Vain toinen velkajärjestelyssä

Anonyymi

Varoituksena. Itse olen tilanteessa jossa puoliso on velkajärjestelyssä, minä en.
Yhteistä asuntolainaa on. Mulla ei ole koskaan ollut yhtään luottohäiriömerkintää. Tulot on pienet, mutta olen pihi. Käytännössä kuitenkin puoliso maksattaa järjestelyään mulla:
-jättää osuutensa asuntolainasta maksamatta, jolloin pankki perii sen minulta
- jättää sovittuja asumiskuluja (sähkö, vesi jne) maksamatta, jolloin minun on maksettava ne ettei esim. sähköt mene poikki
- käyttää käyttövaransa milloin mihinkin (vaikkapa veikkaus oy), mutta syö kuin syöttöpossu.
On kade siitä, että minulle jää enemmän rahaa elämiseen, vaikka tuloni ovat pienemmät.
Pisteinä öön päälle: pankki on ilmoittanut kohtelevansa minua kuin olisin velkajärjestelyssä, koska puoliso on.
Yhteenvetona, varokaa tällaista kuviota - ei nuo pikavippi-peluri ym. tyypit mitään opi.

7

162

Vastaukset

• Pane sitä- jätä se.

• Näin ois pitänyt tehdä - paitsi jättää se paneminen välistä alkujaanki

• Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Olet saanut sen minkä olet ansainnutkin.

• Ai miten niin? Selitä.
      Mitä tein väärin? En kytännyt ja vakoillut?
      Mikään ei suomessa estä puolisoa tekemästä velkaa toisen selän takana.

• Niin no, sinäkään et tiedä, millaista uhkapeli, shoppailu ja pikavippisirkusta rouvasi pyörittää.
      Mullekin selvis vahingossa eli poikkeuksellisesti tulin töistä niin, että se ei ollut ennättänyt polttaa postin tuomia perintäkirjeitä.
      Että kytätkää toisianne.

• Laita kämppä myyntiin ja osta oma. Seuraavalla kerralla asunto on vain sinun, niin vastaavaa ei käy.

• Kannattaa tosiaan ehdottomasti laittaa asunto myyntiin ja erota, kun vielä voi omasta puoliskosta olla jotain jäljellä.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 45
    1001
  2. Ota vielä kerran yhteyttä

Ole kiltti. Koko ajan mietin miten voisin sanoa sulle että rakastan sua ja haluan sut ja meidät. Kun saisin siihen selvän merkin sulta niin en epäröi.
    Ikävä
    89
    787
  3. Vieläkin on taikaa...

Juuri sinussa. Hyvä mieli tulee kun saan sinua aina nähdä. En tiedä miksi? Sinussa vain on jotain maagista. Mietin tässä tarkistettuani yhden jutun,
    Ikävä
    63
    396
  4. Samu Huberille myös syyte huumerikoksesta

Pääseekö Samu samaan selliin Sohvi-bimbon kanssa?
    15
    362