Paketin lähetys ulkomaille

Anonyymi

Hei olen lähettämässä iso Britanniaan pakettia. Tänään sanoi maksaneen sen ja pyytää postiin vientiä nyt heti. Vienkö postiin vasta sitten kun rahat näkyvät? Ja recuse trust Bank on kyseessä. Tarviiko minun tehdä mitään?

12

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei hätää. Sinulla ei ole lähetettävää tuotetta eikä
      mielikuvitusostaja ole maksanut. Tämä ei myöskään liity kuluttajansuojaan.

    • Anonyymi

      Jos et tunne ostajaa, kyse on todennälöisesti jostakin huijauksesta. Rahojen näkyminen ei välttämättä riitä.

      • Anonyymi

        On maksanut ja sanoi kans että pitäis paketti laittaa menemään sinne osoitteeseen minkä antoi ja seurantakoodi niin hänen pankki laittaa sikäli rahat minulle sitten. Mut miten teen sen kun minulla ei ole rahaa nytten ja sanoi kans jos en laita nii tekee poliisi jutun koska häneltä on lähtenyt rahat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On maksanut ja sanoi kans että pitäis paketti laittaa menemään sinne osoitteeseen minkä antoi ja seurantakoodi niin hänen pankki laittaa sikäli rahat minulle sitten. Mut miten teen sen kun minulla ei ole rahaa nytten ja sanoi kans jos en laita nii tekee poliisi jutun koska häneltä on lähtenyt rahat.

        LOL


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On maksanut ja sanoi kans että pitäis paketti laittaa menemään sinne osoitteeseen minkä antoi ja seurantakoodi niin hänen pankki laittaa sikäli rahat minulle sitten. Mut miten teen sen kun minulla ei ole rahaa nytten ja sanoi kans jos en laita nii tekee poliisi jutun koska häneltä on lähtenyt rahat.

        Jos se ei nyt sulle itsestäänselvää ole, älä lähetä mitään ennen kun olet saanut rahat tilille! Tilisiirrot Englannista pelaa jokseenkin samalla tavalla kuin kotimaisetkin (noin suurinpiirtein) eikä mikään pankki ala vahtia jonkun paketin toimitustilaa.

        Älä säiky huijarin viranomaisilla pelottelusta. Jos se jotakin rahaa olisi lähettänyt ja ne muka jotenkin jumissa, niin sen pankki voi soittaa sun pankille asian selvittämiseksi.


    • Anonyymi

      Jos olet myynyt jotain suomalaisen nettikirppiksen ilmoituksen perusteella, ilmoita asiasta heille. Kyllä he tunnistavat huijarin ja huijaustavan. Tuhansia vuodessa. Oliko osto sinun mielestäsi edes järkevä kaikki ylimääräiset kulut huomioiden?

      Jos saat selville, että kyse on varmasti huijauksesta, niin älä kerro sitä hänelle heti. Vastaile hänelle aina jotain ja kerro odottavasi yhä maksun näkymistä. Kysy häneltä mille tilinumerolle hän on maksun lähettänyt? Tarkista onko oikein. Teeskentele täysin ymmärtämätöntä! Kyllä huijari jossakin vaiheessa luovuttaa.

      • Anonyymi

        Ainakin Nettimarkkinoiden mukaan ulkolaisia huijareita on niin paljon, etteivät he itse edes viitsi poistaa heitä automaattisesti. Kirjautuvat kuitenkin heti uudella nimellä. Kyllä he näkevät suoraan putkelta, kuinka aktiivisimmat huijarit lähettävät satoja sanomia eri myyjille. Tarjoutuvat ostamaan mitä vain mitä ihmeellisimmillä järjestelyillä ja tarinoilla.


    • Anonyymi

      Selitä heille, ettei Suomen Posti anna seurantakoodia ennen kuin rahat näkyvät tilillä ja miten ostajan pankki voi ottaa yhteyttä suoraan Postiin ja hoitaa asian. Ja uhkaa Postin ottavan yhteyttä Britannan poliisiin, jos rahat eivät ilmesty tilille viikon sisällä.

    • Anonyymi

      Jos käytit jotain nettikirppistä, ilmianna huijari ylläpidolle. Lähetä heille kopio siitä viestistä, jossa huijari selittää pankin vaativan paketin seurantakoodia ja huijarin postiosoite ja nimi. Ei ylläpidon työntekijät pääse näkemään teidän keskinäistä viestittelyä, joten heidän on vaikea puuttua mihinkään. Yli 99 % myyjistä tietää lähes kaikkien ulkomaisten ostajien olevan huijareita eivät edes vastaa heidän ekaan viestiinsä.

      Laita se tavarasi uudelleen myyntiin.

    • Anonyymi

      Lähetä paketti ja palauta rahat !

      • Anonyymi

        Kyllä huijarit tuotakin ovat yrittäneet ja joskus onnistuneetkin. Jos tavara maksoi 250 e, he maksavat vahingossa 500 e ja pyytävät myyjää palauttamaan ylimääräisen 250 e. Tämän jälkeen he pyytävät omaa pankkiaan perumaan 500 e siirron vedoten johon virheeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä huijarit tuotakin ovat yrittäneet ja joskus onnistuneetkin. Jos tavara maksoi 250 e, he maksavat vahingossa 500 e ja pyytävät myyjää palauttamaan ylimääräisen 250 e. Tämän jälkeen he pyytävät omaa pankkiaan perumaan 500 e siirron vedoten johon virheeseen.

        Olen melko varma, etteivät ulkolaiset pankit pysty enää nykyisin perumaan yksityishenkilöiden pienehköjen summien "virheellisiä" siirtoja. Liian kalista ja aikaa vievää touhua kaikkine selvittelyineen. Vuosien mittaan on opittu jotain ja tiedetään varmasti mistä on kysymys. Liian paljon ammattimaisia huijareita. Häiritsevät toisiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe