Paketin lähetys ulkomaille

Anonyymi

Hei olen lähettämässä iso Britanniaan pakettia. Tänään sanoi maksaneen sen ja pyytää postiin vientiä nyt heti. Vienkö postiin vasta sitten kun rahat näkyvät? Ja recuse trust Bank on kyseessä. Tarviiko minun tehdä mitään?

12

51

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei hätää. Sinulla ei ole lähetettävää tuotetta eikä
      mielikuvitusostaja ole maksanut. Tämä ei myöskään liity kuluttajansuojaan.

    • Anonyymi

      Jos et tunne ostajaa, kyse on todennälöisesti jostakin huijauksesta. Rahojen näkyminen ei välttämättä riitä.

      • Anonyymi

        On maksanut ja sanoi kans että pitäis paketti laittaa menemään sinne osoitteeseen minkä antoi ja seurantakoodi niin hänen pankki laittaa sikäli rahat minulle sitten. Mut miten teen sen kun minulla ei ole rahaa nytten ja sanoi kans jos en laita nii tekee poliisi jutun koska häneltä on lähtenyt rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On maksanut ja sanoi kans että pitäis paketti laittaa menemään sinne osoitteeseen minkä antoi ja seurantakoodi niin hänen pankki laittaa sikäli rahat minulle sitten. Mut miten teen sen kun minulla ei ole rahaa nytten ja sanoi kans jos en laita nii tekee poliisi jutun koska häneltä on lähtenyt rahat.

        LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On maksanut ja sanoi kans että pitäis paketti laittaa menemään sinne osoitteeseen minkä antoi ja seurantakoodi niin hänen pankki laittaa sikäli rahat minulle sitten. Mut miten teen sen kun minulla ei ole rahaa nytten ja sanoi kans jos en laita nii tekee poliisi jutun koska häneltä on lähtenyt rahat.

        Jos se ei nyt sulle itsestäänselvää ole, älä lähetä mitään ennen kun olet saanut rahat tilille! Tilisiirrot Englannista pelaa jokseenkin samalla tavalla kuin kotimaisetkin (noin suurinpiirtein) eikä mikään pankki ala vahtia jonkun paketin toimitustilaa.

        Älä säiky huijarin viranomaisilla pelottelusta. Jos se jotakin rahaa olisi lähettänyt ja ne muka jotenkin jumissa, niin sen pankki voi soittaa sun pankille asian selvittämiseksi.


    • Anonyymi

      Jos olet myynyt jotain suomalaisen nettikirppiksen ilmoituksen perusteella, ilmoita asiasta heille. Kyllä he tunnistavat huijarin ja huijaustavan. Tuhansia vuodessa. Oliko osto sinun mielestäsi edes järkevä kaikki ylimääräiset kulut huomioiden?

      Jos saat selville, että kyse on varmasti huijauksesta, niin älä kerro sitä hänelle heti. Vastaile hänelle aina jotain ja kerro odottavasi yhä maksun näkymistä. Kysy häneltä mille tilinumerolle hän on maksun lähettänyt? Tarkista onko oikein. Teeskentele täysin ymmärtämätöntä! Kyllä huijari jossakin vaiheessa luovuttaa.

      • Anonyymi

        Ainakin Nettimarkkinoiden mukaan ulkolaisia huijareita on niin paljon, etteivät he itse edes viitsi poistaa heitä automaattisesti. Kirjautuvat kuitenkin heti uudella nimellä. Kyllä he näkevät suoraan putkelta, kuinka aktiivisimmat huijarit lähettävät satoja sanomia eri myyjille. Tarjoutuvat ostamaan mitä vain mitä ihmeellisimmillä järjestelyillä ja tarinoilla.


    • Anonyymi

      Selitä heille, ettei Suomen Posti anna seurantakoodia ennen kuin rahat näkyvät tilillä ja miten ostajan pankki voi ottaa yhteyttä suoraan Postiin ja hoitaa asian. Ja uhkaa Postin ottavan yhteyttä Britannan poliisiin, jos rahat eivät ilmesty tilille viikon sisällä.

    • Anonyymi

      Jos käytit jotain nettikirppistä, ilmianna huijari ylläpidolle. Lähetä heille kopio siitä viestistä, jossa huijari selittää pankin vaativan paketin seurantakoodia ja huijarin postiosoite ja nimi. Ei ylläpidon työntekijät pääse näkemään teidän keskinäistä viestittelyä, joten heidän on vaikea puuttua mihinkään. Yli 99 % myyjistä tietää lähes kaikkien ulkomaisten ostajien olevan huijareita eivät edes vastaa heidän ekaan viestiinsä.

      Laita se tavarasi uudelleen myyntiin.

    • Anonyymi

      Lähetä paketti ja palauta rahat !

      • Anonyymi

        Kyllä huijarit tuotakin ovat yrittäneet ja joskus onnistuneetkin. Jos tavara maksoi 250 e, he maksavat vahingossa 500 e ja pyytävät myyjää palauttamaan ylimääräisen 250 e. Tämän jälkeen he pyytävät omaa pankkiaan perumaan 500 e siirron vedoten johon virheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä huijarit tuotakin ovat yrittäneet ja joskus onnistuneetkin. Jos tavara maksoi 250 e, he maksavat vahingossa 500 e ja pyytävät myyjää palauttamaan ylimääräisen 250 e. Tämän jälkeen he pyytävät omaa pankkiaan perumaan 500 e siirron vedoten johon virheeseen.

        Olen melko varma, etteivät ulkolaiset pankit pysty enää nykyisin perumaan yksityishenkilöiden pienehköjen summien "virheellisiä" siirtoja. Liian kalista ja aikaa vievää touhua kaikkine selvittelyineen. Vuosien mittaan on opittu jotain ja tiedetään varmasti mistä on kysymys. Liian paljon ammattimaisia huijareita. Häiritsevät toisiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1679
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1554
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1425
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1343
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    8. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1140
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    Aihe