Suonto lataa, ampuu ja kuvia kaatuu

Anonyymi

Mattila demonstroi videolla, miten Onw Waysta on savustettu 6 johtajaa ulos: https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2891

78

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mauno Mattila on tehnyt video eksytyksistä ja ottanut esille Tapani Suonnon ja One Way Missionin. Mattila kertoo, miten One Way varoitti uusapostolisesta liikkeestä, mutta on itse langennut siihen:

      https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2808

      Mauno Mattila ottaa esille myös sen, kun Esa-Pekka Mattila tuli One Waylle töihin. Suonto selitti profeetallisesti ohjelmassa, että Herra oli lähettänyt hänet sinne. Ei kestänyt kauaa, kuin lähes koko henkilökunta erosi One Waystä riitaisissa tunnelmissa, kuten teki myös Esa-Pekka Mattila.

      Mauno Mattilan vidella on raflaava kohtaus, jossa kuullaan kiiväärin latausääni ja aseen ampuminen. Sitten aina yksi One Wayn johtajan kuva vaihtuu toiseksi kun ase lataa ja kivääri ampuu.

      https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2891

      Tämän jälkeen Mattila arvostelee One Waytä lisää muutaman kymmen minuuttia.

      • Anonyymi

        Tapani Suonto on mies joka yrittää hankkia elantonsa kirja ja levymyynnillä.


    • Anonyymi

      Ajattelikohan Suonto polkevansa käärmeen pään, kun savusti Arto Boan ulos One Wayn kolosta?

      • Anonyymi

        Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeään. Arto Boa on kuitenkin ihan samanlainen helluntailainen laittomuuden saarnaaja, mitä on Suonto ja muutkin helluntailaiset saarnaajat. Sen takia hänen sukunimi Boa, joka petokäärme, kuvaa hänen laittomuuden saarnaamista.

        Juudaksen kirje:
        4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen


    • Anonyymi

      Mattilan videon One Waysta ulos savustettujen henkilöiden luettelosta puuttuu Aki Miettinen. Aki pakotettiin menemään eläkkeelle vastoin hänen omaa tahtoaa, vaikka Suomessa saa jatkaa työssä saavutettuaan varhaisimman eläkeikärajan.

      Toisaalta ymmärrän, miksi One Way halusi päästä eroon Akista. Hän ei ollut raitis evankeliumin opettaja.

      Itse näin Aki Miettisessä sellaisia syntejä, mitä One Way ei nähnyt. Kun Leenä Metsämäki haastatteli maireasti Akia One Way TV:ssä naispappeudesta, niin Aki taipui naisen edessä ja puolusti naispappeutta. Raamatun opetus on tässä asiassa ihan selvä. Nainen ei saa edes puhua seurakunnassa.

      Akilta puuttui myös Jumalan pelkoa. Kun hän saapui One Wayn sunnuntaijuhlaan, niin parkkeerasi autonsa härskisti invapaikalle kokoussalin oven eteen. Auton ikkunassa ei ollut invamerkkiä.

      Aki opetti myös profetoiden koettelusta. Hänen mielestä jos profetiassa ei ollut jotain täsmällisiä ennustuksia tai muuta ihmeellistä, niin sitä ei pitänyt uskoa. Hän varoitti sellaisista profetoista, jotka olivat yleistä neuvomista. Tästä ymmärsin, ettei Aki osannut edes koetella profetoita. Hänellä ei ollut oikeaa käsitystä, miten Raamattu neuvoo koettelemaan eikä hän kiinnittänyt huomiota, millaisia profetioita Raamatussa yleensä on.

      Aki piti One Wayssa raamattukoulua, joka oli oli heikkotasoinen.

      • Anonyymi

        Aki Miettisen synti on juuri sitä, mitä Suonnon lahkossa on joka paikassa. Naiset opettavat ja puhuvat, minkä takia One Way Mission ei ole edes Jumalan pyhien seurakunta, kuten Paavali asiasta kirjoitti.

        1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ...
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Jae 38 kertoo kylmän totuuden. Jos miehet ja naiset antavat hyväksyntänsä naisten puhua seurakunnassa, niin Jumala ei tunnusta heitä omakseen. Tästä seuraa se, ettei Jumala tunnusta Aki Miettistä eikä Tapani Suontoa omakseen.

        Jos jollakin on hiemankin älyä päässään, niin tästä voi tietää, miksi niin harvat uskovat pelastuvat ja miksi melkein kaikki seurkaunnat ovat huorakirkkoja.

        Matt 7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        ---
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.


      • Anonyymi

        Ai, jai. Kun lain ruoska viuhuu. Missä sinä olet erehtynyt? Pitäisi täällä tuoda julki. Ihan enempää tuntematta Akia, sanon vain, että hänellä on oikeus käyttää MS-tautia sairastavana inva parkkipaikkaa. Ehkä inva merkki oli unohtunut jonnekin. Vai onko se synti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, jai. Kun lain ruoska viuhuu. Missä sinä olet erehtynyt? Pitäisi täällä tuoda julki. Ihan enempää tuntematta Akia, sanon vain, että hänellä on oikeus käyttää MS-tautia sairastavana inva parkkipaikkaa. Ehkä inva merkki oli unohtunut jonnekin. Vai onko se synti?

        Aki laittoi autonsa invapaikalle, koska tuli viime tipassa paikalle, eikä kadulla ollut muita vapaita paikkoja. Auton ikkunassa ei ollut invapaikkamerkkiä. Niillä, joilla on oikeus käyttää invapaikkaa, heillä on merkki aina autossa.

        Ilmeisesti Akin sairaus ei ole niin hänen liikkumistaa rajoittava, että hänellä olisi sellainen merkki myönnetty, koska invapaikkamerkkiin vaaditaan riittävät suuri invaliditeetti. Aki käveli ihan itse ja kävi silloin töissä normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aki laittoi autonsa invapaikalle, koska tuli viime tipassa paikalle, eikä kadulla ollut muita vapaita paikkoja. Auton ikkunassa ei ollut invapaikkamerkkiä. Niillä, joilla on oikeus käyttää invapaikkaa, heillä on merkki aina autossa.

        Ilmeisesti Akin sairaus ei ole niin hänen liikkumistaa rajoittava, että hänellä olisi sellainen merkki myönnetty, koska invapaikkamerkkiin vaaditaan riittävät suuri invaliditeetti. Aki käveli ihan itse ja kävi silloin töissä normaalisti.

        Julkisuuden mukaan MS-tauti ja oikeuttaa invapaikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisuuden mukaan MS-tauti ja oikeuttaa invapaikkaan.

        Invapaikan saa, jos on haittaluokka 11, mikä vastaa noin 50-60 % invaliditeettia. MS-tauti ei täytä kaikkissa tapauksissa tätä haittaluokkaa, mutta vaikeat muodot kyllä.

        Jos Aki Miettinen on itse kävellyt autolta seurakuntaan, niin hänellä on tuskin ollut 50 % invaliditeettia. Sen takia hänellä ei ollut invapaikan käyttämiseen oikeuttavaa merkkiäkään.

        Jos joku saa invamerkin, niin hän saa yleensä myös sairaseläkkeen, mutta Aki oli tuolloin normaalisti työssä. On siis ilmiselvää, ettei Akilla ollut oikeutta pysäköidä autoaa invapaikalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Invapaikan saa, jos on haittaluokka 11, mikä vastaa noin 50-60 % invaliditeettia. MS-tauti ei täytä kaikkissa tapauksissa tätä haittaluokkaa, mutta vaikeat muodot kyllä.

        Jos Aki Miettinen on itse kävellyt autolta seurakuntaan, niin hänellä on tuskin ollut 50 % invaliditeettia. Sen takia hänellä ei ollut invapaikan käyttämiseen oikeuttavaa merkkiäkään.

        Jos joku saa invamerkin, niin hän saa yleensä myös sairaseläkkeen, mutta Aki oli tuolloin normaalisti työssä. On siis ilmiselvää, ettei Akilla ollut oikeutta pysäköidä autoaa invapaikalle

        Koita ihmeessä jotenkin päästä tämän hirveän pysäköintitapahtuman yli, jonka luulet tietäväsi perinjuurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita ihmeessä jotenkin päästä tämän hirveän pysäköintitapahtuman yli, jonka luulet tietäväsi perinjuurin.

        Itse katsoin, kun Aki Miettinen tuli autollaan paikalle viime tingassa. Ainoastaan invapaikka oli vapaana. Tuli autosta ulos ja katseli ympärilleen vähän häpeillen ja käveli sitten One Wayn kokoukseen sisälle. Menin katsomaan Akin auton tuulilasia ja invamerkkiä ei ollut. Ihmettelin asiaa kovasti. En voi ajatella, että pastorilta puuttuisi Jumalan pelkoa, mutta olen huomannut, ettei Aki olekkaan raitis opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Invapaikan saa, jos on haittaluokka 11, mikä vastaa noin 50-60 % invaliditeettia. MS-tauti ei täytä kaikkissa tapauksissa tätä haittaluokkaa, mutta vaikeat muodot kyllä.

        Jos Aki Miettinen on itse kävellyt autolta seurakuntaan, niin hänellä on tuskin ollut 50 % invaliditeettia. Sen takia hänellä ei ollut invapaikan käyttämiseen oikeuttavaa merkkiäkään.

        Jos joku saa invamerkin, niin hän saa yleensä myös sairaseläkkeen, mutta Aki oli tuolloin normaalisti työssä. On siis ilmiselvää, ettei Akilla ollut oikeutta pysäköidä autoaa invapaikalle

        >> Jos Aki Miettinen on itse kävellyt autolta seurakuntaan, niin hänellä on tuskin ollut 50 % invaliditeettia. <<

        Invamerkin saa muustakin kuin liikuntasairaudesta. Ko. henkilön kohdallakin mainittu sairaus on hermostoperäinen. Eräs tuntemani henkilö omaa 60% invaliditeetin. Hänkin kävelee, koska invaliditeetti johtuu hengityselinsairaudesta. Ei hänenkään jaloissaan eli kävelyssään ole vikaa, vaan jaksamisessa, minkä takia on invaliditeetti myönnetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jos Aki Miettinen on itse kävellyt autolta seurakuntaan, niin hänellä on tuskin ollut 50 % invaliditeettia. <<

        Invamerkin saa muustakin kuin liikuntasairaudesta. Ko. henkilön kohdallakin mainittu sairaus on hermostoperäinen. Eräs tuntemani henkilö omaa 60% invaliditeetin. Hänkin kävelee, koska invaliditeetti johtuu hengityselinsairaudesta. Ei hänenkään jaloissaan eli kävelyssään ole vikaa, vaan jaksamisessa, minkä takia on invaliditeetti myönnetty.

        Koita jo uskoa, ettei Akilla ole ollut invamerkkiä eikä siihen vaadittavaa 50-60 % invaliditeettiä. Hän ei laittanut invamerkkiä autonsa ikkunaan, mitä hänellä ei ilmeisesti ole ja joka tapauksessa ilman sitä invapaikalle ei saa pydäköidä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita jo uskoa, ettei Akilla ole ollut invamerkkiä eikä siihen vaadittavaa 50-60 % invaliditeettiä. Hän ei laittanut invamerkkiä autonsa ikkunaan, mitä hänellä ei ilmeisesti ole ja joka tapauksessa ilman sitä invapaikalle ei saa pydäköidä.

        Tiedän vain sen, mitä julkisuudessa on ollut hänestä asiaa.


    • Mattila yrittää keksiä toinen toistaan hätkähdyttävämpiä juttuja. Äärikarismaattisista ilmiöistä Mattila on kyllä oikeassa. Hän on joissakin luennoissaan alkanut ampumaan "omiaan", niin kyllä Mane on mennyt itsekin metsään.
      Sensaationnälkäiset uskovaiset uskovat kaikki ne. Jutut voi olla todenperäisiä, mutta aivan liian yliampuvia. Jutut perustuvat useissa tapauksissa huhupuheisiin.
      Tiedän eräänkin uskovan miehen, joka ei nyt kovinkaan luotettava ole. Tämä sanoi minulle, että on soittanut Mattilalle ja kertonut paikkakuntamme seurakuntien tilasta. Jos tällaisten huhujen varassa Mattila tekee ns. opetuksia, niin kannattaa koetella ne useaan kertaan ja varottava, että ei puhu ihan kenelle vaan niistä.

    • Anonyymi

      >> Mattila yrittää keksiä toinen toistaan hätkähdyttävämpiä juttuja. Äärikarismaattisista ilmiöistä Mattila on kyllä oikeassa. Hän on joissakin luennoissaan alkanut ampumaan "omiaan", niin kyllä Mane on mennyt itsekin metsään. <<

      Samaa mieltä.

      • Anonyymi

        Mattila sai aloittaessaan Herralta sanan Ilmestyskirjasta "olen avannut sinun eteesi oven..." jne. ja uskon, että se on varmasti totta. Mutta onko kaikki sen jälkeen mennyt pelkästään oikein ja raamatullisesti, niin siihen en kyllä uskaltaisi myöntävästi vastata. Jokainen erehtyy jossain raamatun mukaan. Ja jokaisen tulkinta noudattaa myös enemmän taikka vähemmän sen yhteisön raamatun tulkintaa, jossa sattuu käymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mattila sai aloittaessaan Herralta sanan Ilmestyskirjasta "olen avannut sinun eteesi oven..." jne. ja uskon, että se on varmasti totta. Mutta onko kaikki sen jälkeen mennyt pelkästään oikein ja raamatullisesti, niin siihen en kyllä uskaltaisi myöntävästi vastata. Jokainen erehtyy jossain raamatun mukaan. Ja jokaisen tulkinta noudattaa myös enemmän taikka vähemmän sen yhteisön raamatun tulkintaa, jossa sattuu käymään.

        Koetellaas tuo sinun profetiaksi väittämä ilmoitus.

        Siis Esa-Pekka Mattila sai aloittaessaan One Way Missionissa Ilmestyskirjan sananpaikan mukaan: "olen avannut sinun eteesi oven..."

        Kyseissä sananpaikassa puhutaan Daavidin ovesta, mikä tarkoittaa mm. hallintavaltaa. Esa-Pekka Mattila yleni johtavaksi pastoriksi, mutta kuitenkin alennettiin takaisin rivipastoriksi, kun Leena Metsämäki erosi ovet paukkuen. Sen jälkeen Mattila lähti seurakunnasta kokonaan pois, mikä tarkoittaa sitä, että Mattilan ovi meni kiinni.

        "Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa: "Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni." (Ilm 3:7,8)

        Mattilan saamassa profetiassa on ristiriitaista kyseisen sananpaikan kanssa se, ettei kukaan pysty sulkemaan Daavidin ovea. Nyt kuitenkin Mattilan ovi One Way Missionissa sulkeutui.

        Olen myös sitä mieltä, että Mattila ei kyennyt puhdistamaan One Way Missionia, joka on jumalaton seurakunta mainittujen syntien takia. Jotenkin tuntuu siltä, ettei Mattilan ovi ollut koskaan Daavidin ovi.

        Tämän perusteella totean, että Mattilan profetiassa on tapahtumien valossa niin palon ristiriitaisuuksia, etten huomioi sitä olleenkaan. Jotta profetian voisi koetella lopullisesti, niin pitäisi tietää kaikki sen yksityiskohdat. Kuitenkin tuossa kertomassasi on niin paljon sellaista epäjohdonmukaista, ettei sitä voi tältä istumalta huomioida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetellaas tuo sinun profetiaksi väittämä ilmoitus.

        Siis Esa-Pekka Mattila sai aloittaessaan One Way Missionissa Ilmestyskirjan sananpaikan mukaan: "olen avannut sinun eteesi oven..."

        Kyseissä sananpaikassa puhutaan Daavidin ovesta, mikä tarkoittaa mm. hallintavaltaa. Esa-Pekka Mattila yleni johtavaksi pastoriksi, mutta kuitenkin alennettiin takaisin rivipastoriksi, kun Leena Metsämäki erosi ovet paukkuen. Sen jälkeen Mattila lähti seurakunnasta kokonaan pois, mikä tarkoittaa sitä, että Mattilan ovi meni kiinni.

        "Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa: "Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni." (Ilm 3:7,8)

        Mattilan saamassa profetiassa on ristiriitaista kyseisen sananpaikan kanssa se, ettei kukaan pysty sulkemaan Daavidin ovea. Nyt kuitenkin Mattilan ovi One Way Missionissa sulkeutui.

        Olen myös sitä mieltä, että Mattila ei kyennyt puhdistamaan One Way Missionia, joka on jumalaton seurakunta mainittujen syntien takia. Jotenkin tuntuu siltä, ettei Mattilan ovi ollut koskaan Daavidin ovi.

        Tämän perusteella totean, että Mattilan profetiassa on tapahtumien valossa niin palon ristiriitaisuuksia, etten huomioi sitä olleenkaan. Jotta profetian voisi koetella lopullisesti, niin pitäisi tietää kaikki sen yksityiskohdat. Kuitenkin tuossa kertomassasi on niin paljon sellaista epäjohdonmukaista, ettei sitä voi tältä istumalta huomioida.

        >> Koetellaas tuo sinun profetiaksi väittämä ilmoitus. Siis Esa-Pekka Mattila sai aloittaessaan One Way Missionissa Ilmestyskirjan sananpaikan mukaan: "olen avannut sinun eteesi oven..." <<

        Heh. Ei. En edes puhunut hänestä, vaan videolinkkien hepusta. Oma kommenttini oli vastaus EbA_N3n :n kommenttiin, eikä mainitsemaasi henkilöön.

        Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Koetellaas tuo sinun profetiaksi väittämä ilmoitus. Siis Esa-Pekka Mattila sai aloittaessaan One Way Missionissa Ilmestyskirjan sananpaikan mukaan: "olen avannut sinun eteesi oven..." <<

        Heh. Ei. En edes puhunut hänestä, vaan videolinkkien hepusta. Oma kommenttini oli vastaus EbA_N3n :n kommenttiin, eikä mainitsemaasi henkilöön.

        Ilman taitoa ei ole intokaan hyväksi.

        No tämä ei muuta itse asiaa. Jolle avataan Daavidin ovi, niin hän saa hallintavallan, jota ei voi muut ottaa pois. Jos puhuit Mauno Mattilasta, niin hänelle ei ole avautunut Daavidin huoneen ovi. Hän on todistetusti levittänyt vääriä profetoita ja opettanut harhaoppeja siinä määrin paljon, ettei hän ole oikealla tiellä. Hänhän on itsekin tunnustanut olleensa väärä profeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä ei muuta itse asiaa. Jolle avataan Daavidin ovi, niin hän saa hallintavallan, jota ei voi muut ottaa pois. Jos puhuit Mauno Mattilasta, niin hänelle ei ole avautunut Daavidin huoneen ovi. Hän on todistetusti levittänyt vääriä profetoita ja opettanut harhaoppeja siinä määrin paljon, ettei hän ole oikealla tiellä. Hänhän on itsekin tunnustanut olleensa väärä profeetta.

        Tulit jo paljastetuksi. Turha jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulit jo paljastetuksi. Turha jatkaa.

        Niin mikä muka paljastui? Käsittelin teoreettisella tasolla yhtä ilmoitusta suhteessa Raamatttuun. En ollut väärässä skenaarion arvioinnin suhteen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä muka paljastui? Käsittelin teoreettisella tasolla yhtä ilmoitusta suhteessa Raamatttuun. En ollut väärässä skenaarion arvioinnin suhteen.

        Kysy siltä, jolta oppisi ja tulkintasi tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy siltä, jolta oppisi ja tulkintasi tulee.

        Kommenttisi on sekava. Kerro, mitä tarkoitat ja mitä oikein haluat sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on sekava. Kerro, mitä tarkoitat ja mitä oikein haluat sanoa.

        En kommentoi. Sain jo vastauksen vastauksestasi.


    • Anonyymi

      >> Suonto lataa, ampuu ja kuvia kaatuu <<

      Minun mielestäni se oli videon tekijä, joka teki Suonnosta 'ampujan'. Ja meni liiallisuuksiin. Mautonta. Loppukin arvovalta Herran palvelijana rapisi tämän videon myötä omissa silmissäni.

      • Anonyymi

        Mauno Mattila on populisti.


    • Rauhan tervehdys.

      Täällä näyttää taas olevan kiista siitä, että keskustellaanko aidanseipäistä vaan itse aidasta, niin että keskustelu kiertää kuin kissa kuumaa puuroa itse asian sivusta suureksi osaksi. Joko sapatti on jo nostettu keskusteluun?

      One Wayn maan valloitus on niin laajaa koskettaen useita paikkakuntia ja niillä ennestään olevia seurakuntia, että viimeksi tällaista mobilisaatiota on tapahtunut Markku Koiviston ja Patrick Tiaisen perustaessa soluja ympäri Suomea, jolloin on esitettävä ilman sarvia ja hampaita kysymys: onko tämä herätystä kuten he sanovat ja johon vahvasti osa uskoo vai onko tämä jotain inhimillistä kuohuntaa, jota Pyhä Henki ei johda? Mielestäni videolla annan vastauksen tähän kysymykseen perustellusti, sillä One Way itse riitaantui itsensä kanssa, kun tähän lähdettiin sen johtajan näkyä seuraten. Ongelma näyttäytyy kauempaa katsottuna nikolaittain opilta, johon Diotrefes sortui (3. Joh. 1:9-10).

      "Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä." - Galataiskirje 4:17

      Tuohon Aki Miettiseen haluan sen verran sanoa, että jos hän on käyttänyt invapaikkaa, niin siihen oikeus varmasti tulee ms-taudista, josta täällä lisää.
      https://yle.fi/uutiset/3-6705625

      Olen myös keskustelut hänen ja muidenkin entisten onewaylaisten työntekijöiden kanssa. Nämä keskustelut vahvistivat sitä, että on tarpeen avata tätä asiaa videollani, sillä tavattoman monet ovat hämmentyneitä esittäneet siitä kysymyksiä toistuvasti minulle. Rohkaisen katsomaan videon kokonaan ja vasta sitten tekemään arvioinnin (vrt. San. 18:13), sillä käsittelen siinä laajasti erilaisia virtauksia maassamme.

      Sellainen asia on silmiin pistävä keskustelussa, että palstalla vallitseva lakihenkisyys paistaa paljon läpi. Jos jossain on hieman vikaa, josta tulee nuhdella, niin ajatellaan että ihminen on sitten 100% väärässä. Todellisuudessa uskovainen on aina useita kymmeniä prosentteja väärässä ja siksi tarvitsemme kaikki keskinäistä nuhdetta väärästä ja toisaalta rohkaisua oikeaan. Tällainen fanikulttuuri tulee kertoo pinnallisuudesta, jota nähdään Hollywood maailmassa, jossa fanin ihailema idoli on aina 100% ihana, täydellinen ja jumaloitava eikä hänessä voi olla mitään vikaa.

      "Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta. Hän jää alastomaksi arolle eikä näe mitään onnea tulevan; hän asuu poudan polttamissa paikoissa erämaassa, asumattomassa suolamaassa." - Jeremia 17:5-6

      Tästä vaarallisesta ihmispalvonnasta olenkin tehnyt videon tovin aikaa sitten nimeltä Idoleja ja faneja:
      https://www.youtube.com/watch?v=-LeWuRM1VpE

      On vain yksi Herra, Messias, Voideltu ja Kuningas - Jeesus Kristus. Aamen.

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        >>Tuohon Aki Miettiseen haluan sen verran sanoa, että jos hän on käyttänyt invapaikkaa, niin siihen oikeus varmasti tulee ms-taudista, josta täällä lisää.<<

        Tästä täällä on keskusteltu, mutta kyseinen tapaus oli aikana, jolloin hänellä ei ollut vielä invakorttia, eikä sairaus ollut edennyt kortin oikeuttamaan haitta-asteeseen. Tämän takia hänellä ei ollut invamerkkiä ikkunassa ja hän itse käveli töihin, jota hoiti normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Tuohon Aki Miettiseen haluan sen verran sanoa, että jos hän on käyttänyt invapaikkaa, niin siihen oikeus varmasti tulee ms-taudista, josta täällä lisää.<<

        Tästä täällä on keskusteltu, mutta kyseinen tapaus oli aikana, jolloin hänellä ei ollut vielä invakorttia, eikä sairaus ollut edennyt kortin oikeuttamaan haitta-asteeseen. Tämän takia hänellä ei ollut invamerkkiä ikkunassa ja hän itse käveli töihin, jota hoiti normaalisti.

        >> tapaus oli aikana, jolloin hänellä ei ollut vielä invakorttia <<

        Nyt sitten muistit tuollaisen yksityiskohdan? Et voinut heti sanoa, kuinka kaukaisista asioista puhuit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> tapaus oli aikana, jolloin hänellä ei ollut vielä invakorttia <<

        Nyt sitten muistit tuollaisen yksityiskohdan? Et voinut heti sanoa, kuinka kaukaisista asioista puhuit?

        Olen tämän asian hyvin selvästi sanonut. Sinä et ilmeisesti lue kommentteja kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tämän asian hyvin selvästi sanonut. Sinä et ilmeisesti lue kommentteja kunnolla.

        Ei ole osunut silmään.


    • Anonyymi

      Mauno Mattila on helluntailaisten joukossa kuin Hymy tai Seiska -lehti. Aina joku sensaatio syötettäväksi uskoville, jotka ovat persoja kuulemaan uudet juorut.

      Miten oivallisesti Helluntaikirkko on luonnehtinut Mauno Mattilaa

      "Maunolaisuuteen kuuluu esittää jatkuvasti uusia teorioita, joilla pidetään oma facebook tykkääjät tyytyväisenä. Mitä pöyristyttävämpi, sitä tieukemmin naiset ovat kiinni johtajassaan. Vielä on armon aika ja voi tehdä parannuksen maunolaisuudesta."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13#comment-97102526

      Mauno Mattila ei ole sen parempi saarnaaja, kuin mitä ovat ne, joiden harhaopeista hän varoittaan.

      Mauno Mattilan Youtube-kanavalla on suuria määriä asiavirheitä ja eksytystä. Yleensä Mattila sanoo, että voitko osoittaa jonkun virheen. Sitten kun ottaa esille yhden ilmiselvän virheen, niin Mattila ei edes korvaansa lotkauta korjatakseen virhettä, vaan syyttää hänen arvosteliaa väärässä olemisesta.

      Mattilan yksi pahimista eksytyksistä on väärä oppi kasteesta. Tämän lisäksi opetuksesta löytyy paljon huolestuttavaa harhaoppia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta

      Tässä on kaksi selkeää tapausta, jossa Mauno Mattila on jopa väärentänyt Jumalan sanaa:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15264659/mauno-mattilan-eksytys-kasteesta#comment-93870433

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15515007/nokia-missio#comment-96136561

      Mauno Mattila itse asiassa tunnustaa olevansa okkultistisessa siteissä näillä sanoilla: - Koska jos ihmisellä on okkultistinen side, niin se vaikuttaa häneen sillä lailla, että hän alkaa väärentää Jumalan sanaa. Hän ei ymmärrä. Niikö minä olen kertonut omasta eksymyksen tiestään. Mut sitten tämä Jumalan sana lähtee pois kans. Ja vaelletaan, niinkö tässä sanotaan, kavaluudessa.

      https://www.youtube.com/watch?v=2UIDzxWVDx4&feature=youtu.be&t=1389

      Mauno Mattilan yksi pahimmista rimanalistuksista oli profeetallisten enteiden kaivelu Teemu Selänteen elämästä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

      Toinen huolestuttava eksytys Mattilassa on se vieras tuli, mitä hänessä on. Tämän vuoksi Mattila jakaa vääriä profetioita:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15508520/mauno-mattila-jakaa-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

      • Anonyymi

        Mauno Mattila kirjoitti: >>Profetiasta on siis mahdotonta avata ja esimerkiksi saattaa näkemään sellaisia asioita, että Jumala salli Estonian upota varoitukseksi juuri ennen kuin pohjoismaat liittyi EU:n. Tällaisia merkit ja ilmiöt jää täysin huomaamatta.<<

        En muista yhtään profetiaa, missä Jumala uhkaa upottaa Itämeren laivan, jos pohjoismaat liittyvät EU:hun. Jumalan toimintatapa on aina kertoa tällaiset asias edeltäkäsin, jotta kansa tietää, mistä se saa rangaistuksen.

        "Törähtääkö merkkitorvi kaupungissa ihmisten säikähtämättä? Tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta Herran sitä aiheuttamatta? Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. " (Aam 3:6,7)

        Mauno Mattila on tehnyt keinotekoisen yhteyden Estonian uppoamisen ja pohjoismaiden EU:hun menemisen välille, mitä voi luonnehtia pikemminkin enteistä ennustelemiseksi. Varsinkin jälkiviisaus tällaisessa asiassa ei näytä hyvältä.

        Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Mattila ennustelee enteistä, mikä on hyvin pakanallinen tapa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

        >>Mutta jos on Hengen silmät, niin saattoi huomata yhtäläisyyden Räsäsen kohussa liittyen Raamattuun ja sitä välittömästi seuranneeseen postilakkoon - kun esteltiin Jumalan sanoman lähettämistä, niin Jumala pysäytti meidän kirjeiden liikkumisen.<<

        Postilakon seurauksena joutui eroamaa pääministeri Antti Rinne, jolla ei ole minun tietääkseni mitään tekemistä Räsäsen esitutkinnan kanssa. Sitä asiaa on ajanut vihreään puolueeseen kuulunut komisario ja häntä on tukenut vihreisiin kuuluva poliisiministeri. Postilakko on yksi lakko muiden joukossa, joka ajoittu siihen hetkeen, milloin työtehtosopmukset ovat muutenkin katkolla. Mitään ihmeellistä tässä ei ollut. Mattila sen kun jatkaa enteistä lukemista.

        Oletko Mauno alkanut joka aamu tekemään päivän toimintasuunnitelman sen perusteella, miten kahvin porot jäävät kuppisi pohjalle?

        ( lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16149737/uudet-maanvaltaajat-koeteltavana#comment-100001417 )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila kirjoitti: >>Profetiasta on siis mahdotonta avata ja esimerkiksi saattaa näkemään sellaisia asioita, että Jumala salli Estonian upota varoitukseksi juuri ennen kuin pohjoismaat liittyi EU:n. Tällaisia merkit ja ilmiöt jää täysin huomaamatta.<<

        En muista yhtään profetiaa, missä Jumala uhkaa upottaa Itämeren laivan, jos pohjoismaat liittyvät EU:hun. Jumalan toimintatapa on aina kertoa tällaiset asias edeltäkäsin, jotta kansa tietää, mistä se saa rangaistuksen.

        "Törähtääkö merkkitorvi kaupungissa ihmisten säikähtämättä? Tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta Herran sitä aiheuttamatta? Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. " (Aam 3:6,7)

        Mauno Mattila on tehnyt keinotekoisen yhteyden Estonian uppoamisen ja pohjoismaiden EU:hun menemisen välille, mitä voi luonnehtia pikemminkin enteistä ennustelemiseksi. Varsinkin jälkiviisaus tällaisessa asiassa ei näytä hyvältä.

        Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Mattila ennustelee enteistä, mikä on hyvin pakanallinen tapa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

        >>Mutta jos on Hengen silmät, niin saattoi huomata yhtäläisyyden Räsäsen kohussa liittyen Raamattuun ja sitä välittömästi seuranneeseen postilakkoon - kun esteltiin Jumalan sanoman lähettämistä, niin Jumala pysäytti meidän kirjeiden liikkumisen.<<

        Postilakon seurauksena joutui eroamaa pääministeri Antti Rinne, jolla ei ole minun tietääkseni mitään tekemistä Räsäsen esitutkinnan kanssa. Sitä asiaa on ajanut vihreään puolueeseen kuulunut komisario ja häntä on tukenut vihreisiin kuuluva poliisiministeri. Postilakko on yksi lakko muiden joukossa, joka ajoittu siihen hetkeen, milloin työtehtosopmukset ovat muutenkin katkolla. Mitään ihmeellistä tässä ei ollut. Mattila sen kun jatkaa enteistä lukemista.

        Oletko Mauno alkanut joka aamu tekemään päivän toimintasuunnitelman sen perusteella, miten kahvin porot jäävät kuppisi pohjalle?

        ( lähde: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16149737/uudet-maanvaltaajat-koeteltavana#comment-100001417 )

        Rauhan tervehdys.

        En tiedä johtuuko se suoranaisesti tai välillisesti vapaamuurarien vaikutuksesta, mutta yhä useampi uskoo sellaiseen kuvaan Jumalasta, joka muistuttaa enemmän deismiä kuin teismiä.

        "Deismi on käsitys, jonka mukaan kaikkeuden järjestelmällisistä piirteistä on vastuussa Jumala, joka ei kuitenkaan vaikuta kaikkeuden tapahtumien kulkuun luomisen jälkeen. Varsinkin ranskalaiseen valistukseen liittyi usein deismi suhteessa uskonnollisiin kysymyksiin.

        Deismin mukaan järkiperustein on syytä uskoa, että todellisuuden on luonut jokin jumala, mutta tästä jumalasta on mahdotonta saada tarkempaa tietoa. Keskeinen askel uskonnosta deismiin on luopuminen uskomisesta pyhien kirjojen totuudellisuuteen. Deistit yleensä ajattelivat, että koska Raamattu on väärässä monien luonnontieteellisten seikkojen suhteen, jumala ei ole voinut kirjoittaa sitä. Deistien mukaan heidän oppinsa ei vaadi uskoa, vaan perustuu yksinomaan järjen käyttöön."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Deismi

        "Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata." - Job 33:14

        "Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?" - Aamos 3:6

        "Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa? Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra." - Jeremia 23:23-24

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        En tiedä johtuuko se suoranaisesti tai välillisesti vapaamuurarien vaikutuksesta, mutta yhä useampi uskoo sellaiseen kuvaan Jumalasta, joka muistuttaa enemmän deismiä kuin teismiä.

        "Deismi on käsitys, jonka mukaan kaikkeuden järjestelmällisistä piirteistä on vastuussa Jumala, joka ei kuitenkaan vaikuta kaikkeuden tapahtumien kulkuun luomisen jälkeen. Varsinkin ranskalaiseen valistukseen liittyi usein deismi suhteessa uskonnollisiin kysymyksiin.

        Deismin mukaan järkiperustein on syytä uskoa, että todellisuuden on luonut jokin jumala, mutta tästä jumalasta on mahdotonta saada tarkempaa tietoa. Keskeinen askel uskonnosta deismiin on luopuminen uskomisesta pyhien kirjojen totuudellisuuteen. Deistit yleensä ajattelivat, että koska Raamattu on väärässä monien luonnontieteellisten seikkojen suhteen, jumala ei ole voinut kirjoittaa sitä. Deistien mukaan heidän oppinsa ei vaadi uskoa, vaan perustuu yksinomaan järjen käyttöön."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Deismi

        "Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata." - Job 33:14

        "Puhalletaanko pasunaan kaupungissa, niin ettei kansa peljästy? Tahi tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut?" - Aamos 3:6

        "Olenko minä Jumala vain lyhyeltä matkalta, sanoo Herra; enkö ole Jumala myöskin kaukaa? Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra." - Jeremia 23:23-24

        Siunauksin, MM.

        Sinä jatkat tätä enteistä ennustamisen puolustamista.

        On tietenkin totta, että Jumala vaikuttaa kaikessa, mutta sinä et voi tietää Jumalan ajatuksia, ellei Jumala itse niitä kerro. Jos lähdet omatta lihassa tekemään järjen päätelmiä olet ajutunut enteistä ennustelijaksi. Niin ja se on tullut selväksi, ettet sinä Mauno Mattila ole Jumalan profeetta, vaikka niin luulet.

        1 Kor 2:10 Meille Jumala on sen ilmoittanut Hengellään, sillä Henki tutkii kaiken, myös Jumalan syvimmät salaisuudet.
        11 Kuka muu kuin ihmisen oma henki tietää, mitä ihmisessä on? Samoin vain Jumalan Henki tietää, mitä Jumalassa on.

        Tämän takia Jumala on ilmoittanut, että hän ensin kertoo profeetalleen tulevasta rangaistuksta, jonka profeetta julistaa yleiseen tietoon. Sitten kun Jumala rankaisee, niin yleisö tietää sen olevan Jumalan rangaistus, koska profeetan ennalta ilmoittamat asiat toteutuivat.

        Aam 3:6,7 Törähtääkö merkkitorvi kaupungissa ihmisten säikähtämättä? Tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta Herran sitä aiheuttamatta? Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.

        Kun katsoo sitä kamalaa huonoa hedelmää, mitä sinä Mauno Mattia teit esim. Selänne koodi -videon kanssa, niin päätä oikein puistatti.

        Herra on varoittanut minua sinusta Mauno Mattila. Sain kuulla, ettet ole hänen profeetta. Uskon sen, koska teet kamalia asioita.


    • Anonyymi

      En ole vakuuttunut OW-kritiikistä.

      • Anonyymi

        Mikset?


      • Anonyymi

        >> idoli on aina 100% ihana, täydellinen ja jumaloitava eikä hänessä voi olla mitään vikaa. <<

        Ei ainakaan kuuntelemieni puheiden ja lukemieni kirjojen perusteella pidä itseään idolina, erehtymättömänä, eikä synnittömänä. Hän on joskus puheissaan itsekin kertonut, kuinka joku on kyllä joskus erehtynyt palvelemaan häntä Kristuksen sijaan, ja siksi pettynyt ja lähtenyt. Siinä kaikki "palvonta", mistä minä olen kuullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> idoli on aina 100% ihana, täydellinen ja jumaloitava eikä hänessä voi olla mitään vikaa. <<

        Ei ainakaan kuuntelemieni puheiden ja lukemieni kirjojen perusteella pidä itseään idolina, erehtymättömänä, eikä synnittömänä. Hän on joskus puheissaan itsekin kertonut, kuinka joku on kyllä joskus erehtynyt palvelemaan häntä Kristuksen sijaan, ja siksi pettynyt ja lähtenyt. Siinä kaikki "palvonta", mistä minä olen kuullut.

        Jos tarkoitat Tapani Suontoa, niin hän on vain tekeytynyt nöyräksi, mutta se on tekopyhyyttä. Jos hän sanoo olevan erehtyväinen, niin teot eivät vastaa puheita. Suonto ei korjaa toimintaansa, jos on selviä virheitä voitu osoittaa. Monet asiat olisi helppo korjata. Suonto voisi esimerkiksi julkisesti irtisaunoutua naispappaudesta ja todistaa teoillaan, ettei hän enää päästä naisia puhumaan. Hän ei sitä tee, koska silloin suurin osa maksavista asiakkaista katoaa, joten One Way pysyy edelle jumalattomana seurakuntana. Vastaavia laittomuuksia on One Wayssa paljon muitakin.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat Tapani Suontoa, niin hän on vain tekeytynyt nöyräksi, mutta se on tekopyhyyttä. Jos hän sanoo olevan erehtyväinen, niin teot eivät vastaa puheita. Suonto ei korjaa toimintaansa, jos on selviä virheitä voitu osoittaa. Monet asiat olisi helppo korjata. Suonto voisi esimerkiksi julkisesti irtisaunoutua naispappaudesta ja todistaa teoillaan, ettei hän enää päästä naisia puhumaan. Hän ei sitä tee, koska silloin suurin osa maksavista asiakkaista katoaa, joten One Way pysyy edelle jumalattomana seurakuntana. Vastaavia laittomuuksia on One Wayssa paljon muitakin.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        Monta virhettäsi sinä olet korjannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta virhettäsi sinä olet korjannut?

        Jos One Wayssä on paljon parannuksen teon tarvetta, niin pitääkö ensin tutkia muut ja vaatia heiltä ensin muutosta, että vasta sen jälkeen One Way tekisi parannuksen??? Sinulla on ihmeellinen logiikka. Tämä on tyypillinen tapa pistää oma pää pensaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos One Wayssä on paljon parannuksen teon tarvetta, niin pitääkö ensin tutkia muut ja vaatia heiltä ensin muutosta, että vasta sen jälkeen One Way tekisi parannuksen??? Sinulla on ihmeellinen logiikka. Tämä on tyypillinen tapa pistää oma pää pensaaseen.

        Tottakai pitää parannus tehdä, jos Herra siihen kehottaa, eikä joku lihan vallassa ennustelija tai keskustelupalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai pitää parannus tehdä, jos Herra siihen kehottaa, eikä joku lihan vallassa ennustelija tai keskustelupalsta.

        Voi sinua, eikös profetiat voi tarkistaa Raamatussa? Jos joku kehottaa One Waytä tekemään parannuksen esim. naispappeudesta, niin pitääkö alkaa sen enempää ruotia itse profeetan henkilöä? Eikös se riitä, että Raamatussa lukee, ettei Jumalan pyhien seurakunnassa naiset puhu? Suonnon toiminta on irtautunut Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua, eikös profetiat voi tarkistaa Raamatussa? Jos joku kehottaa One Waytä tekemään parannuksen esim. naispappeudesta, niin pitääkö alkaa sen enempää ruotia itse profeetan henkilöä? Eikös se riitä, että Raamatussa lukee, ettei Jumalan pyhien seurakunnassa naiset puhu? Suonnon toiminta on irtautunut Raamatusta.

        Herraa kanansa kynii, jos on kynimistä. Keskustelupalsta muistuttaa lähinnä sanhedriniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herraa kanansa kynii, jos on kynimistä. Keskustelupalsta muistuttaa lähinnä sanhedriniä.

        Mikä estää Herraa kynimästä kanojaan sulka kerrallaan vaikka keskustelupalstalta aloittaen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua, eikös profetiat voi tarkistaa Raamatussa? Jos joku kehottaa One Waytä tekemään parannuksen esim. naispappeudesta, niin pitääkö alkaa sen enempää ruotia itse profeetan henkilöä? Eikös se riitä, että Raamatussa lukee, ettei Jumalan pyhien seurakunnassa naiset puhu? Suonnon toiminta on irtautunut Raamatusta.

        >> eikös profetiat voi tarkistaa Raamatussa? <<

        Kuka on profetoinut ja mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää Herraa kynimästä kanojaan sulka kerrallaan vaikka keskustelupalstalta aloittaen?

        Ei löydy raamatusta sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua, eikös profetiat voi tarkistaa Raamatussa? Jos joku kehottaa One Waytä tekemään parannuksen esim. naispappeudesta, niin pitääkö alkaa sen enempää ruotia itse profeetan henkilöä? Eikös se riitä, että Raamatussa lukee, ettei Jumalan pyhien seurakunnassa naiset puhu? Suonnon toiminta on irtautunut Raamatusta.

        >> Eikös se riitä, että Raamatussa lukee - <<

        Kenen raamatun tulkinnan mukaan pitäisi suuntaa tarkistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Eikös se riitä, että Raamatussa lukee - <<

        Kenen raamatun tulkinnan mukaan pitäisi suuntaa tarkistaa?

        Minä ymmärrän oikein hyvin sen, jos One Wayssä ei osata lukea Raamattua. One Wayn hedelmä on laittomuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ymmärrän oikein hyvin sen, jos One Wayssä ei osata lukea Raamattua. One Wayn hedelmä on laittomuus.

        Suuntia on monia, joilla on kaikilla eri tulkinta raamatusta. Sinullakin on jonkun suuntauksen tulkinta. Mikä tulkinnoista pitäisi valita oikeana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntia on monia, joilla on kaikilla eri tulkinta raamatusta. Sinullakin on jonkun suuntauksen tulkinta. Mikä tulkinnoista pitäisi valita oikeana?

        Raamattu on helppo kirja. Ei sen lukemissa tarvita tulkintaa vaan uskoa. Raamatun lukemista kuitenkin häritsee, jos käy Suonnon sunnuntaijuhlissa kuuntelemassa kelvotonta opetusta, jolloin ei enää tiedä, mitä uskoa. On siis parempi lukea vain Raamattua ja sulkea omat korvat Suonnon saarnoilta.

        Otan esimerkin, joka on ollut esillä Suontoon liittyvissä keskusteluissa. Raamattu kieltää yksiselitteisesti naisia puhumasta seurakunnassa. Tämä ei ole tulkinta- vaan kuuliaisuuskysymys. Monet purnaavat tätä vastaan ja One Waykään ei tätä noudata. Tässä on selvää suomen kieltä, missä ei ole mitään vaikeaa ymmärtää.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon MIES, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        Siis Ritu Ylipahkalat ulos saarnaspöntöstä. Operatiivinen johtaja Leenä Metsämäki lensikin jo ulos ja miksi ihmeessä Suonto hänet aikanaan palkkasikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on helppo kirja. Ei sen lukemissa tarvita tulkintaa vaan uskoa. Raamatun lukemista kuitenkin häritsee, jos käy Suonnon sunnuntaijuhlissa kuuntelemassa kelvotonta opetusta, jolloin ei enää tiedä, mitä uskoa. On siis parempi lukea vain Raamattua ja sulkea omat korvat Suonnon saarnoilta.

        Otan esimerkin, joka on ollut esillä Suontoon liittyvissä keskusteluissa. Raamattu kieltää yksiselitteisesti naisia puhumasta seurakunnassa. Tämä ei ole tulkinta- vaan kuuliaisuuskysymys. Monet purnaavat tätä vastaan ja One Waykään ei tätä noudata. Tässä on selvää suomen kieltä, missä ei ole mitään vaikeaa ymmärtää.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

        1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
        33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
        34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
        ---
        37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
        38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon MIES, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,

        Siis Ritu Ylipahkalat ulos saarnaspöntöstä. Operatiivinen johtaja Leenä Metsämäki lensikin jo ulos ja miksi ihmeessä Suonto hänet aikanaan palkkasikaan.

        >> Raamattu on helppo kirja. Ei sen lukemissa tarvita tulkintaa vaan uskoa. <<

        Ei varmaan, jos pelkästään läpi lukaisee. Mutta sille, joka tahtoo jotain ymmärtääkin, raamatussa on paljon symboliikkaa ja asioita, joita on myös tulkittava.

        Mikä on opillinen taustasi, opettajasi, seurakunta, jossa käyt? Et sinä yksin ole koko uskonelämäsi ajan raamattua lukenut ja kaikkea yksin sieltä opiskellut. Herra ohjaa jokaisen myös opetusta saamaan, jos olet uudestisyntynyt. Ei kai Herra seurakuntaan turhaan ole opettajia asettanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Raamattu on helppo kirja. Ei sen lukemissa tarvita tulkintaa vaan uskoa. <<

        Ei varmaan, jos pelkästään läpi lukaisee. Mutta sille, joka tahtoo jotain ymmärtääkin, raamatussa on paljon symboliikkaa ja asioita, joita on myös tulkittava.

        Mikä on opillinen taustasi, opettajasi, seurakunta, jossa käyt? Et sinä yksin ole koko uskonelämäsi ajan raamattua lukenut ja kaikkea yksin sieltä opiskellut. Herra ohjaa jokaisen myös opetusta saamaan, jos olet uudestisyntynyt. Ei kai Herra seurakuntaan turhaan ole opettajia asettanut?

        Okei, siteeraamani jakeet eivät uponneet sinuun, vaan rupesit lapsellisesti vetoamaan symboliikkaan ja tivaamaavan toiseen ihmiseen henkilöön liittyviä tietoja. Nöyrä ihminen tottelee ja ylpeä ei tee asialla mitään. Onko tämä sitä suontolaista tekopyhää nöyristelyä, joka on vain teeskentelyä? Herra sanoo Raamatussa aika hyvin käskyjensä noudattamisesta: valitse elämä tai kuolema. Jeesuskin sanoi, että Jumalan käskyt antavat elämän, minkä hänen Isänsä oli käskenyt opettaa seurakunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, siteeraamani jakeet eivät uponneet sinuun, vaan rupesit lapsellisesti vetoamaan symboliikkaan ja tivaamaavan toiseen ihmiseen henkilöön liittyviä tietoja. Nöyrä ihminen tottelee ja ylpeä ei tee asialla mitään. Onko tämä sitä suontolaista tekopyhää nöyristelyä, joka on vain teeskentelyä? Herra sanoo Raamatussa aika hyvin käskyjensä noudattamisesta: valitse elämä tai kuolema. Jeesuskin sanoi, että Jumalan käskyt antavat elämän, minkä hänen Isänsä oli käskenyt opettaa seurakunnalle.

