Jos saisitte mahdollisuuden...

Anonyymi

Mitä tekisitte koulukiusaajillenne, jos kaikki olisi mahdollista ja sallittua?

35

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos he vain kykenisivät muistamaan minut, paiskaisin kättä niiden alkkinarkkien kanssa ja sanoisin että annetaan menneiden olla.

    • Anonyymi

      Upottaisin happosaaviin ja katsoisin kuinka heidän iho sulaisi pois. Kova kiljunta ja sen jälkeen täysi hiljaisuus. Paha on poissa vihdoin.

    • Anonyymi

      Sanallista kuritusta, haukkuhan ei haavaa tee sekä siperia opetti ja sillä hyvä, ei mitään karttakeppihommia

    • Anonyymi

      Katkoisin nilkat 😁

    • Anonyymi

      En mitään. En kuluta heihin aikaani. Viha vain satuttaa itseäni enemmän kun eivät kuitenkaan välitä mitä ovat tehneet. Niin miksi pilaisin oman elämäni heidän takiaan. Kyllä se elämä jokaiselle oman suolavettensä juottaa.

    • Anonyymi

      Nämä kaikki kiusaamiset mitä on tullut lapsuudesta tähän päivään. Ei sellaista kostoa olisikaan. Ei minun olo siitä parane. Minusta on tehty täysi raunio.
      Kosto ei auta mitää. Se vaan on lusittava itse.
      Terveisin Tampereen mies 45v.
      Tämän takia olen täysi pessimisti, ja itseni vihaaja.

      • Anonyymi

        Vaikka jokainen päivä, kun avaat silmäsi on edessäsi täysi vapaus nauttia elämästä. Kukaan muu siinä ei ole esteenä kun sinä itse.
        Kiusaatko itseäsi kuitenkin itse?

        Jos joki idiootti on joskus jotain ikävää tehnyt niin oletan että se on voinut olla jopa hyväksi monelle ihmiselle. Ovat oppineet että elämässä on erilaisia ihmisiä. Ei se nyt niin vaikea ole ymmärtää?


    • Anonyymi

      En todellakaan paiskaisi kättä. Pistäisin vankilaan (pääsisivät helpolla). Tiettyjä asioita ei voi antaa anteeksi koskaan.

    • Anonyymi

      Kiduttaisin hitaasti, pakottaen kokemaan saman, jonka itse jouduin kärsimään heidän toimesta. Pelkoa, ahdistusta, tuskaa, kärsimystä, häpeää unohtamatta!

    • Yhtenä ajatuksena yleisesti ottaen on se, jos minulla olisi valtaa siirtäisin kiusaajan toiseen kouluun. En kiusattua.
      Toki on paljon muutakin kehitettävää asian tiimoilta.

    • Anonyymi

      Kiusattu, petetty ja ties mitä. Hidas kärsimys. Varsinkin se yksi, joka on perinyt rahaa ja halusi olla nyt aikuisella iällä fb kaveri. Tai oikeastaan... kaikki se paha olo, mitä tunsin ja vieläkin (vittu) vaikuttaa minun elämääni yli nelikymppisenä isänä. Saisivat kokea sen saman ja yhtä pitkä ajan. Kaiken sen ylivoiman, kun joukolla hyökätään kimppuun. Kaiken sen, kun nauretaan kaikelle mitä teet. Kaiken sen, kun haukutaan vaatteista lähtien. Köyhä, läski. Jopa sukunimestä, joka on tuki tavallinen. Yhden ainoan päästäisin pälkähästä. Hän tuli parikymppisenä pyytämään anteeksi kaikkea, mitä oli aiheuttanut.

    • Anonyymi

      Jokohan lopetetaan tämä koulukiusaajista puhuminen. Yhteiskunnan kiusaamista se on.

      Sulkisin median ja kieltäisin television ja kaiken maan ulkopuolelta tulevan elokuvatuotannon.
      Jopa netin kautta esitettävät vanhat sketsipätkät. Etenkin Suomessa tehdyt.
      Joukkohysterisiä saarnoja järjestävät -kunnat sekä uskonnollisen radion.

      • Anonyymi

        Olet tyypillinen hys hys kukkahattutäti, joka haluaa lakaista kaiken pahan maton alle, pois silmistä! Muutosta ei tapahdu jos asioita ei tuoda valoon ja puhuta niistä niiden oikeilla nimillä.


