Hallinto-oikeus kumosi Lieksan Attendo-suhmuroinnit

Anonyymi

Hallinto-oikeus on kumonnut Lieksan kaupungin yrityksen myydä Partalanmäen ja Toukolantien palvelukodit Attendolle. Perusteluna on se, että kaupunki yritti jyrätä kaupat läpi kuulematta kaikkia asianosaisia.

Liekö hallinto-oikudesta kuuluu kohta uutisia myös laittoman tarkastuslautakunnan erottamisen tiimoilta?

31

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      UutisetKotimaan uutiset
      Väkiluku kasvaa maahanmuuton ansiosta – ulkomaalaistaustaiset tekevät enemmän lapsia kuin kantasuomalaiset
      Tänään klo 12:43
      Ulkomaalaistaustaiset naiset tekevät keskimäärin enemmän lapsia kuin kantasuomalaiset.

      • Anonyymi

        Mikä yhteys tällä on Hallinto-oikeuden päätökseen?


      • Anonyymi

        Jos tekevät kakaransa omissa maissaan, tehkööt. Suomeen ei tarvitse tulla lisääntymään, Pisa kärsii siitä ja niin kärsii myös duunarin laiha rahapussi.


    • Anonyymi

      Vielä tämäkin! Hallinto-oikeus kumosi aivan äsken myös jonkun ranta-asemakaavan metsittämisen. Palautti asian siis kaupungille päätettäväksi. Hyvä Lieksan luottamusmiesjohto!

    • Anonyymi

      Oliko ne juuri nämä Attendo-suhmuroinnit, mitkä Anne Keronen toi päivänvaloon ja joutui sitten myöhemmin ulostetuksi, kun Lieksan herrat eivät tykänneet hänen toiminnastaan, vai muistanko ihan väärin?

      • Anonyymi

        Sepä se taisi olla.


      • Anonyymi

        Juuri nämä hämärät Attendo-kaupat ja niistä yhtenä valittaneen Anne Kerosen hiljennysyritys tarkastuslautakunnan erottamisen muodossa liittyvät yhteen. Kosto se on pienikin (iso) kosto.


    • Anonyymi

      Mitenkä niinkuin niiden valtuutettujen mielestä meni, jotka syyllistivät turhien valituksien tekijöitä lehtien palstoilla ja valtuuston kokouksissa? Kaupunki on menettänyt suuriasummia rahaa turhien valituksien vuoksia, entäs valtutettujen väärien päätösten vuoksi esim. (Attendo). Tässä muistutus jos salassa tehdyt päätökst runnotaan läpi kuntalaisia kuulematta eikä kerrota tehdystä sopimuksesta juuri mitään. Ei ole kuntalaisten eikä kenenkään etu tällainen toiminta.

      • Anonyymi

        Syntyvyden vähenemisestä senverran, että eikös se ole ollut tavoitekkin kun edellinen hallitus teki kaikkensa asian eteen leikkaamalla lapsilisä ja tekemällä muita heikennyksiä lapsiperheille ja yksinhuoltajille? Miksi ne valittaa kun hommassa on onnistuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyden vähenemisestä senverran, että eikös se ole ollut tavoitekkin kun edellinen hallitus teki kaikkensa asian eteen leikkaamalla lapsilisä ja tekemällä muita heikennyksiä lapsiperheille ja yksinhuoltajille? Miksi ne valittaa kun hommassa on onnistuttu.

        Miten tämä liittyyy ketjun aloitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyden vähenemisestä senverran, että eikös se ole ollut tavoitekkin kun edellinen hallitus teki kaikkensa asian eteen leikkaamalla lapsilisä ja tekemällä muita heikennyksiä lapsiperheille ja yksinhuoltajille? Miksi ne valittaa kun hommassa on onnistuttu.

        Ei tarvita uusia eläjiä, muutenkin on liikaa. Ei tarvita mitää houkuttimia, kaikki pois vain. Kantsisi palkita ne, jotka eivät lisäänny.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista olisi kuulla miten valtuutettu Kortelainen asiaa selittelee. Vieläkö yhteistyösopimus kaihertaa Attendon kanssa. Veronmaksajien varoilla rakennetut kiinteistöt liian halvalla olisit halunnut yksityisomistukseen.

      • Anonyymi

        Näinhän Lieksan hyvävelimafia toimii. Toedän eräänkin kiinteistön mikä myytiin 10% kiinteisrön todellisesta arvosta. Kiinteistö myytiin siinä kunnossa kuin se kaupantekohetkellä oli. Ostajana rakennusfirma, siis ammattilainen. Kolmen päivän kuluttua kiinteistöstä löytyi "yllättävä" vesivahinko, ja lopputuloksena korvaus oli täsmälleen sama kuin kiinteistön kauppahinta. Saivat kiinteistön siis ilmaiseksi. Semmosta pikku kähmintää 🥴🤬


    • Anonyymi

      Nyt vaan säkillä valoa kantamaan Attendon kiinteistöön.

      • Anonyymi

        Päättänyt tehdä toisin päin maailmaa tahansa niin laajasti pienempi puhutaan siitä että Kamuttaja onkin sieltä Piiroislouhilta ja on Lieksa kohisi Komu tai pienille lapsille ja kommenteissakin kommunistiksi joomla iGS yh6 mg MHz häät Komu hissanmaikk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättänyt tehdä toisin päin maailmaa tahansa niin laajasti pienempi puhutaan siitä että Kamuttaja onkin sieltä Piiroislouhilta ja on Lieksa kohisi Komu tai pienille lapsille ja kommenteissakin kommunistiksi joomla iGS yh6 mg MHz häät Komu hissanmaikk

        Miten ihmeessä menee nämä Attendon touhut? Oliko tarkoitus antaa Attendolle Partalanmäen palvelukoti ja Toukolantien koti, purettavaksiko?? - Attendon hieno rivitalomainen hoitokotilukaali seisoo tyhjänpanttina..- odottaa maksavia asiakkaita "hoidettavia"...voi, voi, tappiota tulee kokoajan tyhjäkäynnistä. Miten Attendoon sijoittaneet suhtautuu tilanteeseen, siis mikä on sijoitettujen eurojen tuotto???

        t: Lieksalainen&Liegsadar


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä menee nämä Attendon touhut? Oliko tarkoitus antaa Attendolle Partalanmäen palvelukoti ja Toukolantien koti, purettavaksiko?? - Attendon hieno rivitalomainen hoitokotilukaali seisoo tyhjänpanttina..- odottaa maksavia asiakkaita "hoidettavia"...voi, voi, tappiota tulee kokoajan tyhjäkäynnistä. Miten Attendoon sijoittaneet suhtautuu tilanteeseen, siis mikä on sijoitettujen eurojen tuotto???

        t: Lieksalainen&Liegsadar

        Lieksa sössi kaupat Attendon kanssa ja Attendo kärsii tappiota kaupungin takia. Lieksa saa maineen epäluotettavana sopimuskumppanina, eikä firmat halua enää lähteä yhteistyöhön.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Lieksa sössi kaupat Attendon kanssa ja Attendo kärsii tappiota kaupungin takia. Lieksa saa maineen epäluotettavana sopimuskumppanina, eikä firmat halua enää lähteä yhteistyöhön.

        Miten käy sille vanhusten kuivaamolle, jääkö tyhjilleen vai ottavatko siihen matuja kun se tuottaisi miljoonia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten käy sille vanhusten kuivaamolle, jääkö tyhjilleen vai ottavatko siihen matuja kun se tuottaisi miljoonia?

        Näin käy. Ruvetaan kuivaamaan issoja. Menevät pienempään tilaan, näin heitä mahtuu enemmän Lieksaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihmeessä menee nämä Attendon touhut? Oliko tarkoitus antaa Attendolle Partalanmäen palvelukoti ja Toukolantien koti, purettavaksiko?? - Attendon hieno rivitalomainen hoitokotilukaali seisoo tyhjänpanttina..- odottaa maksavia asiakkaita "hoidettavia"...voi, voi, tappiota tulee kokoajan tyhjäkäynnistä. Miten Attendoon sijoittaneet suhtautuu tilanteeseen, siis mikä on sijoitettujen eurojen tuotto???

        t: Lieksalainen&Liegsadar

        Mammukat ovat maksavia asukkaita. Niitä vain uusi rivari täyteen. Kunniakansalaisille vain parasta. Samahan se on Attendolle keitä siinä asuu ja kenen pussista raha tulee. Kyllä issojen massit kelpaa.


    • Anonyymi

      Attendolla menee nykyisin huonosti. Nyt voisi olla tilaisuus.
      Kuka tietää, vaikka yritys saattaisi olla valmis myymään Partalanmäen uuden hoitokotikiinteistön, paikatakseen taloudellista tilannettaan?
      Veronmaksajille ja kuntalaisille voisi pitemmän päälle tulla edullisemmaksi, kun jäisi yksi välistävetäjä pois (hoitobisnekseen sijoittaneet sijoittajat), ja hoitokotikiinteistön omistajaksi tulisi Siunsote tai kaupunki.

    • Anonyymi

      Paljonko tulee nämä asiattomat ja laittomat päätökset maksamaan ? Osaako Oravalahti tai Kortelainen laskea? Se kuuluu demokratiaan tämä päätösten avoimuus ja asioiden valmistelu siten, että me kuntalaiset, jotka oikeasti kiinteistöt omistetaan saamme tietoa.

      Kaikki tietävät, että Attendo purkaa vanhainkodin ja muut "kilpailevat" rakennukset tai oikeasti jättää ne tyhjilleen rumentamaan maisemaa. Kun omistavat vielä maapohjan, ei tule epäsuotuisaa kilpailua.

      Nykyiset politikot haluavat antaa omaisuutemme yksityisille ja siten pakottaa vanhukset riiston kohteeksi.

      • Muistammehan senkin, että kaupungin ja Attendon kauppaehdot julistettiin täysin poikkeuksellisesti salaisiksi. Kun tähän yhdistetään vielä se, että kauppa yritettiin runnoa laittomasti läpi, koko homma haiskahtaa kauemmaksi kuin Osula.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Muistammehan senkin, että kaupungin ja Attendon kauppaehdot julistettiin täysin poikkeuksellisesti salaisiksi. Kun tähän yhdistetään vielä se, että kauppa yritettiin runnoa laittomasti läpi, koko homma haiskahtaa kauemmaksi kuin Osula.

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Ylimieliselle ja demokratiaa halventavalle hallintokulttuurille tulee hintaa. Soisi tiedotusvälineiden käynnistävän tasapuolisuuden nimissä keskustelua tällaisesta toiminnasta. Nyt ovat Attendokomppaajat saaneet äänensä kuuluviin erittäin hyvin !

      • Anonyymi

        Juuri niin. Attendon kaltainen kapitalisti ei tee sopimuksia ilman sakkoja. Montakohan sataa tuhatta tämä virkamiesjohdon runnoma sanelupäätös tulee maksamaan kaupungille? Anne Keronen oli oikeassa ja piti erottaa tarkastuslautakunnasta kostoksi. Voi voi. On paljon käsiteltävää hallinto-oikeudessa Lieksan asioissa, jos hallintokulttuuri ei muutu. Vielä ilkeää Jarkko-poika vaatia yksimielisyyttä. Hah. Demokratiaan kuuluu keskustelu eikä sananvapauden rajoittaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Attendon kaltainen kapitalisti ei tee sopimuksia ilman sakkoja. Montakohan sataa tuhatta tämä virkamiesjohdon runnoma sanelupäätös tulee maksamaan kaupungille? Anne Keronen oli oikeassa ja piti erottaa tarkastuslautakunnasta kostoksi. Voi voi. On paljon käsiteltävää hallinto-oikeudessa Lieksan asioissa, jos hallintokulttuuri ei muutu. Vielä ilkeää Jarkko-poika vaatia yksimielisyyttä. Hah. Demokratiaan kuuluu keskustelu eikä sananvapauden rajoittaminen.

        Miksi Oravalahti ja kumppanit ei kommentoi lieksan liuskassa tapahtunutta? Haukkua napsuttelivat toisiaan silloin mutta nyt ei kuulu mitään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Oravalahti ja kumppanit ei kommentoi lieksan liuskassa tapahtunutta? Haukkua napsuttelivat toisiaan silloin mutta nyt ei kuulu mitään?

        Ei poliitikko vapaaehtoisesti tunnusta virhettään tai valehteluaan, esim. Rinne ja Haavisto. Jonkun toimittajan pitäisi kysyä siitä, ja Lieksan lehti ei kysy.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Ei poliitikko vapaaehtoisesti tunnusta virhettään tai valehteluaan, esim. Rinne ja Haavisto. Jonkun toimittajan pitäisi kysyä siitä, ja Lieksan lehti ei kysy.

        Hei! Nyt LL lipuska ilmestyy näköjään huomisen sijaan torstailauantaina. 14.12. 😅😆 Kyllä ammattitaito lehdistössä pelaa. Kalenteri uusiksi!

        https://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/1694-musta-kulta-virtaa-kohta-lieksassa

        GFN Lieksa oy:n bioöljyjalostamohanke etenee. Se hakee Turvallisuus- ja kemikaalivirastolta (Tukes) kemikaaliturvallisuuslain nojalla lupaa bioöljytuotantoon liittyvien vaarallisten kemikaalien teollista käsittelyä ja varastointia varten.
        Lupahakemusasiakirjat ovat nähtävillä Lieksan kaupungintalolla ja Tukesin Tampereen toimipaikassa 16.1. saakka. Mielipiteet pitää lähettää viimeistään 23.1.
        Bioöljyjalostamoa rakennetaan Lieksan Kevätniemen bioteollisuusalueella. Käynnissä ovat maansiirtotyöt. Tuotannollinen toiminta alkaa ensi vuonna.

        Lue lisää aiheesta torstain 14.12. Lieksan Lehdestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Nyt LL lipuska ilmestyy näköjään huomisen sijaan torstailauantaina. 14.12. 😅😆 Kyllä ammattitaito lehdistössä pelaa. Kalenteri uusiksi!

        https://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/1694-musta-kulta-virtaa-kohta-lieksassa

        GFN Lieksa oy:n bioöljyjalostamohanke etenee. Se hakee Turvallisuus- ja kemikaalivirastolta (Tukes) kemikaaliturvallisuuslain nojalla lupaa bioöljytuotantoon liittyvien vaarallisten kemikaalien teollista käsittelyä ja varastointia varten.
        Lupahakemusasiakirjat ovat nähtävillä Lieksan kaupungintalolla ja Tukesin Tampereen toimipaikassa 16.1. saakka. Mielipiteet pitää lähettää viimeistään 23.1.
        Bioöljyjalostamoa rakennetaan Lieksan Kevätniemen bioteollisuusalueella. Käynnissä ovat maansiirtotyöt. Tuotannollinen toiminta alkaa ensi vuonna.

        Lue lisää aiheesta torstain 14.12. Lieksan Lehdestä.

        Valituksia pitää tehdä. Kaikki valittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valituksia pitää tehdä. Kaikki valittamaan.

        Eikö sama remmi voisi valittaa jotka valitti siltahankkeesta, niillä olisi kokemusta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe