Tahallinen hidastelu

Anonyymi

Pohjanmaalla ihmetyttää hidas ajo 80 km/t alueilla. Körötetään tahallaan 50-60 nopeutta, vaikka on kuiva tie. Kaistojen välissä oleva sohjo haittaa pahasti ohittamista. ja joutuu köröttämään pitkiä matkoja paappojen perässä. Oisko se pimeässä näkö niin huono, ettei uskalla enää ajaa? Toinen ongelma on vanhat loppuun ajetut kotterot, jotka haisevat palaneelle öljylle, katsastuksessa eivät jää kiinni, vaikka päästöt huipussa. Tästä on todistekin, ostin hiljattain juuri katsastetun auton ja tyhjäkäynnin heikkouden takia otin OBD-testin. Lambda sökö, lämpötila anturi vika jne. Ei ilmeisesti enää voi luottaa katsastukseen, hirveä reikä oli pyöränkotelossakin, vaikka oli just leimattu.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten nopeuden lisääminen vaikuttaisi kaistojen välissä olevaan sohjoon?

      • Anonyymi

        Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja.

        Ei nykyään katsastukseen voi luottaa yhtään - monta asemaa on jäänyt kiinni siitä, että papereita on leimattu jopa autoa näkemättä.

        Toinen ongelma on, että ajokorttia ei uskalleta ottaa pois kuurosokeilta papoilta ja mammoilta, joilla ei enää ole kykyä auton kuljettamiseen. Siis lääkärit ei uskalla, koska papat ja mammat jättäisi lääkärissäkäynnit väliin, jos moinen uhka olisi.

        Kolmas ongelma on liikennevalvonnan puute. Nykyään ei liikennettä valvo kuin peltipoliisit. Nämä kuurosokeat köröttää sen saman 60-70 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 40 vai 100. Eihän ne merkkejä näe... Joten eivät saa sakkoja peltipoliiseilta. Punaisia päin ajaminen, liikenneympäyrässä vastavirtaan ajo yms. menee läpi, kun ei tällaisista suorituksista "palkita", koska liikennevalvontaa ei enää ole lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja.

        Ei nykyään katsastukseen voi luottaa yhtään - monta asemaa on jäänyt kiinni siitä, että papereita on leimattu jopa autoa näkemättä.

        Toinen ongelma on, että ajokorttia ei uskalleta ottaa pois kuurosokeilta papoilta ja mammoilta, joilla ei enää ole kykyä auton kuljettamiseen. Siis lääkärit ei uskalla, koska papat ja mammat jättäisi lääkärissäkäynnit väliin, jos moinen uhka olisi.

        Kolmas ongelma on liikennevalvonnan puute. Nykyään ei liikennettä valvo kuin peltipoliisit. Nämä kuurosokeat köröttää sen saman 60-70 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 40 vai 100. Eihän ne merkkejä näe... Joten eivät saa sakkoja peltipoliiseilta. Punaisia päin ajaminen, liikenneympäyrässä vastavirtaan ajo yms. menee läpi, kun ei tällaisista suorituksista "palkita", koska liikennevalvontaa ei enää ole lainkaan.

        Neljäs ongelma on, että vanhat kuurosokeat mummot ja papparaiset ajavat ihan tutkitusti paremmin, kuin alle 20 vuotiaat vasta vähän aikaa korttinsa omistaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja.

        Ei nykyään katsastukseen voi luottaa yhtään - monta asemaa on jäänyt kiinni siitä, että papereita on leimattu jopa autoa näkemättä.

        Toinen ongelma on, että ajokorttia ei uskalleta ottaa pois kuurosokeilta papoilta ja mammoilta, joilla ei enää ole kykyä auton kuljettamiseen. Siis lääkärit ei uskalla, koska papat ja mammat jättäisi lääkärissäkäynnit väliin, jos moinen uhka olisi.

        Kolmas ongelma on liikennevalvonnan puute. Nykyään ei liikennettä valvo kuin peltipoliisit. Nämä kuurosokeat köröttää sen saman 60-70 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 40 vai 100. Eihän ne merkkejä näe... Joten eivät saa sakkoja peltipoliiseilta. Punaisia päin ajaminen, liikenneympäyrässä vastavirtaan ajo yms. menee läpi, kun ei tällaisista suorituksista "palkita", koska liikennevalvontaa ei enää ole lainkaan.

        Itse se auton kunto täytyy tietää ja pitää se kunnossa huoltamalla säännöllisesti.
        Omituista ajattelua että vastuu olisi katsastuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja.

        Ei nykyään katsastukseen voi luottaa yhtään - monta asemaa on jäänyt kiinni siitä, että papereita on leimattu jopa autoa näkemättä.

        Toinen ongelma on, että ajokorttia ei uskalleta ottaa pois kuurosokeilta papoilta ja mammoilta, joilla ei enää ole kykyä auton kuljettamiseen. Siis lääkärit ei uskalla, koska papat ja mammat jättäisi lääkärissäkäynnit väliin, jos moinen uhka olisi.

        Kolmas ongelma on liikennevalvonnan puute. Nykyään ei liikennettä valvo kuin peltipoliisit. Nämä kuurosokeat köröttää sen saman 60-70 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 40 vai 100. Eihän ne merkkejä näe... Joten eivät saa sakkoja peltipoliiseilta. Punaisia päin ajaminen, liikenneympäyrässä vastavirtaan ajo yms. menee läpi, kun ei tällaisista suorituksista "palkita", koska liikennevalvontaa ei enää ole lainkaan.

        "Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja."

        Minun ei ainakaan TARVITSE ohittaa ketään. Teen sen sitten ihan vapaaehtoisesti, jos niin päätän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja."

        Minun ei ainakaan TARVITSE ohittaa ketään. Teen sen sitten ihan vapaaehtoisesti, jos niin päätän.

        Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljäs ongelma on, että vanhat kuurosokeat mummot ja papparaiset ajavat ihan tutkitusti paremmin, kuin alle 20 vuotiaat vasta vähän aikaa korttinsa omistaneet.

        > Neljäs ongelma on, että vanhat kuurosokeat mummot ja papparaiset ajavat ihan tutkitusti paremmin, kuin alle 20 vuotiaat vasta vähän aikaa korttinsa omistaneet.

        Mutta sekin johtuu vain siitä, että nämä kuurosokeat ajavat vain ja ainoastaan päivänvalossa. Jolloin muut tielläliikkujat (ml jalankulkijat( näkevät, mitä tuleman pitää, ja kerkiävät väistelemään.

        Useamman kerran on tällainen yrittänyt ajaa päälle. Liikenneympöräitä eivät osaa ollenkaan. Jos aikovat poistua 3. liittymästä, niin vilkuttavat vasemmalle. Parhaat jopa ajavat varttikierroksen vastavirtaan.

        Jos poistuvat 2. liittymästä eli "ajavat suoraan risteyksen läpi", niin silloin ei tarvi väistään mitään eikä ketään. Kolmiota liittymään ajettaessa nämä eivät näe eivätkä jalankulkijoita ympyrästä poistuessaan.

        Risteyksissä ajavat suoraan kääntyvien kaistoilta ... tai kääntyvät vasemmalle, kun oikealle kääntyville syttyy vihreä nuolivalo. Nähty on myös tapauksia, jotka pysähtyvät vihreisiin ja lähtevät punaisella liikkeele. Piuhat menneet dementikon pääkopassa ristiin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.

        Kiire on vain huonosti organisoitua vapaa-aikaa. Kaikki eivät osaa sitä hallita,eli aina on aikataulut liian tiukkoja.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.

        No sehän on pelkästään sinun ongelmasi. Ei meidän muiden yhteisistä verovaroistamme kustannettujen teidemme muista käyttäjistä. Kiireesi siis ovat ihan omiasi, you know?....


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.

        Okei. Minun siis pitää ajaa SINUN kiireisiisi sopivaa vauhtia, EIKÄ liikennemerkein osoitettua nopeutta. Mistähän vaan tietäisin sinun kiireesi? Olen siis kaiketi ymmärtänyt VÄÄRIN tieliikennelainsäädännön. Ihme että pääsin inssistä ylensäkään edes läpi! Eivät puhuneet siellä SINUN KIIREISTÄSI kyllä
        yhtään MITÄÄN! SIIS SINUN KIIREESI ON TÄRKEIN ASIA YLEISESSÄ LIIKENTEESSÄ! Yritetään muistaa tulevaisuudessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Minun siis pitää ajaa SINUN kiireisiisi sopivaa vauhtia, EIKÄ liikennemerkein osoitettua nopeutta. Mistähän vaan tietäisin sinun kiireesi? Olen siis kaiketi ymmärtänyt VÄÄRIN tieliikennelainsäädännön. Ihme että pääsin inssistä ylensäkään edes läpi! Eivät puhuneet siellä SINUN KIIREISTÄSI kyllä
        yhtään MITÄÄN! SIIS SINUN KIIREESI ON TÄRKEIN ASIA YLEISESSÄ LIIKENTEESSÄ! Yritetään muistaa tulevaisuudessa!

        Yksi tärkeimmistä asioista liikenteessä on ajaa niin kuin The Rat haluaa. Kaikki muu on suvuseikkoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Minun siis pitää ajaa SINUN kiireisiisi sopivaa vauhtia, EIKÄ liikennemerkein osoitettua nopeutta. Mistähän vaan tietäisin sinun kiireesi? Olen siis kaiketi ymmärtänyt VÄÄRIN tieliikennelainsäädännön. Ihme että pääsin inssistä ylensäkään edes läpi! Eivät puhuneet siellä SINUN KIIREISTÄSI kyllä
        yhtään MITÄÄN! SIIS SINUN KIIREESI ON TÄRKEIN ASIA YLEISESSÄ LIIKENTEESSÄ! Yritetään muistaa tulevaisuudessa!

        Mikäs nyt takapuolen satutti? Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, että joku väitti ettei hänellä ole tarvetta ohittaa, joten on ihan sama mitä vauhtia ajetaan. Kaipa tuollaisia on.

        En sanonut, että minulla olisi kiire. Varaan useimmiten reilusti aikaa, mutta silti 20 km/h alle rajoituksen eteneminen ei välttämättä riitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Minun siis pitää ajaa SINUN kiireisiisi sopivaa vauhtia, EIKÄ liikennemerkein osoitettua nopeutta. Mistähän vaan tietäisin sinun kiireesi? Olen siis kaiketi ymmärtänyt VÄÄRIN tieliikennelainsäädännön. Ihme että pääsin inssistä ylensäkään edes läpi! Eivät puhuneet siellä SINUN KIIREISTÄSI kyllä
        yhtään MITÄÄN! SIIS SINUN KIIREESI ON TÄRKEIN ASIA YLEISESSÄ LIIKENTEESSÄ! Yritetään muistaa tulevaisuudessa!

        > Okei. Minun siis pitää ajaa SINUN kiireisiisi sopivaa vauhtia, EIKÄ liikennemerkein osoitettua nopeutta.

        Niin, MUIDEN pitää aina sopeutua KOTIPOLIISIN määräyksiin. Kotipoliisi kihnuttaa valtatiellä 70...85 km/h satasenkin alueella, mutta OHITTAA EI SAA, koska KOTIPOLIISI ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, joka on valtaväylillä rajoitus -10...-30.

        Ohituskaistojen kohdalla KOTIPOLIISILLA on paitsi oikeus, niin myös velvollisuus estää tarpeettomat ohitukset. Siis kaikki ohitukset. Nyt KOTIPOLIISIN on lupa, oikeus ja velvollisuus ajaa vähintään 100 km/h. Todellista nopeutta. (110 itäauton mittarin mukaan). Myös silloin, kun rajoitus ao. tiellä on 80 km/h (esim. talvirajoitukset). Kesällä voi olla tarpeen nostaa nopeus 110, ääritapauksissa 130 km/h asti tarpeettomien ohitusten (kaikki ohitukset) ehkäisemiksi.

        Jos joku KAAHARI kaikesta huolimatta ohittaa kotipoliisin, niin kotipoliisin tulee tätä protestoida valoja vilkuttamalla sekä liimautumalla ohittajan takapuskuriin. 4 m turvaväli on ihan OK 100 km/h vauhdissa, kun tärkeällä asialla ollaan.

        Sama toimii myös silloin, kun joku kääntyy sivutieltä kotipoliisin eteen. Kotipoliisin kuuluu tällöinkin kiihdyttää ja ajaa väli kiinni. Tavoitteena on aikaansaada "possujuna", jota muut eivät kykene ohittamaan. Tämä parantaa liikenneturvallisuutta.

        Kun eteen tulee maaseudun pikkutaajama, tietyömaa tai risteysalueen 60 km/h rajoitus, niin kotipoliisilla on poliisin valtuudet ajaa järkähtämättä samaa 80 mittarinopeutta (70 km/h todellista /- se normaali 15 km/h pumppaus siihen päälle) alueen läpi. Sitäpaitsi näin säästää bensaa - esson baarissahan kerrottiin, että taloudellisin nopeus on 80!

        Riittävä tilannenopeus taajamassa takaa senkin, ettei jalankulkijat uskalla lähteä katua ylittämään. Säästyy bensaa. Samasta syystä kotipoliisin ei tarvitse kolmioitakaan nähdä - valtaväylälle sopii poukata muiden eteen. Kiihdytyksen kanssa ei ole kiirettä, ihan OK, kun sen 80 saa kelattua mittariin 2-3 km matkalla.

        Kotipoliisi ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, joka on valtatiellä rajoitus -10...-30 ja taajamassa, risteyksissä ja tietyömailla rajoitus 10... 30. Toisella tapaa ilmaistuna: oikea tilannenopeus on valtatiellä 80 mittarissa ja tietyömaiden yms. kohdalla 80 mittarissa.

        Jos joku onneton hidastaa taajamassa tai tietyömaan kohdalla kotipoliisin kulkua, kotipoliisilla on velvollisuus kouluttaa tätä. Hyviä tapoja ovat mm. "vauhdin työntäminen" sekä ohittaminen, joksa sujuu erittäin kätevästi risteyksissä, liikenteenjakajan väärältä puolelta koukaten. Näin pääsee jonon kärkeen, toteuttamaan elämäntehtäväänsä = kihnuttamaan 70 km/h satasen rajoitusalueella.

        Jos joku kotipoliisin tinkimättömästä liikenneturvallisuustyöstä huolimatta onnistuu kotipoliisin ohittamaan, kotipoliisi välittömästi nostaa nopeuttaa 10 km/h ettei loput kotipoliisin taakseen keräämästä 5-10 auton letkasta pääse ohi. Jos näin kävisi, niin kotipoliisin elämä menettäisi tarkoituksensa.

        Kotipoliisin elämä on ankeaa. Vaimo on ruma ja pomottaa. Pomokin pomottaa. Auto on essonbaarin suositusten mukaisesti ankea ja harmaa. Nakkikioskilla jos rupeaa uhoamaan, saa pataansa. Liikenne on ainoa paikka, missä kotipoliisi voi pelikuoren suojista kokeilla muiden johtamista ja pomottamista sekä kokea itsensä tärkeäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja.

        Ei nykyään katsastukseen voi luottaa yhtään - monta asemaa on jäänyt kiinni siitä, että papereita on leimattu jopa autoa näkemättä.

        Toinen ongelma on, että ajokorttia ei uskalleta ottaa pois kuurosokeilta papoilta ja mammoilta, joilla ei enää ole kykyä auton kuljettamiseen. Siis lääkärit ei uskalla, koska papat ja mammat jättäisi lääkärissäkäynnit väliin, jos moinen uhka olisi.

        Kolmas ongelma on liikennevalvonnan puute. Nykyään ei liikennettä valvo kuin peltipoliisit. Nämä kuurosokeat köröttää sen saman 60-70 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 40 vai 100. Eihän ne merkkejä näe... Joten eivät saa sakkoja peltipoliiseilta. Punaisia päin ajaminen, liikenneympäyrässä vastavirtaan ajo yms. menee läpi, kun ei tällaisista suorituksista "palkita", koska liikennevalvontaa ei enää ole lainkaan.

        Veikkaan että ohitustarpeesi ei poistuisi kuin edellä ajavan reipasta ylinopeutta ajamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että ohitustarpeesi ei poistuisi kuin edellä ajavan reipasta ylinopeutta ajamalla.

        Tietukon mielestä jokainen, joka ohittaa tientukon, on kaahari. Vaikka tientukko itse ajoi 30 km/h alle rajoituksen.

        Tientukko ajaa omasta mielestään aina oikeaa tilannenopeutta. Joka on valtatiellä 70-85 ja tietyömaiden, risteystne 60 km/h rajoitusalueiden ja pikkutaajamien kohdalla 60-70 km/h.

        Eli rajoituksen tippuessa alle 80, alkaa tientukon kiire. Nopeutta pudotetaan ehkä muodolliset 10 km/h, muttei sen enempää. Ei tarvitse, koska tientukko ajaa aina oikeaa tilannenopeutta, joka on tilanteesta riippuen -30... 30 rajoituksen alle/yli.

        TIentukko EI aja ylinopeutta, vaan parantaa liikenneturvallisuutta ajamalla joissain tilanteissa yli rajoituksen. Se johtuu siitä, että rajoitus on liian matala. Kun ei turhaan jarruttele, säästää bensaa ja varmistaa "paalupakain" maantieajoon, jotta pääsee parantamaan liikenneturvallisuutta tekemällä muille kiusaa.

        Tientukko selittää aina asiat parhain päin. En minä, mutta muut. Muut kaahaa, kun ohittavat minut. Muut kaahaa kotikadullain. Kun tientukko itse ajaa samassa paikassa 70 mittarissa 40 -rajoitusalueella, siinä ei ole mitään riskiä, kun omat mukulat ovat turvallisesti köytettyinä turvaistuimiin!


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.

        Joku järkevälause sultakin,ei sinun aikataulusi mukaan pidä minun kaahata.Niitä perässä ajajien aikatauluja ei vielä navigaattori ilmoita.toyotapappa


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Mikäs nyt takapuolen satutti? Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, että joku väitti ettei hänellä ole tarvetta ohittaa, joten on ihan sama mitä vauhtia ajetaan. Kaipa tuollaisia on.

        En sanonut, että minulla olisi kiire. Varaan useimmiten reilusti aikaa, mutta silti 20 km/h alle rajoituksen eteneminen ei välttämättä riitä...

        ...20 km/h alle rajoituksen eteneminen ei välttämättä riitä...

        Oikeesti, onko sulle tullut vanhuus vai mikä? Ennen et olisi ikinä edes kuvitellut jonkun 20 km/h alle rajoituksen ajavan jotenkin haittaavan sujuvaa etenemistäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...20 km/h alle rajoituksen eteneminen ei välttämättä riitä...

        Oikeesti, onko sulle tullut vanhuus vai mikä? Ennen et olisi ikinä edes kuvitellut jonkun 20 km/h alle rajoituksen ajavan jotenkin haittaavan sujuvaa etenemistäsi.

        > Ennen et olisi ikinä edes kuvitellut jonkun 20 km/h alle rajoituksen ajavan jotenkin haittaavan sujuvaa etenemistäsi.

        Impotentti tientukko pätee liikenteessä, kun ei muualla voi/uskalla.

        Siitä sun 20 km/h alinopeudesta tulee 20 km/h ylinopeus heti, kun on välttämätöntä estää tarpeettomia ohituksia. Eli kiihdytät ohituskaistoilla ja muutoinkin, kun huomaat toisen auton lähtevän ohitukseen.

        Aika tyypillistä on sekin, että satasen rajoitusalueella 70-80 km/h kihnuttanut liikenteen veritulppa jatkaa järkähtämättä samaa nopeutta myös pikkutaajamien ja tietyömaiden läpi. Ei rajoituksen koske kotiPOLIISIA. Säännöt on muita varten ja sinun elämäntehtäväsi on tätä valvoa. Se antaa surkealle elämällesi edes jonkinmoisen tarkoituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi ajella sohjovallin läpi, jos ei tarvitse ohitella tientukkoja.

        Ei nykyään katsastukseen voi luottaa yhtään - monta asemaa on jäänyt kiinni siitä, että papereita on leimattu jopa autoa näkemättä.

        Toinen ongelma on, että ajokorttia ei uskalleta ottaa pois kuurosokeilta papoilta ja mammoilta, joilla ei enää ole kykyä auton kuljettamiseen. Siis lääkärit ei uskalla, koska papat ja mammat jättäisi lääkärissäkäynnit väliin, jos moinen uhka olisi.

        Kolmas ongelma on liikennevalvonnan puute. Nykyään ei liikennettä valvo kuin peltipoliisit. Nämä kuurosokeat köröttää sen saman 60-70 täysin riippumatta siitä, onko rajoitus 40 vai 100. Eihän ne merkkejä näe... Joten eivät saa sakkoja peltipoliiseilta. Punaisia päin ajaminen, liikenneympäyrässä vastavirtaan ajo yms. menee läpi, kun ei tällaisista suorituksista "palkita", koska liikennevalvontaa ei enää ole lainkaan.

        Senpä takia ne vanhat "kuurosokeat" papat ja mummut ajelevatkin muita hitaammin, koska keli on se mitä on, eli tajuavat vielä kuitenkin sen, että hitaampi, s.o varovaisempi ajo on paikallaan vähentää riskiä joutua kolareihin. Ja mitä tulee liikennevalvontaa, niin sitä on, mutta ei koskaan tule olemaan aina ja joka paikassa, koska pitäähän ihmispolon tajuta itse katsoa sen omavalvonnan perään. Yleensä palkitaan ennen kaikkea niitä, jotka eivät noudata liikennesääntöjä. Muita hitaammin eli varovaisemmin ajaminen ei ole liikennesääntöjen rikkomista, joten annamme mummuille ja papoille täyden vapauden ajaa sitä omaa turvalliseksi katsomaansa nopeutta, eli muita hitaammin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.

        >Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.<
        Aikatauluista ei ole pakko pitää kiinni silloin, kun keli on näihin aikoihin milloin mitäkin, monesti jopa erittäin huonoa. Jokaisen pitää tajuta, että jos tulee se kolari sen kiireen vouhotuksen takia, niin kiireet loppuu siihen paikkaan, joskus joillekkin jopa pysyvästi. Myös ammattiliikenten pitää tajuta, ettei aikatauluista myöhästyminen ole kuolemanvakava asia, mutta jos käy kuten kävi aikanaan konginkankaalla, jossa rekka ajoi peilikirkkaalla jäällä aivan liian lujaa ja aiheutti hirmuisen onnettomuuden perävaunun suistuessa päin linja-autoa, niin sopii kysyä, olisko aikatauluista pitänyt joustaa ? On sanottu näillä foorumeilla monta kertaa, että ajonopeuden saa itse valita, siinä ei tarvitse tuijottaa liikennekulttuuria. Ja vielä siunatuksi lopuksi. Jokaisen pitää tajuta, että lähtee ajoissa liikkeelle, että voi ehtiä sinne määränpäähän, vaikkapa firmansa konttoriin ajoissa päivän lehteä lukemaan jalat pöydällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ennen et olisi ikinä edes kuvitellut jonkun 20 km/h alle rajoituksen ajavan jotenkin haittaavan sujuvaa etenemistäsi.

        Impotentti tientukko pätee liikenteessä, kun ei muualla voi/uskalla.

        Siitä sun 20 km/h alinopeudesta tulee 20 km/h ylinopeus heti, kun on välttämätöntä estää tarpeettomia ohituksia. Eli kiihdytät ohituskaistoilla ja muutoinkin, kun huomaat toisen auton lähtevän ohitukseen.

        Aika tyypillistä on sekin, että satasen rajoitusalueella 70-80 km/h kihnuttanut liikenteen veritulppa jatkaa järkähtämättä samaa nopeutta myös pikkutaajamien ja tietyömaiden läpi. Ei rajoituksen koske kotiPOLIISIA. Säännöt on muita varten ja sinun elämäntehtäväsi on tätä valvoa. Se antaa surkealle elämällesi edes jonkinmoisen tarkoituksen.

        Jotain tältäkin palstalta oppii. "Liikenteen veritulppa" on varsin hyvin tahallista hidastelua kuvaava ilmaus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        >Se on kiva, ettei sinulla ole tarpeita ajonopeutesi suhteen. Meillä muilla on aikatauluja, mutta eiväthän ne kaikkia koske.<
        Aikatauluista ei ole pakko pitää kiinni silloin, kun keli on näihin aikoihin milloin mitäkin, monesti jopa erittäin huonoa. Jokaisen pitää tajuta, että jos tulee se kolari sen kiireen vouhotuksen takia, niin kiireet loppuu siihen paikkaan, joskus joillekkin jopa pysyvästi. Myös ammattiliikenten pitää tajuta, ettei aikatauluista myöhästyminen ole kuolemanvakava asia, mutta jos käy kuten kävi aikanaan konginkankaalla, jossa rekka ajoi peilikirkkaalla jäällä aivan liian lujaa ja aiheutti hirmuisen onnettomuuden perävaunun suistuessa päin linja-autoa, niin sopii kysyä, olisko aikatauluista pitänyt joustaa ? On sanottu näillä foorumeilla monta kertaa, että ajonopeuden saa itse valita, siinä ei tarvitse tuijottaa liikennekulttuuria. Ja vielä siunatuksi lopuksi. Jokaisen pitää tajuta, että lähtee ajoissa liikkeelle, että voi ehtiä sinne määränpäähän, vaikkapa firmansa konttoriin ajoissa päivän lehteä lukemaan jalat pöydällä.

        Kyse ei ollut mistään kelistä, vaan tarpeesta ohittaa. Viimeksi eilen joku ajeli moottoritiellä 100 km/h rajoituksella arviolta 50 km/h nopeudella. Onneksi siellä on kaksi kaistaa, niin ohitus onnistui, joskin ainakin yksi kolari oli lähellä kun tuo tuli yhdelle ohittamaan lähtevälle yllätyksenä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senpä takia ne vanhat "kuurosokeat" papat ja mummut ajelevatkin muita hitaammin, koska keli on se mitä on, eli tajuavat vielä kuitenkin sen, että hitaampi, s.o varovaisempi ajo on paikallaan vähentää riskiä joutua kolareihin. Ja mitä tulee liikennevalvontaa, niin sitä on, mutta ei koskaan tule olemaan aina ja joka paikassa, koska pitäähän ihmispolon tajuta itse katsoa sen omavalvonnan perään. Yleensä palkitaan ennen kaikkea niitä, jotka eivät noudata liikennesääntöjä. Muita hitaammin eli varovaisemmin ajaminen ei ole liikennesääntöjen rikkomista, joten annamme mummuille ja papoille täyden vapauden ajaa sitä omaa turvalliseksi katsomaansa nopeutta, eli muita hitaammin.

        > Senpä takia ne vanhat "kuurosokeat" papat ja mummut ajelevatkin muita hitaammin, koska keli on se mitä on, eli tajuavat vielä kuitenkin sen, että hitaampi,

        Muummot ja vaarit eivät lähde ajoon huonolla kelilä.

        Elämän (ja vaimon) murjoma nyhverä on "sokea" eli hänellä on valikoiva näköaisti

        Satasen rajoitusmerkkiä ei tarvitse nähdä -> ajo jatkuu 80 mittarissa ja samalla saa "oikeuden" kouluttaa kaahareita, jotka pyrkivät ohi.

        Ohituskaistan kohdalla nopeus nousee 30 km/h, jottei kaaharit pääsisi ohi. Nyt kuurosokeaksi tekytyvä "ei näe" talvirajoituksen merkkiä (80 km/h), vaan kiihdyttää surutta 110 mittarinopeuteen.

        Kun eteen tulee risteysalueen, maaseudun pikkutaajaman tai tietymaan 40/50/60 -rajoitus, niin tätäkään merkkiä ei kuurosokean tarvitse nähdä = matka jatkuu järkähtämättä 70 km/h (80 itäauton mittarissa) tai nopeutta pudotetaan muodolliset 10 km/h.


    • Anonyymi

      Meillä päin on aika harvinaista, että kaistojen välissä on ohitusta haittaavasti sohjoa kuivalla tiellä!
      Ei kai se ole myyjien vika, jos sinulla ei ole varaa ostaa kunnossa olevaa autoa?

      • Anonyymi

        Päevöö,juu nii jaa ei ou meillkää päin.


      • Anonyymi

        Päevöö,aa nii juu ,suattaa se sohojo kessällä haettoo enämpi kuivallatiellä kaestoijen välilöis kun ei uo niitä talavinoppusrajjoitukksia. ja suap ajjoo kovempua.


    • Anonyymi

      Ompa hyvä kun jossain osataan ajaa.Liikennesäännöis,laki et aja sitä nop.minkä hallitset.Jos sohjoo parempi et ajaa hiljaa.Kaikki autot saastututaa,katalysaattorin mädänneen kananmunan haju.Ja uusistakin tulee pahat hajut.Kävelin yks ilta talojen välistä ajoi ohi ei vanhakaan bemari,mikä karmee pakokaasun haju.Ilmakin seisoi,seisoko joku muukin..jären lisäksi näytti sille pälli

      • Anonyymi

        HEI HEI HEI, mistä se katalysaattorin Mädän Kananmunan haju oikein tulee?
        Silloin, kaukana viime VUOSITUHANNELLA, kun katalysaattorit olivat tosi uusi asia, syytettiin niitä mädän (metyylimerkaphtaanin) hajusta. Ehkä ihan oikein, kas kun sen ajan polttoaineet sisälsivät rikkiä, mitä tämän vuosituhannen aineet eivät enää sisällä.
        Muutoinkin juttusi kuulostaa huuhaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI HEI HEI, mistä se katalysaattorin Mädän Kananmunan haju oikein tulee?
        Silloin, kaukana viime VUOSITUHANNELLA, kun katalysaattorit olivat tosi uusi asia, syytettiin niitä mädän (metyylimerkaphtaanin) hajusta. Ehkä ihan oikein, kas kun sen ajan polttoaineet sisälsivät rikkiä, mitä tämän vuosituhannen aineet eivät enää sisällä.
        Muutoinkin juttusi kuulostaa huuhaalta.

        Ei nykyautoista tosiaan ole varmaan kymmeneen vuoteen enää tullut märäntyneen kananmunan hajua, koska Suomessa myytävä bensa on reformuloitua. Aina silloin tällöin joku tuota hajua liikenteessä esiintyvän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEI HEI HEI, mistä se katalysaattorin Mädän Kananmunan haju oikein tulee?
        Silloin, kaukana viime VUOSITUHANNELLA, kun katalysaattorit olivat tosi uusi asia, syytettiin niitä mädän (metyylimerkaphtaanin) hajusta. Ehkä ihan oikein, kas kun sen ajan polttoaineet sisälsivät rikkiä, mitä tämän vuosituhannen aineet eivät enää sisällä.
        Muutoinkin juttusi kuulostaa huuhaalta.

        Kyllä sitä vieläkin säännöllisesti esiintyy, kylmä moottori sen aiheuttaa. Lohkolämmittimen tai webaston käyttäminen nopeuttas moottorin lämpeämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä vieläkin säännöllisesti esiintyy, kylmä moottori sen aiheuttaa. Lohkolämmittimen tai webaston käyttäminen nopeuttas moottorin lämpeämistä.

        Melko outoa, kun ottaa huomioon, että suomalainen bensa on lähes rikitöntä, tai sitä bensassa korkeintaa 10mg/kg!? Itse en ole haistanut kertaakaan viimeisen kymmenen vuoden aikana "kananmunan hajua" liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko outoa, kun ottaa huomioon, että suomalainen bensa on lähes rikitöntä, tai sitä bensassa korkeintaa 10mg/kg!? Itse en ole haistanut kertaakaan viimeisen kymmenen vuoden aikana "kananmunan hajua" liikenteessä.

        Hidastelijat ovat suurelta osin dementoituneita kääkkiä. Tuota rikkivedyn hajua oli joskus 90-luvun alussa ja erityisen vahvana sellaisissa autoissa, joissa oli katalysaattori, muttei lambda -ohjausta. Näitäkin oli - ainakin Ladaa myytiin tällä setillä. Tuli aiheeseen (ja hajuun) törmättyä intissä...

        Dementikko ei erota nykypäivää nuoruudestaan, joten suurella innolla julistetaan totuutena kokemuksia kultaiselta 70/80/90 -luvulta, ulkoa opetellut essonbaarin faktat etunenässä.


    • Anonyymi

      Hämmästyttävää! Appiukon sanoin "lieks tuollaista olla olemassakaa"?
      Joku jo ihmettelikin:TIE ON KUIVA, KAISTOJEN VÄLISSÄ OLEVA SOHJO.....
      Voi lapsikullat teidän trollauksianne!

    • Anonyymi

      Mun vooro, mä meen enste.

    • Anonyymi

      Ihan sama homma pk-seudulla, ei voi käsittää miksi osa liikenteessä ajelijoista ajaa 60-70, ohi menee vasemmalta ja oikealta liikennettä ja perässä roikkuu koko ajan joku. Sitten hervoton nopeuden vaihtelu, jos olisi adabtiivinen vakkari niin siitä menisi varmaan sulake kun saisi säätää ja pumppaa koko ajan nopeutta ees taas..

      • Anonyymi

        "jos olisi adabtiivinen vakkari niin siitä menisi varmaan sulake "
        Ei pidä käyttää sivstyssanoja, jos ei osaa...


      • Anonyymi

        Kätesi taitaa liikkua ees taas housuissasi. Jokainen ajaa sitä nopeutta niinkuin parhaaksi näkee, mene ohi jos nopeus on mielestäsi väärä, tai lähde pikkasen aikaisemmin liikenteeseen.


    • Anonyymi

      No, siellä kuivalla tiellä tuskin kovin pahoja loskavalleja kaistojen välissä esiintyy, edes Pohjanmaalla.
      Nuo köröttelijät, jotka näillä liikenne palstoilla osaamintaan tavantakaa esittelevät, ovat lähes aina "meidän ryhmään" kuuluvia, ajo ja näkökyvyltään kalkkiviivoilla olevia "ennakoivasti" ajavia ikäkuskeja, joille ajonopeuden ylittäminen mainitsemistasi arvoista, olosuhteista riippumatta, edustaa kaahaamista.

      • Anonyymi

        Eikö Liikenneonnettomuudet-palstalla kukaan enää tartu täkyihisi, kun tulet taas tänne tuota mantraasi hokemaan?


      • Anonyymi

        Meillä on jokaisella oma näkemys siitä, mikä milloinkin on oikea ja turvallinen ajonopeus. Näkemyksissä on varmasti suuria eroja, mutta jokainen on kuitenkin mielestään oikeassa. Samalla tavalla suurin osa meistä kuvittelee olevansa pirun hyvä kuljettaja, vähintään keskivertoa parempi. Silti joku muu tai muut voivat olla aivan eri mieltä, toisen ajotaidosta. Näkemyserot luovat ongelmia liikenteessäkin. Silti on absurdia mennä kyseenlaistamaan toisten näkemyksiä esim. sopivasta ajonopeudesta, koska oma näkemys siitä on myös vain oma näkemys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      188
      6092
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2352
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1739
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1718
    5. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1631
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1624
    7. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      326
      1622
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1417
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1399
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      336
      1242
    Aihe