    • Anonyymi

      oletko kiusaaja kun et halua että puututaan teidän tekemisiinne. jos saisin päivän että kisaajilleni voisin tehdä mitä vai olisi upottaa happotynnyriin niin pahaa olette tehneet minun elämälleni ja rakkaallelähipiirilleni

    • Olen vastannutkin tähän kysymykseen aiemmin mutta lisään vielä.

      Minulla oli pari kiusaajaa, päätin että tulen menestymään elämässäni näyttääkseni heille. Vähän lapsellista ehkä, mutta se sai minut ponnistelemaan.

      Kiitos heille ;)

    • Anonyymi

      Onko järkeä siirtää kiusattu eri luokkaan tai kouluun? Kiusaaja on siirrettävä eri ympäristöön, milloin tämä ymmärretään opetustaholta? Kiusaajan on opittava tuntemaan uudet luokka- tai koulukaverit ja tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Se olisi hänelle opetus ja jos hän uudessa ympäristössäkin kiusaa on asiaan puututtava kovemmalla otteella.
      Myöhemmin on kiusatun mentävä rohkeasti puhumaan vaikka jonkun toisen kanssa kiusaajalle ja kysyttävä suoraan miten paha ongelma hänellä on. Miksi kiusata toisia koska ongelma on hänellä, ei kiusatulla. Katumus ja anteeksipyyntö kuuluu hänelle, ei kiusatulle.

    • Anonyymi

      En mitään, ei mua kiinnosta.

    • Anonyymi

      KOSTO. Vain ja ainoastaan.

    • Anonyymi

      Kutsuisin heidät yhteen ja juhlisin kertoisin kasvokkain miltä tuntui. Haluaisin kuulla heidän tarinat miksi.

    • Yhden heitin naama edellä asfalttiin ja karatessaan autolla (vaikken perään lähtenytkään) hän ajoi puuta päin samalla parkkipaikalla.

      Yksi sattumoisin oli samassa asunnossa jonne saavuin ja hänen ryhtinsä romahti nähdessään minut ja kysyi vienosti : Mitä kuuluu ?
      Se riitti.

      Pahin traumojen aiheuttaja pyörikin muutaman vuoden samoissa "piireissä " kuin minäkin ja katseltuani aikani totesin hänenkin olevan vain ihminen traumoineen.
      Hiukan äkäpussi kaikkia kohtaan paitsi niitä kenen persettä lipoi.
      Se siitä.

      Anteeksiantaminen on kuitenkin homman ydin ja se ei aina helppoa ole.

    • Anonyymi

      Itse en ole joutunut kiusatuksi, enkä ole osallistunut kiusaamiseen. Ystävissä oli muutama ajoittain kiusattu, omaan ystävyyteenI se ei vaikuttanut. Eikä kiusaajat yleensä iskeneet kun olin ystävän kanssa kahden/ryhmässä.

      Oma lapsi on joutunut kiusatuksi, ja siksi olen nähnyt sen toisen puoletkin. On kauhea mennä kouluun, kun saa pelätä että saa nyrkistä päähän. Tuo loppui vasta kun tein lyövästä lapsesta lastensuojeluilmoituksen. Tuolla pojalla oli hyvät vanhemmat, tekivät lapselleen selväksi ettei lyöminen käy. Luulen, että vasta tässä kohtaa vanhemmille oli kerrottu miten vakava tilanne on. Tilanne laukesi kuin melkein seinään. Opettajan liian lepsu ja ymmärtävä ohjeistus ei ollut auttanut ollenkaan. Lapsi, jolla on haasteita impulssikontrollin kanssa tarvitsee tarkat rajat. Lapsen nykyinen opettaja puhuu asiat suoraan ja asettaa lapsille tiukat rajat. Ketään ei kiusata ja lapsilla on turvallisempi olla.

      Omaa lastani olen ohjeistanut puolustamaan kavereitaan (sanallisesti) ja hakemaan aikuista apuun. Aika usein tuo toimii nykyään molempiin suuntiin eikä ketään porukasta kiusata.

      Valitettavasti monille noista kiusaajista ei käy hyvin. He tarvitsevat apua, niin kuin kiusaajakin. Me aikuiset olemme niitä, kenen pitäisi puuttua kiusaamiseen kun sen näemme ja kuulemme. Lapseen vaikuttaa jo vieraankin ihmisen asenne siitä ettei tuo käytös ole sallittua.

    • Anonyymi

      Haluan, että he kokevat saman kuin minä. Sitten tietävät, minkälaista helvettiä se tekee ihmisen elämästä. Tapon yritys jättää vakavat jäljet, jota kiusattu / uhri kantaa lopunelämäänsä.

    • Anonyymi

      Kiusaajat pahoinpitelijät on sääkittäviä turhanpäiväisiä säälittäviä ihmishylkiöitä keskuudessamme

    • Anonyymi

      Varmaan haluaisin näyttää heille nykyisille perheellisille, onnellisille, miten itse olen itseinhossani jäänyt yksin.

    • Anonyymi

      Mitä se oikeastaan hyödyttää. Pahimpia kiusaajia on ollut ne jotka mahdollistaneet sen. Ne suositut, menevät koulun "vedot". Ne joilla elämä aikuisenakin meni ihan putkeen. Aloittivat seurustelun nuorena. Rakastuivat, perustivat perheen. Opiskelivat sosiaalisessa, innostuneessa, normaalissa opiskelijayhteisössä, kavereiden ympäröimänä. Onnistuivat elämässä, työssä ja parisuhteessa.
      Nyt selittävät omille lapsilleen, että oli meilläkin kiusaamista, mutten itse koskaan ollut yksi heistä. Ehei, en minä, ne muut.

      Niin. Jos olisin ilkeä. Toivoisin. Että heidän lapsensa kokee oman kohtaloni. Että heidät eristetään välitunnit seisomaan yksin, haukutaan rumaksi. Laitetaan kaikki muut käyttäytymään samoin. Tehdään tätä vuosia.

      Sitten heidänkin lapsensa tulee vielä 4-kymppisenä istumaan kotona yksin pelokkaana. Kykenemättä elämään, hankkimaan töitä tai parisuhdetta, saati apua.

      Mutta miksi toivoisi kenellekään samaa. Sehän olisi sairasta, kiusaamista pahimmillaan.

      • Anonyymi

        Rakas ihminen. Toivon että saat rauhan asian suhteen. Olisit tarvinnut apua ja tukea enemmän nuorena ja ehkä vieläkin. Et ole ainoa.

        Saat toivoa ikäville ihmisille pahaa. Se ei tee susta pahaa ihmistä vaan inhimillisen. Ajatukset ja teot on eri asia.

        Luulen, että moni kuvailemasi kiusaaja ei ole sen kummemmin ajatellut tekevän elämästäsi kurjaa. He ovat vain olleet omahyväisiä ja itsekkäitä, joilla ei ole ollut sisäistä tarvetta auttaa toisia ihmisiä. Omahyväisyys ja toisen auttamatta jättäminen on rumaa.


    • Anonyymi

      Haluaisin heidän kärsivän, kokevan suunnatonta tuskaa, lamauttavaa pelkoa, järkyttävää ahdistusta ja loputonta surua lopun elämää. Minä koen joka päivä näitä tunteita. Kiusasivat niin hyvin, että sairastuin vakavasti ja jouduin sairaseläkkeelle! He pilasivat minun elämäni. Aamun ensimmäinen ja illan viimeinen ajatus on itsemurha.

    • Anonyymi

      Poistaisin heidät elämän yhtälöstä. He eivät ansaitse elää! Kärsikööt helvetissä iäisyyden!

    • Anonyymi

      Minun koulukiusaaja on nykyään kaverini, vanhemmiten sitä viisastuu.

    • Anonyymi

      Hienoa luettavaa että ongelma ratkaistu ja ootte frendejä.

    • Anonyymi

      Koulukiusaaminen on vaikea juttu, koska kyseessä on lapset. Kasvavat lapset, aikuiset on ratkaistava tuommoiset ongelmat. Kiusaavat lapset purkavat pahaa oloaan. Ongelmana on kiusaavat aikuiset. Kaikki lähtee aina aikuisista, ei lapsista.

    • Anonyymi

      Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki koulukiusaajat ja heidän vanhemmat kuolevat koronaan! He ovat rasite ympäristölle!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe