Kuukausi sitten hankkimastani fiikuksesta on muutamana päivänä alkanut tipahdella lehtiä vähitellen. Onkohan syy siinä, että vaihdoin muoviruukusta isompaan saviruukkuun, koska minulla on se käsitys, etteivät kasvit viihdy muoviruukussa ja jostain luin senkin, että fiikus viihtyy kokoonsa nähden pienessä ruukussa?
Onko siis kasvi menetetty kun kaiketi ne loputkin lehdet lähtevät, onko toivoa uudelle elämälle vielä, esim. kevään tullen?
Fiikus pudottaa lehtiään
2
117
Vastaukset
- Anonyymi
Enneminkin iso ruukku kun tekee paljon juuria, tarpeen mukaan. Minulla on melkoisen iso ja 30cm altakasteluruukku, hyvin on viihtynyt. Tekee talvellakin lehtiä kun vaan saa riittävästi (keino)valoa. Multa ei saa olla märkää jatkuvasti. Sain viihtymään kaksi mehikasvia juurella, ei tule niitäkään kasteltua liikaa.
- Anonyymi
Ai niin, saatoit tarkoittaa jotain isolehtistä fiikusta, niille riittää varmaankin suhteessa pienempi ruukku. Minulla tainnut olla limoviikunan lisäksi vain roskista pelastettu lyyraviikuna, mutta siihen tuli jatkuvasti vihannespunkkeja ja lopulta kuoli. Hankalia hävitettäviä, jostain niitä aina ilmestyy muutaman kerran vuodessa herkimpiin kasveihin, murattiinkin jos tuo sisälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984