        Ei minua kiinnosta eksyneen 'opetukset'. Se enemmänkin kiinnostaa, miksi luulet oikein ymmärtäväsi asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta eksyneen 'opetukset'. Se enemmänkin kiinnostaa, miksi luulet oikein ymmärtäväsi asiat.

        Siteerasin Raamattua, mistä sinä suutuis. Koet vahvasti, että sinä ole todella eksyksissä ja jätän sinut nyt rypemään omaan saastaasi, minne olet mennyt takaisin rypemään.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siteerasin Raamattua, mistä sinä suutuis. Koet vahvasti, että sinä ole todella eksyksissä ja jätän sinut nyt rypemään omaan saastaasi, minne olet mennyt takaisin rypemään.

        Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        2 Piet 2:19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.
        20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
        22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        Kieriskelen oikein Kristuksessa, joka minua rakastaa. Toisille se voi tehdä pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta eksyneen 'opetukset'. Se enemmänkin kiinnostaa, miksi luulet oikein ymmärtäväsi asiat.

        Etsitkö seurakuntaa, jossa ei huomauteta Jumalan käskyjen rikkomisesta, ja jossa naiset saa puhua ja miehet tehdä vapaasti syntiä? Tätäkö sinä haluat uskonnolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieriskelen oikein Kristuksessa, joka minua rakastaa. Toisille se voi tehdä pahaa.

        Hyväksytkö sen, mitä siteerasin Paavalin kirjeistä, ettei nainen saa puhua seurakunnassa? Voitko vastata kyllä tai ei.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieriskelen oikein Kristuksessa, joka minua rakastaa. Toisille se voi tehdä pahaa.

        Ne eivät ole Kristuksessa, jotka eivät noudata Jumalan käskyjä.


    • Anonyymi

      >> jos käy Suonnon sunnuntaijuhlissa kuuntelemassa kelvotonta opetusta, jolloin ei enää tiedä, mitä uskoa. <<

      Suonto ei ole yrittänytkään esittää erehtymätöntä. Samaa ei voi sanoa muista.

      • Anonyymi

        Aha, tämäkö kohta kommentistani kiinnosti sinua. Kerropa nyt se, että hyväksytkö sen, mitä siteerasin Paavalin kirjeistä, ettei nainen saa puhua seurakunnassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, tämäkö kohta kommentistani kiinnosti sinua. Kerropa nyt se, että hyväksytkö sen, mitä siteerasin Paavalin kirjeistä, ettei nainen saa puhua seurakunnassa?

        Opetuksesi ei vakuuta. Miksi luulet oikein ymmärtäväsi raamattua, sitä ihmettelen kovasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuksesi ei vakuuta. Miksi luulet oikein ymmärtäväsi raamattua, sitä ihmettelen kovasti.

        No sitten et ole Kristuksessa, koska minä opetan vanhurskaasti.

        Minua ei vakuuta se, että kirjoitat sanan Raamattu pienellä alkukirjaimella. Se kertoo sinun väheksyvästä suhtautumisesta Jumalan Sanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten et ole Kristuksessa, koska minä opetan vanhurskaasti.

        Minua ei vakuuta se, että kirjoitat sanan Raamattu pienellä alkukirjaimella. Se kertoo sinun väheksyvästä suhtautumisesta Jumalan Sanaan.

        Otan sinusta koko ajan opikseni, mitä ei ainkaan kuulu uskovan uskoa, olla eikä sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan sinusta koko ajan opikseni, mitä ei ainkaan kuulu uskovan uskoa, olla eikä sanoa.

        Kiitos opetuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten et ole Kristuksessa, koska minä opetan vanhurskaasti.

        Minua ei vakuuta se, että kirjoitat sanan Raamattu pienellä alkukirjaimella. Se kertoo sinun väheksyvästä suhtautumisesta Jumalan Sanaan.

        Varmaan muitakin kirjoitusvirheitä piisaa. Onneksi tunnen armon Herran, jolle kelpaa 33/38 käännös, jossa raamattu lukee pienellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opetuksesi ei vakuuta. Miksi luulet oikein ymmärtäväsi raamattua, sitä ihmettelen kovasti.

        Etsitkö sellaista seurakuntaa, jossa ei huomauteta Jumalan käskyjen rikkomisesta? Siis sellaista lahkoa, jossa saa naiset saa puhua ja muutkin olla vapaasti tekemättä parannusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsitkö sellaista seurakuntaa, jossa ei huomauteta Jumalan käskyjen rikkomisesta? Siis sellaista lahkoa, jossa saa naiset saa puhua ja muutkin olla vapaasti tekemättä parannusta?

        Rauha sinulle. Herran siunausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauha sinulle. Herran siunausta.

        Tähän kysymykseen et vastannut. Hyväksytkö sen, mitä siteerasin Paavalin kirjeistä, ettei nainen saa puhua seurakunnassa? Voitko vastata kyllä tai ei.

        1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.
        12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauha sinulle. Herran siunausta.

        Jäi vastaus saamatta. Oliko Raamattun kielto naispappaudesta sinun lihallesi liikaa?


    • Anonyymi

      Mauno voinee tarkentaa mutta käsittääkseni Maunon videolla OW:tä koskeva osuus on suurinpiirtein välillä 0.40.00-1.11.00 elikkä se ei ala videon ampumiskohdasta vaan jo aiemmin. Jostain syystä aloittajan linkki ohjaa ampumiskohtaan videolla jota ennen Mauno on jo käsitellyt OW:ta. Kannattanee kelata aiemmaksi n. 0.40.00 paikkeille. Mauno tarkentanee jos tähän lisättävää.

    • Anonyymi

      Mauno Mattila on tehnyt video eksytyksistä ja ottanut esille Tapani Suonnon ja One Way Missionin. Mattila kertoo, miten One Way varoitti uusapostolisesta liikkeestä, mutta on itse langennut siihen. Tuo mainitsemasi kohta alkaa tästä:

      https://youtu.be/hmUZ_9aWf4M?t=2808

      • Anonyymi

        En maininnut tuota kohtaa vaan sen että OW:tä käsittelevä osuus alkaa videolla n. 0.40.00 kohdasta joka on aiemmin kuin edellisenkin linkin kohta. Tarkkuutta näihin tai silmälasit päähän. Ja kiitos edelleen Maunolle hyvästä opetuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En maininnut tuota kohtaa vaan sen että OW:tä käsittelevä osuus alkaa videolla n. 0.40.00 kohdasta joka on aiemmin kuin edellisenkin linkin kohta. Tarkkuutta näihin tai silmälasit päähän. Ja kiitos edelleen Maunolle hyvästä opetuksesta.

        Laita linkki ko. kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita linkki ko. kohtaan.

        Kohta on jo mainittu. Mauno voinee itse tarkentaa tarpeen mukaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe