuin ei mitään "ei täs mitään!"
- Anonyymi
Haavistoon kohdistuva epäily on paljon vakavampi kuin Rinteeseen
- Anonyymi
Odottaako Pekka Haavistoa valtakunnanoikeus?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006328778.html - Anonyymi
Kyllä tulee ikävä Ville Niinistöä, jos jotain hyvää puolueesta pitää sanoa, Haavistolla ei asiaa mihinkään virkaan suomessa, koska ei ymmärrä ministeri valan velvoitetta toimimaan virassaan lakia noudattaen, tämä on aivan käsittämätöntä hevonpierua tällä kokoonpanolla .
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232